Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2006, 13:44
professor2
professor2 is offline
theoretisch ben ik op mijn `16e uit huis gegaan maar in de praktijk woon ik nog thuis

Laatst gewijzigd op 24-08-2006 om 19:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2006, 18:44
Heikje
Heikje is offline
ik ga op mn 17e, omdat ik dan ga studeren en het veel te ver is om thuis te blijven. en natuurlijk gewoon omdat ik dan op mezelf wil wonen.
Oud 24-08-2006, 18:45
Aurora
Aurora is offline
Ik was 17. Ik ging studeren dus ik moest wel. (Ik wilde ook hoor, daar niet van.)
Oud 24-08-2006, 19:15
uoYeeS
uoYeeS is offline
ik woon nog thuis. geen idee wanneer ik uit huis ga
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 19:45
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Xonzo schreef op 24-08-2006 @ 14:32 :
Vorig jaar in september (ik was toen nog 17) verliet ik het huis om op kot te gaan.

Enkele maanden geleden is m'n ma verhuist naar de stad waar ik studeer, dus op kot zit er niet meer in.

Heb toch een jaar kunnen proeven van het huis uit zijn.
Waarom kon je dan niet meer op jezelf blijven wonen
Oud 24-08-2006, 21:14
Verwijderd
Ik 20. Mijn ouders gingen verhuizen en ik was toch al aan het twijfelen of ik mee zou gaan of niet gezien mijn leeftijd. Vond het hoog tijd om op mezelf te gaan, maar had nog geen woning ofzo. In precies die week kreeg ik twee brieven binnen van woningstichtingen, ze hadden allebei een woning voor me dus dat kwam precies op tijd.
Officieel woonde ik alleen, maar mijn vriend is eigenlijk nooit meer terug naar zijn huis gegaan
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 21:20
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik ging op mn 17e t huis uit, samenwonen met mijn ex. slechte stap op zo'n jonge leeftijd na 9 maanden weer terug naar mijn ouders, nu zit ik alweer 1,5 jaar op kamers.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 21:24
Verwijderd
18, studeren op 1,5 uur reizen, dan toch maar een kamer
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 23:06
Jones
18, studeren op 2½ uur reizen van m'n ouders. Woon samen met 4 huisgenoten en we delen alles en dat bevalt erg goed.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 25-08-2006 @ 00:06 :
18, studeren op 2½ uur reizen van m'n ouders. Woon samen met 4 huisgenoten en we delen alles en dat bevalt erg goed.
doet me denken aan een stripje van sigmund:

jongen: We delen hier alles: keuken, douche, sex, telefoon...
meisje: Wacht eens even, ik heb een mobiel, moet ik dan toch meebetalen?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 23:24
A*
A* is offline
Heb sinds gister een kamer. Dus op mn 20ste ben ik t huis uitgegaan.
Omdat ik zelfstandig wil zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 23:41
Jones
Citaat:
me blackrose schreef op 25-08-2006 @ 00:22 :
doet me denken aan een stripje van sigmund:

jongen: We delen hier alles: keuken, douche, sex, telefoon...
meisje: Wacht eens even, ik heb een mobiel, moet ik dan toch meebetalen?
Ja, zelfs als je een mobiel hebt moet je mee betalen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 04:46
Verwijderd
Ik was, geloof ik 19, toen ik het huis uit ging. Het was niet per se nodig, mijn ouders woonden in de stad waar ik studeerde, maar ik wilde graag op mezelf wonen. Viavia (een kennis van m'n moeder) vond ik een bovenwoning waar ik vrijwel direct in kon. Qua ruimte was het heel ruim (grote woon- en slaapkamer en zolder), maar er was enorm veel achterstallig onderhoud. Vrij snel nadat ik op mezelf ging wonen, kwam mijn vriend bij me wonen. Toen na twee jaar het huis naast dat van ons vrij kwam zijn we daarheen verhuisd, dit huis was even groot, maar pas opgeknapt, had een nieuwere keuken en een echte badkamer ed. Daar hebben we ook twee jaar gewoond, toen hebben we een appartement gekocht (kleiner in oppervlakte, maar veel beter onderhouden en CV, een bad, enz.) en daar wonen we nu. Onhandig is alleen dat ik nu in een andere stad ga studeren en dat ik daardoor enorm veel reistijd heb...maar goed, daar kom ik vast ook wel weer overheen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 08:24
hasseltboy
hasseltboy is offline
hoiikwoonthuis
Oud 25-08-2006, 08:32
DanielC
DanielC is offline
Ik blijf tot m'n dood bij m'n ouders.
Oud 25-08-2006, 09:00
Verwijderd
Ik hoef niet echt op kamers of het huis uit. Ik woon al alleen met m'n broer en een au pair in een gekocht huis van m'n moeder. Verder studeer ik in Amsterdam en da's niet zo ver hier vandaan. (reistijd met de trein: 1 uur, met de auto: 45 min.)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 09:28
Xonzo
Xonzo is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 24-08-2006 @ 20:45 :
Omdat mijn kot voornamelijk gefinancieerd werd door de oudjes... en mijn ma zag het nu niet onmiddellijk zitten om nog een jaar te betalen voor een kot die op 100 meter van huis afligt.
Oud 25-08-2006, 09:28
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ben van plan volgend jaar op mezelf te gaan, medio juli 2007.

Ik ben dan 18 jaar, en wil in verband met de reisafstand, studie - en het er 'gewoon aan toe zijn, gaan verkassen. Ik had er van de week nog een discussie over met mijn vriend; We willen al een erg lange tijd samenwonen, maar het probleem is dat hij bij voorkeur in Rotterdam blijft en ik bij voorkeur naar Nijmegen vertrek. Dus óf ik ga alleen, óf we kopen samen een huisje.

Dat laatste heeft toch wel voorkeur, maar... maar... Nijmegen dan?

We zien het tegen die tijd wel.

Beste vriend: "Kel dan zorg je gewoon dat hij je zwanger schiet, dan is Rotterdam niet veilig genoeg en wordt het toch Nijmegen, krijg je toch je zin" ---- "Dááág" Met ze alle naar Oud-Beijerland hiep hoi, hiep hoi... Met ze alle naar... Enfin.

Laatst gewijzigd op 25-08-2006 om 09:31.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 10:16
Verwijderd
Ik ga maandag verhuizen.

Dus, ben nu 18 en ongeveer 4 maanden. Waarom? Ik wilde op kamers in Amsterdam, daar ga ik studeren, was niet meteen de bedoeling per ingang van 1 september, toch gelukt om met twee vriendinnen een huisje/apartement te vinden in Amsterdam, betaalbaar ook, dus zodoende.
Ik ga ook verhuizen omdat ik vind dat het bij mij thuis momenteel klote is. (Ouders in scheiding, moeder kapot, vader weg enzenz.).
En ik vind dat ik nu wel zelfstandig genoeg ben mijn eigen boontjes te doppen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 24-08-2006 @ 20:45 :
Volgens mij werkt dat anders in België. Vreemd land.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 12:05
Roosje
Roosje is offline
Als ik achttieneneenhalf ben want dan ga ik ook studeren en ik was toevallig van plan om een kamer te vinden, ook al ga ik ws in Utrecht studeren.
Oud 25-08-2006, 12:39
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
A* schreef op 25-08-2006 @ 00:24 :
Heb sinds gister een kamer. Dus op mn 20ste ben ik t huis uitgegaan.
Omdat ik zelfstandig wil zijn.
gefeliciteerd
Oud 25-08-2006, 12:41
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
HvJ schreef op 25-08-2006 @ 10:28 :
Ik ben van plan volgend jaar op mezelf te gaan, medio juli 2007.

Ik ben dan 18 jaar, en wil in verband met de reisafstand, studie - en het er 'gewoon aan toe zijn, gaan verkassen. Ik had er van de week nog een discussie over met mijn vriend; We willen al een erg lange tijd samenwonen, maar het probleem is dat hij bij voorkeur in Rotterdam blijft en ik bij voorkeur naar Nijmegen vertrek. Dus óf ik ga alleen, óf we kopen samen een huisje.

Dat laatste heeft toch wel voorkeur, maar... maar... Nijmegen dan?

We zien het tegen die tijd wel.

Beste vriend: "Kel dan zorg je gewoon dat hij je zwanger schiet, dan is Rotterdam niet veilig genoeg en wordt het toch Nijmegen, krijg je toch je zin" ---- "Dááág" Met ze alle naar Oud-Beijerland hiep hoi, hiep hoi... Met ze alle naar... Enfin.
Mmmm heeft je vriend dan een vast inkomen en onbepaald contract? Anders kom je denk ik niet in aanmerking voor een koophuis? Niet dat ik me daar in heb verdiept, ik kom er sowieso niet voor in aanmerking Hoelang is Nijmegen - Rotterdam reizen? 1,5 uur oid? En wil hij daar blijven omdat zijn vrienden e.d. daar wonen? Lijkt me erg lastig als je er niet uitkomt waar je wilt gaan settle-en
Oud 25-08-2006, 12:43
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 25-08-2006 @ 10:00 :
Ik hoef niet echt op kamers of het huis uit. Ik woon al alleen met m'n broer en een au pair in een gekocht huis van m'n moeder. Verder studeer ik in Amsterdam en da's niet zo ver hier vandaan. (reistijd met de trein: 1 uur, met de auto: 45 min.)
Maar dan woon je toch ook al min of meer zelfstandig? Of doet die au pair ook dingen als de was, koken, boodschappen etc etc? Wonen je ouders in het buitenland if i may ask?
Oud 25-08-2006, 12:44
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 25-08-2006 @ 09:24 :
hoiikwoonthuis
Jij blijft gewoon een eeuwige Hasseltenaar :-) Woonde jij nou naast Judith vd Linde? Of is dat een andere forummer?
Oud 25-08-2006, 12:49
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 25-08-2006 @ 13:43 :
Maar dan woon je toch ook al min of meer zelfstandig? Of doet die au pair ook dingen als de was, koken, boodschappen etc etc? Wonen je ouders in het buitenland if i may ask?
Mijn vader heeft een eigen huis en mijn moeder is geemigreerd. Ik woon inderdaad wel een beetje zelfstandig, maar wat je daar opsomt doe ik dus niet.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 12:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 23-08-2006 @ 22:51 :
Ik was 21 toen ik het ouderlijk huis verliet en op kamers ging.
Nu ik mijn opleiding bijna af heb, heb ik mijn kamer opgezegd en ben ik weer bij mijn ouders gaan wonen.
Nu een baan vinden en dan als ik wat gespaard heb na 1 of 2 jaartjes werken weer op mezelf gaan wonen.
hier min of meer hetzelfde hoor, met dit verschil dat ik weer een poging ga wagen om verder te studeren

en daarbij ben ik te veeleisend; ik wens een schoon appartement met aparte slaapkamer, eigen sanitair en keuken, balkon of tuin en goede bereikbaarheid, liefst met eigen parkeerplaats.

en dat alles voor een betaalbare prijs, en daar wringt 'm de schoen nogal, geloof ik...
Oud 25-08-2006, 13:12
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik was net 6 dagen 18 toen ik ging samenwonen, 100 km. van mijn ouderlijk huis.
Oud 25-08-2006, 13:39
stout!
stout! is offline
Ik was 17 en ging in Maastricht studeren, wat twee en een half uur reizen is vanaf mijn ouders. Maar ik wilde ook wel op mezelf wonen. Mijn ouders zijn geweldig maar ik vind het fijn om echt mijn eigen plek te hebben en zelfstandig te zijn. Nooit spijt van gehad , zit nu in Finland en schrik hoeveel internationale studenten meteen vanuit pappa & mamma naar het buitenand vertrekken.. die weten niet wat ze overkomt .
Oud 25-08-2006, 13:51
MieX
MieX is offline
Ik was 19,5 en ik had al meer dan 2 jaar elke dag in de trein gezeten en toen was ik t zat! Dus nu woon ik in Utrecht in een bordkartonnen hok van 10 m2, met daarnaast woonkamer, keuken, badkamer (incl wasmachine), toilet enzovoorst
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 14:18
Neushaar
Neushaar is offline
Ik ben op mijn 15e op kostschool gaan wonen, wat tussen thuis wonen en alleen wonen in zit. Er word bijv. wel voor mij gekookt en schoongemaakt, maar verder moet ik alles zelf regelen. Ik moet zelf zorgen dat ik naar school ga, huiswerk doe, socialen contacten onderhoud en niet elke dag drink en dat soort dingen.

Echt op mij zelf wonen ga ik als ik 18 ben, als ik ga studeren.
Oud 25-08-2006, 14:40
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 25-08-2006 @ 13:41 :
Mmmm heeft je vriend dan een vast inkomen en onbepaald contract? Anders kom je denk ik niet in aanmerking voor een koophuis? Niet dat ik me daar in heb verdiept, ik kom er sowieso niet voor in aanmerking Hoelang is Nijmegen - Rotterdam reizen? 1,5 uur oid? En wil hij daar blijven omdat zijn vrienden e.d. daar wonen? Lijkt me erg lastig als je er niet uitkomt waar je wilt gaan settle-en
Hij heeft een vast inkomen ja, dus dat scheelt. Als het goed is komt hij gewoon in aanmerking voor een koopwoning, en zo niet - dan niet, dan huren we er alsnog lekker op los.

Nijmegen - Rotterdam is alles bij elkaar een uur of 2, en dus niet haalbaar omdat ik tegen die tijd niet de mogelijkheid heb om wekelijks even op en neer te reizen, of daar te blijven slapen. Hij heeft hier zijn werk + studie, ik hier mijn vrienden + familie... Maar ben gewoon toe aan een andere omgeving (zigeunerbloed haha) en daarbij spreekt Nijmegen me voor studie gewoon heel erg aan. Rotterdam daarin tegen is voor studie bij voorbaat uitgesloten, of er moet écht geen andere optie meer zijn, dan wil ik het eventueel overwegen. We zien het wel, maar het is inderdaad erg lastig om niet te weten waar je wilt gaan settle-en.
Oud 25-08-2006, 18:29
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 23-08-2006 @ 23:14 :
Mag ik vragen waarom je ouders dat voor je willen betalen? Ik bedoel, Dan Haag is ook nog eens een van de duurste steden en als je niet uit huis hoeft vanwege studie ben ik wel benieuwd waarom ze het willen financieren Verder natuurlijk wel tof dat je het zo voor elkaar hebt
Ik woonde eerst in Eindhoven en ik zag de dagelijkse treinreis Eindhoven-Den Haag en terug absoluut niet zitten. Ik denk dat niemand dat echt vol kan houden. Verder woon ik geweldig -al zeg ik het zelf haha-, het bevalt me prima.

Laatst gewijzigd op 25-08-2006 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 08:46
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 25-08-2006 @ 13:44 :
Jij blijft gewoon een eeuwige Hasseltenaar :-) Woonde jij nou naast Judith vd Linde? Of is dat een andere forummer?
Hoe weet jij dat?Volgens mij is Judith zelf verhuisd, maar ik woon wel naast haar moeder dus.
Oud 26-08-2006, 11:20
hasseltboy
hasseltboy is offline
Overigens wil ik wel heel graag uit huis, maar dan het liefst ergens in het buitenland want hier zijn niet echt steden waar ik wil wonen. En al helemaal niet in smerige studentenhuizen waar ik wc/badkamer/keuken moet delen.
Oud 26-08-2006, 12:13
Stefanie
Stefanie is offline
Op mn 17de, omdat mn ouders gingen verhuizen naar Spanje en ik wilde niet mee. Heb her en der gewoond, bij vreemde mensen. Nu woon ik in een studentencomplex, in een huis met vier anderen, 1 meisje, 3 jongens.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 12:16
Lynn
Lynn is offline
Ik was 17 (bijna 18), omdat ik ging studeren.
Oud 26-08-2006, 12:17
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 25-08-2006 @ 19:29 :
Ik woonde eerst in Eindhoven en ik zag de dagelijkse treinreis Eindhoven-Den Haag en terug absoluut niet zitten. Ik denk dat niemand dat echt vol kan houden. Verder woon ik geweldig -al zeg ik het zelf haha-, het bevalt me prima.
Mwa, iets meer dan anderhalf uur heen en anderhalf uur terug - redelijk veel maar wel vol te houden. Je hebt natuurlijk wel geluk met je mooie woning.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 13:25
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 25-08-2006 @ 19:29 :
Ik woonde eerst in Eindhoven en ik zag de dagelijkse treinreis Eindhoven-Den Haag en terug absoluut niet zitten. Ik denk dat niemand dat echt vol kan houden.
Ik zal iets soortgelijks ook vol moeten houden.

Maar tuurlijk, als je ouders het willen betalen, dan zou ik het ook wel weten, het is natuurlijk een stuk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 16:36
Verwijderd
Ja ik ken iemand die 2/3 dagen op zijn universiteit aanwezig moet zijn en de rest is zelfstudie, dan is het inderdaad minder erg dan wanneer je 5 dagen op school zit. Verder ben ik wel een verwend nest maar ik ben wel heel dankbaar
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 17:06
Verwijderd
Mja, ik moet ook redelijk ver reizen (anderhalf uur van deur tot deur) maar ik hoef idd ook maar drie dagen per week op de universiteit aanwezig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 17:06
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 26-08-2006 @ 17:36 :
Verder ben ik wel een verwend nest maar ik ben wel heel dankbaar
Als je het maar waardeert, toch? En je ouders kiezen er voor het te betalen, dan zou je gek zijn als je het zou weigeren als je het graag wilt, het goed uitkomt, enz.

Ik hoef als het goed is, gelukkig, idd niet vijf dagen heen en weer, dus dat scheelt weer (maar als ik moet ben ik zonder vertragingen wel bijna twee uur onder weg, vier in totaal dus ).
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 17:08
Verwijderd
Ik heb het geluk zowat pal naast een station te wonen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 18:29
Nyawa
Ik ben sinds 1 juli uit huis, op mijn 17e dus, vanwege mijn studie. Ik zag het niet zitten om elke dag een uur heen en een uur terug te reizen, ik vind het tijd om eens echt zelfstandig te worden en ik vond en vind Groningen een ontzettend leuke stad om te wonen. Daarnaast heb ik het idee dat je het studentenleven toch wat minder beleeft als je thuis blijft wonen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 19:04
hasseltboy
hasseltboy is offline
het studentenleven kan m'n rug op
Oud 27-08-2006, 13:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 26-08-2006 @ 20:04 :
het studentenleven kan m'n rug op
Hey, ben ik toch niet de enige. Studentenleven, studentenverenigingen, tien man met 1 toilet, allemaal met een kater thuiskomen....

en ik wil gewoon een leuk vak leren en een diploma halen. dan schijn je een uitzondering te zijn; sommige mensen geloven echt dat je 'studententijd bepalend is voor de rest van je leven' of 'het lidmaatschap van een studentenvereniging is de enige garantie op succes'....

anyway, da's een ander topic geloof ik.
Oud 27-08-2006, 13:50
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-08-2006 @ 14:45 :
Hey, ben ik toch niet de enige. Studentenleven, studentenverenigingen, tien man met 1 toilet, allemaal met een kater thuiskomen....
Als je op jezelf woont hoeft dat niet? Het 'studentenleven' wat de meesten er onder verstaan heb ik nl ook geen behoefte aan, aan op mezelf wonen, vrijheid, zelfstandigheid, enz. wel. Als student kun je ook gewoon een appartement huren, dan heb je een eigen toilet, douche en keuken en of je dronken wordt is je eigen keus, ik doe er niet aan. En ik ken er genoeg die daar niet aan doen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-08-2006 @ 14:50 :
Als je op jezelf woont hoeft dat niet? Het 'studentenleven' wat de meesten er onder verstaan heb ik nl ook geen behoefte aan, aan op mezelf wonen, vrijheid, zelfstandigheid, enz. wel.
My thoughts exactly.
Overigens woon ik wel in een studentenhuis, maar in een studentenvereniging zul je mij absoluut nooit vinden. Ik ga prima op tijd slapen en werk nog steeds hard voor school. Dus.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 14:06
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-08-2006 @ 14:45 :
dan schijn je een uitzondering te zijn; sommige mensen geloven echt dat je 'studententijd bepalend is voor de rest van je leven' of 'het lidmaatschap van een studentenvereniging is de enige garantie op succes'....
Ik vraag me wel af waar jij dan woont en met wat voor mensen jij dan omgaat.
Ik bedoel... je praat echt dikke onzin.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 14:16
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-08-2006 @ 14:50 :
Als je op jezelf woont hoeft dat niet? Het 'studentenleven' wat de meesten er onder verstaan heb ik nl ook geen behoefte aan, aan op mezelf wonen, vrijheid, zelfstandigheid, enz. wel. Als student kun je ook gewoon een appartement huren, dan heb je een eigen toilet, douche en keuken en of je dronken wordt is je eigen keus, ik doe er niet aan. En ik ken er genoeg die daar niet aan doen.
Hey, je draait de redenering lichtelijk om, Juno. Ik reageerde op een opmerking over 'studentenleven'; niet over het zelfstandig wonen.

@MadameMinke : bedrijfskunde-studenten
Reageren

Regels voor berichten