Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2006, 21:08
Otis
Otis is offline
kant noch wal
Advertentie
Oud 15-10-2006, 21:12
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Otis schreef op 15-10-2006 @ 21:45 :
Nu zullen jullie media&cultuurstudentjes( + wat nalopertjes a la martinenogwat en OOK HALLO , die probably nog op t vmbo zitten..)
Ehm, net zoals Mark Almighty vind ik overigens niet dat opleidingsniveau in deze discussie toedoet, maar je doet zelf iets met media, terwijl je mediastudenten afkraakt.
Daarbij: cultuur en mediastudenten zijn toch juist perfecte personen voor deze mooie thread?

En even voor de volledigheid, ik heb nog nooit een media-opleiding gedaan, maar zit al 3 jaar op het HBO. Geen VMBO dus . Het is maar even dat jullie het weten.
Oud 15-10-2006, 21:16
Verwijderd
de gouden kooi
Oud 15-10-2006, 21:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 15-10-2006 @ 22:05 :
ik heb geen hekel aan tekenfilmpjes, maar als tekenfilmpjes jouw maatstaf zijn van kwaliteit
Ik vind dat kortzichtig. Er zijn door de jaren heen heel veel tekenfilms gemaakt van uitzonderlijk hoge kwaliteit. Er zijn dozijnen animatiefilms die qua kwaliteit huizenhoog afsteken tegenover live action films of series. De korte cartoons van Walt Disney uit de jaren '30 en '40, bijvoorbeeld. Maar denk ook eens aan klassiekers als Snow White and the Seven Dwarfs en Pinocchio. Maar ook recent zijn er tekenfilms gemaakt die qua verhaal, personages, muziek, animatie etc. omgelooflijk knap in elkaar steken, zoals The Little Mermaid en Beauty and the Beast.

Citaat:
dat zeg ik ook niet, ik ben ook niet van plan om talpa te verdedigen. ik ben geen fan ofzo. ik vind de kritiek alleen onterecht
Dat mag jij uiteraard vinden, maar ik heb daar nog geen goede argumenten voor gezien.

Citaat:
Ik zeg niet dat de series per definitie goed zijn omdat ze nederlands zijn. Ik vind het goed dat nederlandse programmamakers, acteurs, regisseurs en de rest die betrokken is bij een productie van een tv-programma, de kans krijgen om nederlands product te maken.
Denk je dat men die kansen alleen bij Talpa maakt? Ieder jaar komen er meer en meer Nederlandse films uit. Bovendien doet de publieke omroep ook aan Nederlands drama. Misschien niet zoveel als Talpa, maar ik prefereer kwaliteit boven kwantiteit.

Citaat:
Dat is altijd beter om buitenlandse producties te impoteren.
Waarom? Ik zie liever een goed buitenlands product, dan een slecht Nederlands product.
Oud 15-10-2006, 21:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Otis schreef op 15-10-2006 @ 22:08 :
kant noch wal
Dat zijn inderdaad goede argumenten om mijn post te ontkrachten.
Oud 15-10-2006, 21:20
Otis
Otis is offline
leuk , dat schematisch reageren op posts van jullie, maar dat is te vermoeiend voor mij.

Waar ik op doel is dit : iedereen lijkt wel met een mening klaar te zitten over talpa en altijd is het hetzelfde. HAHA TALPA, KUTZENDER KUTKWALITEIT, KUT JOHN DE MOL. weinig variatie dus. Nu zullen jullie ook hier weer een correcte reply op hebben maar ik ga zometeen lekker naar SBS6 kijken dus ik moet jullie helaas verlaten.

En dat van die opleiding is inderdaad lekker SLUW, maar het werkt wel. Kijk maar naar martino's pathetische poging om de rest van de lezers duidelijk te maken dat hij toch echt gewoon hbo doet hoor. Aandoenlijk hoor.

Ik stel voor dat talpahaters en talpaliefhebbers nu allemaal even pauze nemen , diep inademen en nog even naar de beginpost kijken waar het daadwerkelijk over ging. Welk programma vind jij geflopt? Dus niet welke zender heh

groetjes !
Oud 15-10-2006, 21:22
Alla Pugacheva
Alla Pugacheva is offline
[QUOTE]Martino87 schreef op 15-10-2006 @ 22:06 :
Ik heb genoeg gekeken naar talpa, en het mag best enigzins succesvol zijn, en wat dan nog meer, maar ik vind niet dat er vernieuwende en kwalitatief goede programma's op worden uitgezonden, iets wat John de Mol wel altijd claimt.[/QU. OTE]

ben ik het mee eens, talpa is ontzettend geflopt en het is niet geworden wat iedereen ervan had verwacht

Citaat:
Mijn ervaring is dat juist mensen op vmbo niveau het blijkbaar genoeg kunnen waarderen, en dat is hartstikke leuk voor die mensen.
ik denk dat opleidingniveau er niet zoveel toe doet

Citaat:
Leuker is dat uit jouw reactie blijkt dat mensen met een iq van 60, die geen vriendelijkheid en geen eigenschap om fatsoenlijk te kunnen discussiëren bezitten, het duidelijk leuk genoeg vinden om er ruzie over te gaan maken op een forum.
nee, mark dinges almighty is standvastig, een moraarridder en wil iedere discussie winnen. terwijl ik echt niet de behoefte heb om uit een te zetten waarom talpa zo'n fantastische aanwist is

Citaat:
De discussie loopt nu eenmaal deze weg. Interesseert het je niet, reageer er dan niet op.
jouw standpunt is duidelijk en die van jullie, klaar, je gaat niet heftig discusieren over een tv-zender toch?
Oud 15-10-2006, 21:22
Otis
Otis is offline
mark a:
waarom kom je nu met een heel relaas over de geschiedenis van tekenfilms, hou eens op met te koop lopen met je kennis. Heel leuk dat je een goede algemene ontwikkeling hebt en dergelijke maar hou je bij het onderwerp.
Oud 15-10-2006, 21:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Otis schreef op 15-10-2006 @ 22:20 :
Waar ik op doel is dit : iedereen lijkt wel met een mening klaar te zitten over talpa en altijd is het hetzelfde. HAHA TALPA, KUTZENDER KUTKWALITEIT, KUT JOHN DE MOL. weinig variatie dus.
Ik heb dergelijke reacties in deze thread helemaal niet gezien. Je verkoopt dus kletskoek. Bovendien zijn er ook (veel) mensen die wel naar Talpa kijken en het wel leuk vinden. Daarvan getuigen de topics over Talpa-series op dit forum. Wat jij nu aan het doen bent, is het projecteren van negatief, ononderbouwd gebral over Talpa op ons. Dat is onjuist.

Citaat:
En dat van die opleiding is inderdaad lekker SLUW, maar het werkt wel.
Het heeft niets met sluwheid te maken, maar wel met domheid. Het is gewoon heel dom om mensen af te rekenen op hun opleiding.

Citaat:
Kijk maar naar martino's pathetische poging om de rest van de lezers duidelijk te maken dat hij toch echt gewoon hbo doet hoor. Aandoenlijk hoor.
Correctie: Martino zette een zoveelste foutieve aanname van jou recht.

Citaat:
Ik stel voor dat talpahaters en talpaliefhebbers nu allemaal even pauze nemen , diep inademen en nog even naar de beginpost kijken waar het daadwerkelijk over ging. Welk programma vind jij geflopt? Dus niet welke zender heh
Mensen vinden De Gouden Kooi en Big Brother flops. Dat zijn Talpa-programma's. De enige hier die moeite heeft met begrijpend lezen, ben jij.
Oud 15-10-2006, 21:31
Alla Pugacheva
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 22:16 :
Ik vind dat kortzichtig. Er zijn door de jaren heen heel veel tekenfilms gemaakt van uitzonderlijk hoge kwaliteit. Er zijn dozijnen animatiefilms die qua kwaliteit huizenhoog afsteken tegenover live action films of series. De korte cartoons van Walt Disney uit de jaren '30 en '40, bijvoorbeeld. Maar denk ook eens aan klassiekers als Snow White and the Seven Dwarfs en Pinocchio. Maar ook recent zijn er tekenfilms gemaakt die qua verhaal, personages, muziek, animatie etc. omgelooflijk knap in elkaar steken, zoals The Little Mermaid en Beauty and the Beast.
dat is wat anders dan de tekenfilms die ze tegenwoordig uitzenden

Citaat:
Denk je dat men die kansen alleen bij Talpa maakt? Ieder jaar komen er meer en meer Nederlandse films uit. Bovendien doet de publieke omroep ook aan Nederlands drama. Misschien niet zoveel als Talpa, maar ik prefereer kwaliteit boven kwantiteit.
nederlandse films en de publieke omroepen wordt voornamelijk gefinancieerd door de nederlandse overheid, wat ik heel goed vind. Maar initiatieven vanuit het bedrijfsleven, buiten de overheid om, moeten altijd worden aangemoedigd. Ook al resulteert dat in programma's die minder zijn van kwaliteit. Het is toch aardig dat dit soort programma's worden gemaakt.

Citaat:
Waarom? Ik zie liever een goed buitenlands product, dan een slecht Nederlands product.
natuurlijk, dat zal niemand ontkennen. Een paar programma's zijn echter wel in nederland ontstaan en internationaal een succes geworden. Big Brother is over de hele wereld te zien. Een ander voorbeeld is eyeworks, een succesvol productiebedrijf die succesvolle formats in het buitenland heeft kunnen verkopen en produceren. Je kunt niet ontkennen dat het een goede ontwikkeling is dat er meer programma's door nederlandse tv-makers worden geproduceerd
Oud 15-10-2006, 21:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Otis schreef op 15-10-2006 @ 22:20 :
leuk , dat schematisch reageren op posts van jullie, maar dat is te vermoeiend voor mij.
Welkom in de wereld van het scholierenforum .

Citaat:
Waar ik op doel is dit : iedereen lijkt wel met een mening klaar te zitten over talpa en altijd is het hetzelfde. HAHA TALPA, KUTZENDER KUTKWALITEIT, KUT JOHN DE MOL. weinig variatie dus.
Nouja, dat is mijn mening gewoon. Ik kan natuurlijk de meningen van de anderen niet valideren, maar je mag van mij aannemen dat het mijn eigen mening is hoor. Misschien is er weinig variatie, omdat veel mensen Talpa ook niet zo leuk vinden. (overigens heb ik de woorden kutkwaliteit en kut john de mol nog nergens in verband met talpa gezien, behalve dat ik het niet leuk vind dat Nickelodeon niet meer 24/7 is).

Citaat:
En dat van die opleiding is inderdaad lekker SLUW, maar het werkt wel. Kijk maar naar martino's pathetische poging om de rest van de lezers duidelijk te maken dat hij toch echt gewoon hbo doet hoor. Aandoenlijk hoor.
Ik dacht, ik maak nog eens een grapje, om een poging te doen het niveau van deze discussie omhoog te halen. Wel leuk dat je me aandoenlijk vindt, maar ik heb al een vriendje.

Citaat:
k stel voor dat talpahaters en talpaliefhebbers nu allemaal even pauze nemen , diep inademen en nog even naar de beginpost kijken waar het daadwerkelijk over ging. Welk programma vind jij geflopt? Dus niet welke zender heh
Thuis, NSE, Big Brother (de vorige versie dan, nu nog te vroeg om te zeggen), het gehele nieuwe omroepbestel van de publieke omroep, de hart van nederland imitatie van RTL, belspelletjes, etc.
Oud 15-10-2006, 21:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 15-10-2006 @ 22:22 :
nee, mark dinges almighty is standvastig, een moraarridder en wil iedere discussie winnen.
Wat heeft de persoonlijkheid van ene Mark Almighty met de discussie te maken? Graag zie ik inhoudelijke argumenten en geen persoonlijke aanvallen. Kun je mij trouwens ook uitleggen wat er 'moraalridderig' aan is om te beargumenteren dat ik Talpa geen goede zender vind? Begrijp je wel wat de uitdrukking 'moraalridder' wil zeggen?

Citaat:
terwijl ik echt niet de behoefte heb om uit een te zetten waarom talpa zo'n fantastische aanwist is
Waarom reageer je dan zo fel als iemand kritiek heeft op Talpa? Als je zegt dat je het daar niet mee eens bent, is het toch niet zo gek dat anderen dan argumenten verwachten?

Citaat:
jouw standpunt is duidelijk en die van jullie, klaar, je gaat niet heftig discusieren over een tv-zender toch?
'Heftig' hoeft inderdaad niet. Maar volgens mij is een forum wel bij uitstek geschikt voor discussie.
Oud 15-10-2006, 21:35
Verwijderd
De kwaliteit van de Nederlandse series die Talpa uitzendt, ongeacht jouw voorkeur, is van (vrij) hoog niveau ten opzichte van andere commerciele zenders.

Ontopic: de mensen/karakturen van de gouden kooi vind ik helemaal niet zo lullig als verwacht, jammer
Oud 15-10-2006, 21:36
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
White Trash schreef op 15-10-2006 @ 22:35 :
De kwaliteit van de Nederlandse series die Talpa uitzendt, ongeacht jouw voorkeur, is van (vrij) hoog niveau ten opzichte van andere commerciele zenders.
Kan je dat onderbouwen?
Oud 15-10-2006, 21:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Otis schreef op 15-10-2006 @ 22:22 :
mark a:
waarom kom je nu met een heel relaas over de geschiedenis van tekenfilms, hou eens op met te koop lopen met je kennis. Heel leuk dat je een goede algemene ontwikkeling hebt en dergelijke maar hou je bij het onderwerp.
Relaas over de geschiedenis van de tekenfilm?

Volgens mij weet jij niet goed wat een 'geschiedenis' is. Als ik daar een relaas over zou houden, zou ik uiteenzetten hoe de tekenfilm zich door de jaren heen ontwikkeld heeft. Dat heb ik helemaal niet gedaan. Het enige wat ik heb gedaan, is het noemen van tekenfilms die ik goed vind. Dat is dus niet het te koop lopen met kennis, maar het geven van een mening. Bovendien was het een reactie op Alla, die blijkbaar vind dat tekenfilms niet als maatstaf voor kwaliteit gebruikt kunnen worden. Ik toon aan waarom dat in mijn ogen onjuist is.
Alla Pugacheva
Citaat:
ook hallo schreef op 15-10-2006 @ 22:36 :
Kan je dat onderbouwen?
reageer jij maar eens op andere posts, voordat je er een dooddoener in gooit
Otis
Otis is offline
Mark almighty; iemand dom noemen die jouw mening niet deelt is heel erg jammerlijk maar eigenlijk ben ik niet verrast, ik had niet meer van je verwacht. ik laat je nu maar, ga maar lekker weken in zelfgenoegen. Kijk je ook elke dag in de spiegel en zeg je dan: zo mark, je had die meid op dat gele forum weer flink te pakken hoor.

over het begrijpend lezen; daar ben ik heel goed in, scroll nog eens terug op de 1e pagina. Daar geeft iemand als antwoord TALPA. meer niet. Ik en Alla waren diegenen die gouden kooi en big brother zeiden.
Sukkel.
Oud 15-10-2006, 21:40
Otis
Otis is offline
oh en nu ga je zeggen : IK STEL HET OP PRIJS ALS JE INHOUDELIJK REAGEERT.

nou helaas knul, daar is t nu te laat voor, ik heb alles gezegd wat ik wil zeggen. Nu ga ik over op het beledigen, typerend heh
Oud 15-10-2006, 21:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 15-10-2006 @ 22:31 :
dat is wat anders dan de tekenfilms die ze tegenwoordig uitzenden
Lieve schat, dat was nou juist mijn punt.

Citaat:
nederlandse films en de publieke omroepen wordt voornamelijk gefinancieerd door de nederlandse overheid, wat ik heel goed vind. Maar initiatieven vanuit het bedrijfsleven, buiten de overheid om, moeten altijd worden aangemoedigd. Ook al resulteert dat in programma's die minder zijn van kwaliteit. Het is toch aardig dat dit soort programma's worden gemaakt.
Maar wáárom is het dan goed dat bedrijven investeren in programma's van slechte kwaliteit? Wáárom is het aardig dat er slechte programma's worden gemaakt? Kunnen die bedrijven dat geld dan niet beter steken in kwalitatief hoogstaandere producties? En kan dat Nederlands filmtalent niet beter ingezet worden bij producties die wél iets moois opleveren? Anders is het kapitaalvernietiging.

Citaat:
natuurlijk, dat zal niemand ontkennen. Een paar programma's zijn echter wel in nederland ontstaan en internationaal een succes geworden. Big Brother is over de hele wereld te zien. Een ander voorbeeld is eyeworks, een succesvol productiebedrijf die succesvolle formats in het buitenland heeft kunnen verkopen en produceren.
Dat het buitengewoon succesvol is, zal ik niet ontkennen. Maar de discussie ging over kwaliteit.

Citaat:
Je kunt niet ontkennen dat het een goede ontwikkeling is dat er meer programma's door nederlandse tv-makers worden geproduceerd
Ik vind het goed dat er daardoor meer mensen aan banen worden geholpen, bijvoorbeeld. Maar daar tegenover kan ik dan weer stellen dat het nog beter zou zijn als die banen werden geschapen d.m.v. kwalitatief goede producties. Want nu vind ik dat programma's als Big Brother en De Gouden Kooi een trend op gang hebben gebracht in Nederland om tv-programma's steeds platter en inhoudslozer te maken.
Oud 15-10-2006, 21:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 15-10-2006 @ 22:38 :
Ehh, het is echt niet vreemd om een stelling te onderbouwen hoor.
Oud 15-10-2006, 21:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Otis schreef op 15-10-2006 @ 22:38 :
Sukkel.
Nou, de discussie was al niet van een hoog niveau, maar ga alsjeblieft niet andere leden uitschelden.
Oud 15-10-2006, 21:45
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 15-10-2006 @ 22:38 :
Ik heb mijn mening gegeven, het enige waar je mee gereageerd hebt is dit:

Citaat:
talpa zendt niet 24 x 7 uit, reclameblokken duren geen 10 minuten en durf eens eerlijk te zeggen dat je zelf wel eens een programma van talpa hebt gekeken ipv te zeggen dat je met je zus mee kijkt
Wat moet ik daar nou op zeggen

Ik vind de meeste series prut en erg slecht geacteerd, dat is mijn mening. Maar WT vind ze blijkbaar een hoge kwaliteit hebben, ik ben wel benieuwd waarom
Oud 15-10-2006, 21:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mark almighty; iemand dom noemen die jouw mening niet deelt is heel erg jammerlijk maar eigenlijk ben ik niet verrast, ik had niet meer van je verwacht.
Wat je er natuurlijk niet bij vermeldt, is dat ik niet zei dat je een domme opmerking maakte, omdat je mijn mening niet deelt. Ik vind het dom dat jij mensen met een andere mening afrekent op hun opleidingsniveau. En dat is dus heel wat anders dan wat jij ervan maakt.

Citaat:
ik laat je nu maar, ga maar lekker weken in zelfgenoegen. Kijk je ook elke dag in de spiegel en zeg je dan: zo mark, je had die meid op dat gele forum weer flink te pakken hoor.
Misschien ga jij zo te werk, maar ik doe dat zo nooit, hoor. Dus wat wil je nou eigenlijk helemaal zeggen met deze persoonlijke aanval? Ik heb van jou nog geen één inhoudelijk argument gezien. Je speelt alleen maar op de man.

Citaat:
over het begrijpend lezen; daar ben ik heel goed in, scroll nog eens terug op de 1e pagina. Daar geeft iemand als antwoord TALPA. meer niet. Ik en Alla waren diegenen die gouden kooi en big brother zeiden.
Waarom word ik verantwoordelijk gehouden voor de antwoorden van iemand anders?

Citaat:
Sukkel.
Aaaah, je laat je ware aard zien.
Oud 15-10-2006, 21:52
Otis
Otis is offline
Citaat:
Otis schreef op 15-10-2006 @ 22:40 :
oh en nu ga je zeggen : IK STEL HET OP PRIJS ALS JE INHOUDELIJK REAGEERT.

nou helaas knul, daar is t nu te laat voor, ik heb alles gezegd wat ik wil zeggen. Nu ga ik over op het beledigen, typerend heh
Oud 15-10-2006, 21:55
Martiño
Martiño is offline
Ik dacht dat jij wegging om TV te kijken...
Oud 15-10-2006, 21:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ach ja, van iemand die er trots op is dat ze overgaat op beledigen, verwacht ik geen fatsoenlijke posts.
Oud 15-10-2006, 22:00
Alla Pugacheva
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 22:43 :
Lieve schat, dat was nou juist mijn punt.
ik ben niet je lieve schat, en met het aanhalen van tekenfilms uit de jaren 20 en 30 ontkracht je juist je eigen standpunt. maar laten we dit buiten de discussie houden

Citaat:
Maar wáárom is het dan goed dat bedrijven investeren in programma's van slechte kwaliteit? Wáárom is het aardig dat er slechte programma's worden gemaakt? Kunnen die bedrijven dat geld dan niet beter steken in kwalitatief hoogstaandere producties? En kan dat Nederlands filmtalent niet beter ingezet worden bij producties die wél iets moois opleveren? Anders is het kapitaalvernietiging.
niet alle programma's zijn van slechte kwaliteit, er zitten een paar tussen die best goed zijn. Ook al worden slechte programma's geproduceerd, ervaring en kennis wordt opgedaan dat noodzakelijk is om ooit iets goeds te produceren. Mogelijk dat tussen al die zooi iets tussen zit dat potentie heeft om ooit een succes te worden zoals big brother. Oké, niet het voorbeeld van een kwaliteitsprogramma, maar goed, ik denk dat mijn standpunt nu wel duidelijk is.

Citaat:
Dat het buitengewoon succesvol is, zal ik niet ontkennen. Maar de discussie ging over kwaliteit.
de discussie gaat mij niet alleen over de kwaliteit, het is goed als men nederlandse producties en formats aan het buitenland kan verkopen. Big brother zelf heeft tot een heleboel succesvolle spin offs en andere reality programma's geleid.

Citaat:
Ik vind het goed dat er daardoor meer mensen aan banen worden geholpen, bijvoorbeeld. Maar daar tegenover kan ik dan weer stellen dat het nog beter zou zijn als die banen werden geschapen d.m.v. kwalitatief goede producties. Want nu vind ik dat programma's als Big Brother en De Gouden Kooi een trend op gang hebben gebracht in Nederland om tv-programma's steeds platter en inhoudslozer te maken.
zolang programma's als nova, den haag vandaag, zembla, villa achterwerk geproduceerd blijven worden lig ik niet wakker van programma's zoals big brother. De nederlandse overheid blijft de producties van kwaliteitsprogramma's altijd garanderen.
Oud 15-10-2006, 22:01
innogen
innogen is offline
Omg maak er eens niet zo'n gedoe van jullie. Begin desnoods een nieuw talpa topic ofzo.
Oud 15-10-2006, 22:03
Alla Pugacheva
Citaat:
ook hallo schreef op 15-10-2006 @ 22:45 :
Ik vind de meeste series prut en erg slecht geacteerd, dat is mijn mening. Maar WT vind ze blijkbaar een hoge kwaliteit hebben, ik ben wel benieuwd waarom
lees eens goed: een goede kwaliteit in verhouding met dramaseries geproduceerd door rtl of sbs
Oud 15-10-2006, 22:05
Waterlily
Waterlily is offline
Talpa valt gewoon tegen!!,

Ik vind Lotte wel leuk om te kijken en dat volg ik ook wel.. Maar Big Brother enz.. Vreselijk.. en gouden kooi.. Welke idioot verlaat nou zo lang zijn kinderen dan ben je ook niet goed bij je hoofd..!!,
Oud 15-10-2006, 22:05
Alla Pugacheva
Citaat:
L_angel schreef op 15-10-2006 @ 23:01 :
Omg maak er eens niet zo'n gedoe van jullie. Begin desnoods een nieuw talpa topic ofzo.
ja en dan de discussie opnieuw beginnen zeker?
Oud 15-10-2006, 22:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 15-10-2006 @ 23:00 :
ik ben niet je lieve schat, en met het aanhalen van tekenfilms uit de jaren 20 en 30 ontkracht je juist je eigen standpunt. maar laten we dit buiten de discussie houden
Ehm... mijn standpunt was juist dat de tekenfilms van nu rotzooi zijn en die van vroeger wel goed. Dus met het aanhalen van tekenfilms uit de jaren '20 en '30 bevestig ik juist mijn eigen standpunt.

Citaat:
niet alle programma's zijn van slechte kwaliteit, er zitten een paar tussen die best goed zijn. Ook al worden slechte programma's geproduceerd, ervaring en kennis wordt opgedaan dat noodzakelijk is om ooit iets goeds te produceren.
Dat denk ik niet. Mensen worden dan juist de foute dingen aangeleerd, volgens mij.

Citaat:
Mogelijk dat tussen al die zooi iets tussen zit dat potentie heeft om ooit een succes te worden zoals big brother. Oké, niet het voorbeeld van een kwaliteitsprogramma, maar goed, ik denk dat mijn standpunt nu wel duidelijk is.
Ja, maar je geeft hiermee dus wel toe dat de hits rotzooi zijn.

Citaat:
de discussie gaat mij niet alleen over de kwaliteit, het is goed als men nederlandse producties en formats aan het buitenland kan verkopen. Big brother zelf heeft tot een heleboel succesvolle spin offs en andere reality programma's geleid.
Het is goed voor de Nederlandse tvbedrijven, ja, maar waarom is het goed voor anderen dan?

Citaat:
zolang programma's als nova, den haag vandaag, zembla, villa achterwerk geproduceerd blijven worden lig ik niet wakker van programma's zoals big brother. De nederlandse overheid blijft de producties van kwaliteitsprogramma's altijd garanderen.
Dat zou ik niet te hard roepen. De publieke omroepen worden kapotbezuinigd. De NPS moet verdwijnen.
Oud 15-10-2006, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 22:58 :
Ach ja, van iemand die er trots op is dat ze overgaat op beledigen, verwacht ik geen fatsoenlijke posts.
Iemand met een Femke Halsema avatar ook niet.

Citaat:
ook hallo schreef op 15-10-2006 @ 22:36 :
Kan je dat onderbouwen?
Hoewel ik niet alle series volg zien ze er over het algemeen professioneel uit. Goed camerawerk, montage, geluid, het concept is professioneel ogend uitgewerkt als ik het vergelijk met series van andere zender. Evelien van NET5 is ook wel goed voor nederlandse begrippen. Over casting en acteerwerk moet ik je gelijk geven dat is inderdaad niet zo goed.
Oud 15-10-2006, 22:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 15-10-2006 @ 23:03 :
lees eens goed: een goede kwaliteit in verhouding met dramaseries geproduceerd door rtl of sbs
Dat hoeft niet persé iets te zeggen over de kwaliteit van de series van Talpa. Het kan ook iets zeggen over het gebrek aan kwaliteit van series van RTL en SBS.
Oud 15-10-2006, 22:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
White Trash schreef op 15-10-2006 @ 23:06 :
Iemand met een Femke Halsema avatar ook niet.
Ik zie dat jij je schaart bij Otis, wat betreft persoonlijke aanvallen?

Of je moet mij even kunnen uitleggen wat de overeenkomst is tussen iemand's avatar en beledigen (en daar trots op zijn)?
Oud 15-10-2006, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 23:09 :
Ik zie dat jij je schaart bij Otis, wat betreft persoonlijke aanvallen?

Of je moet mij even kunnen uitleggen wat de overeenkomst is tussen iemand's avatar en beledigen (en daar trots op zijn)?
Otis en ik delen het bed verder niets. Vorige week heb ik Femke gezien en ze is nog irritanter dan ik ooit had gedacht dus het is een pijnlijk onderwerp maar dit terzijde. Cohesie is juist iets wat in jouw posts ver te zoeken is.
Oud 15-10-2006, 22:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
White Trash schreef op 15-10-2006 @ 23:13 :
Otis en ik delen het bed verder niets.
Dat is leuk voor je, maar hoe is dat relevant?

Citaat:
Vorige week heb ik Femke gezien en ze is nog irritanter dan ik ooit had gedacht dus het is een pijnlijk onderwerp maar dit terzijde.
Is ook leuk voor je, maar hoe is dat relevant? En wat is de overeenkomst tussen mijn avatar en het uitschelden van mensen?

Citaat:
Cohesie is juist iets wat in jouw posts ver te zoeken is.
Geef eens een voorbeeld?
Oud 15-10-2006, 22:20
Dexter_M
Dexter_M is offline
Blade the series.
Standoff.
Oud 15-10-2006, 22:20
Alla Pugacheva
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 23:06 :
Ehm... mijn standpunt was juist dat de tekenfilms van nu rotzooi zijn en die van vroeger wel goed. Dus met het aanhalen van tekenfilms uit de jaren '20 en '30 bevestig ik juist mijn eigen standpunt.
dan zijn we er toch over eens dat een tekenfilm geen goede maatstaaf is voor kwaliteit?

Citaat:
Dat denk ik niet. Mensen worden dan juist de foute dingen aangeleerd, volgens mij.
dat denk ik niet, nederlandse acteurs, regisseurs, scriptwriters krijgen de kans om ontdekt te worden en hun talent te ontwikkelen

Citaat:
Ja, maar je geeft hiermee dus wel toe dat de hits rotzooi zijn.
wat is daar erg aan? we hebben de publieke omroep nog en daarnaast enkele commerciele omroepen, waaronder talpa die in vergelijking tot andere commerciele zenders drama-series uitzendt van een redelijke kwaliteit. John de Mol heeft een groot hart voor nederlandse tv-series van een goede kwaliteit, groter dan directeuren van andere commerciele zenders

Citaat:
Het is goed voor de Nederlandse tvbedrijven, ja, maar waarom is het goed voor anderen dan?
volgens mij onderschacht jij hoeveel mensen werkzaam in de media-sector en welke omzetten er behaald worden

Citaat:
Dat zou ik niet te hard roepen. De publieke omroepen worden kapotbezuinigd. De NPS moet verdwijnen.
dat is wel zo, maar bezuiniging is wel noodzakelijk voor zo'n groot en omslachtig omroepbestel
Oud 15-10-2006, 22:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 15-10-2006 @ 23:20 :
dan zijn we er toch over eens dat een tekenfilm geen goede maatstaaf is voor kwaliteit?
Ik kan toch oude(re) tekenfilms als maatstaf van kwaliteit nemen, of niet dan?

Citaat:
dat denk ik niet, nederlandse acteurs, regisseurs, scriptwriters krijgen de kans om ontdekt te worden en hun talent te ontwikkelen
Maar als die mensen met talent de verkeerde kant opgestuurd worden d.m.v. rotslechte producties, heb je daar toch niks aan? Dan help je ze toch juist de verkeerde kant op?

Citaat:
wat is daar erg aan?
Ik zie liever goede tv dan slechte tv. Eigenbelang, heel simpel. Bovendien zie ik liever kwaliteit beloond dan rotzooi. Vind ik wel zo eerlijk.

Citaat:
we hebben de publieke omroep nog en daarnaast enkele commerciele omroepen,
Maar waarom is het bestaan van andere omroepen een legitimatie voor Talpa om rotzooi te maken?

Citaat:
waaronder talpa die in vergelijking tot andere commerciele zenders drama-series uitzendt van een redelijke kwaliteit. John de Mol heeft een groot hart voor nederlandse tv-series van een goede kwaliteit, groter dan directeuren van andere commerciele zenders
Eerst heb je het over een 'redelijke kwaliteit', dan over een 'goede kwaliteit'. Dat spreekt elkaar tegen. Bovendien denk ik dat John vooral hart heeft voor zijn portemonnee. Series die niet snel genoeg voldoende kijkers trokken, werden immers snel van de buis gehaald. Had hij er echt hart voor gehad, dan had hij die series wel de kans gegeven zich in de goede richting te ontwikkelen, toch?

Citaat:
volgens mij onderschacht jij hoeveel mensen werkzaam in de media-sector en welke omzetten er behaald worden
Zoals ik al betoogd heb, hoeft het maken van kwaliteit het aan het werk houden van veel mensen niet in de weg te staan.

Citaat:
dat is wel zo, maar bezuiniging is wel noodzakelijk voor zo'n groot en omslachtig omroepbestel
Dat is helemaal niet noodzakelijk. Het is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 15-10-2006, 23:08
Alla Pugacheva
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 23:32 :
[B] Ik kan toch oude(re) tekenfilms als maatstaf van kwaliteit nemen, of niet dan?
dan nemen we oude tekenfimls als maatstaf, prima

Citaat:
Maar als die mensen met talent de verkeerde kant opgestuurd worden d.m.v. rotslechte producties, heb je daar toch niks aan? Dan help je ze toch juist de verkeerde kant op?
ik geloof dat we over dit discussiepunt niet uitkomen

Citaat:
Ik zie liever goede tv dan slechte tv. Eigenbelang, heel simpel. Bovendien zie ik liever kwaliteit beloond dan rotzooi. Vind ik wel zo eerlijk.
naast slechte tv wordt er ook een boel goede tv uitgezonden. Of wil je slechte tv voor een heleboel mensen verbieden omdat het niet goed voor ze zou zijn?

Citaat:
Maar waarom is het bestaan van andere omroepen een legitimatie voor Talpa om rotzooi te maken?
talpa heeft nergens een legitimatie voor nodig voor wat ze uitzenden, de publieke omroepen echter wel

Citaat:
Eerst heb je het over een 'redelijke kwaliteit', dan over een 'goede kwaliteit'. Dat spreekt elkaar tegen.
redelijk tot goed dan

Citaat:
Bovendien denk ik dat John vooral hart heeft voor zijn portemonnee. Series die niet snel genoeg voldoende kijkers trokken, werden immers snel van de buis gehaald. Had hij er echt hart voor gehad, dan had hij die series wel de kans gegeven zich in de goede richting te ontwikkelen, toch?
commerciele belangen blijven natuurlijk altijd een rol spelen, maar hij heeft het tenminste wel geprobeerd

Citaat:
Zoals ik al betoogd heb, hoeft het maken van kwaliteit het aan het werk houden van veel mensen niet in de weg te staan.
daarmee ben ik het met je eens, daar is de publieke omroep een voorbeeld van, gelukkig maar. Maar wat is er op tegen dat naast de publieke omroep iemand de poging doet om een dramaserie van een goede kwaliteit te produceren?

Citaat:
Dat is helemaal niet noodzakelijk. Het is een kwestie van prioriteiten stellen.
kom op hé, het is toch één groot zooitje bij de publieke omroep, verschillende quizen in de programmering, veel amusement zoals paul de leeuw, koefnoen, boer zoekt vrouw, tros muziekshow etc, dat hoeft de publieke omroep toch niet uit te zenden?
Oud 15-10-2006, 23:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 16-10-2006 @ 00:08 :
naast slechte tv wordt er ook een boel goede tv uitgezonden. Of wil je slechte tv voor een heleboel mensen verbieden omdat het niet goed voor ze zou zijn?
Ik denk wel dat een boel slechte tv mensen lui en passief maakt en de grenzen van het fatsoen steeds verder naar beneden haalt. Om die reden zou ik het niet willen verbieden. Ik zou het willen verbieden, omdat ik liever goede tv zie en liever geen slechte tv.

Citaat:
talpa heeft nergens een legitimatie voor nodig voor wat ze uitzenden, de publieke omroepen echter wel
Maar jij geeft als verdediging van slechte producten van Talpa, dat er ook andere omroepen zijn. Ik zie niet in wat dat met elkaar te maken heeft.

Citaat:
commerciele belangen blijven natuurlijk altijd een rol spelen, maar hij heeft het tenminste wel geprobeerd
Andere zenders proberen ook wel eens wat, maar geven series langer de tijd om zich te ontwikkelen. Bovendien denk ik niet dat John het geprobeerd heeft uit liefde ofzo, maar om er geld mee te verdienen. Wat niet slecht is, want daar gaat het om bij een commerciële omroep.

Citaat:
daarmee ben ik het met je eens, daar is de publieke omroep een voorbeeld van, gelukkig maar. Maar wat is er op tegen dat naast de publieke omroep iemand de poging doet om een dramaserie van een goede kwaliteit te produceren?
Daar is helemaal niets op tegen. Graag zelfs, zou ik zeggen. Hoe meer goede programma's, hoe beter. Maar jij en ik verschillen blijkbaar van mening over wat 'goede programma's' zijn. Ik vind die dramaseries vaak niet zo goed.

Citaat:
kom op hé, het is toch één groot zooitje bij de publieke omroep, verschillende quizen in de programmering, veel amusement zoals paul de leeuw, koefnoen, boer zoekt vrouw, tros muziekshow etc, dat hoeft de publieke omroep toch niet uit te zenden?
Waarom niet?

Ik denk dat een publieke omroep juist ook amusement uit mag en moet zenden. Het is tenslotte toch een instrument voor het hele volk? Niet iedereen wil alleen maar informatieve programma's zijn over actualiteit, kunst etc. Als amusement kwalitatief gemaakt wordt, ben ik er helemaal voor dat dat door de publieken wordt uitgezonden. Koefnoen bijvoorbeeld vind ik doorgaans een uitstekend programma van hoge kwaliteit. Nu hebben ze de afgelopen weken wat mindere afleveringen gehad, goed, maar doorgaans is het erg oké. Quizzen vind ik goed, omdat die je algemene kennis verhogen en enig denkwerk stimuleren.
Oud 15-10-2006, 23:22
Alla Pugacheva
ik laat het hierbij maar je hebt me niet overtuigd
Oud 15-10-2006, 23:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 16-10-2006 @ 00:22 :
ik laat het hierbij maar je hebt me niet overtuigd
Is ook niet (helemaal ) mijn bedoeling. Ik vind het leuk en interessant om meningen en gedachten uit te wisselen.

Daarom zou ik het leuk vinden als de discussie op een ander moment voortgezet zou worden.
Oud 16-10-2006, 08:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2006 @ 00:18 :
Als amusement kwalitatief gemaakt wordt, ben ik er helemaal voor dat dat door de publieken wordt uitgezonden.
Het probleem is dat jij een andere kwaliteitsstandaard hebt dan gemiddeld Nederland.
Oud 16-10-2006, 09:22
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Mark almighty; iemand dom noemen die jouw mening niet deelt is heel erg jammerlijk maar eigenlijk ben ik niet verrast, ik had niet meer van je verwacht.
Het is helaas wel een vergrijp waar Mark Almighty zich vaker schuldig aan maakt....

Citaat:
White Trash schreef op 15-10-2006 @ 23:13 :
Vorige week heb ik Femke gezien en ze is nog irritanter dan ik ooit had gedacht dus het is een pijnlijk onderwerp maar dit terzijde. Cohesie is juist iets wat in jouw posts ver te zoeken is.
Helemaal mee eens...

Maar alle gekheid op een stokje, dit topic gaat natuurlijk helemaal nergens meer over. Er zijn alleen nog maar persoonlijke aanvallen en moddergegooi...
Ik heb een verzoek ingedient dat dit gesloten kan worden voordat er doden vallen.
Oud 16-10-2006, 09:46
hasseltboy
hasseltboy is offline
kuttopic
Oud 16-10-2006, 10:18
Ieke
Ieke is offline
Ik denk dat een paar mensen eens goed moeten nadenken waar ze mee bezig zijn.
Verder sluit ik deze, anders houd het niet op. Er mag een nieuwe poging gedaan worden in een nieuw topic, maar als dat in dezelfde op de man discussie uitdraaid gaat die ook dicht.
Discussie's over Of talpa wel of geen pulp is mag ook in een ander (nog te openen) apart topic.

Regels voor berichten