![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Poepkind: Naturel tofu krijg je niet lekker...dat is iig mijn mening. Ik betaal dan liever wat meer voor iets dat ik wel te eten vind (en dat is ook geen gekruide tofu, want ook dat vind ik niet lekker). Ik doe meestal hetzelfde als Lilium: 'gewone' maaltijden koken en het vlees weg laten. Alleen als ik een maaltijdpakket van Knorr heb of taco's eet doe ik er bv. wel eens naturel quorn of quorn gehakt door heen. En heel af en toe haal ik eens quorn filé's. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Zoete couscous: couscous met kaneel, héél klein beetje honing, rozijnen, abrikozen, nootjes (walnoten passen hier goed bij), extra groente (sla/prei/whatever). Het is het lekkerst als je de rozijnen en abrikozen gewoon mee laat wellen.
Pikante coucous: couscous met harissakruiden, falafel (of cashewnootjes oid) en bladgroente. Ik ben zelf geen vegetariër, maar ik eet dit vaak omdat het lekker en makkelijk is. Rijst is ook heel makkelijk om vegetarisch mee te koken. Sushi met komkommer en ei <3 Ook erg lekker, maar slecht voor de lijn: -Bloemcoli-taart -of groentes met franse kaas/geitenkaas+walnoten+honing en kijk anders ff op www.vegatopia.com
Laatst gewijzigd op 27-12-2006 om 10:33. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder dingen die ik regelmatig eet: - alle mogelijke groenten koken in 1 pan en pureren en dan hopla, soep. Hoeft alleen wat zout,peper en thijm ofzo bij. Erg handig als je bepaalde groenten niet lust, want als soep is het vaak wel lekker ![]() -rijst in groentebouillion droogkoken, gebakken ui/knoflook/gewokte groenten erbij, klaar. eventueel met Quorn in saté erbij ![]() -vegetarische burger; moet je ze wel bij de AH halen, van die lekkere (pestoburger oid) en daar gewoon gebakken uitjes bij, augurk, tofunaise, ketchup etc. en die zijn echt lekker - geitenkaastosti (geitenkaas , honing, en pijnboompitten erop ![]() - bakje basilicum halen, parmezaanse kaas, knoflook , olijfolie, dat allemaal hakken/pureren en met tagliatelle serveren = ![]() En als frituur bv. met kaasschaaf courgette, wortel, aardappel etc plakjes van maken en in de frituur doen, dan eten met wat zout of sausje, --> snel klaar en het zijn dan soort groentekoekjes ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hé! dat boek heb ik ook gezien! (alleen dan in groningen) jammer genoeg heb ik m niet gekocht, maar waarschijnlijk gaat dat nog wel gebeuren. doe ik daar goed aan, of heb je inmiddels meer dingen geprobeerd en raad je het me meteen af? |
![]() |
||
Citaat:
Heb de week erna couscous gemaakt, waarbij in het recept staat: 130 gram voor 4 personen, ik had toch maar het hele pakje opgemaakt (275 gram) en dat was net genoeg voor 4 personen, dus dat vond ik ook raar. Maar behalve die 2 dingetjes ben ik wel tevreden met het boek. Verder staan er ontzettend veel verschillende gerechten in, van uitgebreide ontbijten tot heel veel buitenlandse gerechten tot muffins en verse fruitsappen. Nadelen heb ik eerder al genoemd: gebrek aan foto's en voedingswaarden. Maar over het algemeen ben ik er toch wel tevreden over en zou ik het ook aanraden, zeker voor mensen zoals ik die uit zichzelf niet al te creatief zijn, en zelf meestal vleesvervanger/aardappel/groenten maken, dan staan hier echt ontzettend veel dingen in om eens te proberen en dus eens iets totaal anders te eten.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Cashewnoten zijn of duur, of gebrand. Als je ze ooit rauw hebt gegeten wil je niet anders meer.
![]() Het hangt er ook van af of het je gaat om vulling, gezondheid, of beide. In de winter kun je aardappels combineren met bijvoorbeeld andijvie of boerenkool. Vult goed. Eventueel sausje voor de smaak. Tofu vind ik ook niet te eten en is niet noodzakelijk. Geen van die vleesvervangers is noodzakelijk. http://www.uilentv.nl/2004/plants/ misschien is dat iets voor je. Alles dat ik maak is relatief goedkoop maar het kost meestal nogal wat tijd. Rauwe (gedehydrateerde) falafal is bijvoorbeeld goedkoop (~10 cent per stuk), maar kost tijd dus wellicht niet praktisch. Dus ik denk niet dat ik je verder kan helpen. Ohja en alle pastas, maar die komen op een gegeven moment ook je neus uit ![]()
Laatst gewijzigd op 28-01-2007 om 06:19. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||