Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2006, 20:54
BlackWolf
BlackWolf is offline
F.E.A.R. vond ik het engste spel. Doom3 heb ik uitgespeeld. Dat was meer stressvol dan eng Bij doom3 is het vaak voorspelbaar. Bij F.E.A.R. is het onvoorspelbaarder, en vind ik het dus enger. Snachts spelen is dat ook niet echt zo'n goed idee, ook al heb ik dat wel heel het spel gedaan
Oud 07-09-2006, 21:05
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
-SoloWolf- schreef op 07-09-2006 @ 21:19 :
mijn engste was toch wel lego island, omdat die wel zo godverdoms kut was

maar nee, ff serieus, doom3 was toch wel erg spooky
die boef was wel eng in lego island
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 23:03
Verwijderd
Singstar.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 22:20
Elite!
Elite! is offline
Ik heb al een tijdje condemned en die is echt freeky kheb nog steeds geen moed genoeg het spel uit te spelen want ik zit vast in een donkere kelder met enge uitgemergelde mensen maar ooit zal ik doorgaan (ook F.E.A.R. vond ik wel eng of spannend)
Oud 09-09-2006, 22:24
Elite!
Elite! is offline
Ik hoor veel mensen ook Doom 3 en F.E.A.R. zeggen maar mensen dan is condemned echt een aanrader als je die al eng vind dan is condemned een nachtmerrie machine voor jullie echt een aanrader voor de horror fans (voor de mensen die het spel kennen denk aan het moment dat je de dooie in lockerkast moet fotograferen en hij je er opeens insleurt en blijkt hij nog ff te leven )
Oud 09-09-2006, 22:25
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Crimson schreef op 07-09-2006 @ 22:05 :
met die donuts and die hamburgers
Oud 09-09-2006, 23:20
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Crimson schreef op 07-09-2006 @ 22:05 :
ah de herrineringen :')
Oud 10-09-2006, 14:39
owlbeer
owlbeer is offline
resident evil ftw
Oud 13-09-2006, 08:46
TommytheCat
TommytheCat is offline
Silent Hill 1 en 2, en in mindere mate deel 3 en 4.

Ik snap niet zo goed dat je Resident Evil eng kunt vinden. Dat je schrikt, ok, maar eng? Oude B-horrorfilms zijn toch ook niet eng?
Oud 13-09-2006, 13:02
Codaz
Codaz is offline
Half Life
Deus Ex
Alien vs Predator
Duke Nukem 3D
Quake
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:26
Verwijderd
Citaat:
TommytheCat schreef op 13-09-2006 @ 09:46 :

Ik snap niet zo goed dat je Resident Evil eng kunt vinden. Dat je schrikt, ok, maar eng? Oude B-horrorfilms zijn toch ook niet eng?
Wat versta jij onder eng dan? Als ik Doom of Dino Crisis speel en ik weet dat ik elk moment bestormd kan worden door een of ander beest en me dan de tyfus schrik, vind ik dat 'eng'.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 15:31
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Snukkie schreef op 05-09-2006 @ 22:18 :
Toen half-life net uit was vond ik die donkere buizen met die vage beesten best wel eng.
Jaa, die kleine rotbeestjes die in het donker dan oppeens op je springen daar schrik je ook wel behoorlijk van.

en Doom 3 uiteraard
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 19:24
Verwijderd
Ik speel de laatste tijd amper nog games die in de categorie 'eng' vallen. Vroeger als klein knulleke speelde ik wel 7th Guest en dat vond ik te creepy. Al helemaal in het begin dat schilderij waar die handen(of gezicht) uitkomen. Freaky.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 19:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 13-09-2006 @ 09:46 :

Het was ook wel hoofdzakelijk schrikken. Ik speelde deel 2 toen ik nog ver onder de leeftijd was die ervoor stond. De eerste keer dat zo'n gemuteerde hond van het plafond flikkerde was echt het niveau hartaanval.
Oud 13-09-2006, 20:56
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-09-2006 @ 20:44 :
Het was ook wel hoofdzakelijk schrikken. Ik speelde deel 2 toen ik nog ver onder de leeftijd was die ervoor stond. De eerste keer dat zo'n gemuteerde hond van het plafond flikkerde was echt het niveau hartaanval.
Ja, en dat gebeurde dan verdomme net op het moment dat je het niet meer verwachtte omdat het al zo lang niet meer gebeurd was
Oud 13-09-2006, 22:04
Meadow
Meadow is offline
Toen de supernatural beesten erin kwamen ben ik gestopt met Return to Castle Wolfenstein. Af en toe vond ik dat zelfs zo griezelig als mijn vriend dat speelde dat ik ff weg ging. Toen ik een mini-Sirius was, durfde ik nooit te kijken als mijn vader het skelet in lvl 3 van PoP versloeg .

Ik ben nogal een angsthaas met games. ik kan al helemaal freaken van Morrowind of Oblivion . Shooters zijn niet echt aan mijn besteed. Ik stuiter mijn stoel af van de adrenaline en druk de verkeerde toetsen in enzo. Ik vind het wel heel erg leuk om ernaar te kijken tewijl bv mijn vriend of beste vriendin ze speelt. .
Oud 14-09-2006, 17:10
Makaveli
Makaveli is offline
Duidelijk de Resident Evil reeks en spellen van dezelfde makers zoals Dino Crisis.

Dit komt vooral door de vreemde camerapunten, de geluidseffecten en de beelden, de verassingen.

Vooral het moment dat die honden door de ramen sprongen, waarbij je daarvoor enkel je voetstappen hoorde op de houten vloer, kan ik me nog goed voor de geest halen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 18:48
Fides
Fides is offline
Ik weet nog wel dat ik volgens mij in Tomb Raider 3, zo'n 10 jaar geleden (ik was 8 jaar) die missie in de ondergrondse van London doodeng vond. Allemaal van die creeps met brandende fakkel die overal opdoken.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 18:49
Fides
Fides is offline
Citaat:
Meadow schreef op 13-09-2006 @ 23:04 :
Toen de supernatural beesten erin kwamen ben ik gestopt met Return to Castle Wolfenstein. Af en toe vond ik dat zelfs zo griezelig als mijn vriend dat speelde dat ik ff weg ging.
Whaha, ja daar had ik soms ook zo mijn schrikmomenten
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:16
Verwijderd
Mijn hand begint wel eens te schokken bij het spelen van Half Life, als zo'n headcrab aanvalt. En dan nog af en toe als ik even neit zit op te letten bij een random spel waar iets onverwachts gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 01:27
Verwijderd
Fear vandaag gehaald. En s'avonds gespeeld...
Brrr dat spel is frigging eng haha. Vooral op zo'n stukje in het begin dat je vrij veel in het donker zit... het moment dat je niet die ladder afdaalt en recht voor je kijkt...

Krijg echt dikke kippevel met die creepy geluiden en storing op je radio
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 02:17
p-chez
p-chez is offline
Condemned: Criminal Origins.
Die game is op sommige momenten gewoon niet leuk meer, zo eng.
Oud 15-09-2006, 19:21
DxpZ
DxpZ is offline
Sanitarium kreeg je creepy gevoel van vooral dorp met de gemuteerde kinderen.

Doom 3 eerste keer
Oud 15-09-2006, 19:26
iRoy
iRoy is offline
Dead Rising

Overleven in een winkelcentrum vol met zombies is best eng!
Oud 17-09-2006, 00:51
Metal
Metal is offline
Citaat:
DxpZ schreef op 15-09-2006 @ 20:21 :
Sanitarium kreeg je creepy gevoel van vooral dorp met de gemuteerde kinderen.

Doom 3 eerste keer
sanitarium is echt vet!
Oud 17-09-2006, 02:00
Carn
Carn is offline
hmm, resi 2 / 3, Half Life, System Shock 2, Silent Hill.

'we are the many'
Oud 17-09-2006, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 15-09-2006 @ 02:27 :
Fear vandaag gehaald. En s'avonds gespeeld...
Brrr dat spel is frigging eng haha. Vooral op zo'n stukje in het begin dat je vrij veel in het donker zit... het moment dat je niet die ladder afdaalt en recht voor je kijkt...

Krijg echt dikke kippevel met die creepy geluiden en storing op je radio
Dit kan ik dan weer écht niet begrijpen, die fucking geesten doen je niet eens wat dus waarom zou je ze eng vinden? En dit is geen afgekapte -ik ben stoer en vind niks eng- post, maar FEAR vind ik nog minder eng dan Far Cry oid.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 15:48
Verwijderd
Dat ze me (nog) geen reet kunnen doen maakt niks uit. Het gaat om de hele sfeer die er om heen hangt. Waarom denk je dat sommige mensen thriller/horrofilms eng vinden, die doen je toch ook niks?
Het gaat per defenitie om het schrikeffect en dat zit er zeker in.

Laatst gewijzigd op 17-09-2006 om 16:02.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 16:58
Meadow
Meadow is offline
Ik krijg ineens weer een shitload aan adrenaline bij t spelen van Oblivion. Geen idee waarom, was er net een poosje vanaf! Te weinig gespeeld kennelijk...

Hehe, ohja, ik word soms ook helemaal freaky van de myst series. Er gebeurd geen fuck, maar die muziek is zo goed gedaan dat ik echt met kippenvel kan zitten. Toen ik exile speelde, midden in de nacht, met headphones, ben ik op een gegeven moment van schrik van mijn stoel afgedonderd toen mijn cd laatje eruit kwam omdat ik de cd moest wissenlen .
Oud 17-09-2006, 18:47
Elite!
Elite! is offline
Citaat:
Morridin schreef op 17-09-2006 @ 16:48 :
Dat ze me (nog) geen reet kunnen doen maakt niks uit. Het gaat om de hele sfeer die er om heen hangt. Waarom denk je dat sommige mensen thriller/horrofilms eng vinden, die doen je toch ook niks?
Helemaal mee eens, het schrikeffect dat is echt vet in FEAR en kheb de demo van FEAR extraction point gespeeld daar zit ook 1 heel spannend stukkie in met onzichtbare (bijna volledige) gozers die opeens voor je neus opduiken.
Oud 17-09-2006, 19:32
Verwijderd
7th guest, ik was nog heel klein, en phatasmagoria, en natuurlijk 11th hour, die stijl
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 19:50
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Doom 3 en F.E.A.R, maar de omstandigheden waren er ook naar
Oud 17-09-2006, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 17-09-2006 @ 16:48 :
Ik kan eerlijk zeggen dat ik op minstens 3/4 van FEAR zit en dat ik nog geen één keer ben geschrokken van dat spel of ook maar gespannen rond gelopen heb. En het is helemaal niet zo dat ik niet snel schrik oid, bij Doom moest ik eerst iedere donkere hoek belicht hebben voordat ik er ook maar voorbij liep.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 20:46
Verwijderd
Mja, bij doom had ik dat weer iets minder
Maar ach, 'angstniveau's' vershcillen natuurlijk enorm van persoon tot persoon.
Zo hoorde ik van te voren grote verhalen over The Ring (de remake) dat ie echt gruwelijk eng was en zo. Tuurlijk, een kinderfilm was het niet en ik heb er erg van genoten, maar helaas niet die angst eruit gehaald
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 22:07
Mephisto
Mephisto is offline
Doom 3 terwijl ik zwaar aan het hallucineren was ivm paddo's.

Can't beat that.
Oud 17-09-2006, 22:41
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik heb voor de gein eens Alien vs Predator2 met koptelefoon op in het donker zitten spelen en erachter gekomen waarom ik de marine-missies nooit helemaal heb uitgespeeld.... (motion tracker... *shivver*)
Oud 18-09-2006, 13:18
Elite!
Elite! is offline
Citaat:
Bossen schreef op 17-09-2006 @ 20:52 :
Ik kan eerlijk zeggen dat ik op minstens 3/4 van FEAR zit en dat ik nog geen één keer ben geschrokken van dat spel of ook maar gespannen rond gelopen heb. En het is helemaal niet zo dat ik niet snel schrik oid, bij Doom moest ik eerst iedere donkere hoek belicht hebben voordat ik er ook maar voorbij liep.
Het is inderdaad wel zo dat je bij FEAR niet elke hoek hoeft te checken maar er komt wellicht wel een stuk nog waar het wat spannender word voor je.
Oud 18-09-2006, 13:19
Elite!
Elite! is offline
Citaat:
Morridin schreef op 17-09-2006 @ 21:46 :
Mja, bij doom had ik dat weer iets minder
Maar ach, 'angstniveau's' vershcillen natuurlijk enorm van persoon tot persoon.
Zo hoorde ik van te voren grote verhalen over The Ring (de remake) dat ie echt gruwelijk eng was en zo. Tuurlijk, een kinderfilm was het niet en ik heb er erg van genoten, maar helaas niet die angst eruit gehaald
voor films zijn Saw (2) altijd erg leuk (die sadistische stukken)
Oud 21-11-2006, 11:20
Elite!
Elite! is offline
Kheb dr weer 1: F.E.A.R. Extraction Point zitten ook vet griezelige stukken tussen
Oud 21-11-2006, 11:29
Obi Wan
Obi Wan is offline
FEAR staat bij mij ook wel hoog op het lijstje.

Bovenaan toch echt nog wel de Silent Hill reeks, op de meeste stukken schijt je 7 kleuren stront door die hele sfeer en muziek en alles er omheen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 14:01
ns_23
ns_23 is offline
Tomb Raider 1 is best behoorlijk eng.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 14:40
Zyh
Zyh is offline
RotT (Rise of the Triads)

en dan in het bijzonder de baas met de
8-losse-nonnen-hoofden-dingen

gelukkig hadden we toen nog cheats zoals 'goto', 'givemeammo' en 'god'

meer recent: silent hill 1
Oud 21-11-2006, 14:55
Carn
Carn is offline
Hmm. ik denk toch Doom op mn 386. Verder natuurlijk Resident Evil 2 (1 vond ik somehow niet echt eng) en de Silent Hill games. Ook Xcom was soms erg tenenkrommendspannend.
Oud 21-11-2006, 20:10
Elite!
Elite! is offline
Citaat:
Obi Wan schreef op 21-11-2006 @ 12:29 :
FEAR staat bij mij ook wel hoog op het lijstje.

Bovenaan toch echt nog wel de Silent Hill reeks, op de meeste stukken schijt je 7 kleuren stront door die hele sfeer en muziek en alles er omheen
4 is idd wel griezelig
Oud 22-11-2006, 09:16
Zyh
Zyh is offline
de camerahoeken in silent hill waren op sommige stukken ook para zodat je niet kon zien waar je naartoe liep
kan me nog goed herinneren in deel 1, aan t begin van dat spel loop je zo'n steeg in die steeds donkerder wordt en de camera begint boven je te draaien en raar bewegen en enge geluiden enzo ja, pis alweer in me broek als ik erover nadenk
Oud 22-11-2006, 09:37
freakinaround
freakinaround is offline
geen 1, want ik kan er niet tegen
Overigens is heb ik wel een x Resident Evil (weet niet welk deel) op me playstation gespeeld.. En dan zit er zo'n lijk op de grond.. en dan moet je een deur ingaan naast dat lijk.. en dan staat dat lijk ineens op..
Nah ik al gillend de controller door de kamer gooien en met een kussen voor mn gezicht de playstation uitzetten
Oud 22-11-2006, 09:51
Zyh
Zyh is offline
vrouwen
Oud 23-11-2006, 01:24
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
doom3 en fear waren de eerste games dat ik echt van spanning po het puntje op me stoel zit, en dan echt keihard schrik als er wat gebeurd. Inclusief hartkloppingen en al.

overigens had ik dat bij andere spellen ook wel maar ben ze vergeten
Oud 23-11-2006, 10:23
readingmanx
readingmanx is offline
nou ik vindt doom3 best wel eng in het donker lol
Oud 23-11-2006, 10:50
Verwijderd
Ik schrok een keer heel hard van Blood. Er is een bepaald level dat zich afspeelt in een hotel a la The Haunting (compleet met bevroren Jack in de tuin) en door heel dat hotel heen hoor je het getik van een klok. Ergens, in één van de kamers is een kast en als je die openmaakt, vliegt er opeens een krijsend spook recht je gezicht in. Dat was best wel schrikken.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten