Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2006, 15:01
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
*oma* schreef op 25-10-2006 @ 18:24 :
Nee nog niet. Ik vind het weer tot nu toe wel meevallen (op wat buien na) en zaterdag gaat de klok weer terug
Ow goed dat ik het lees zeg
Oud 26-10-2006, 15:08
forumfreakie
forumfreakie is offline
Daar doe ik niet aan.
Oud 26-10-2006, 19:00
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik vind de herfst wel ok.
Oud 26-10-2006, 20:03
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 26-10-2006 @ 16:08 :
Daar doe ik niet aan.
Oud 26-10-2006, 21:19
Tink*
Tink* is offline
Ik ben de laatste dagen juist vrolijk met dat leuke najaarszonnetje.
Oud 27-10-2006, 15:21
Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Nee, volgend jaar weer.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 09:45
stout!
stout! is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-10-2006 @ 14:25 :
Mensen die in Maastricht nu durven te jammeren over een winterdepressie zijn echt gek, 't is hier 24 graden, blauwe lucht en zonnig
Ok daar kreeg ik wel even heimwee van, telt dat ook als najaarsdepressie ?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 11:01
Maresa
Maresa is offline
Ik heb juist last van voorjaarsdepressies. Echt, ik word zo agressief van die *$(&**^%$^vogels die buiten lopen te blèren en die stomme halfwarmte/halfkou en het vooruitzicht op veel te warm stinkweer. BLEH!

Nee, geef mij maar herfst <3 Lekker winderig, regenachtig en als hoogtepunt: de winter!
Oud 30-10-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 25-10-2006 @ 19:08 :
Ik heb alweer een hele doos chocoladezeevruchten op
Gast
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 14:02
Verwijderd
wat is precies een winterdepressie?
ik snap wel dat dat met de hoeveelheid licht ofzo te maken heeft, maar wat ik niet begrijp, als het in de zomer nou de hele dag regent, zoals afgelopen augustus, dan krijg je toch ook geen depressie?
ik kan het gewoon heel slecht bevatten, dat een depressie seizoensgebonden is. Dus dan voel je je dus alleen in de winter heel slecht, maar hoe zit het dan met de rest van het jaar?
Als je je dan gewoon goed voelt is het toch helemaal niet logisch dat daar , als het kutweer is, een depressie op volgt?
Dan is er toch ook in de rest van het jaar ook iets aan de hand.
Ik kan me niet voorstellen dat het alleen een kwestie van hoeveelheid licht is.....dan zou iedereen daar toch last van hebben?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 25-10-2006 @ 19:07 :
Ik heb nooit last van seizoensdepressies.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 10:44
Maresa
Maresa is offline
@ Naojan: schijnt een kwestie van gevoeligheid te zijn.

Citaat:
Hoewel het bij de herfsthausse om allerlei psychische klachten en problemen gaat, zijn stemmingsstoornissen de meest voorkomende klacht. Een najaarsdepressie dus. Een depressie is iets anders dan een dip of een sombere bui. Het is een ernstig lijden, waarbij mensen weken achter elkaar niet meer kunnen genieten van dingen, en daarnaast een aantal andere symptomen hebben zoals, slecht of juist heel veel slapen, geen trek in eten hebben of juist heel veel snoepen, zich niet kunnen concentreren, zich schuldig of waardeloos voelen, doodmoe zijn of heel onrustig, veel piekeren. Maar liefst een op de tien Nederlanders maakt in zijn leven een depressie mee. Hoewel een depressie een ernstige en veel voorkomende ziekte is, weten we nog steeds niet precies wat de oorzaak is. We nemen aan dat biologische, psychologische en omgevingsfactoren van invloed zijn op het ontstaan van een depressie. Neurotransmittors, stofjes die zorgen voor de informatieoverdracht in de hersenen spelen een rol. Wanneer die informatieoverdracht verstoord raakt, kan er een depressie ontstaan. Je kunt geboren worden met een aanleg voor depressies, dus met neurotransmittors die minder goed aangestuurd worden. De kans dat je dan in je leven te maken krijgt met een depressie is groot. Je kunt echter ook een depressie ontwikkelen -zonder dat er zo’n verhoogde kwetsbaarheid is- wanneer je veel tegenslagen te verwerken krijgt in je leven. Naast de neurotransmittors speelt de hypothalamus een rol bij het ontstaan van depressies. In dit centrum in de hersenen worden onder andere hormonale processen, het slaap-waak-ritme en de lichaamstemperatuur geregeld. Wanneer de hypothalamus niet goed werkt, raken deze ritmes ontregeld. Bij najaars- of winterdepressies zou dit een rol spelen. Door een vermindering van het licht raakt het ritme verstoord.
Bron: http://www.client-riagg.nl/docs/deta...actueel&id=295
Oud 31-10-2006, 11:51
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
lentekriebel schreef op 25-10-2006 @ 21:40 :
De pil is niet meer geheel betrouwbaar als je sint-janskruid slikt.
Aha, wist ik niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten