Advertentie | |
|
![]() |
|
ik ben dan wel geen student aan de unimaas meer, maar volgens mij zijn de websites niet veranderd;
webmail.unimaas.nl www.eleum.unimaas.nl www.ub.unimaas.nl Dit is wat ik me iig nog kan herinneren, misschien dat iemand anders nog wat toe te voegen heeft.. En volgensmij ben je voor het eerste jaar voor alle vakken +examens automatisch ingeschreven. UB= universiteitsbibliotheek SSC= studenten service centrum en LAW is denkik gewoon de faculteit van rechten? Maar dat is maar een gokje ![]()
Laatst gewijzigd op 29-08-2006 om 15:50. |
![]() |
|
Verwijderd
|
UB = Universiteits Bibliotheek
SSC = Studenten Service Centrum LAW = afkorting van de rechtenfaculteit Google moet je toch écht wel onder de knie hebben hoor ![]() en via www.unimaas.nl kan je op alle sites komen die belangrijk voor je zijn, eleum en e-mail zijn het belangrijkst. Ik geloof dat je je ook in kan schrijven via eleum voor cursussen, als dat al is gebeurd zie je dat ook meteen (er staat dan een rijtje cursussen waar je voor bent ingeschreven, mogelijk met hier en daar een welkomstwoordje en misschien staan er een paar bestanden bij sommige cursussen). En ik zít niet eens op de universiteit Maastricht. Laatst gewijzigd op 29-08-2006 om 15:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik hoorde op mijn intro dat we ook Engelse lessen kunnen volgen, is dat bij jou niet zo? Op mijn faculteit is ook veel in het Engels, omdat het programma van Gezondheidswetenschappen ook in het Engels gevolgd kan worden. Dus als die groep ook aanwezig is/gebruik moet maken van iets, is alles in het Engels. Over de drie jaar verdeeld krijgen we ook steeds meer andere dingen in het Engels, zoals colleges etc. Maar ik vind het vreemd dat je daarover niet bent voorgelicht. Ligt dat aan jou of aan de faculteit?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://www.ssc.unimaas.nl/
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() toch vind ik het slordig. zeker gezien ik ook nog jaren lang studieresultatenoverzichten heb ontvangen ("u heeft dit jaar 0 studiepunten gehaald, we raden u aan met de onderwijsadviseur van uw opleiding te praten") andere oud-studenten kunnen overigens niet meer inloggen binnen een jaar. de bewaartermijn op de UvA is (officieel) 3 maanden. netjes opruimen kan een Universiteit redelijk wat geld besparen. maar goed
||
Citaat:
Daarnaast ben ik van mening dat elke Nederlandse academicus buiten een goede beheersing van de Nederlandse taal ook een goede beheersing van de Engelse taal moet hebben. Mijn studie kent in het eerste jaar vier of vijf van de twaalf boeken in het Nederlands. Dat lijkt weinig, maar in feite is het best veel. Ik heb laatst zelfs Engelstalige stukken moeten doornemen die gingen over de splitsing en liberalisering in de energiemarkt in Nederland. En het wiskundevak statistiek dat ik heb wordt ondersteund door een Engelstalig boek dat nota bene geschreven is door mijn eigen docent.
||
Citaat:
Nog een e-mail gehad van uni zelf en daar stond dat ze pas dit jaar overgegaan zijn op het internetaanvragen van toesten en blokken(roosters)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als al je studieboeken enzo in het Engels zijn leer je ook snel Engels.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom? Omdat hij er dan in het dagelijks leven veel mee omgaat. En inderdaad, als hij (op het begin) die boeken met een woordenboek door moet ploegen leert hij het snel genoeg. Je leert dingen uit zinsverband op te maken, de grammatica werk je mee en leer je daardoor ook, de spelling van woorden en het geheel wordt ook nog eens vertaald omdat hij het met woordenboek doet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens, het niveau Engels op het vwo is idd belabberd.
||
Citaat:
OT ik zie het wel hoe het allemaal loop. Ik heb nog altijd andere mensen die me kunne helpen met het engels. En mbt die boeken: zoals al gezegd werd leer je dat vanzelf doordat je die boeken (verplicht) bent om vaak te lezen
|
![]() |
|
|