Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2006, 23:43
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ieke schreef op 18-11-2006 @ 00:31 :
En aangezien de overgrote meerderheid van de Nederlanders het niet zo ziet is het gewoon onzin en kan het zo blijven.
Inderdaad, die bonte pieten die ze ooit eens hebben gehad was dus 10x niks.
Oud 18-11-2006, 00:07
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Laten we die christelijke traditie gewoon afschaffen, en ons weer richten op het vieren van het midwinterfeest, (een heidense traditie gekaapt en veranderd door de gristenen)
Oud 18-11-2006, 03:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 17-11-2006 @ 18:26 :
Zeggen dat zwarte piet gewoon een Nederlander, of wat dan ook, is die door de schoorsteen komt kun je niet menen.
Zeggen dat een man op een paard over de daken rijdt en alle kinderen van Nederland pakjes bezorgt ook niet.
Oud 18-11-2006, 04:44
Verwijderd
Ik heb nooit in sinterklaas gegloofd en ik ben het niet eens met de ts.
Oud 18-11-2006, 09:47
Verwijderd
Ik word echt heel kriegelig van dit topic.

Nou goed, dan is het racistisch. Lekker puh. Als mensen na Verdonk en al dat gehype over die war against terror nog denken dat Nederland zo tolerant is, moeten ze nodig weer eens op bezoek komen. Daar kan Zwarte Piet echt ook nog wel bij.

Zijn er geen Antillianen hier die er een mening over hebben ofzo. Aan die politiek correcte blanken die overal discriminatie en racisme zien hebben we toch al weinig.
Oud 18-11-2006, 10:16
Porcelain
Porcelain is offline
Je vindt het dus erg dat andere mensen denken dat wij een racistische traditie hebben. Als die mensen zich in onze traditie zouden gaan verdiepen zouden ze er een andere mening over hebben, en als ze dat niet doen trekken ze voorbarige conclusies en is hun mening niet veel waard, vind ik.

Ik herhaal ook nog maar eens wat al heel vaak is gezegd: ik word zo moe van mensen die alles willen verbieden omdat het racistisch dan wel aanstootgevend is. Verbied dan toch verdomme sugababes.com.

Trouwens, wat zou je oplossing zijn voor dit zogenaamde probleem? De Pieten geel kleuren? Sinterklaas afschaffen?
Oud 18-11-2006, 10:26
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 18-11-2006 @ 11:16 :
De Pieten geel kleuren?
Aziatische pieten is ook racistisch
Oud 18-11-2006, 10:41
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als alle mensen volgens iedereen echt gelijk waren dan zouden we nu net zo veel moeten zeiken als het wél witte pieten waren.

Citaat:
Daevrem schreef op 17-11-2006 @ 15:02 :
Elke persoon welke niet door zijn of haar ouders op jonge leeftijd geconditioneerd is, zoals bijna alle Nederlanders, ziet gelijk de ware aard van zwarte piet.
Correctie: zij denken dat ze de ware aard van zwarte piet zien.
De zwarte Pieten en slavernij zijn twee totaal verschillende dingen. De eerste zwarte piet was een duivel, gevangen door sint Nicolaas. En aangezien het een feest voor kinderen is, kan ik me levendig voorstellen dat ze daar liever een vrolijke neger van maken dan een duivel. Kleine kinderen zijn soms al bang voor sinterklaas, moet je nagaan hoe bang ze zouden zijn voor 200 duivels die door de stad lopen en maar met projectielen smijten.
Slaven doen dingen niet vrijwillig, en ze moeten alle rotklusjes opknappen enzovoort. En echt goed behandeld door hun meesters werden ze vaak niet. Dat is wel erg anders met de zwarte Pieten. Je denkt toch niet dat de goedheiligman ze verrot mept met zijn staf als ze niet lief zijn, of als ze niet genoeg pepernoten strooien? Pieten krijgen prachtige tekeningen van de kindjes die elke avond trouw hun schoentje zetten. En alle pieten die ik heb gezien leken wat ze doen redelijk leuk te vinden. En begin nou niet met 'ja maar hoe weet je dan dat ze het niet van binnen vreselijk vinden, dat ze niet vrij zijn?' want verzonnen figuren hebben geen diepe gevoelens die ertoe doen.
Oud 18-11-2006, 10:59
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
En eigenlijk is het allemaal zinloos gezeik. Ik vraag me af of het wel een neger was die begon te zeiken over die negerzoenen. En zo ja, dan was het waarschijnlijk een aandachthoer. Dan moeten we die aandachthoer haten om wat hij loopt te zeiken en niet omdattie zwart is. Ik loop ook niet te zeiken dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn omdat er achter vrouwelijke woorden wat achter komt en mannelijke woorden altijd de basis zijn. 'Agent' 'agentE'. Daar bedoelen mensen ook niets mee.
Als alle mensen gelijk zijn moeten we nergens meer over zeiken want als het dan een witte piet was was het net zo'n probleem. En als het witte pieten worden dan krijgen we weer gezeik dat blanken worden gezien als vrienden van de heilige en zwarten wat dat betreft niets hebben.
Mensen moeten kunnen lachen om zichzelf en anderen, niet zo panisch doen dat er misschien wel of niet een enigszins rascistiche achtergrond achterzit en ze dus vroeger zouden worden achtergesteld. Dit is 2006, negers en blanken zijn gelijk, niemand behalve echte rascisten maken hier een probleem van.

Zo.
Oud 18-11-2006, 11:51
Porcelain
Porcelain is offline
amen
Oud 18-11-2006, 15:45
arPos
arPos is offline
Citaat:
Morgan schreef op 18-11-2006 @ 10:47 :
Ik word echt heel kriegelig van dit topic.

Nou goed, dan is het racistisch. Lekker puh. Als mensen na Verdonk en al dat gehype over die war against terror nog denken dat Nederland zo tolerant is, moeten ze nodig weer eens op bezoek komen. Daar kan Zwarte Piet echt ook nog wel bij.

Zijn er geen Antillianen hier die er een mening over hebben ofzo. Aan die politiek correcte blanken die overal discriminatie en racisme zien hebben we toch al weinig.
volgens mij zal het die gasten compleet aan hun aarsch oxideren
Oud 18-11-2006, 16:31
Joyceb
Joyceb is offline
Ik zou het erg leuk vinden als we zo langzamerhand gewoon verschillende kleuren pieten krijgen!
Het zou een stuk kleurrijker en leuker zijn, en ook alle discussies voorkomen. Volwassenen worden er blijer door, kinderen maakt het toch al niets uit en Sinterklaas vind het vast leuk.
Oud 18-11-2006, 16:40
LB06
LB06 is offline
Overigens, in de Club van Sinterklaas op Foxkids wordt Sinterklaas vaak neergezet als een aardige maar ontzettend naïeve en niet bijster snuggere man. Niet echt de manier om het superieure blanke ras te promoten, wel?
Oud 18-11-2006, 16:52
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
LB06 schreef op 18-11-2006 @ 17:40 :
Overigens, in de Club van Sinterklaas op Foxkids wordt Sinterklaas vaak neergezet als een aardige maar ontzettend naïeve en niet bijster snuggere man. Niet echt de manier om het superieure blanke ras te promoten, wel?
Zeker niet, nee.

Bij de witte Sinterklaas gaat het niet om het blanke ras, en bij de zwarte Zwarte Piet niet om het zwarte. Sinterklaas en Zwarte Piet kunnen het beste worden verstaan als symbolen van innerlijke wit- en zwartheid, dat wil zeggen: van zonder zonde zijn, respectievelijk met zonde zijn. Deze symbolen hebben geen raakvlakken met huidskleuren.

Ik vind het inderdaad niet goed dat Sinterklaas als niet al te snugger wordt neergezet, maar ook niet dat zoiets met Zwarte Piet gebeurt.

Maar ja, iedere generatie krijgt een bijpassende Sint en Piet.
Oud 18-11-2006, 21:12
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 18-11-2006 @ 17:31 :
Ik zou het erg leuk vinden als we zo langzamerhand gewoon verschillende kleuren pieten krijgen!
Het zou een stuk kleurrijker en leuker zijn, en ook alle discussies voorkomen. Volwassenen worden er blijer door, kinderen maakt het toch al niets uit en Sinterklaas vind het vast leuk.
Nee, die hebben ze wel eens gehad, was geen gezicht, zwarte piet met een roze gezicht?
Zwarte piet moet zwart zijn en mensen die daar over zeiken moeten het land uitgedonderd worden, over de west grens
Hoewel je dan weer van die greenpeace mafkezen krijgt die gaan zeiken over het steigende zeewater.
Mensen moeten gewoon altijd wat te zeuren hebben, is het niet zwarte piet dan zoeken ze wel weer wat anders.
Oud 18-11-2006, 22:19
Schranktür
Schranktür is offline
Blaablaablaaaaaaa.
Oud 19-11-2006, 01:35
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Kind, ga spelen
Oud 19-11-2006, 15:05
MB
MB is offline
Maar wat is nou het probleem? Vroeger was het zo en we spelen iets na van vroeger... Vroeger waren er zwarte slaven en die worden dus ook nagespeeld, als men in een film die tijd naspeelt, dan worden de zwarten toch ook gediscrimineerd. Wat is het verschil?

Citaat:
Dat is al eens geweest en in sommige steden is het volgens mij ook al. Waarom we het niet moeten doen? Als je een traditie erin houdt, dan moet je het ook goed doen en er niet allerlei dingen aan gaan veranderen. Bovendien worden volwassenen er helemaal niet blij van, want het hele gevoel en de hele sfeer rondom sinterklaas wordt dan aangetast.
Oud 19-11-2006, 18:11
LB06
LB06 is offline
Citaat:
MB schreef op 19-11-2006 @ 16:05 :
Maar wat is nou het probleem? Vroeger was het zo en we spelen iets na van vroeger... Vroeger waren er zwarte slaven en die worden dus ook nagespeeld, als men in een film die tijd naspeelt, dan worden de zwarten toch ook gediscrimineerd. Wat is het verschil?
Het verschil is dat kinderen het verschil tussen fictie en realiteit nog moeilijker uit elkaar kunnen houden als het live wordt nagespeeld.

Niet dat dat een probleem vormt, aangezien de kinderen de Sint en zijn pieten niet zien als je blanke agressor en zijn onderdrukte slaven. Zo wordt het ook helemaal niet neergezet.
Oud 20-11-2006, 00:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Toen ik die reclames zag van -ik geloof- Albert Heijn met dat als Zwarte Piet geschminkte meisje dacht ik ook even: "dat moet je in de VS niet proberen!" Ik zie verder inderdaad wel een parallel met de traditie van de 'blackface' uit de beginjaren van Hollywood.

Maar behalve dat, ben ik van mening dat Zwarte Piet gewoon Zwarte Piet moet blijven. Ik sluit me graag aan bij de mensen die al hebben betoogd dat het niet gezien wordt als racistisch en dat Piet juist een heel positief imago heeft bij de kinderen.

Citaat:
Snees schreef op 17-11-2006 @ 20:18 :
Sommige van die liedjes werken nou eenmaal ontzettend stigmatiserend - kijk maar eens naar het beeld dat de gemiddelde Nederlander (jong of oud) van moren en 'zigeuners' heeft.
Het enige wat er gezongen wordt, is dat een zigeunermeisje zit te huilen. Dat zegt toch helemaal niks over zigeuners? Dan kan daar toch ook geen negatief beeld door ontstaan? Sterker nog: het zigeunermeisje wordt uitgenodigd om mee te dansen. Zelfs áls het al zo zou zijn dat daardoor negatieve beeldvorming ontstaat, dan komt dat omdat er heel veel domme mensen zijn en niet vanwege die liedjes. Ik heb er immers ook nooit vooroordelen van gekregen.

Citaat:
Daevrem schreef op 17-11-2006 @ 14:49 :
Een tijdje geleden had de RVU een hele serie over religie genaamd 'God bestaat niet'. In een aflevering maakt Andries van Dantzig de vergelijking tussen geloof en Sinterklaas. Hebben we het hier over een waanbeeld van religieuze proporties? Verklaart dit dat Nederlands zo fel en onredelijk reageren?
Ik vind de parallel met geloof onwijs interessant. Ik heb hem eerder door iemand anders horen maken. Sinterklaas en religie zijn volgens die redenering in feite twee precies dezelfde dingen: er wordt je van kinds af aan iets wijsgemaakt wat helemaal niet bestaat. Als je er in gelooft, worden je kadootjes in het vooruitzicht gesteld. Vaak zie je dat kinderen op een bepaalde leeftijd beginnen te twijfelen, maar tegen beter weten in nog door willen geloven, vanwege die cadeautjes. Zo werd gesteld dat dat terug te zien is in religie, waarin anders rationeel denkende mensen geloven in iets wat niet bestaat, maar hardnekkig zichzelf voorliegen vanwege de beloning die in het vooruitzicht wordt gesteld (eeuwig leven, hiernamaals etc.). Het rare is dat iedereen op een bepaald moment ophoudt te geloven in Sinterklaas, maar vaak wel doorgaan met religie.
Oud 20-11-2006, 17:47
RagNaa
RagNaa is offline
Ik ben volgende week zwarte piet, en al die kindjes vinden het maar al te geweldig dat wij langskomen.

nu opkutte met je gezeur
Oud 20-11-2006, 18:43
E.K.
E.K. is offline
Zwarte piet is hopeloos uit de tijd.
En ze zijn ook rascistisch
Oud 20-11-2006, 20:22
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
E.K. schreef op 20-11-2006 @ 19:43 :
Zwarte piet is hopeloos uit de tijd.
En ze zijn ook rascistisch
Bedankt voor deze nuttige reactie.
Oud 21-11-2006, 23:51
Verwijderd
het is een fucking kinderfeest. die kinderen staan er echt niet bij stil dat zwarte piet een slaaf, neger, knecht of iets anders is. en tegen de tijd dat ze dat wel doen, geloven ze er toch niet meer in. mijn vroegere buurman is ook een negert en die speelde bij ons altijd zwarte piet, en hij vierde het thuis ook gewoon.

trouwens, hoe hard het ook klinkt, er zijn zat kleine kindjes die zich het apelazerus schrikken als ze voor het eerst een neger zien. dat hou je toch wel.

nogmaals, het is een kinderfeest. relativeren, mensen.
Oud 22-11-2006, 09:14
snoopy
snoopy is offline
van zwarte piet weet ik het niet, maar ik had laatst wel een probleempje met een neger over de negerzoenen.

Ik dacht idd dat niemand dat serieus neemt dus ik vroeg gewoon of ik nog een negerzoen mocht. Hij zei: das racistisch en ik dacht dat hij een grapje maakte dus ik zei: 'jammer dan'
Toen was ie best een beetje op z'n teentjes getrapt. Hij vond echt dat het een belediging was om neger genoemd te worden. Nou ja... ik voelde me wel een beetje rot toen Deze jongen is normaal echt heel rustig en in voor een grapje enzo, maar dit....
Oud 22-11-2006, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 17-11-2006 @ 17:47 :
Omdat wij Nederlanders een racistische traditie hebben, natuurlijk.

Dat is niet mijn mening, dat is een objectief feit. Zwarte piet is gewoon precies hetzelfde als 'blackface' en 'Golliwogg'.
Stel, het is waar wat je zegt: wie interesseert dat tegenwoordig nog? Wie ziet zwarte pieten vandaag de dag als zijn eigen slaafjes? Zwarte piet stelt een positief en vriendelijk persoon voor, die zorgt dat sinterklaas alle kindjes kan bereiken. Blaat blaat. Hoe kun je je hier nou druk om maken.
Oud 22-11-2006, 12:49
*oma*
*oma* is offline
Ik vind dat de TS zich aansteld. Dan is het maar rascistisch, we mogen ook weleens herinnerd worden aan de slavenhandel.
Oud 22-11-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 22-11-2006 @ 10:14 :
van zwarte piet weet ik het niet, maar ik had laatst wel een probleempje met een neger over de negerzoenen.

Ik dacht idd dat niemand dat serieus neemt dus ik vroeg gewoon of ik nog een negerzoen mocht. Hij zei: das racistisch en ik dacht dat hij een grapje maakte dus ik zei: 'jammer dan'
Toen was ie best een beetje op z'n teentjes getrapt. Hij vond echt dat het een belediging was om neger genoemd te worden. Nou ja... ik voelde me wel een beetje rot toen Deze jongen is normaal echt heel rustig en in voor een grapje enzo, maar dit....

ik heb eigenlijk nooit begrepen wat er racistisch is aan het woord neger. neger betekent eigenlijk niets meer dan zwart.
Oud 22-11-2006, 14:39
Verwijderd
in belgië heten negerzoenen trouwens negerinnentetten
Oud 23-11-2006, 12:56
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
snoopy schreef op 22-11-2006 @ 10:14 :

Ik heb het ook nog steeds over negerzoenen, als iemand daar een probleem van maakt is dat zijn/haar probleem en dat interesseert me verder geen hol
Oud 23-11-2006, 14:34
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Zwarte piet is niet meer van deze tijd.

Inderdaad. Zwarten zijn uit de mode, blank is hip tegenwoordig!

Oud 23-11-2006, 18:55
Sherpao
Sherpao is offline
Als ik zo'n zwarte neger zie dan krijg ik altijd zin in Sinterklaas-snoepgoed. Hebben jullie dat ook?
Oud 23-11-2006, 18:59
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 23-11-2006 @ 19:55 :
Als ik zo'n zwarte neger zie dan krijg ik altijd zin in Sinterklaas-snoepgoed. Hebben jullie dat ook?
Ik heb dat bij groene negers
Oud 23-11-2006, 19:07
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
MTpower schreef op 23-11-2006 @ 19:59 :
ik bedoelde piet.
Oud 23-11-2006, 22:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 23-11-2006 @ 19:59 :
Oud 24-11-2006, 08:40
Donald Duck
Donald Duck is offline
By the way,
Dat zwarte piet zwart is heeft niet echt veel te maken met discriminatie maar meer met het feit dat hij 's nachts door de schoorstenen naar beneden moet (waar overdag en 's avonds een vuur heeft gebrand en dus vol met ZWARTE roet zit) en dat dat roet aan zijn huid (en kleren) blijft zitten.
Hij zou onder die roetlaag net zo goed wit of geel of groen of rood kunnen zijn.
Oud 26-11-2006, 16:21
ijscoman
ijscoman is offline
Ook te lezen op Geenstijl.nl
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments

We krijgen nu gekleurde pieten in alle kleuren van de regenboog zodat we politiek correct zijn! Het is dus politiek correcte piet en geen zwarte piet meer.
Zo zie je maar weer! Wij kunnen als Nederlanders best wel integreren in ons eigen land hoor! We hoeven ons alleen maar aan te passen aan de mensen die hier niet vandaan komen.
Onze eigen identiteit en cultuur? Who cares lang leve de selectief-tolerante multiculturele samenleving!
Oud 26-11-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Donald Duck schreef op 24-11-2006 @ 09:40 :
By the way,
Dat zwarte piet zwart is heeft niet echt veel te maken met discriminatie maar meer met het feit dat hij 's nachts door de schoorstenen naar beneden moet (waar overdag en 's avonds een vuur heeft gebrand en dus vol met ZWARTE roet zit) en dat dat roet aan zijn huid (en kleren) blijft zitten.
Hij zou onder die roetlaag net zo goed wit of geel of groen of rood kunnen zijn.
Da's al best vaak gezegd. Maar zoals je sig zegt, je kunt niks doen aan je 'bodde' reacties
Oud 26-11-2006, 17:40
Magican
Magican is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 26-11-2006 @ 17:21 :

We krijgen nu gekleurde pieten in alle kleuren van de regenboog zodat we politiek correct zijn! Het is dus politiek correcte piet en geen zwarte piet meer.
Zo zie je maar weer! Wij kunnen als Nederlanders best wel integreren in ons eigen land hoor! We hoeven ons alleen maar aan te passen aan de mensen die hier niet vandaan komen.
Onze eigen identiteit en cultuur? Who cares lang leve de selectief-tolerante multiculturele samenleving!
Oud 26-11-2006, 18:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 26-11-2006 @ 17:21 :

Hahaha wat een losertekst. Ik zie de verongelijkte Wildersist zo zitten.
Oud 26-11-2006, 18:31
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Juice schreef op 26-11-2006 @ 19:25 :
Ik heb niets met Wilders hoor. Waar het mij om gaat is dat de oerhollandse cultuur verdrukt wordt door allemaal irritante mensen die alleen maar kunnen zeiken.
Maar goed, beetje een loser eigenschap om iemand dan meteen voor "Wildersist" uit te maken als je het niet met iemand eens bent.
Oud 26-11-2006, 18:37
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Magican schreef op 26-11-2006 @ 18:40 :
[afbeelding]
Juist ja, Skittle piet maakt zijn debuut.
Oud 26-11-2006, 19:53
Jean-Bob
Jean-Bob is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-11-2006 @ 00:02 :
blablabla ieder jaar weer hetzelfde gezeik...

Onzin.
en echt ieder jaar weer inderdaad. kan me het topic van vorig jaar nog wel voor de geest halen

Jammerlijk dat het sinterklaasjournaal nu zelfs door de knieen gaat voor een stel azijnpissers.
Oud 26-11-2006, 20:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Juice schreef op 26-11-2006 @ 19:25 :
Kan je vinden, ik ben het ermee eens.
Altijd wel wat, eerst de negerzoenen, nu dit weer.

Stop met dat zeiken of tyf gewoon op.
Oud 26-11-2006, 22:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 26-11-2006 @ 19:31 :
Ik heb niets met Wilders hoor. Waar het mij om gaat is dat de oerhollandse cultuur verdrukt wordt door allemaal irritante mensen die alleen maar kunnen zeiken.
Maar goed, beetje een loser eigenschap om iemand dan meteen voor "Wildersist" uit te maken als je het niet met iemand eens bent.
Jammer dat types die kansloze termen als "oerhollandse cultuur" bezigen, nooit kunnen begrijpen dat die cultuur ten eerste 'alleen maar' gevormd is door een paar honderd jaar van contact en vermenging met andere culturen en bevolkingsgroepen en ten tweede nooit 'af' en dus altijd in beweging is.
Oud 27-11-2006, 08:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 26-11-2006 @ 19:31 :

Het heeft er niet zozeer mee te maken dat ik het er niet mee eens ben, het ging mij om de inhoud; de intrinsieke waarde die gehecht wordt aan 'onze eigen identiteit en cultuur' en dat verongelijkte gezeur over 'aanpassen aan mensen die hier niet vandaan komen'. Alsof Nederland is verbehouden aan mensen die hier geboren zijn. Alsof wij die Zwarte Pieten-traditie hebben bedacht. Dat vind ik vrij Wildersistisch.

Bovendien gaat het helemaal niet om aanpassen aan mensen die hier niet vandaan komen, want volgens mij zijn het vooral Nederlandsers die zeiken over racisme.

Damn, gekleurde Pieten. Couldn't care less.
Oud 27-11-2006, 08:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 26-11-2006 @ 21:13 :
Kan je vinden, ik ben het ermee eens.
Jij bent dan ook een Wildersist.

Citaat:
Stop met dat zeiken of tyf gewoon op.
Dat geldt voor zowel de mensen die zeiken over Zwarte Pieten als de mensen die daar weer over zeiken.
Oud 27-11-2006, 21:26
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Juice schreef op 27-11-2006 @ 09:54 :
Jij bent dan ook een Wildersist.
En jij trekt je af op Halsema?

Citaat:
Juice schreef op 27-11-2006 @ 09:54 :
Dat geldt voor zowel de mensen die zeiken over Zwarte Pieten als de mensen die daar weer over zeiken.
Eerste: ja.
Tweede: nee.
Oud 27-11-2006, 21:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 27-11-2006 @ 22:26 :
En jij trekt je af op Halsema?
Nee, op Thieme.

Citaat:
Eerste: ja.
Tweede: nee.
Waarom?
Oud 27-11-2006, 21:48
Badjas
Badjas is offline
[QUOTE]Porcelain schreef op 18-11-2006 @ 11:16 :
[B]Je vindt het dus erg dat andere mensen denken dat wij een racistische traditie hebben. Als die mensen zich in onze traditie zouden gaan verdiepen zouden ze er een andere mening over hebben, en als ze dat niet doen trekken ze voorbarige conclusies en is hun mening niet veel waard, vind ik. [/QOUTE] ok dus, what's the point. Als hun mening toch niks waard is...
Advertentie

Regels voor berichten