Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Vaccinatie tegen baarmoederhalskanker
Ja 18 35.29%
Ja maar alleen als ie voor niks is 22 43.14%
nee 11 21.57%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2006, 17:33
Verwijderd
Mannen merken inderdaad niets van HSV (behalve als ze aids hebben). Vrouwen merken er pas wat van als ze erdoor baarmoederhalskanker krijgen, ze voelen zich er niet ziek door.
Oud 13-11-2006, 06:42
stout!
stout! is offline
Als (bepaalde types) HPV genitale wratten veroorzaken, is dit dat niet ook meteen een vaccin daartegen?
Oud 13-11-2006, 08:25
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
stout! schreef op 13-11-2006 @ 07:42 :
Als (bepaalde types) HPV genitale wratten veroorzaken, is dit dat niet ook meteen een vaccin daartegen?
Nee, dit vaccin werkt alleen tegen HPV type 16 en 18: de veroorzakers van baarmoederhalskanker.

Wat jij denk ik bedoelt te zeggen is of er dan niet ook een vaccin gemaakt kan worden voor de typen HPV die (genitiale) wratten veroorzaken. Allereerst vraag ik me af hoe dat te realiseren is, aangezien er 150 HPV typen bekend zijn als veroorzaker van wratten (HPV type 6 en 11 nemen waarschijnlijk de grootste aantallen aan besmetting voor hun rekening). Ten tweede zijn wratten vaak 'self limiting': ze verdwijnen vanzelf weer na een periode van 6 maanden tot 2 jaar. Ten derde vindt overdracht van het virus volgens mij voornamelijk plaats wanneer de huid en/of slijmvliezen daadwerkelijk zijn aangedaan: je kan het zien wanneer iemand besmet is en dan ga je er ook liever niet aan zitten lijkt me, en een vaccin is dan niet nodig.

Regels voor berichten