Citaat:
Jadis schreef op 01-11-2006 @ 20:37 :
Waar ik me enorm aan stoor is de passiviteit van de studenten en het feit dat dat hier ontzettend gestimuleerd wordt door alleen maar hoorcolleges te geven. Actief nadenken wordt absoluut niet gestimuleerd en de grootste ontmoedigende factor is medestudenten.
Als jij wél regelmatig je mond opentrekt tijdens colleges, ongeacht of het domme vragen zijn of niet, dan wordt je al snel gezien als een wijsneus. Bovendien is iedereen bang om iets doms te zeggen en dus zegt niemand wat. De volgende grote filosoof zou bij mij in de collegebanken kunnen zitten, maar niemand zal het weten want niemand trekt zijn mond open.
|
Mee eens, ik kan me daar ook vreselijk aan ergeren. Dan roept een docent "zijn er nog vragen?" en dan kijkt iedereen als een soort goudvis voor zich uit (je hoort nog net geen krekels op de achtergrond). Als we dan vervolgens moeten gaan werken, of de les is afgelopen, dan zijn er altijd wel een paar tuthola's die nog even snel naar de docent sneaken ("meneer, nog even over hoofdstuk drie..."). We hebben nu gelukkig één docent die eerst zegt "zijn er nog vragen?" en dan gauw toevoegd "stel ze dan nu, want ik hou niet van mensen die het stiekem achteraf proberen als de rest van de klas aan het werk is"