Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2006, 19:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 07-10-2006 @ 14:32 :
Friends coupling is niet leuk, komt ook omdat ik engelse humor echt niet kan uitstaan
BAN!

ot:
Zoals mss bekend ben ik een ontzettende britcom fanaat, op het obsessieve af, en tòch vind ik Coupling een hilarische serie. Zeker in vergelijking met Friends. Ok, Friends is ook wel leuk, maar ik heb nooit de behoefte gevoeld om uit mezelf nog een aflevering te gaan kijken. Het is me te 'gewoontjes'.
Coupling vind ik interessant omdat er meer recht voor z'n raap dingen worden gezegd over mannen en vrouwen, relaties, dingen uit het dagelijks leven. Dingen die mss beschamend zijn, maar toch regelmatig gebeuren (The Melty Man, Captain Subtext, Giggle Loop...).
Ook vind ik dat het op een interessantere manier getoond word dan in Friends. Zo is er de welbekende aflevering met de Israelische vrouw, eerst zien we zijn standpunt, en dan word er teruggespoeld en zien we de hare.
In de aflevering met Giselle en Dick Darlington zien we ook 1 verhaal van 3 (of meer) verschillende kanten. In het begin snap je er weinig van maar langzaamaan komt alles samen en dat maakt het juist grappig en zo inventief.
De Spiderman aflevering eveneens.

Dus, voor mij pwnt Coupling Friends gewoon keihard. Chronoligisch afgespeelde, voorspelbare en brave sitcoms zijn er al genoeg.

Laatst gewijzigd op 07-10-2006 om 19:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2006, 20:18
Verwijderd
ik vind friends wel tof maar bij coupling vind ik vooral de vrouwen veel grappiger. op 1 of andere manier vind ik ze bij friends niet zo boeiend
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 21:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 06-10-2006 @ 14:10 :
Ik vind Friends duizend maal beter. Het heeft meer karakter, een interessanter plot, leukere grappen, en Jennifer Aniston, om een paar pluspunten te noemen.
Amerikanen hebben geen humor, de enige die de VS overtreft kwa humorloosheid zijn de duitsers.

Coupling rocks, jammer genoeg zijn vooral de eerste 3 seizoenen goed, daarna wordt 't minder.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 21:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Escapism schreef op 06-10-2006 @ 14:38 :
de aflevering dat jeff date met een israëlische vrouw ownt alle afleveringen van friends bij elkaar.
Oh ja! En dat je dan hetzelfde verhaal vanuit beide karakters meekrijgt, geweldig!

En Patrick is m'n held

Mark: Yeah, but I mean, does size really make a difference? You know what woman always say?
Patrick: Ouch?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 21:39
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Chimera schreef op 07-10-2006 @ 22:32 :
Amerikanen hebben geen humor, de enige die de VS overtreft kwa humorloosheid zijn de duitsers.
Dit soort opmerkingen gaan echt mijn mening over Friends niet veranderen hoor. "Amerikanen hebben geen humor" - ik ga ervan uit dat je de VS bedoelt: bijna 300 miljoen mensen die geen humor hebben? Om nog maar te zwijgen over het feit dat iedereen een ander gevoel voor humor heeft: 'ze' hebben humor die jou niet aanspreekt, en dat is je goed recht. Een serie als Scrubs kan je dan zeker ook niet waarderen? Net als alle Amerikaanse comedy's die ooit zijn uitgebracht?

Laatst gewijzigd op 07-10-2006 om 22:52.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 21:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 07-10-2006 @ 22:39 :
Dit soort opmerkingen gaan echt mijn mening over Friends niet veranderen hoor. "Amerikanen hebben geen humor" - ik ga ervan uit dat je de VS bedoelt: bijna 300 miljoen mensen die geen humor hebben? Om nog maar te zwijgen over het feit dat iedereen een ander gevoel voor humor heeft: 'ze' hebben humor die jou niet aanspreekt, en dat is je goed recht. Een serie als Scrubs kan je dan zeker ook niet waarderen? En als alle Amerikaanse comedy's die ooit zijn uitgebracht?
Je moet dergelijke opmerkingen niet te serieus nemen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 22:11
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Chimera schreef op 07-10-2006 @ 22:48 :
Je moet dergelijke opmerkingen niet te serieus nemen
Oké.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 00:18
Vice
Vice is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 06-10-2006 @ 14:10 :
Jennifer Aniston
Beetje jammer dat ze altijd van die standaard rollen heeft. Ik zou haar wel eens zien doodgaan in een horrorfilm.
Oud 08-10-2006, 00:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vice schreef op 07-10-2006 @ 20:28 :
Ik heb soms het idee dan Amerikanen soms iets te voorzichting en te braaf zijn met humor. Als je daarvan houdt, is dat natuurlijk erg fijn, maar ik krijg daar alleen maar jeuk van. Amerikaanse tekenfilms daarintegen kunnen juist heel goed zijn. Of ze nou van Cartoon Network, Disney of Nickelodeon zijn, het is allemaal even mooi. The Simpsons bijvoorbeeld is gewoon geweldig.
Ook wel opvallend hoe ver ze daarmee in Amerika gaan; met dingen als Ren & Stimpy, South Park en Family Guy zijn ze veel minder 'bang'.
Oud 08-10-2006, 09:26
deoxyribose
deoxyribose is offline
Coupling heb ik niet of iig heel weinig van gezien maar Friends is zo slecht, dat is echt om te huilen en dus moet Coupling wel beter zijn.

Maar als je het toch gaat hebben over Britse humor, dan moet je natuurlijk niet met Coupling en The Office aankomen. Alleen al omdat het vrij recente series zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 12:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nee, dan kan je beter beginnen bij The Goon Show.
Oud 08-10-2006, 12:23
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Vice schreef op 08-10-2006 @ 01:18 :
Beetje jammer dat ze altijd van die standaard rollen heeft. Ik zou haar wel eens zien doodgaan in een horrorfilm.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de filmrollen die ik van haar gezien heb ("Rumor Has It" en "The Break-Up") ook niet zo goed neergezet vond. Maar daar staat tegenover dat ze naar mijn mening Rachel Green echt héél erg mooi heeft vertolkt, zeker voor de tijd waarin Friends begon was het volgens mij een redelijk revolutionaire invulling van het girl-next-door idee. En in "The Good Girl" schijnt ze wel een mooie rol te hebben, maar die film moet ik nog zien. Ik zou haar wel eens willen zien in film van Scorcese of Sofia Coppola ofzo, maar dat is wel heel erg ijdele hoop.

Laatst gewijzigd op 08-10-2006 om 22:57.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 13:21
Escapism
Escapism is offline
de amerikaanse versie van coupling is trouwens echt om te janken zo slecht.
Oud 08-10-2006, 21:24
Vice
Vice is offline
Citaat:
Juice schreef op 08-10-2006 @ 01:25 :
Ook wel opvallend hoe ver ze daarmee in Amerika gaan; met dingen als Ren & Stimpy, South Park en Family Guy zijn ze veel minder 'bang'.
precies
Oud 08-10-2006, 22:14
DusterBoy
DusterBoy is offline
Is er een Amerikaanse versie van Coupling? Zou ik wel eens willen zien om het verschil te checken. Maar ik vind juist de accenten en Britse 'vloeken' een heel coole 'sfeer' geven. Ik weet niet, maar voor mijn gevoel klinkt het gewoon leuker.

Ik vind zelf trouwens 'The man with two legs' echt supergoed. The curse of Jeff Murdock met z'n footmatic

Zelfs de uitspraken van de vrouwen over mannen kan ik wel om lachen. "we're talking about men here. They regard nosepicking as the bright side of having the flu."
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 11:38
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
DusterBoy schreef op 08-10-2006 @ 23:14 :
Is er een Amerikaanse versie van Coupling? Zou ik wel eens willen zien om het verschil te checken. Maar ik vind juist de accenten en Britse 'vloeken' een heel coole 'sfeer' geven. Ik weet niet, maar voor mijn gevoel klinkt het gewoon leuker.

Ik vind zelf trouwens 'The man with two legs' echt supergoed. The curse of Jeff Murdock met z'n footmatic

Zelfs de uitspraken van de vrouwen over mannen kan ik wel om lachen. "we're talking about men here. They regard nosepicking as the bright side of having the flu."
ja, er is een amerikaanse versie. maar die is dus totaal kut. zo mogen de meer expliciete seksuele grappen er niet in gemaakt worden.
Oud 09-10-2006, 11:47
DanielC
DanielC is offline
Ik heb in mijn leven 10 minuten friends en 0 minuten coupling gezien.
Oud 09-10-2006, 17:16
Verwijderd
Friends kan leuk zijn bij vlagen maar is veel te standaard en voorspelbaar.

Coupling (de Engelse versie althans) vond ik wel leuker, maar ook iets te sitcom-achtig. Het mist de werkelijk harde Engelse humor.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 08-10-2006 @ 14:21 :
de amerikaanse versie van coupling is trouwens echt om te janken zo slecht.
Ja, die is echt eng. Dat is dus gewoon echt heel slecht. Ik vind Friends leuk en Coupling leuker, maar Coupling USA is gewoon NIET NJET NON leuk
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 21:20
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Escapism schreef op 09-10-2006 @ 12:38 :
ja, er is een amerikaanse versie. maar die is dus totaal kut. zo mogen de meer expliciete seksuele grappen er niet in gemaakt worden.
Komt ook door de strenge regelgeving van de fcc in amerika.
Kabel shows mag veel meer sex en schelden
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 09:35
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
DanielC schreef op 09-10-2006 @ 12:47 :
Ik heb in mijn leven 10 minuten friends en 0 minuten coupling gezien.
er zijn meer mensen op deze aardkloot die friends niet tof vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten