Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2006, 09:37
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
90% van mijn literatuur is Engels. Zelfs een deel Duits (hoewel docenten tegenwoordig terughoudend zijn met Duitse en Franse literatuur).

Dit blok is het zelfs 100% Engels, inclusief colleges, tutorials, papers en tentamens.

Maar goed, misschien komt dat omdat ik derdejaars ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2006, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 03-09-2006 @ 21:19 :
Studieboeken zijn inderdaad vaak in academisch en dus moeilijk Engels geschreven. Ik heb een studieboek waarvan het niveau van de tekst ruim boven vwo-niveau ligt. Als je dus al moeite had met Engels op het vwo (en laten we eerlijk zijn, zo ontzettend veel stelde het ook niet voor) zou ik flink bijles nemen in Engelse leesvaardigheid.
Mijn ervaring is juist dat studieboeken-Engels heel 'internationaal' Engels is, en dus makkelijker te lezen...
Bijles in Engelse leesvaardigheid vind ik dan ook erg overdreven; daar kan je jezelf in trainen. Gewoon je studieboeken lezen, woorden waarvan de betekenis echt niet uit de context duidelijk wordt opzoeken (liefst in een Engels-Engels woordenboek), dan heb je na een tijdje de Engelse terminologie wel onder de knie.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 03-09-2006 @ 21:17 :
Je kan lekker door blijven hameren op jouw 'theorie', maar je leest niet echt wat ik schrijf. Een studieboek doorwerken valt op geen enkele manier gelijk te stellen aan noodgedwongen 24/7 in een vreemde taal functioneren. Leuk plan anders: in plaats van Nederlandse literatuur mag jij voortaan je studieboeken in het Turks lezen. Voor het gemak krijg je er een grammaticagidsje bij. Pijnloos een vreemde taal leren, of niet soms? Graag voor woensdag de eerste 200 pagina's klaar hebben.
Als je voor het VWO geslaagd bent, wordt er van je verwacht dat je toch zeker de basis grammatica van het Engels onder de knie hebt, en een beetje een fatsoenlijk vocabulair hebt. Als je naar het WO gaat moet je een VWO diploma hebben en dús die basis Engels en vocabulair. Als je dat niet kan, heb je een probleem, want de meerderheid op het WO kan het wél. Dit is dus compleet niet te vergelijken met het Turks.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:55
Verwijderd
Natuurlijk word je geacht het te kennen, maar als je met een mager zesje voor je CSE (sowieso idioot makkelijk) hebt gehaald werkt dat in de praktijk niet. Bij mijn studie kom ik ook types tegen die op een magische manier voor hun wiskunde b1,2 geslaagd zijn maar e^(ln 2 - 3*ln 6) niet zouden kunnen vereenvoudigen. Die krijgen alleen wel ondersteuning om hun achterstand in te halen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 09:30
Verwijderd
Veel universiteiten bieden anders de mogelijkheid om ondersteuning te krijgen met Engels; je kan er een cursus volgen bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 17:20
Verwijderd
Vanaf morgen kun je je inschrijven voor blok twee. Ik zou het zo snel mogelijk doen, dan heb je een gunstiger tijdstip.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 17:32
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Quis schreef op 05-09-2006 @ 18:20 :
Vanaf morgen kun je je inschrijven voor blok twee. Ik zou het zo snel mogelijk doen, dan heb je een gunstiger tijdstip.
jah bedankt dat ga ik doen na de colleges. We gaan foberen om met z'n allen van de oude school bij elkaar te komen
Oud 06-09-2006, 15:39
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 03-09-2006 @ 21:06 :
Stel TS in Engeland/Amerika gaat wonen, dan leert hij de taal echt supersnel.
Waarom? Omdat hij er dan in het dagelijks leven veel mee omgaat.
Ja en omdat het taalgebruik in het dagelijks leven redelijk eenvoudig is. Je kunt zelfs om simpelere bewoordingen vragen in de meeste gevallen. Langzaam kun je dan steeds moeilijker Engels lezen, schrijven en spreken.

Het academisch Engels uit studieboeken in één keer voor je bakkes krijgen is, als je slecht Engels spreekt, zelfs met de nodige inzet een garantie voor een fikse studievertraging. Ik heb Engels op de middelbare school met belachelijk weinig moeite weten af te sluiten met een negen en nog steeds heb ik geregeld moeite met de papers en boeken die ik door moet werken op de universiteit. Pak maar eens een geheel willekeurig artikel van een gemiddeld bestuurskundige of econoom, je zult zien wat ik bedoel. Moeilijk taalgebruik gecombineerd met lastige materie is een nachtmerrie voor mensen die moeite hebben met Engels.
Oud 06-09-2006, 16:04
Verwijderd
Artikelen zul je sowieso niet in één keer begrijpen, die moet je zeker drie keer lezen (een keer orienterend (= vooral koppen lezen, eerste alinea, conclusie, dan even nagaan wat je al van het onderwerp afweet), dan globaal (= gewoon doorlezen, niet blijven hangen bij de moeilijke stukken), en dan studerend (= echt aandachtig lezen, dingen aanstrepen/aantekeningen maken, dingen opzoeken en echt alles proberen te begrijpen)) goed voor je engels en goed voor je studie.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-09-2006 @ 16:39 :
Pak maar eens een geheel willekeurig artikel van een gemiddeld bestuurskundige of econoom
Nou moet ik zeggen dat ik dit niet echt een heel lastige tekst vind persoonlijk
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 16:32
Gimme more beer
Citaat:
stefano schreef op 06-09-2006 @ 17:25 :
Nou moet ik zeggen dat ik dit niet echt een heel lastige tekst vind persoonlijk
Ik heb echt geheel willekeurig gezocht en niet eens een idee waar de hele tekst over gaat. Ik hoopte dat die willekeur mijn punt zou bewijzen. Dit is ook meer een publiek artikel, dus gemakkelijker geschreven. Daarnaast is het ook geschreven door een niet-native-speaker.

@Andijvie: Ik lees de tekst gewoon. En ik zorg dat ik hem snap, maak aantekeningen, zet streepjes et cetera. Ik houd niet zo van moeilijk doen
Oud 07-09-2006, 19:30
Verwijderd
't Is niet moeilijk, 't is efficient
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 05-09-2006 @ 18:20 :
Het is veranderd, het is nu maandag. Inschrijven voor toets kan wel al.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 17:20
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Quis schreef op 07-09-2006 @ 21:07 :
Het is veranderd, het is nu maandag. Inschrijven voor toets kan wel al.
ja ik zag het, welke tijden en dagen ga jij pakken voor blok 2?
Oud 08-09-2006, 23:29
Gimme more beer
Citaat:
Andijvie schreef op 07-09-2006 @ 20:30 :
't Is niet moeilijk, 't is efficient
Dat zal best, ik ben best een leesmonster, ook als het gaat om lastigere stukken en/of onderwerpen. Ik pik dingen redelijk gemakkelijk op en vind het dan ook veel lekkerder om gewoon bij het begin te beginnen en achteraan te eindigen. Streepjes en aantekeningen zijn nog tot daar aan toe.
Oud 09-09-2006, 15:41
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 08-09-2006 @ 18:20 :
ja ik zag het, welke tijden en dagen ga jij pakken voor blok 2?
maandag en donderdag, tijden weet ik nog niet. Mss wel vrijwillig om half negen, dan heb je nog wat aan je dag.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 13:26
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Quis schreef op 09-09-2006 @ 16:41 :
maandag en donderdag, tijden weet ik nog niet. Mss wel vrijwillig om half negen, dan heb je nog wat aan je dag.
ja ik sowieso maandag en donderdag en dan probeer ik half 11 anders moet k zo vroeg op. Mja anders pak ik gewoon weer half 9 had ik nu ook. Anders is de hele dag de klote op wat jij al zei
Oud 13-09-2006, 21:57
Gigli
Gigli is offline
ff ter verduidelijking:
je hoeft je NIET zelf in te schrijven voor toetsen. Via eleum kan je ook terecht komen op de site van de UB en op je email-account. Verder kan je ermee naar pandia, waar je je resultaten kan raadplegen. Op eleum komen ook roosters, groepsindelingen en wijzigingen te staan, dus t is zeker raadzaam om dit zo vaak mogelijk te raadplegen.
Verder kan je via eleum natuurlijk blokboek, e-readers etc zien, je antwoorden na een toets checken, en op het forum vragen stellen aan blokcoordinator of medestudenten. Altijd handig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten