Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2006, 08:39
Verwijderd
producten waar ik te kleine letters op staat dat het light is. Rot op met je rommel
Advertentie
Oud 17-09-2006, 08:45
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-09-2006 @ 09:39 :
producten waar ik te kleine letters op staat dat het light is. Rot op met je rommel
That's the spirit!
Oud 17-09-2006, 15:26
Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
Miracle schreef op 14-09-2006 @ 16:34 :
Same here, ik eet nauwelijks vlees, maar ik zal mezelf echt nooit vegetarier noemen!

Ik heb geprobeerd mijn punt uit te leggen, maar dat schijnt niet te lukken.
I get it. Ik noem mezelf vegetariër, ik eet geen vlees en geen vis, probeer al het andere (gelatine etc) te vermijden. Als ik af en toe stremsel binnen krijg vind ik niet dat het meteen het mijn 'recht' ontneemt om mezelf vegetariër te noemen en dat ik alleen een bewuste eter ben. Probeer het anders maar eens duidelijk te maken in een restaurant.

OT: gemeen is het sowieso dat
- de plus hier maar 1 soort vegetarische pizza heeft die niet zo goed smaakt.
- bij italiaans ijs vaak brokken echt ijs (gewoon bevroren water) in zitten.
- mayonaise altijd bovenop friet zit zodat je wel vieze handen krijgt en dat je altijd een paar steeltje moet weggooien omdat die compleet onder zitten ( zo vies)
Oud 17-09-2006, 20:09
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Azaelia schreef op 17-09-2006 @ 16:26 :
- mayonaise altijd bovenop friet zit zodat je wel vieze handen krijgt en dat je altijd een paar steeltje moet weggooien omdat die compleet onder zitten ( zo vies)
Die zijn het lekkerst!!!

Ik vind het grootste gedeelte van het eten wat er heerlijk uit ziet en vervolgends niet te eten is gemeen...
Oud 18-09-2006, 13:59
mandarijn
mandarijn is offline
Van die cake van de Lidl, uit zo'n pakje, waar je zelf boter, ei en melk bij moet doen...
Ziet er lekker uit, ruikt lekker, maar is niet te eten!
Alleen het glazuur wat er op gesmeerd moet worden is lekker
Oud 18-09-2006, 14:43
Verwijderd
ohja ik had ooit in een vliegtuig een cakeje dat wel achterbaks was omdat het er superlekker uitzag maar niet te eten was. Het was veel te zoet. En dan ben ik iemand die gerust pure suiker eet, dus ik snap niet hoe het ze is gelukt om een cakeje te maken dat ík veel te zoet vond, maar ze hebben het toch klaargespeeld.

En dingen die stiekem light zijn inderdaad. Dat ik het pas merk als ik er buikpijn van krijg.
Oud 18-09-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
mandarijn schreef op 18-09-2006 @ 17:29 :
Van die cake van de Lidl, uit zo'n pakje, waar je zelf boter, ei en melk bij moet doen...
offtopic/ ik maak er altijd muffins van, die zijn best wel goed te eten.. niet droog of wat dan ook..
Oud 18-09-2006, 20:23
DRAMAxQUEEN
DRAMAxQUEEN is offline
Die dingen zyn geweldig Die dingen met Appel .. DIE zyn pas goed..!

Wat echt TE achterbaks is is Ben & Jerry's .. je betaald 5 euro voor iets wat echt geweldig lykt..
terwyl je by de Dirk voor 1,20 ofzo zo'n beetje hetzelfde kan halen maar dan geen merk...!
Maja.. ! Het is wel lekker hoor!
x
Oud 19-09-2006, 20:31
J3s
J3s is offline
Mix voor appeltaart van Koopmans ! Niet het 'normale' pak, maar één of ander 'bijna-kant-en-klaar' pak. Dit is natuurlijk hartstikke mooi, maar toen ik thuis het pak open deed bleek dat de mix voor een taartje van slechts 4 normale stukjes was! Bummerrr
Oud 19-09-2006, 21:02
coopergirl
coopergirl is offline
Ik vind het achterbaks dat er op producten niet meer mag staan of het genetisch gemanipuleerd voedsel is of niet.

Ik vind het st0m dat er onnodig suikers aan voedingsmiddelen worden toegevoegd zodat we allemaal koolhydraat-addict worden.
Oud 19-09-2006, 21:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
J3s schreef op 19-09-2006 @ 21:31 :
Mix voor appeltaart van Koopmans ! Niet het 'normale' pak, maar één of ander 'bijna-kant-en-klaar' pak. Dit is natuurlijk hartstikke mooi, maar toen ik thuis het pak open deed bleek dat de mix voor een taartje van slechts 4 normale stukjes was! Bummerrr
Die fout heb ik ook eens gemaakt toen ik voor de verjaardag van mams een appeltaart ging bakken.. (Nou ja appeltaart.. Die 4 stukjes in zo'n kartonnetje dus )
Oud 19-09-2006, 21:35
Verwijderd
in dubbelfrisss cranberry & framboos zit 20% vruchtensap waarvan 1% cranberry en 1% framboos. De rest is appelsap en vlierbessensap!
Oud 19-09-2006, 22:20
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 19-09-2006 @ 22:02 :
Ik vind het achterbaks dat er op producten niet meer mag staan of het genetisch gemanipuleerd voedsel is of niet.

Ik vind het st0m dat er onnodig suikers aan voedingsmiddelen worden toegevoegd zodat we allemaal koolhydraat-addict worden.
Ja, mag dat niet meer? Waarom? Bron?

Ik vond het al zo dubieus dat op de zonnebloemolie uit de AH eerst stond dat 'ie genetisch gemanipuleerd was en daarna opeens niet meer..
Oud 19-09-2006, 22:26
Mephisto
Mephisto is offline
Als mensen nou eens niet zo moeilijk over voedsel gingen doen; het feit dat je kan kiezen om vegetariër te worden geeft een luxe aan die velen niet hebben.
Oud 19-09-2006, 22:45
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 19-09-2006 @ 22:35 :
in dubbelfrisss cranberry & framboos zit 20% vruchtensap waarvan 1% cranberry en 1% framboos. De rest is appelsap en vlierbessensap!
Dat is bij zowat alle dranken met een fruitsmaakje eraan.
Oud 19-09-2006, 23:08
Verwijderd
Een sixpackje Bavaria malt lijkt verdacht veel op een sixpack normale Bavaria!
Oud 20-09-2006, 00:20
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jaeger schreef op 20-09-2006 @ 00:08 :
Een sixpackje Bavaria malt lijkt verdacht veel op een sixpack normale Bavaria!
Dat is inderdaad gruwelijk kut. Niet dat ik vaak Bavaria drink, maar toch.
Oud 20-09-2006, 11:08
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik irriteer me aan vele voedsel Ik haat E-nummers, teveel suikers, zoetstoffen helemaal, light dingen ook etc.

Verder moet je als vegetarier overal op letten, want ze stoppen overal vlees of visresten in

En ik vind blikvoedsel helemaal erg, want ik heb soms geen tijd om bv. bonen helemaal te laten weken en doen en dan wil ik ze uit blik, maar ik wil ALLEEN bonen, maar nee dan zit er weer suiker in en allemaal andere enge dingen
Oud 20-09-2006, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Azaelia schreef op 17-09-2006 @ 16:26 :
- bij italiaans ijs vaak brokken echt ijs (gewoon bevroren water) in zitten.
euhm, bedoel je daarmee "ijs in Italië" of een bepaald soort ijs dat je in je supermarkt koopt waarbij op de verpakking staat dat het zogezegd "Italiaans" is?

want als je het eerste bedoelt vraag ik me eerlijk waar af of je überhaupt ooit wel in Italië bent geweest om het ijs te proeven
Oud 20-09-2006, 11:48
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
DRAMAxQUEEN schreef op 18-09-2006 @ 21:23 :
Die dingen zyn geweldig Die dingen met Appel .. DIE zyn pas goed..!

Wat echt TE achterbaks is is Ben & Jerry's .. je betaald 5 euro voor iets wat echt geweldig lykt..
terwyl je by de Dirk voor 1,20 ofzo zo'n beetje hetzelfde kan halen maar dan geen merk...!
Maja.. ! Het is wel lekker hoor!
x
Smaakt het ijs van de Dirk precies zoals Ben en Jerries?

Dat geloof ik eigenlijk niet helemaal
Oud 20-09-2006, 13:12
Verwijderd
Walnoten. Gezond toch? Qua pitamientjes wel, maar ik wam er gisteren achter dat zo'n zakje walnoten van de Aldi (of zo) genoeg is voor bijna je hele dagelijkse caloriebehoefte. En ik eet zoiets minstens halfleeg.
Oud 20-09-2006, 13:20
Larry Flint
Larry Flint is offline
zit idd veel calorieen in, net zoals studentenhaver en uberhaupt noten e.d., neemt niet weg dat het gezond is, maar een handje ervan is misschien verstandiger
Oud 21-09-2006, 15:51
Verwijderd
knoflook.
en dan eigenlijk niet de knoflook, maar de pers.
en dan in het bijzonder de knoflookpers van de ah.
want die kost €11,-!!!!!!!!!!!!!!
ben dus maar doorgelopen naar de hema, daar was 'ie €3,50.
conclusie: de ah is achterbaks
Oud 21-09-2006, 16:24
Yana
Yana is offline
Van die dingen met fruit, die heel gezond lijken, maar het helemaal niet zijn.

Bananen chips bijvoorbeeld.
Oud 21-09-2006, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 21-09-2006 @ 17:24 :
Van die dingen met fruit, die heel gezond lijken, maar het helemaal niet zijn.

Bananen chips bijvoorbeeld.
Sinds wanneer lijkt bananenchips gezond?
Oud 21-09-2006, 16:30
Yana
Yana is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-09-2006 @ 17:28 :
Sinds wanneer lijkt bananenchips gezond?
Bananen = fruit
Fruit = gezond.

Maar ik heb gelukkig wel éérst gecheckt voor ik ze at.
Oud 21-09-2006, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 21-09-2006 @ 17:30 :
Bananen = fruit
Fruit = gezond.

Maar ik heb gelukkig wel éérst gecheckt voor ik ze at.
Nogal kort door de bocht hoor, je weet van chips toch ook dat het ongezond is, en toch is het aardappel. 't Woord chips geeft al aan dat het in veel olie is gebakken, en bij de bananen gooien ze er ook graag nog flink wat zoete troep bij.
Dat stralen ze, vind ik, ook echt uit.
Oud 21-09-2006, 16:37
Yana
Yana is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-09-2006 @ 17:34 :
Nogal kort door de bocht hoor, je weet van chips toch ook dat het ongezond is, en toch is het aardappel. 't Woord chips geeft al aan dat het in veel olie is gebakken, en bij de bananen gooien ze er ook graag nog flink wat zoete troep bij.
Ik dacht dat ze relatief gezond zouden zijn, omdat het banaan was. Maar daar had ik me dus in vergist ja
Oud 21-09-2006, 21:02
MickeyV
MickeyV is offline
Hmm, sowieso zit er in banaan niet zoveel aan vitaminen, geloof ik. Maar ik ben niet echt een gediplomeerd diëtist en ben aartslui, dus ik ga het niet opzoeken.
Oud 21-09-2006, 21:55
ekki
ekki is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 21-09-2006 @ 22:02 :
Hmm, sowieso zit er in banaan niet zoveel aan vitaminen, geloof ik. Maar ik ben niet echt een gediplomeerd diëtist en ben aartslui, dus ik ga het niet opzoeken.
Nee, er zit iig geen vitamine C in *heeft nog trauma overgehouden aan het testen daarvan, een nacht een banaan in een bakje water in het licht is errrrrrug vies!!!!*
Oud 22-09-2006, 00:05
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 21-09-2006 @ 22:55 :
Nee, er zit iig geen vitamine C in *heeft nog trauma overgehouden aan het testen daarvan, een nacht een banaan in een bakje water in het licht is errrrrrug vies!!!!*
Hoe kon je dat dan testen?
Oud 22-09-2006, 05:33
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 22-09-2006 @ 01:05 :
Hoe kon je dat dan testen?
Ik gok in een laboratorium. Tenminste, zo heb ik het een keer gedaan.
Dat is dus geen testje voor thuis.

Als je het wilt weten, op internet staan ook vast wel vitamine C lijstjes per fruitsoort.
Oud 23-09-2006, 09:37
G. -
G. - is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-09-2006 @ 00:20 :

Ik vind de ham/kaas-croissants uit de AH heel achterbaks, want je ziet aan de buitenkant niet dat er een lap vlees in zit.
Daarom zijn het ham/kaas-croissants?!
Oud 23-09-2006, 09:40
G. -
G. - is offline
Coca Cola Zero.

Aspartaam is nog ongezonder dan suiker. En hij smaakt ook véél te zoet.
Oud 24-09-2006, 22:10
Ndimension
Ndimension is offline
Van die Carré koeken van Bakkerland. Zitten 5 koeken ofzo in zo'n doosje, ik stond op het punt om de laatste hap te nemen van mijn tweede koek toen mijn vader ineens zei (die net een koek wou eten): "die koeken zijn helemaal beschimmeld". Waarop ik snel het restje koek neerlegde en zag dat er inderdaad een witte, spinnewebachtige schimmel op de koek zat.
Oud 25-09-2006, 06:43
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 24-09-2006 @ 23:10 :
Van die Carré koeken van Bakkerland. Zitten 5 koeken ofzo in zo'n doosje, ik stond op het punt om de laatste hap te nemen van mijn tweede koek toen mijn vader ineens zei (die net een koek wou eten): "die koeken zijn helemaal beschimmeld". Waarop ik snel het restje koek neerlegde en zag dat er inderdaad een witte, spinnewebachtige schimmel op de koek zat.
Hoelang geleden heb je het gekocht en wanneer ging het over datum?

Als het nog niet over datum is, kun je gewoon terug gaan naar de winkel!
Oud 25-09-2006, 08:25
Rockbottom
Rockbottom is offline
Citaat:
Bananenchips is wat anders geloof ik hoor, dat spul van de Tuinen bv. Gewoon gedroogde bananen in een zak wat normaal ook door cruesli e.d. dingen zit.

Of bestaat er ook echte bananenchips
Oud 25-09-2006, 08:31
Yana
Yana is offline
Citaat:
Rockbottom schreef op 25-09-2006 @ 09:25 :
Bananenchips is wat anders geloof ik hoor, dat spul van de Tuinen bv. Gewoon gedroogde bananen in een zak wat normaal ook door cruesli e.d. dingen zit.

Die gedroogde bananen, dat is toch de bananenchips (lees: die vette, gefrituurde ongezonde zooi)?
Oud 25-09-2006, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Rockbottom schreef op 25-09-2006 @ 09:25 :

Die zijn dus gebakken, meestal in kokosolie. Staat bij de dingen van De Tuinen ook gewoon op de verpakking.
Oud 25-09-2006, 14:24
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
Miracle schreef op 25-09-2006 @ 07:43 :

Dat is alweer een paar weken geleden en het was nog niet over de datum. Ik ben toen met het bonnetje en de koeken teruggegaan naar de winkel en heb ook Bakkerland ingelicht. In de winkel kreeg ik het geld gewoon terug (hoewel ze het vreemd vonden dat er toch wel 2 koeken waren opgegeten ). Een week later kreeg ik 2 pakken koeken thuisgestuurd van Bakkerland - dit keer zonder schimmel ofzo.
Oud 25-09-2006, 14:38
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Miracle schreef op 25-09-2006 @ 07:43 :

Ik kocht ooit een pak koeken dat al een jaar over de datum was Gewoon teruggegaan na drie koeken gegeten te hebben. Belachelijk trouwens dat ze dat nog durven verkopen (na een jaar moeten alle schappen toch wel gecontroleerd zijn).
Oud 25-09-2006, 19:05
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 25-09-2006 @ 15:38 :
Ik kocht ooit een pak koeken dat al een jaar over de datum was Gewoon teruggegaan na drie koeken gegeten te hebben. Belachelijk trouwens dat ze dat nog durven verkopen (na een jaar moeten alle schappen toch wel gecontroleerd zijn).
Ik heb geen idee hoe dat gaat in grote supermarkten, omdat ik in een klein soort supermarkt werk...

Maar er zijn wel eens dingen ver over datum bij ons hoor. Vooral producten waar we sowieso weinig van verkopen (duhh) die we per stuk inkopen.
Oud 26-09-2006, 11:24
Verwijderd
Citaat:
mandarijn schreef op 18-09-2006 @ 14:59 :
zowieso zijn al die kant-en-klare dingen niet te eten.

en mensen, als je je ergert aan alles wat in die producten zit maak het dan verdomme zelf! zo moeilijk is dat meestal niet, en dan weet je precies wat erin gaat.
Oud 26-09-2006, 11:27
Verwijderd
Citaat:
het woord 'chips' geeft alleen aan dat het dunne schijfjes zijn. de verdere bewerking heeft er weinig mee te maken.
Oud 26-09-2006, 21:02
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
red5 schreef op 26-09-2006 @ 12:27 :
het woord 'chips' geeft alleen aan dat het dunne schijfjes zijn. de verdere bewerking heeft er weinig mee te maken.
Ja maar bij het woord chips denk je toch gewoon aan olie en vet etc, gewoon aan iets ongezonds dus. Dat bedoelt ze. En eigenlijk betekent het dat ook altijd.
Oud 27-09-2006, 03:40
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 26-09-2006 @ 22:02 :
Ja maar bij het woord chips denk je toch gewoon aan olie en vet etc, gewoon aan iets ongezonds dus. Dat bedoelt ze. En eigenlijk betekent het dat ook altijd.
in het nederlands, misschien. bij dat soort woorden heb ik de neiging om het vanuit een engelstalig perspectief te zien.

overigens kun je bananen chips vinden die niet zijn gefrituurd, deze zijn echter niet krokant.
Oud 28-09-2006, 22:11
Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 20-09-2006 @ 12:17 :
euhm, bedoel je daarmee "ijs in Italië" of een bepaald soort ijs dat je in je supermarkt koopt waarbij op de verpakking staat dat het zogezegd "Italiaans" is?

want als je het eerste bedoelt vraag ik me eerlijk waar af of je überhaupt ooit wel in Italië bent geweest om het ijs te proeven
Ow jawel, in de beste ijscozaak in Rome, en daar zaten geen klonten in. (ik haaaaaat het geluid als ijs kraakt en bijt dus nooit op een ijsje ofzo, daarom vind ik het achterbaks, krijg ik rillingen van )
Oud 06-10-2006, 19:50
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
bijzonder geschikt voor sapvasten (..)

eronder: melkzuur: 1 bevordert de eetlust (..)
Oud 07-10-2006, 17:10
capibara
capibara is offline
Teveel stuff uit de supermarkt waar pittig op staat is niet pittig, of hooguit een beetje spicy.
Oud 08-10-2006, 12:14
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik ken eigenlijk vrij weinig eten wat niet liegt en bedriegt. zoals al gezegd, zelfgemaakt eten, dan weet je tenminste wat erin gaat. hoewel je natuurlijk niet precies weet waar je bakkersgist vandaan komt. maar daar hebben ze dan weer zuurdesem voor uitgevonden, nog lekkerder ook
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten