Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2006, 21:38
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 21-11-2006 @ 22:37 :
Freek is weer lekker links bezig.. Wilders de NSB'er Lekker snijden in het omroepbudget na de verkiezingen

Aan je naam te zien ben jij ook een NSBer. Maar dam wel een Engelstalige.
Oud 21-11-2006, 21:39
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 21-11-2006 @ 22:37 :
Freek is weer lekker links bezig.. Wilders de NSB'er Lekker snijden in het omroepbudget na de verkiezingen
Wilders zou zo kunnen passen in het nazileger van Hitler.
Oud 21-11-2006, 21:41
Verwijderd
Ik was voor dit debat een GroenLinks fanatiekeling, maar Halsema viel me ont-zet-tend tegen. Ze gebuikte in mijn ogen te veel zogenaamde pakkende oneliners die inhoudelijk niets aan het debat toevoegden. Bovendien reageerde ze vaak maar half op de dingen die aan haar gericht waren, maar dat deden ze eigenlijk allemaal wel. En inhoudelijk was wat ze te zeggen had ook érg matig in mijn ogen.

Voor mij is Marijnissen, op de voet gevold door Rouvoet, de absolute winnaar van dit debat. Hij formuleerde zijn standpunten soms ietwat simpel, maar inhoudelijk had het zeker grote waarde. Bovendien komt wat hij zegt ook écht aan en ik vond hem bijzonder sympathiek overkomen. Voor Rouvoet geldt hetzelfde en ik was ook zeker onder de indruk van zijn kennis en bekwaamheid.

Balkenende en met name Rutte vond ik vreselijk slecht. Rutte had het alleen maar over hetzelfde en bleef maar doorbrabbelen over zijn economische groei. Balkenende maakte een alles behalve overtuigende indruk op mij en leek zich constant een in het nauw gedreven dier te voelen.

Edit: Ik vergat Bos. Over Bos heb ik niet bijzonder veel te melden. Inhoudelijk vond ik hem vrij sterk en ik vond het verassend dat hij zich nu toch opeens zo sterk naar links toe trok.

Laatst gewijzigd op 21-11-2006 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:41
Daevrem
Daevrem is offline
Ritalin

Mensen, het gaat helemaal niet om wie de beste debater is. Totaal irrelevant.
Oud 21-11-2006, 21:44
Supreme Dutch
Citaat:
Sylph schreef op 21-11-2006 @ 22:38 :
Misschien kunnen we beter snijden in de subsidie voor Wilders
Grappig.. Dat krijgt hij dus (nog) niet
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:45
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Voor de duidelijkheid, hij zei helemaal niet dat Wilders een NSB-er was.
Oud 21-11-2006, 21:48
Fides
Fides is offline
Ongeacht zijn standpunten leek bij het eerste debat was Pastors duidelijk de winnaar en bij het tweede debat leek me Rouvoet de winnaar.
Jammer dat ik het totaal niet met hun standpunten eens ben.
Met citaat reageren
mjk
mjk is offline
Beter debat dan de vorige in de Erasmus Uni. Sowieso al feller, fijn. Bovendien een breed scala aan onderwerpen, ook zorg, milieu en intergratie. Bij de vorige ging het enkel over armoede, vergrijzing en werk&inkomen. Meer van hetzelfde.

Bos en Maorijnissen de sterkste, Bos iets beter. De SP-frontman, ik krijg daar geen hoogte van, of hij alles werkelijk meent. Te populistisch. Bovendien vond ik Bos op andere punten dan armoede inhoudelijk goed voor z'n punt staan. ouvoet was inhoudelijk sterk, maar te weinig aan het woord. Rutte was niks, Balkende draaide overal omheen, en F. Halsema, tsja.
Magican
Magican is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 21-11-2006 @ 22:38 :
Aan je naam te zien ben jij ook een NSBer. Maar dam wel een Engelstalige.
Wat een goede en inhoudelijke opmerking!
Oud 21-11-2006, 21:49
Verwijderd
Ik vind het vooral jammer dat landbouwsubsidies zo uit het debat gehouden worden. Ik denk best dat links hiermee zou kunnen scoren.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:49
Daevrem
Daevrem is offline
Tja, ik vind het gewoon een schokkende naam. Wat moet ik anders zeggen? Dat riekt toch naar nationalisme en racsisme?
Oud 21-11-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 21-11-2006 @ 22:49 :
Tja, ik vind het gewoon een schokkende naam. Wat moet ik anders zeggen? Dat riekt toch naar nationalisme en racsisme?
Hij houdt gewoon van provoceren, ik aanbid toch ook geen duivels.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 21-11-2006 @ 22:44 :
Grappig.. Dat krijgt hij dus (nog) niet
Ja duh. Na de verkiezingen. Ik denk wel dat zijn partij zetels krijgt.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-11-2006 @ 22:41 :
reactie.
eens
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:57
Magican
Magican is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 21-11-2006 @ 22:49 :
Wat meph zegt. Ik ben toch ook geen terrorist?
Oud 21-11-2006, 21:57
EggeD
EggeD is offline
Snap wel waarom CU wat zetels wint, die kerel doet het zo slecht nog niet.
Oud 21-11-2006, 21:58
fractuur
fractuur is offline
Jammer dat het grootste gedeelte (ik heb het begin niet gezien) over integratie ging. Dat is zo makkelijk scoren voor rechts zodat he niet opvalt dat hun andere punten mager zijn. Thieme had een mooie uitval naar de SGP en het geweldige talent om het dier overal het slachtoffer van te laten worden. Pechtold vond ik redelijk, maar in het Coolpolitics debat een stuk sterker. Opvallend: Pastors tussen de rechtse politici.

Het grote debat: veel geconstateer, vooral toen het over de zorg ging. Dat is zonde, want op dat onderwerp valt er bij de kiezer veel te halen. Balkenende heeft zich redelijk goed verweerd tegen alle aanvallen van links (tis ook wel makkelijk om één iemand te pakken op het kabinetsbeleid), Rutte is bij deze uitgeroepen tot loser van de verkiezingen 2006. Vooral toen hij tegen het einde Balkenende ook nog eens ging aanvallen. Wel moet hem nagegeven worden dat hij het talent had om de begrippen "meer asfalt" en een "beter milieu" aan elkaar te koppelen. Ik lag op de grond van het lachen.
Verder vond ik Marijnissen sterk, Halsema bij vlagen ook. Bos wat minder en ik denk dat Rouvoet meer statements had kunnen maken. Hij leek wat te netjes en een te grote outsider (door de strijd tussen GL-PvdA-CDA) om echt fel op iemand te reageren.
Oud 21-11-2006, 22:03
Daevrem
Daevrem is offline
He ik stem morgen ook op 'kort lontje'.

Iemand die Wilders verdedigd en zichzelf 'Supreme Dutch' noemt heeft de schijn gewoon tegen. Er zijn ook veel racisten in Nederland, hoor. En dat moeten we gewoon benoemen.

De duivel bestaat niet, dus dat kan niet schokkend zijn. Zou de bijbel wel bestaan en Mephostophilis zou hem verdedigen dan zou ik daar ook door geschokt zijn. Dus de analogie klopt niet.

En over Magican, hoezo terrorist? Omdat je een pictogram voor virussen als avatar hebt? Huh?

Verder was het helemaal niet de bedoeling in te gaan op deze persoon.
Oud 21-11-2006, 22:05
Magican
Magican is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 21-11-2006 @ 23:03 :
He ik stem morgen ook op 'kort lontje'.

Iemand die Wilders verdedigd en zichzelf 'Supreme Dutch' noemt heeft de schijn gewoon tegen. Er zijn ook veel racisten in Nederland, hoor. En dat moeten we gewoon benoemen.

De duivel bestaat niet, dus dat kan niet schokkend zijn. Zou de bijbel wel bestaan en Mephostophilis zou hem verdedigen dan zou ik daar ook door geschokt zijn. Dus de analogie klopt niet.

En over Magican, hoezo terrorist? Omdat je een pictogram voor virussen als avatar hebt? Huh?

Verder was het helemaal niet de bedoeling in te gaan op deze persoon.
Anthrax wordt gebruikt voor terroristische doeleinden (in ieder geval in de spellen/boeken).
Oud 21-11-2006, 22:06
Trass
Trass is offline
Rutte had het echt alleen maar over economie. De "zwaksten" waren het best af met een sterke economie (waar de vvd als beste voor zou zorgen), marktwerking in de thuiszorg, sterke en stabiele economie noodzakelijk voor investeringen in het milieu. enz. enz.
En van Marijnissen had ik ook wel beter verwacht, bij het debat in de Erasmus universiteit vond ik hem veel sterker.

Jammer dat ik het eerste deel gemist heb. Zou leuk geweest zijn om te zien hoe Thieme zich in allerlei bochten wringt om het onderwerp op dieren te brengen en Wilders het gewoonlijke anti-allochtoon/anti-moslim gezeur weer staat te verkondigen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 22:15
Daevrem
Daevrem is offline
Je icoon staat helemaal niet voor anthrax. Het is een door Dow Chemicals(ja, die) ontwikkeld pictogram om biologisch gevaar aan te geven. Ofwel virussen of bacterieen.

Trouwens is Anthrax doorontwikkeld tot wapen door wereldmachten.
Oud 21-11-2006, 22:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Rutte was zelfverzekerd genoeg, maar zijn opgerochelde VVD-praatje over arbeidsparticipatie maakt duidelijk dat hij een beperkte move set heeft. Maar dat wisten we al. Inhoudelijk kwam hij dus niet ver.

Marijnissen sprak voornamelijk vanuit zijn hart en had Balkenende en Rutte een aantal keren flink tuk. Je kon gewoon zien dat ze geen wezenlijk weerwoord hadden, behalve natuurlijk de mantra's. Toch vond ik Jan over het algemeen veel minder scherp en te zeer op de achtergrond. Zonde.

Balkenende probeerde eens een keertje niet voortdurend grappig te zijn, wat me wel beviel. Maar verder had hij werkelijk geen enkel weerwoord. Misschien dat sommige cijfertjes waarmee hij zo lustig strooit in zijn voordeel omgebogen kunnen worden, maar de meesten geven het contrast met de werkelijkheid goed aan.

Bos gedroeg zich als een eersteklas populist en wilde vooral goede sier maken bij de jongeren. Hij had natuurlijk goede punten, maar ik vond hem wat al te "winderig". Ook voor zijn doen. Ik kan me best voorstellen dat het verleidelijk is om lekker mee te profiteren van het momentum van de SP en het groeiende draagvlak voor een links kabinet, maar hij deed nu net alsof hij een van hen was. Ik vind hem toch beter als hij gewoon zichzelf is en het gat tussen de PvdA en GL respecteert.

Rouvoet was scherp als altijd en beter dan Bos in staat om objectief te blijven. Maar dat was het ook wel. Het blijft een knakker met verwerpelijke standpunten op gebieden die voor mij persoonlijk absolute breekpunten zouden zijn. Maar goed, hij wekt in het debat tenminste de indruk dat hij iets in te brengen heeft tegen de Scrooges. Dus debattechnisch vond ik hem goed. Alleen inhoudelijk liep het bij hem net zo dood als bij de anderen.

halsema. Tja. Het is jammer dat ik het op veel punten met haar eens ben. Maar gelukkig op een boel punten ook niet. Ze was niet de slechtste van de avond, maar haar gedram hangt me danig de keel uit. Ze mag dan een slagje intellectueler zijn dan Marijnissen, maar ze opereert op een veel beperkter debatniveau. En het is bijzonder storend dat haar visie op integratie zo eenzijdig en achterhaald is. Hier mag ze een voorbeeld nemen aan Marijnissen.

Het klapvee was weer eens mateloos irritant. Ik pleit voor een verbod op klappen en joelen tijdens politieke debatten.

Laatst gewijzigd op 21-11-2006 om 22:29.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 22:39
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-11-2006 @ 23:26 :
Het klapvee was weer eens mateloos irritant. Ik pleit voor een verbod op klappen en joelen tijdens politieke debatten.
Je kon ook zien dat de politici, m.n. Balkenende zich er aan ergerde. Het lijkt mij persoonlijk ook erg irritant als je net een punt wilt maken en je wordt overstemd door het geklap.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:00
Ieke
Ieke is offline
Balkenende die begon over de verpleeghuizen die onder toezicht van de inspectie stonden als het gaat om pjamadagen, ondervoeding en uitdroging. Daarbij nog eens gaat beweren dat cijfers van 20% echt niet konden, terwijl dat echt geen raar getal is volgens mijn college. Balkenende vond ik daar echt heel zwak en samen met Rutte (die helemaal niks anders te melden had dan 'economische groei is de oplossing voor alles')
Jammer dat ik het kleine niet gezien heb.

En Rutte met teveel ritalin <3
Oud 21-11-2006, 23:07
fractuur
fractuur is offline
De opmerking van Pechtold aan het eind van het eerste debat:

Karhof: "En dit was de eerste act, de trapeze-act in het verkiezingscircus. Na het acht uurjournaal volgt de volgende act, namelijk.."
Pechtold: "die van de clowns?"

@Ieke: Sowieso hadden ze veel meer inhoud moeten stoppen in het Zorgdebat, daar valt nog zoveel te halen!
Oud 21-11-2006, 23:29
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Het eerste debat heb ik gemist, jammergenoeg.

Ik vond Halsema zeer sterk, echt mijn complimenten. Daarentegen vond in Marijnissen minder. Hij viel me echt tegen, vaak op de achtergrond, niet altijd even scherp. Balkenende idem. Rutte was weer drie keer niks. Dan hou je Bos over, ik vond hem een beetje populistisch bezig, zoals gebruikelijk. verder niet echt sterk. Overigens ook alleen maar lof over Rouvoet!
Oud 21-11-2006, 23:36
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
fractuur schreef op 22-11-2006 @ 00:07 :
@Ieke: Sowieso hadden ze veel meer inhoud moeten stoppen in het Zorgdebat, daar valt nog zoveel te halen!
Absoluut. Sowieso een belangrijk punt waar nog veel over te zeggen is. (Net als onderwijs waar ik ook weinig over gehoord heb en ook jammer vind)
Maar Balkenende gaf echt een ontzettent zwak weerwoord daar.
Oud 22-11-2006, 01:21
Daevrem
Daevrem is offline
Rutte leek het woordgrapje over ritalin niet te snappen. Hij ging er serieus op in dat mensen wel eens tegen hem zeiden dat hij ADHD had.

Volgens mij durfde niemand de grap uit te leggen omdat dat natuurlijk ook dom was.

Kan best zijn dat Rutte het bewust deed, natuurlijk.
Oud 22-11-2006, 02:11
reno
reno is offline
Wat was de grap? Die heb ik gemist...
Oud 22-11-2006, 08:25
pc nerd
pc nerd is offline
De VVD heeft echt pech met dhr Rutte.........
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 08:37
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-11-2006 @ 22:49 :
Ik vind het vooral jammer dat landbouwsubsidies zo uit het debat gehouden worden. Ik denk best dat links hiermee zou kunnen scoren.
Dat betwijfel ik. Juist links houdt namelijk wel van een subsidie hier en daar.

Citaat:
Sylph schreef op 21-11-2006 @ 22:38 :
Misschien kunnen we beter snijden in de subsidie voor Wilders
Wilders ontvangt momenteel (nog) geen subsidie.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 08:38
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 22-11-2006 @ 09:37 :

Wilders ontvangt momenteel (nog) geen subsidie.
Ja duh, denk je dat ik dat niet weet ofzo? Surpreme Dutch had het dan ook na de verkiezingen, en ik verwacht dat het pauperpartijtje van Wilders wel wat zetels haalt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 08:41
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Sylph schreef op 22-11-2006 @ 09:38 :
Ja duh, denk je dat ik dat niet weet ofzo? Surpreme Dutch had het dan ook na de verkiezingen, en ik verwacht dat het pauperpartijtje van Wilders wel wat zetels haalt.
De publieke omroep heeft wel een zekere veranwoordelijkheid jegens de maatschappij. De conferance van De Jonge was duidelijk politiek gekleurd. Zeker gezien het feit dat ruim 15% van de kiezers nog zweeft, kun je je afvragen of de conferance de mensen niet beïnvloed.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 08:42
Verwijderd
Ik heb niet gekeken, daar doe ik dus geen uitspraken over.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 08:46
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Sylph schreef op 22-11-2006 @ 09:42 :
Ik heb niet gekeken, daar doe ik dus geen uitspraken over.
Dat lijkt me inderdaad zéér verstandig.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 09:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 22-11-2006 @ 00:29 :
Ik vond Halsema zeer sterk, echt mijn complimenten.
Met oneliners ja. Halsema moet weg bij GL, zich aansluiten bij het CDA of de CU, om van Verhagen of Rouvoet te leren wat debaten nu eigenlijk is. Halsema is gewoon een kwaaie kleuter die zowat stikt in haar eigen frustratie als ze iets hoort dat niet in haar straatje past.

Dit debat was het weinig anders.
Oud 22-11-2006, 09:45
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
fractuur schreef op 22-11-2006 @ 00:07 :
De opmerking van Pechtold aan het eind van het eerste debat:

Karhof: "En dit was de eerste act, de trapeze-act in het verkiezingscircus. Na het acht uurjournaal volgt de volgende act, namelijk.."
Pechtold: "die van de clowns?"

whehe vet
Oud 22-11-2006, 10:05
Verwijderd
Mijn bescheiden oordeel over het debat onder de kleinere partijen

- Van der Vlies is hypocriet en dus ongeloofwaardig. Verder staat zijn partij ver van mijn denkbeelden af, dus nee.
- Pastors is wanhopig en probeert er alles aan te doen potentiele Wilders-stemmers naar zich toe te trekken door de ene na de andere domme, ongenunanceerde uitspraak te doen over allochtonen, moslims, de Islam..
- Wilders is in mijn ogen een xenofobische oetmongool van de eerste klas en dat bevestigde hij maar weer, gisteravond.
- Die Olaf van Lijst Fortuyn is iets genuanceerder dan Pastors, maar net zo dom.

Pechtold is duidelijk DE man. Rottig dat de rechtse aanhang daar in de meerderheid aanwezig was, waardoor het leek alsof wat Pechtold riep 'dom' was ipv ZELFSPREKEND.

Ik heb besloten na deze verkiezingen me actief in te zetten voor D'66.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 10:08
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 22-11-2006 @ 11:05 :

Ik heb besloten na deze verkiezingen me actief in te zetten voor D'66.

Oud 22-11-2006, 12:12
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
PGWR schreef op 22-11-2006 @ 09:41 :
De publieke omroep heeft wel een zekere veranwoordelijkheid jegens de maatschappij. De conferance van De Jonge was duidelijk politiek gekleurd. Zeker gezien het feit dat ruim 15% van de kiezers nog zweeft, kun je je afvragen of de conferance de mensen niet beïnvloed.
Ik vind het juist geweldig dat zoiets kan. Beetje een relativering van al het verkiezingsgeweld.
Buiten dat weet je gewoon dat een converance een persoonlijk iets van die persoon is en zo moet je er ook naar kijken. Hij heeft naar mijn idee eigenlijk iedereen wel aangevallen.
Oud 22-11-2006, 12:23
Astrid1986
Astrid1986 is offline
Citaat:
PGWR schreef op 22-11-2006 @ 09:41 :
Dus de volgende keer ook een rechtse cabaretier voor het evenwicht? Iedereen weet dat Freek de Jonge vrij links is, dus als je dat niet wilt, moet je niet kijken. Een cabaretier kan toch moeilijk een conferance houden zonder zijn mening te verkondigen?
Oud 22-11-2006, 12:31
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 21-11-2006 @ 22:39 :
Wilders zou zo kunnen passen in het nazileger van Hitler.
sla eens een keer een geschiedenisboek open en kijk eens verder dan de plaatjes voordat je door links voorgekauwde onzin overbrabbelt, wil je.
Oud 22-11-2006, 12:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
DNMB schreef op 22-11-2006 @ 13:31 :
sla eens een keer een geschiedenisboek open en kijk eens verder dan de plaatjes voordat je door links voorgekauwde onzin overbrabbelt, wil je.
Joh, het is een radicale moslimjongere die tegen alles is, je kan toch niet verwachten dat hij iets weet van wat dan ook, laat staan van geschiedenis?
Oud 22-11-2006, 12:33
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Astrid1986 schreef op 22-11-2006 @ 13:23 :
Dus de volgende keer ook een rechtse cabaretier voor het evenwicht? Iedereen weet dat Freek de Jonge vrij links is, dus als je dat niet wilt, moet je niet kijken. Een cabaretier kan toch moeilijk een conferance houden zonder zijn mening te verkondigen?
true, dat is ook lastig, maar een goede cabaratier maakt iedereen belachelijk en niet alleen de partijen waar hij het zelf mee eens is.
Beetje goedkope truc van de VPRO om nog even snel linkse zeteltjes binnen te slepen. Trouwens Freek de Jonge woont waarschijnlijk zelf ook in een lekker huis met onder zn kont een dikke bak. Een goedkoop clownspak dragen verandert niets aan het feit dat hij een salonsocialist is.
Oud 22-11-2006, 12:34
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 22-11-2006 @ 13:31 :
Het is niet de schuld van links dat Wilders hersens lijkt te missen hoor...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 12:35
Melpomene
Melpomene is offline
Het valt me trouwens wel op dat Wilders vooral een soort volk lijkt te trekken. *kuck* tokkie*kuch*
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 12:36
Verwijderd
Vertel mij wat, het plebs hier in de stad gaat allemaal op Wilders stemmen omdat er tuhfeel buituhlanders syn!!!!1111

Zucht.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 12:37
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-11-2006 @ 13:32 :
Joh, het is een radicale moslimjongere die tegen alles is, je kan toch niet verwachten dat hij iets weet van wat dan ook, laat staan van geschiedenis?
Hopelijk is hij nog geen 18 en woont hij eens geschiedenislessen bij voor hij stemrecht krijgt Halve zool. Mensen met nazi's vergelijken op valse gronden is net zo oneerlijk als wanneer ik zou zeggen dat alle moslims de kont van Osama hebben uitgelepeld met de grootste kringspier die hun lichaam rijk is.
Oud 22-11-2006, 12:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat is logisch. Degenen die het best passen bij Wilders' ongenuanceerde geblaat zijn ook het meest actief voor hem.

Net zoals je niet wilt weten wat voor onguur paupervolk sommige imams aan hun kont hebben hangen.
Reageren

Regels voor berichten