Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2006, 16:09
sander23
sander23 is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 13-09-2006 @ 17:07 :
je zegt toch zelf dat je liever gratis woont? nou dan zal je toch moeten kraken. ik woon ook liever gratis, maar dat doe ik niet want dan heb ik helemaal geen poot om op te staan
Dat heb je wel want als kraker heb je zo je rechten.........sigh.......ik begin echt een beetje moedeloos te worden gast.....

educate plz

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 16:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2006, 16:10
sander23
sander23 is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 13-09-2006 @ 17:07 :
ja, dat bedoel ik
wat bedoel je? dat men ervoor moet betalen? men heeft dan ook een contract maar er wordt teminste wel wat met de panden gedaan. vaak zijn dit wel lagere tarieven die deze mensen betalen.......sigh
Oud 13-09-2006, 16:15
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
sander23 schreef op 13-09-2006 @ 17:10 :
wat bedoel je? dat men ervoor moet betalen? men heeft dan ook een contract maar er wordt teminste wel wat met de panden gedaan. vaak zijn dit wel lagere tarieven die deze mensen betalen.......sigh
ik heb daar ook helemaal niks tegen dat heb ik nooit beweerd. perfect, dat lost een hoop problemen op.
maar mensen laten wonen in en fabriek is een te zotte gedachte en t gros van de kantoren voldoet niet aan verschillende eisen, maar dat is blijkbaar moeilijk te bevatten. daarnaast werken eigenaren en gemeentes verder tegen.

maargoed, ik moet nu gaan
Oud 13-09-2006, 16:16
hookee
hookee is offline
Over het onderwerp het "probleem" leegstaande kantoorruimte. Ik kan er niet wakker van liggen, de eigenaren hebben blijkbaar zoveel geld dat ze de rente met gemak kunnen betalen en zelfs nieuwe halfvolle panden bouwen, het landschap tot een minimum terugbrengend.
Zo verbaas ik me ook over autobedrijven die tientallen occasions buiten laten rotten, dagelijks verminderend in waarde, blijkbaar is de business nog lonend..
Als het goedkoper is een nieuw pand neer te zetten in een gebied waar het mijn insziens gewoon groen had moeten blijven is er iets mis. De gemeente bijvoorbeeld, die ziet waarschijnlijk alleen de dollartekens die het verkopen van landbouwgrond met zich meebrengt. Dat 2 kilometer verderop een gebouw aan het vervallen is doet er dan niet toe, dat geld is toch al binnen..
Misschien moet er een soort afvalstoffenheffing voor gebouwen worden ingevoerd, waarmee oude gebouwen weer opgeknapt of afgebroken kunnen worden.
Persoonlijk ben ik gewoon tegen nieuwbouw om de nieuwbouw, ik heb met de jaren al veel te veel groen zien verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 16:17
sander23
sander23 is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 13-09-2006 @ 17:15 :
ik heb daar ook helemaal niks tegen dat heb ik nooit beweerd. perfect, dat lost een hoop problemen op.
maar mensen laten wonen in en fabriek is een te zotte gedachte en t gros van de kantoren voldoet niet aan verschillende eisen, maar dat is blijkbaar moeilijk te bevatten. daarnaast werken eigenaren en gemeentes verder tegen.

maargoed, ik moet nu gaan
wat voor een eisen? je kan er altijd wat bewoonwaars van maken geloof me maar, anders neem ik je wel eens mee naar wat leuke kraakpanden als je me niet geloofd. Je kan het gewoonweg dan altijd nog gaan kraken en nu praat je weer over dezelfde dingen die gewoonweg niet waar zijn, er is altijd wel een ruimte en er zijn echt maar kleine toepassingen nodig zelfs het maken van een douche is in een kantoor pand zo gefixed............

Citaat:
Misschien moet er een soort afvalstoffenheffing voor gebouwen worden ingevoerd, waarmee oude gebouwen weer opgeknapt of afgebroken kunnen worden.
wat bedoel je precies dan?

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 16:19.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 16:37
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
sander23 schreef op 13-09-2006 @ 16:41 :
Daarom misschien meer druk erachter zetten? En die onkosten wat betreft ombouwen is echt niet zoveel. Vaak nemen de 'bewoners' wel het initiatief in handen en is de kostenpost erg laag. Begin daar nou gewoonweg niet steeds over want je hebt gewoon NIET gelijk.
Lol. Enig idee wat de wettelijke eisen zijn voor gebouwen die door meer dan 5 mensen bewoond worden? Waarom denk je dat zoveel huisjesmelkers hun panden opdelen om onder die eisen uit te komen? En daar gaat het nog om *woonpanden* die verbouwd moeten worden. Kun je nagaan wat voor kostenhet met zich meebrengt om een kantoorpand aan dezelfde eisen te laten voldoen.

Daarbij krijg je natuurlijk het omgekeerde probleem als de ontroerend goed markt voor bedrijfspanden weer aantrekt. Had je mooie panden, zijn ze nu verbouwd en wonen er mensen in.. die mensen krijg je er dan al niet meer zo makkelijk uit wettelijk gezien, en dan zit je nogmaals met de kosten om van een woonpand weer een kantoorpand te maken.

Of gaan we dan weer nieuwe kantoorpanden bouwen? Joh, laat die panden lekker staan en bouw dan gewoon betaalbare huizen bij..
Oud 13-09-2006, 16:39
sander23
sander23 is offline
Citaat:
akumabito schreef op 13-09-2006 @ 17:37 :
Lol. Enig idee wat de wettelijke eisen zijn voor gebouwen die door meer dan 5 mensen bewoond worden? Waarom denk je dat zoveel huisjesmelkers hun panden opdelen om onder die eisen uit te komen? En daar gaat het nog om *woonpanden* die verbouwd moeten worden. Kun je nagaan wat voor kostenhet met zich meebrengt om een kantoorpand aan dezelfde eisen te laten voldoen.

Daarbij krijg je natuurlijk het omgekeerde probleem als de ontroerend goed markt voor bedrijfspanden weer aantrekt. Had je mooie panden, zijn ze nu verbouwd en wonen er mensen in.. die mensen krijg je er dan al niet meer zo makkelijk uit wettelijk gezien, en dan zit je nogmaals met de kosten om van een woonpand weer een kantoorpand te maken.

Of gaan we dan weer nieuwe kantoorpanden bouwen? Joh, laat die panden lekker staan en bouw dan gewoon betaalbare huizen bij..
Anti kraak werkt toch echt anders
Oud 13-09-2006, 16:45
akumabito
akumabito is offline
Anti-kraak is geen langetermijnsoplossing, pipo. Waar jij mee bezig bent is symptoombestrijding, waar je op den duur geen reet mee opschiet, en wat op de korte termijn al niet erg productief is.
Oud 13-09-2006, 17:01
sander23
sander23 is offline
Citaat:
akumabito schreef op 13-09-2006 @ 17:45 :
Anti-kraak is geen langetermijnsoplossing, pipo. Waar jij mee bezig bent is symptoombestrijding, waar je op den duur geen reet mee opschiet, en wat op de korte termijn al niet erg productief is.
Ja maar waarom dat op dit moment niet blijven gebruiken dan, men heeft plannen voor op de lange duur toch? Ik zeg ook niet dat dit lange termijn bestrijkt. Alhoewel het ombouwen wel lange termijn zou bestrijken maar dan heb je weer regelingen e.d

Ik zie mijzelf nergens iets zeggen over lange termijn, maar het pand wordt teminste in gebruik genomen.......dat is altijd een goed in mijn ogen....
Oud 13-09-2006, 19:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
sander23 schreef op 13-09-2006 @ 16:49 :
wat doen krakers dan? die laten alles links liggen ofzo? TUURLIJK KNAP JE HET OP TUURLIJK MAAK JE HET LEEFBAAR.
Wat ik hoorde van mensen die ervaring ermee hebben is dat anders hoor. Dat vertelde ik je ook al eerder.

Waarom zit je mensen uit te schelden als je overduidelijk ongelijk hebt?

Maar ja, uitspraken als 'en een trein stoppen wtf heb je het over' geeft al aan dat je geen enkele notie van planologie en volkshuisvesting hebt.

Ik kan je wel een paar kopietjes uit mijn boeken doen toekomen als je dat wilt veranderen, maar ik vind het sneu dat je zonder enige kennis van zaken zo tegen anderen tekeer gaat.
Oud 13-09-2006, 20:55
hookee
hookee is offline
Citaat:
sander23 schreef op 13-09-2006 @ 17:17 :
wat bedoel je precies dan? (afvalstoffenheffing)
Dat, als een bedrijf of investeerder een gebouw neerzet, hij ook verantwoordelijk is voor de eventuele afbraak ervan.
Neem nou dat "gifschip", geen enkel land wil het bergen, wat nu? "Per ongeluk laten zinken in de Stille Oceaan maar?
Gebouwen waar geen enkel bedrijf meer in wil gaan vervallen totdat een gemeente zegt "ja, nu wordt het wel erg lelijk, de buurt lijdt eronder, geen bedrijf wil zich hier meer vestigen". Dan moet er geld beschikbaar zijn om de boel af te breken of op te knappen, dat mag geenszins met gemeenschapsgeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten