Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2006, 14:27
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
eltorro schreef op 03-11-2006 @ 07:44 :
ik ben dan wel benieuwt welke opleiding jij volgt, dit zijn volgens mij niet het soort zaken die een publieke tribune hebben...
de meeste zitting zijn openbaar, alleen zittingen met minderjarigen, persoonlijke familie zaken, belasting/medische zaken zijn niet openbaar.

deze was het dus wel
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:36
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-11-2006 @ 12:09 :
In het WvS staat toch per misdaad wat de gangbare straf is? Waarom zou iemand voor kinderverkrachting in hemelsnaam met een minimumstraf wegkomen? Klinkt mij in de oren als populistisch gezemel, en ik geloof het pas als ik een nieuwsbericht lees. Iedereen kan zulke dingen wel beweren, en eerlijk gezegd geloof ik dat een erg groot deel van de mensen op internet fora dit soort dingne op z'n minst aandikt, als ze al niet gewoon compleet gelogen zijn.
1: Er zijn alleen maximum straffen aangegeven in het strafrecht, er is nooit een zaak hetzelfde, hoe kun je dan 'gangbare' straffen uitdelen.

2: Oke, ik moet de zaak even relativeren:

Hij is vroeger zelf mishandeld door z,n ouders, en heeft daar iets aan over gehouden. (hij is wel geestelijk in orde en toerekeningsvaatbaar) Alleen vond de rechter daarom gevangenisstraf niet gepast. Daarom hebben ze voor een werkstraf gekozen.

Omdat hij erge spijt toonde en nog geen strafblad had, hebben ze denk ik voor 240 uur gekozen. Maar goed ik had niet alles verteld : Hij heeft ook:

-6 maanden voorwaardelijk, met als bijzondere voorwaarde dat hij in behandeling van een pscycholoog gaat.
-Schadevergoeding van 5000 euro aan mama (mag ie in 10 maanden afbetalen)

Maar het komt dus gewoon neer op 6 weken schoffelen, en die schade vergoeding.

Laatst gewijzigd op 03-11-2006 om 14:39.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:37
koelieboelie
koelieboelie is offline
en ja sorry, ik ben eerstejaars, verbaas me gewoon over die straffen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 14:42
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 03-11-2006 @ 15:36 :

2: Oke, ik moet de zaak even relativeren:
Je bedoelt dus dat je gewoon een heel belangrijk deel had weggelaten. Ik vind het ook geen zware straf, maar wat is het alternatief. Die kerel in de gevangenis zetten? Daar voorkom je bepaald niet mee dat hij het nog een keer doet.

Post de volgende keer aub het hele verhaal.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 14:37
Verwijderd
daar ben ik het niet mee eens...

hoe geflipt of getraumatiseerd die vent ook is geweest vroeger, dan ga je niet kinderen aanranden of verkrachten.

oh hij heeft spijt? soo? als ik een bekeuring krijg van de politie omdat ik geen licht heb, heb ik ook spijt. maar als ik daarmee weg kom niet.

240 uur schoffelen en elke week naar de psycholoog. en als moeder zou ik nog geeneens een schadevergoeding WILLEN hebben, ja, wel voor de kosten van rechtzaak opdraaien, maar schadevergoeding. alsof hij betaald voor haar dochter.

het verbaasd me steeds meer, hoe gemakkelijk mensen daarmee wegkomen. aanranding = aanranding, verkrachting verkrachting.

je kan niet iemand per ongeluk verkrachten of aanranden. altijd opzettelijk, en al helemaal geen kinderen!

ze moeten zijn kop blauw verven, elke week opnieuw met smurvensray en zelf maar een paar keer worden verkracht door een paar hitsige homo's. dat zal hem leren.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 10:14
Nacbredahb
Nacbredahb is offline
Gelukkig is bij mij nog nix gebeurt
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Nacbredahb schreef op 08-11-2006 @ 11:14 :
Gelukkig is bij mij nog nix gebeurt
Komt nog wel, het aantal pedofielen bij amateurvoetbalclubs die minderjarigen coachen is vrij hoog.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten