![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Nou wil jij mij wijs gaan maken dat jij nooit uit de media hebt vernomen dat iemand die iemand anders vermood had, vier jaar gevangenisstraf opgelegd kreeg? Sure.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wel zielig hoor, dat al die mensen hoor persé "een bron" moeten, terwijl ze dodnersgoed wéten dat het voorkomt dat moordenaars soms maar 4 of 5 jaar gevangenisstraf opgelegd krijgen. Misschien kan Nare Man jullie even 'geruststellen'? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En als jij beweert dat dit soort zaken niet in de media aan bod zijn gekomen en als jij ontkent dat er geen moordzaken zijn (geweest) waarin mensen veroordeeld worden tot 4 jaar, verdraai je de waarheid. Ga anders even Googlen. Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 16:06. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is ook logisch. Als een persoon jou wat aandoet, waarvan je vindt dat hij dit niet had mogen doen, dan voel je je zonder represaille genaaid. Dat roept een bepaald gevoel op. Het gedane leed kan niet meer worden teruggedraaid, maar je kan wel de rekening vereffenen door hem hetzelfde te laten proeven, denk je dan. Als de overheid geen wraak zou nemen, zul je zien dat burgers het heft in eigen handen nemen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus hebben we wel gelijk dat mark in deze kwestie uit z'n nek lult, tenzij hij met een voorbeeld kan komen.. no?
|||
Citaat:
Als je voorbeelden weet van moord (liefst met voorbedachte rade) die met vier jaar cel bestraft werden, dan horen we het vast graag. Tot die tijd zijn alle beweringen erover een beetje loos. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder denk ik dat je Marks opmerking een beetje welwillend moet uitleggen. Niet iedereen houdt zo strak de hand aan het juridisch onderscheid tussen moord en doodslag. Voor de strafmaat maakt het ook niet uit, beide delicten worden bedreigd met levenslange gevangenisstraf. Verder is het natuurlijk ook niet zo dat mensen die moord plegen altijd geestelijk in orde zijn en mensen die doodslag plegen per definitie 'het niet zo bedoelden'. Citaat:
Ik vraag me trouwens af of je wel zo stellig kunt zeggen dat wraak één van de belangrijkste componenten van een straf is. Het lijkt mij nogal afhankelijk van het politieke tij welke strafcomponent als belangrijk wordt gezien. In de jaren tachtig en negentig was men meer gefocussed op het rehabiliteren van de dader, terwijl het tegenwoordig weer meer draait om het bevredigen van het 'rechts'gevoel van mensen. Je kunt niet zo absoluut stellen dat de ene rechtvaardiging van de straf belangrijker is dan de andere, hooguit dat-ie meer aan verandering onderhevig is. Iedereen is het er namelijk wel over eens dat bijzondere preventie gewoon werkt: als iemand in de bak zit, kan hij geen delicten meer plegen, daar kun je niet omheen. Over de vraag of algemene preventie (afschrikken van potentiële daders) werkt, kun je daarentegen weer eeuwig twisten. De voorstanders van hardere straffen betogen over het algemeen ook dat hoge straffen afschrikkend werken, terwijl de mensen die geloven in een soort predeterminisme om delicten te plegen daar dus weer helemaal niet aan willen. Laatst gewijzigd op 24-09-2006 om 22:58. |
![]() |
|||||
Citaat:
Komt nog eens bij dat je voor moord echt wel iets meer krijgt dan 4 jaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ja, als je er iets van zegt, word je door een stel arrogante ballen voor volksidioot uitgemaakt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hoewel het voor mij ook niet uit te leggen is dat de frauderende heren van Ahold weg konden komen met een fooitje aan boete. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat geval heeft zulke indruk op me gemaakt dat ik het me nu nog zo goed herinner. Normaal gesproken vergeet ik dat soort berichten gauw. Maar dit is echt zo absurd en afgrijselijk... Nee, dan heb ik weinig vertrouwen in de rechtspraak.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Bedoel je dit?
Psychiater in kliniek blijkt verkrachter de Volkskrant, Binnenland, 7 oktober 2005 (pagina 04) Van onze verslaggeefster In tbs-kliniek De Kijvelanden in Poortugaal heeft tot februari een Belgische psychiater gewerkt die zeven zedendelicten heeft gepleegd. Vincent M., die als forensisch psychiater op de afdeling Diagnostiek werkte, heeft in België zes vrouwelijke cliënten aangerand en verkracht. De vrouwen hadden allen een achtergrond van seksueel misbruik en waren daarvoor bij M. onder behandeling. M. werkte als gerechtspsychiater in Gent, maar had ook een privépraktijk. De verkrachtingen hadden plaats in de periode 1999 tot 2003 en de vrouwen verklaarden allemaal hetzelfde: M. won hun vertrouwen, ze kregen knuffels, werden gezoend en vervolgens verkracht. De strafrechter in Dendermonde veroordeelde de psychiater deze week tot vier jaar voorwaardelijk. Zijn beroep mag hij blijven uitoefenen. De 48-jarige psychiater genoot in België veel aanzien. Een tijdje was hij panellid van de wetenschappelijke tv-quiz Hoe?Zo! van Bart Peeters. Ook stond hij volgens de directeur van De Kijvelanden, Machiel Polak, bekend als gerenommeerd psychiater. Polak zegt niets te hebben geweten van de achtergrond van M. of het strafrechtelijk onderzoek tegen hem. M. werd hem in juni 2004 aanbevolen door een headhunter. 'Wij hebben ook een verklaring van goed gedrag gevraagd en deze is door justitie in België afgegeven', zegt Polak. In februari kwam het verleden van M. boven water en werd hij ontslagen. Laurent Sempot van justitie in Brussel meent dat sprake is geweest van 'miscommunicatie'. Omdat M. ten tijde van zijn sollicitatie in Nederland nog niet was veroordeeld, gaf justitie voor hem een verklaring van goed gedrag af. http://zoek.volkskrant.nl/artikel?te...DAT=%2A&ADOC=1 Dit is het enige artikel dat overeenkomt met wat jij noemt, en zoals je kunt lezen, heb je het nogal verkeerd geinterpreteerd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ook werkt hij daar nu niet meer, dat hij daar kon beginnen is omdat ze het niet wisten. Staat in dat artikel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar... maar... maar... ik heb wel eens gelezen van een groepsverkrachting en die mannetjes kregen *tot* twee jaar cel (eentje kreeg een paar maanden) en dat was wél in Nederland en dat vind ik ook niet kunnen. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|