Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2006, 16:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ben 1.80 (gok ik) en ik weeg 56 (57?) kg. Wat kan mij dat BMI schelen? Ik doe niets anders dan (gezond en gevarieërd) eten, maar ik kom gewoon niet aan. Nou ja, jammer dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2006, 16:22
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-09-2006 @ 17:06 :
Ik ben 1.80 (gok ik) en ik weeg 56 (57?) kg. Wat kan mij dat BMI schelen? Ik doe niets anders dan (gezond en gevarieërd) eten, maar ik kom gewoon niet aan. Nou ja, jammer dan.
z0mg spriet!

dat kan toch niet gezond zijn...
Oud 27-09-2006, 16:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 27-09-2006 @ 17:22 :
z0mg spriet!

dat kan toch niet gezond zijn...
Ik ben heel gezond.

Ik heb wel vaak last (gehad) van duizelig worden, zwart voor m'n ogen en ik heb het 3/4 van het jaar steenkoud, maar verder...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:42
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-09-2006 @ 16:52 :
Rood kruisje. Link copy-past'en werkt ook niet.
Dan is er iets mis aan jou kant, denk ik, dit was een ander plaatje.

URL gezien van het eerste plaatje?
Oud 27-09-2006, 17:39
tunng.
tunng. is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-09-2006 @ 17:02 :
Hmm, dat is een BMI van onder de 17 toch? Niet echt gezond?
ik doe niet aan dieeten en eet normaal, zelfs veel. ben altijd al slank geweest maar heb wel vrouwelijke vormen ipv botten
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:04
Hakuna
Hakuna is offline
Ondanks alle campagnes en voorlichting dat ondergewicht en een te lage BMI slecht is voor de gezondheid, willen alle meiden, modellen (ook veel jongens) nog steeds het liefst 1.80/1,85 lang zijn en minder dan 50 kg wegen!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:47
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-09-2006 @ 17:06 :
ik ben langer enw eeg het zelfde
tja in de groei
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:58
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Cornel schreef op 27-09-2006 @ 21:04 :
Ondanks alle campagnes en voorlichting dat ondergewicht en een te lage BMI slecht is voor de gezondheid, willen alle meiden, modellen (ook veel jongens) nog steeds het liefst 1.80/1,85 lang zijn en minder dan 50 kg wegen!
Zuig ook eens op je andere duim. Benieuwd wat daar uitkomt.
Oud 27-09-2006, 22:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cornel schreef op 27-09-2006 @ 21:04 :
Ook jongens? Ga weg joh. Niks staat zo slecht als er als mislukte grashalm bijlopen. Dat is ook de reden dat ik me al jaren een slag in de rondte vreet om boven de 70 kilo uit te komen.
In dit tijdperk van 0% vet en geen toevoegde suikers is het een ramp om aan te willen komen.
Oud 27-09-2006, 22:48
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 27-09-2006 @ 21:58 :
Zuig ook eens op je andere duim. Benieuwd wat daar uitkomt.
Het zelfde antwoord.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 01:13
George
George is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-09-2006 @ 22:07 :
Maar ik zou haar eerder 'volslank' noemen dan 'slank'. Neem nou zo'n Hillary Duff, die is slank. Dat is toch wel effe een béétje anders dan Yolanthe.

Hier ziet ze er anders een stuk volslanker uit dan Yolanthe.

Ontopic, gaaf principe, al vraag ik me af of het nou echt werkt wat betreft eetstoornisbestrijding.
Oud 28-09-2006, 11:14
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
George schreef op 28-09-2006 @ 02:13 :
[afbeelding]
Hier ziet ze er anders een stuk volslanker uit dan Yolanthe.

Ontopic, gaaf principe, al vraag ik me af of het nou echt werkt wat betreft eetstoornisbestrijding.
al zou het niet helpen.. het slaat toch nergens op om uitgehongerde geesteszieken op de catwalk te laten lopen
Oud 28-09-2006, 12:11
Mara
Mara is offline
Citaat:
FuSe schreef op 25-09-2006 @ 23:09 :
Men neemt altijd de dunne, uitgehongerde anorexia-tienertjes als voorbeeld voor wat een (te) mager schoonheidsideaal voor gevolgen heeft. Maar als je kijkt naar de gewichtsproblemen van tieners is het niet ondergewicht, maar overgewicht wat het meest voorkomt. In die context zou ik wel willen weten of dat magere schoonheidsideaal nou echt alleen een negatieve invloed heeft op de jeugd.
Een boel meisjes krijgen juist overgewicht dóór dat ideaalbeeld. Ze willen afvallen, het gaat verkeerd. Ze krijgen een eetbui omdat ze zolang niks gegeten hebben, en krijgen last van het welbekende jojo-effect. Als een boel meisjes zich beter in hun vel zouden voelen zouden ze waarschijnlijk minder eten en dus ook niet te zwaar zijn. Natuurlijk geldt dat niet voor álle meisjes, maar wel voor een boel.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 12:18
T_ID
T_ID is offline
Nou, die eetbui hoeft niet te komen door jezelf teveel uithongeren. Ook het bekende 'vreet je blij'-effect en kanen omdat mensen zichzelf toch lelijk vinden speelt een rol.

Zelf begrijp ik dat niet zo goed omdat het toch duidelijk is dat dat soort anorexia types gewoon spoken zijn. Haal gewoon het gewicht dat voor je gestalte normaal is, dat ziet er veel beter uit dan onnatuurlijk dik of dun zijn.
Oud 28-09-2006, 12:25
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-09-2006 @ 23:34 :
Ook jongens? Ga weg joh. Niks staat zo slecht als er als mislukte grashalm bijlopen. Dat is ook de reden dat ik me al jaren een slag in de rondte vreet om boven de 70 kilo uit te komen.
In dit tijdperk van 0% vet en geen toevoegde suikers is het een ramp om aan te willen komen.
Mij lukt het anders maar al te goed
Oud 28-09-2006, 12:26
deoxyribose
deoxyribose is offline
Anorexia en overgewicht zijn gewoon twee verschillende uitingen van hetzelfde probleem in feite, namelijk een gebrek aan gevoel van eigenwaarde.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 13:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-09-2006 @ 13:18 :
Nou, die eetbui hoeft niet te komen door jezelf teveel uithongeren. Ook het bekende 'vreet je blij'-effect en kanen omdat mensen zichzelf toch lelijk vinden speelt een rol.

Zelf begrijp ik dat niet zo goed omdat het toch duidelijk is dat dat soort anorexia types gewoon spoken zijn. Haal gewoon het gewicht dat voor je gestalte normaal is, dat ziet er veel beter uit dan onnatuurlijk dik of dun zijn.
Natuurlijk Het heeft allebei een aandeel erin. Punt is wel dat het uiteindelijk komt door het beeld wat als 'ideaal' wordt gesteld en mensen dus niet tevreden zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 17:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-09-2006 @ 17:42 :
Dan is er iets mis aan jou kant, denk ik, dit was een ander plaatje.

URL gezien van het eerste plaatje?
Gelukkig héb ik al een leuke collectie Yolanthe op mijn pc'tje, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 23:31
George
George is offline
Citaat:
Hulk schreef op 28-09-2006 @ 12:14 :
al zou het niet helpen.. het slaat toch nergens op om uitgehongerde geesteszieken op de catwalk te laten lopen
Het slaat inderdaad nergens op. Ik denk gewoon dat de eetgestoordheid van die modellen en de eetgestoordheid van de meeste anderen niet zoveel met elkaar te maken hebben als wordt gedacht.
Oud 29-09-2006, 15:00
Elfe
Elfe is offline
Ik denk dat het geen slechte zaak is, aangezien die modellen een voorbeeldfunctie hebben. Maar deze voorbeeldfunctie is over het algemeen niet de oorzaak van eetproblemen onder jonge al dan niet wat oudere meisjes (en jongens).
Wat de een mooi vindt, vindt de ander weer minder mooi. Het is zo relatief...
Oud 29-09-2006, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Elfe schreef op 29-09-2006 @ 16:00 :
Ik denk dat het geen slechte zaak is, aangezien die modellen een voorbeeldfunctie hebben. Maar deze voorbeeldfunctie is over het algemeen niet de oorzaak van eetproblemen onder jonge al dan niet wat oudere meisjes (en jongens).
Wat de een mooi vindt, vindt de ander weer minder mooi. Het is zo relatief...
Nee hoor. Onderzoek heeft keer op keer aangetoond dat wat mensen mooi vinden verdomd goed overeen komt, een paar gekken daar gelaten natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 10:48
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
DNMB schreef op 25-09-2006 @ 15:57 :
als meisje moet je zoveel zijn en hebben tegenwoordig,

Oh?

Ten eerste denk ik niet dat dat "tegenwoordig" zo is maar altijd al zo geweest is, ten tweede is het maar net hoe erg je aan dat 'ideaal' wilt voldoen en ten derde geldt dit niet alleen voor meisjes.

Ontopic: Ik vind te dunne modellen weigeren een goeie zaak, ik vind het weigeren van modellen met een lager bmi dan 18 vrij stom. Ik snap dat ze een makkelijke maatstaf nodig hebben en het bmi is een logische om te nemen maar het bmi is zoiets vaags en lang niet altijd correct als het gaat om gezond of ongezond en om mager en slank. (of zwaar en te dik) Dat is een beetje jammer.
Verder denk ik niet dat het veel zal doen aan de eetproblemen onder de niet-modellen. Maar misschien doet het iets aan de mentaliteit van sommige modellen.
Oud 30-09-2006, 13:59
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
je bent model of je bent het niet.
en die mensen die zich daar zo graag aan zouden willen spiegelen mogen over het algemeen ook meer aan hun kop dan aan hun lijf doen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 20:00
Vice
Vice is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2006 @ 13:11 :
Een boel meisjes krijgen juist overgewicht dóór dat ideaalbeeld. Ze willen afvallen, het gaat verkeerd. Ze krijgen een eetbui omdat ze zolang niks gegeten hebben, en krijgen last van het welbekende jojo-effect. Als een boel meisjes zich beter in hun vel zouden voelen zouden ze waarschijnlijk minder eten en dus ook niet te zwaar zijn. Natuurlijk geldt dat niet voor álle meisjes, maar wel voor een boel.
Wat dacht je van te weinig bewegen.
Reageren

Regels voor berichten