Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Doe eens niet zo dom gast, je weet heus wel beter. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De vraag is of je zonder onschuldigen met een tang nagels uit te trekken alle extremisten in de smiezen hebt.
||
Citaat:
Ik wil het nog wel een keer herhalen voor jou, hoor: de mensen die nu vastzitten in Guántanamo Bay zijn mensen van wie er *geen enkel bewijs is geleverd* dat zij op welke manier dan ook te maken hebben met terrorisme. En volgens deze nieuwe wet hoeft dat ook niet geleverd te worden en kan iedere wereldburger door de president aangemerkt worden als vijand. Jij ook. Zonder bewijs. Opgepakt door de CIA. Je mag je zaak niet aanvechten of proberen te bewijzen dat je onschuldig bent. Je mag gemarteld worden. Dat de Republikeinse propagandamachine, met dank aan sommige media, veel Amerikanen tot zulke stellingnames verleidt, verbaast me niks. Maar van Nederlanders zoals jij, beste 'Hulk', verwacht ik toch echt niet dat ze hier in trappen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
EDIT: Oh wacht! Jij bent er zo eentje die roept dat Hitler ook links was natuurlijk!
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Nou vertel het maar; is het een complot van de communisten of van de Joden?
||
Citaat:
Gezien het doemdenken dat ieder meisje die een tekening maakt gefoltert kan worden zal het wel druk worden in de donkere kelders van het witte huis ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Er zijn zoveel rapporten van mensenrechtenorganisaties, die er niets bij te winnen hebben om te ageren tegen de VS... Er zijn zoveel overeenkomstige verklaringen van slachtoffers die niet samen vastzaten en die onafhankelijk van elkaar zijn afgelegd... En er is een overheid die maandenlang op het nieuws is blijven zitten dat er gemarteld werd in Abu Graib, in de hoop dat het over zou waaien... En van Abu Graib zijn foto's!... De Amerikaanse overheid heeft een speciale term bedacht voor verdachten om ze maar niet aan de Geneefse Conventie te hoeven houden... Die Conventie verbiedt marteling. Dit alles bij elkaar optellend: waarom wil jij toch oh zo graag de Amerikaanse regering geloven en verdedigen? Wat is daar het nut of het doel van? Wat heb jij erbij te winnen? En wat zeg jij als je strakts zelf in Gitmo zit? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Die uitspraken van jou zijn gewoon regelrecht uit de lucht gegrepen. Ik zeg niet dat ik 100% gelijk heb, maar jij ook zeer zeker niet. Niemand weet nou eenmaal precies wie op welke gronden in die gevangenissen zitten. En als jij als anti-bush bij voorbaat negatief denkt bij alles wat met de VS en Bush te maken heeft is het wel erg makkelijk over iets waar jij helemaal niks van afweet zulke dingen te zeggen. Misschien zijn die mensen juridisch gezien wel onschuldig. Maar ga me niet vertellen dat jij nog steeds medelijden zou hebben met die terroristjes als ze daadwerkelijk zelfmoordplannen hadden. En als je het mij vraagt eindigt de discussie daar ook. Het heeft geen zin een discussie te houden over een kwestie waarvan je het fijne niet weet. Alleen zie ik de VS niet als een schurkenstaat en ook Bush niet als een man die het martelen van onschuldigen op zn geweten wil hebben.
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
En ook op dat punt heb jij nog niet gereageerd. Er zijn wel degelijk veel mensen vrijgelaten uit Gitmo, omdat ze onschuldig waren. Maar ze hebben er wél jaren gezeten, zonder aanklacht, zonder proces, zonder advocaat, zonder contact met familie. En verklaringen over martelingen werden onderstreept door lichamelijk letsel. De websites van Amnesty en Human Rights Watch leveren talloze voorbeelden. Dus hoezo zitten daar alleen maar zware terroristen?? Citaat:
Citaat:
En ja, ik ben een fel tegenstander van de regering-Bush en alles waar zij voor staat. Maar laat mij je verzekeren dat ik daar heel veel goede redenen voor heb. Maar ik wil de eerste nog wel zien die argumenten kan aandragen waarom het eigenlijk een heel toffe regering is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of je hebt dat wel gedaan, maar je vindt dan alsnog dat dat allemaal zomaar kan wat die regering uitvreet. En dat vind ik eigenlijk nog 100 keer erger. Laatst gewijzigd op 18-10-2006 om 23:58. |
![]() |
|
je snapt duidelijk mn punt niet helemaal..
het is zoiets als die gast -ben ff zn naam kwijt- die opgepakt is omdat hij grondstoffen in zn huis had om een bom te maken en plattegronden van overheidsgebouwen. hij was onschuldig, want hij had immers niks gedaan, dus ze laten hem weer vrij. dit soort kromme rechtsgang zie ik graag anders en dan liever op de amerikaanse manier ja. want deze man hoeft pas de gevangenis in als het gelukt is een bom te maken waarmee hij wel mensen doodt.
||
Citaat:
Maar ik praat hier duidelijk tegen een muur. En ik heb nog steeds geen argumenten gezien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar verder geef ik je helemaal gelijk. |
![]() |
||
![]() |
Ik vind het erger als een onschuldige veroordeelt word dan dat een schuldige vrij rond loopt.
Maar over dat nieuwe ruimtebeleid: Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-10-2006 om 08:31. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Nee: heterdaad betekent voor mij snelrecht, een kwartiertje of zo, net genoeg om met de waarheid op de proppen te komen. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Maar die strenge verhoormethoden omvatten geen marteling, nee. Geen schendingen van de Geneefse Conventie. Geen schending van de mensenrechten. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
als bushhater is het namelijk heeel makkelijk om te zeggen 'bush sluit onschuldige mensen op en martelt ze ook nog is'. maar ik denk iets verder... de amerikaanse regering martelt helemaal niet zomaar onschuldige mensen. ook achter de schermen bestaan hier richtlijnen voor en zal marteling alleen als uiterste noodzaak worden gebruikt. bijvoorbeeld als hiermee aanslagen kunnen worden voorkomen of een tak van al-qaeda kan worden opgerolt. maar hou jij je oogkleppen maar fijn op en gebruik dit 'schandaal' om bush in een kwaad daglicht te stellen.. wat heel makkelijk is omdat er toch geen tegenbewijs is. net zoiets als zeggen 'bush viel irak alleen maar binnen voor de olie'.
||
Citaat:
Patstelling dus. Wat rest is het punt laten vallen en door discussiëren, of natuurlijk nutteloos modder gooien over wie gelijk heeft. ![]()
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus wie heeft er hier nou oogkleppen op? Laatst gewijzigd op 20-10-2006 om 17:32. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 20-10-2006 om 17:39. |
![]() |
||
Citaat:
Er moet bewijs geleverd worden, een rechtsgang plaatsvinden. Je bent, wie je ook bent en waar je ook verdacht van wordt, onschuldig tenzij anders bewezen 'beyond reasonable doubt'. De VS trapt op de gedachte waarop het gebaseerd is. In de 'strijd tegen het terrorisme' ontmantelen de VS hun maatschappij - juist hetgene waarvan ze de terroristen van beschuldigen te willen doen. Laatst gewijzigd op 20-10-2006 om 16:56. |
![]() |
||
Citaat:
De rechtbank heeft wel degelijk in zijn vonnis/beschikking/uitspraak (welke?) gezegd dat deze jongen gevaarlijk is, alleen dat er op basis van het geleverde bewijs geen sprake van een veroordeling kan zijn. Dat is een groot verschil. Dat kun je niet geheel aan de rechters wijten, maar aan de Tweede Kamer. Die maakt immers de regelgeving. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoezo kan ik niet zeggen dat de VS afgegleden zijn naar het niveau van een facistische dictatuur? Deze nieuwe wet is er het bewijs van. Laten we wel hopen dat een toekomstige, Democratische president deze wetten weer ongedaan zal maken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|