Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je in eigen beheer uitgeeft, loop je zelf dat risico, dus je moet maar net heel veel geld hebben om dan meerdere boeken uit te kunnen geven. De kans is namelijk een stuk kleiner dat je boek een succes wordt, aangezien er doorgaans niet veel aandacht aan boeken wordt besteed die niet van bekende uitgeverijen zijn (recensies bijv.). De promotie zal een stuk stroever verlopen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, denk maar aan dat dieetboek van Sonja Bakker, maar over het algemeen kun je je boek toch echt beter bij een uitgeverij proberen uit te geven. Al is het maar omdat ze daar redacteurs hebben die objectief kunnen bekijken of je wel genoeg kwaliteit hebt om te publiceren.
||
Citaat:
![]() Querido, De Bezige Bij... Even opzoeken hoor. Contact, Arbeiderspers en Athenaeum-Polak&V Gennep. Denk ik, ben niet helemaal zeker. Ik moet nog hard leren voor mijn tentamen, dat blijkt wel ![]() Ach, ze zitten toch allemaal in hetzelfde concern ![]() Naar welke uitgeverij je je manuscript het best kunt opsturen, lijkt me nogal afhangen van wat voor manuscript het is. Als het een jeugdboek is, kun je het beter naar Lemniscaat dan naar De Geus sturen. Elke uitgeverij heeft weer net een ander imago en zo ![]()
|
![]() |
LUH-3417: Als je iets in eigen beheer uitgeeft kun je je tekst ook laten nakijken. Dus dat is onzin.
Vogelvrij: Dat is niet meer dan normaal. Natuurlijk kost het meer moeite als iets in eigen beheer wordt uitgegeven. Dat is alleen niet echt waar ik op doelde. De reacties in dit topic over Eigen Beheer waren voornamelijk dat je geen 'enkele indicatie zou hebben van of ik werkelijk kan schrijven of niet'. Er word ook gezegd dat boeken in eigen beheer slecht zijn. Niet letterlijk, maar door een paar van jullie wordt dit wel gezegd. Ik denk dat het voor jezelf al prachtig is als je een boek in eigen beheer uitgeeft en je meer verkoopt dan verwacht. Ik denk dat het ook heel mooi is als je je boek in winkels kan krijgen, al is het maar in je eigen stad. En door de reacties van je lezer kom je er echt wel achter of mensen je werk goed vinden of niet. Recensies kun je met eigen beheer ook zelf regelen. Stuur je boek naar iets dat dit doet of stuur een brief naar de kranten. Ik vind het alleen maar knap als iemand zoiets voor elkaar kan krijgen. Naar mijn mening schrijf je een boek niet voor een grote uitgever, maar voor jezelf. En wanneer je het in eigen beheer uitgeeft, wil je alleen laten zien aan mensen wat je doet en heel misschien ontdekt worden. Het valt mij op dat veel mensen tegenwoordig alleen maar schrijven, omdat ze ontdekt willen worden en niet meer voor zichzelf. Een boek in eigen beheer doe je voor jezelf. Wat maakt het uit als je niet bij een grote uitgever terecht komt? Het gaat er toch om dat jij een boek hebt geschreven en uitgebracht? Hoe, door wie en waar is toch helemaal niet relevant? O ja Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik er een sport van maak om boeken in eigen beheer te kopen. Vooral bij de internetuitgevers is dit vrij makkelijk te doen. Bijvoorbeeld bij http://www.gigaboek.nl/ http://www.boekenbent.com http://www.mijneigenboek.nl http://www.freemusketeers.nl/ Mijn ervaring is dat deze boeken allemaal een extreem hoge kwaliteit hebben. Alleen bij de laatste uitgever is het wat minder, omdat deze het gratis doen. De verhalen zijn echt heel erg goed. De boeken zelf zien er mooi uit en er is echt werk van gemaakt. Maar dat is ook logisch. Niemand gaat honderden euro's in een boek besteden dat bomvol fouten zit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hamert er telkens op dat je het zo knap vindt als mensen een boek in eigen beheer uitgeven, maar waar baseer je dat op? Je zegt ook dat er veel doorzettingsvermogen/enz. voor nodig is, maar hoezo? Volgens mij kost het veel meer energie om je manuscript telkens afgewezen terug te krijgen, te herschrijven, weer opnieuw op te sturen, uitgeverijen aflopen, mensen hun (professionele) mening vragen, enz, dan wanneer je je boek schrijft, het opstuurt en het een week later in de bus hebt. Of zit ik er nu naast? Oh, en ik schrijf trouwens niet voor mezelf en als mijn boek verschijnt in een oplage van dertig in mijn kneuterige thuisdorp, dan hoeft het voor mij eigenlijk niet. Bovendien vind ik het veel te prijzig om zelf boeken op te sturen en te bedelen voor recensies. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik hoef toch niet alles letterlijk op te schrijven voordat het begrepen wordt? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niet om het een of ander, maar je doet een beetje alsof je de wijsheid in pacht hebt. Misschien weet je er wel wat van af, maar om nou te doen alsof de rest er niets van snapt. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar jij begrijpt mij duidelijk niet. Het gaat mij om de reden waarom mensen schrijven. Als je schrijft met het idee: 'ik word hier rijk en beroemd mee', schrijf je dan niet met het verkeerde doel? Idem voor een doel als: 'Ik ga een liefdesboek schrijven, want ik ken een grote uitgeverij die alleen dat soort boeken uitgeeft'. Dan schrijf je toch niet meer voor jezelf? Je kunt toch beter schrijven met het idee: 'ik ga me helemaal inleven in de karakters en ontzettend veel plezier hebben terwijl ik aan mijn manuscript werk'. Ik heb nergens gezegd dat boeken niet uitgegeven moeten worden of dat het slecht is om bij een grote uitgever te komen. Petje af voor die mensen. Ik val alleen over de manier hoe hier op eigen beheer wordt gereageerd. Je bent echt geen slechte auteur als je iets zelf uitgeeft. Die boeken staan ook zelden vol met spelfouten en je krijgt genoeg reacties om te kunnen weten of je kan schrijven of niet. Ik vind de reacties te gek voor woorden en vraag me ook heel erg af of de mensen die dit roepen überhaupt een boek in eigen beheer hebben gelezen. Ik heb bijna zestig boeken die in eigen beheer zijn uitgebracht in de kast staan, waarvan er misschien twee zijn die niet lekker lezen of fouten bevat. De rest ziet er pico bello uit. Pinksterhaas: Ik lees genoeg op internet om te weten dat er veel mensen zijn die zo denken, ja. Ik doe niet alsof jullie er niets vanaf weten. Ik vind alleen, zoals ik al eerder in deze reactie zeg, dat de manier van reageren niet normaal is. Ik neem aan dat ik vrij mag zijn om dit soort dingen te zeggen? Om mensen hierop tegen te spreken? Of mag je op een forum dit soort dingen niet meer zeggen zonder als een wijsneus te worden gezien? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
(voor mezelf schrijf ik in dagboeken, mijn verhalen mag iedereen lezen)
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik denk overigens dat alle auteurs toch grotendeels voor de lol schrijven, hopen dat ze er geld mee kunnen verdienen. Maar ik vermoed dat de meesten toch eigen beheer dan als laatste optie zien en eerst proberen bij een uitgever binnen te komen, omdat dat goedkoper is en er meer kans is op succes. Op zich heeft dát nog niet eens zozeer met kwaliteit te maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Fragment uit het eerste boek wat je noemde hier. Als ik dit zo lees lijkt het me nochtans een draak van een boek. Ik snap wel waarom het in eigen beheer is uitgegeven.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Je hoeft niet iets te verbieden dat niet bestaat
![]() Citaat:
![]() O wacht, een goed boek. Sorry. @ Xandria: als uitgever in eigen beheer kun je ook naar een bedrijf toestappen dat redactiewerk verzorgt. Je betaalt dan zelf daarvoor en je manuscript wordt gewoon goed nagekeken. Alleen nemen niet alle schrijvers die moeite.
||
![]() |
Citaat:
Koop het boek eerst, lees het en oordeel dán. Ik vind dit echt een hele kinderachtige reactie. Wil je zo graag gelijk hebben dat je daarom op deze manier reageert? Maresa: Dat weet ik en dat gebeurt ook heel vaak wel ![]() Het valt echt wel mee, qua hoeveelheid fouten in boeken die in eigen beheer zijn uitgegeven. Ik snap ook niet waarom iedereen het juist daar over heeft. Natuurlijk zullen er meer fouten in zitten dan de 'gewone' boeken. Maar, zoals ik al eerder zei, van mijn collectie boeken in eigen beheer zijn er maar twee of drie waar echt storende fouten in zitten. De rest van de boeken zitten heel goed in elkaar en bevatten weinig fouten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Er schijnen boeken te zijn die eigenlijk zo door de redacteur veranderd zijn dat het oorspronkelijke boek van de schrijver er nauwelijks meer te herkennen is. En o, ik weet de naam van de auteur niet meer, maar daarbij had de vaste redacteur geen tijd of zo en toen is één boek van hem niet geredigeerd en die werd ineens finaal afgekraakt terwijl de rest succesvol is ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-10-2006 om 11:13. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien begrijp je nu wat ik ermee bedoel? 1) een uitgever wil er zodanig veel in veranderen dat het jouw boek niet meer is. 2) je wilt alles in eigen hand houden, van manuscript tot distributie 3) bij een regu verdien je als schrijver gewoon het minst aan je boek en sta je aan het eind van lijn. Bij eigen beheer sta je aan het begin en kun je de kosten op een eerlijke manier terugverdienen zonder dat de boekhandel met het grootste deel van jouw verdiensten gaat sleeen (40%) 4) je hebt geen zin om maanden te wachten tot een uitgeverij eindelijk toehapt, of na maanden eindelijk uitbrengt. Het traject bij een regu kan 6 tot 9 maanden duren voordat je boek eindelijk te koop is. In eigen beheer kan dat veel sneller. 5) je bent bij een regu vaak verplicht om winkelsessie te doen, laat je daar nu net geen zin/tijd in hebben of al die poespas van interviews e.d. 6) het is een goede manier om uit te testen hoever je met je schrijven staat, zonder direct landelijk afgekraakt te worden als er toevallig iets verkeerd in staat. 7) er zijn bij mij al 4 auteurs op deze manier overgestapt naar een regu, dus je kunt het ook zien als een opstapje. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Help! Eigen boek schrijven. xMia.! | 5 | 21-03-2016 19:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Mjin eigen boek! Lees en kom op de Maillist! anjer1000 | 1 | 16-02-2013 10:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Je eigen literatuurvak Tink* | 9 | 22-06-2008 00:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Eigen boek Anne1988 | 24 | 09-07-2006 13:05 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Wiskunde boeken VMBO .. hellup Remma | 8 | 31-10-2005 11:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Boek: Islamitisch meisje doet het met Leraar Silvia19 | 25 | 01-05-2004 16:06 |