Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2006, 21:35
kroot
kroot is offline
Oke laat ik ook maar eens gaan antwoorden. Ik ben nu al een aantal jaar depressief dus ik zou er toch wel een antwoord op moeten hebben.
Ik slaap erg slecht, moeite met inslapen, maar ook vroeg wakker worden.
Heb nergens meer zin in. Lusteloos. Vind echt niets leuk. Suicidale gedachten. Ik ga er niet anders door eten ofzo, wat ik wel vaak hoor van andere mensen. raar aangezien ik ook een es heb.
Gevoel weet ik niet, ik kan zoieso heel slecht mijn gevoelens beschrijven. Ik voel me gewoon slecht. Maar wat verder.....daar kom ik niet echt bij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2006, 17:33
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 13-12-2006 @ 09:33 :
Hap hap hap Maar inderdaad laten we weer ontopic gaan en niet meer vervelend reageren op hele gewone opmerkingen van elkaar. En niet zo snel op de kast gaan zitten, dat is niet goed voor je bloeddruk.
Offtopic: Mijn opmerking was idd normaal, en jij moest erop reageren, gelukkig heb je er iets van geleerd. En ik zit niet op de kast 'qua bloeddruk'.
bla bla bla

Ontopic: Wat ik nog meer denk bij een depressie is; "je moet maar verder gaan, omdat je zo afhankelijk bent van anderen"
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:59
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
deleugen schreef op 14-12-2006 @ 18:33 :

Offtopic: Mijn opmerking was idd normaal, en jij moest erop reageren, gelukkig heb je er iets van geleerd. En ik zit niet op de kast 'qua bloeddruk'.
bla bla bla

Ontopic: Wat ik nog meer denk bij een depressie is; "je moet maar verder gaan, omdat je zo afhankelijk bent van anderen"
Offtopic je reactie met de rolleyes op mijn normale opmerking was alles behalve normaal. Maar je zit niet meer op de kast? Mooi, gelukkig dat je er wat van geleerd hebt.
Oud 14-12-2006, 18:21
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 14-12-2006 @ 18:59 :
Offtopic je reactie met de rolleyes op mijn normale opmerking was alles behalve normaal. Maar je zit niet meer op de kast? Mooi, gelukkig dat je er wat van geleerd hebt.
Probeer nou eens lezen en denken te combineren en pas dat toe.
Mijn "rolleyes-opmerking" (heeft zelfs n bijnaam van jou gekregen maargoed) was sarcastisch. Goed lezen. S-a-r-c-a-s-t-i-s-c-h. Wat probeer je er nou tegenin te gaan, volwassen hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 17:36
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
deleugen schreef op 14-12-2006 @ 19:21 :
Probeer nou eens lezen en denken te combineren en pas dat toe.
Mijn "rolleyes-opmerking" (heeft zelfs n bijnaam van jou gekregen maargoed) was sarcastisch. Goed lezen. S-a-r-c-a-s-t-i-s-c-h. Wat probeer je er nou tegenin te gaan, volwassen hoor.
Ja precies, nou zeg je het zelf: sarcastisch. En dat was dus nergens voor nodig. Volwassen hoor!
Oud 15-12-2006, 18:11
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 15-12-2006 @ 18:36 :
Ja precies, nou zeg je het zelf: sarcastisch. En dat was dus nergens voor nodig. Volwassen hoor!
Dames

kap er eens mee,
Ik wordt straks nog depressief van jullie gekibbel.

Zullen we weer gewoon ontopic gaan.

Depressie: Ik denk dat je dan weinig dnekt opzich allen maar opzich zelf volgende destructive gedachten "Ik ben toch niet goed genoeg"
en zo jezelf de grond intraps totdat je er zelf in gelooft en zo veder e verder, tenzei er iets aan gedaan wordt
Oud 15-12-2006, 18:57
deleugen
deleugen is offline
Pfft, volwassen mensen hebben tenminste nog sarcasme! (daar bedoel ik nu even niet mezelf mee...)

Citaat:

kap er eens mee,
Ik wordt straks nog depressief van jullie gekibbel.
Des te beter, kun je je gevoelens en gedachtes hier beschrijven.

Psst.. Het is trouwens ik word!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 11:19
wolvin_26
wolvin_26 is offline
En pubers worden sarcastisch om de verkeerde redenen.
Oud 16-12-2006, 15:54
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 16-12-2006 @ 12:19 :
En pubers worden sarcastisch om de verkeerde redenen.
Nee, om een reactie die niet hoognodig was.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 16:50
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
deleugen schreef op 16-12-2006 @ 16:54 :
Nee, om een reactie die niet hoognodig was.
Oh en jij bepaalt wat hoog nodig is en wat niet?
Oud 16-12-2006, 16:58
Mystina
Mystina is offline
Ikzelf ben lichtelijk depressief en dat dan altijd. Ik ben vooral als ik niet bij mijn vriend ben heel ongelukkig (soms zelfs nog als ik nog bij mijn vriend ben). 's Avonds lig ik vaak in bed te huilen. Ik dnek heel negatief.
Geen zin op school, op school doe ik maar alsof ik vrolijk ben etc.

Ik ben hiervoor naar psycho's geweest. Maar bij psychologen en shit bouw ik gewoon een muur om me heen zodat ik 3 maanden later weer alleen ben.

Hoe ik hier vanaf moet komen weet ik echt neit. Misschien wil ik het onbewust niet omdat ik het wel fijn vind om lekker te mokken.

Wat wel af en toe lichtelijk helpt is is eens flink fanatiek gaan sporten. Mja dit werkt niet lang maar wel ff...
Oud 16-12-2006, 21:24
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 16-12-2006 @ 17:50 :
Oh en jij bepaalt wat hoog nodig is en wat niet?
Ja, eigenlijk wel ja.
Maar wat ik meer onnodig vond, was jouw gezeur over 'vervelende puber' shit, het is tenslotte een scholierenforum en als jouw reactie onnodig was, waarom de mijne dan niet. En hoelang moet ik nog doorblèren voor je eindelijk toegeeft
dat je het begrijpt..?

Ontopic: Mystina, ik herken wel heel erg wat jij zegt. Ik zit nu ook bij die psychologenzooi maar het probleem is dat ik daar niet terecht zou zijn gekomen uit eigen beweging. Daarom ben ik helemaal niet gemotiveerd en het kan me niet zoveel schelen. Hoe is dat dan bij jou..? Want ik bouw ook zeg maar een muur om me heen. Ik lieg over sommige dingen omdat ik geen zin heb om alles uit te leggen, denk ik. Maar bij sommige dingen hebben ze dat denk ik door? Maar hoe gaat het bij jou, hoe lang zit je al bij die psychologen en hoe lang is het al 'bezig' zegmaar? En wat zeggen zij?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 14:46
Mystina
Mystina is offline
Well, ik zit al sinds ik in groep 5 zit bij maatschappelijk werk. Heb in groep 7 & 8 een sociale vaardigheidstraining gedaan, ben ervoor geslaagd. Het ging ff wat beter. Toen ik in de 1e zat begonnen de problemen weer. Maar toen al weigerde ik om naar MW of psycho's te gaan. Begin 2e klas begon ik met snijden. Toen ik op een avond zo boos was dat ik in een glasscherf kneep en toen een flinke wond in m'n hand had heb ik toch gezegd naar maatschappelijk werk te willen. Ik dus naar MW na 5x ging het al goed (ik deed alsof) na 8x hoefde ik gewoon helemaal niet meer te komen omdat ik bij therapie zelf gewoon altijd vrolijk was. Ff later kreeg ik een terugval van 2 weken, ik kon toen amper lopen. (dingen in mijn hoofd slaan over op mijn lichaam omdat m'n geest t niet meer aankan zegmaar.) Goed toen moest k van m'n moeder naar een psycho. Intake gedaan, in de lijsten al gelogen. Ik moest de 1e keer dat ik er was ook beloven op papier dat ik me neit meer zou snijden al heb ik dat nog wel gedaan. Na de vragenlijsten hoefde ik al niet meer tekomen omdat ik weer gewoon vrolijk was. Wat ze zei: Kom maar terug als je weer wilt praten.
Niet dus. Meer weten? pm me maar dan geef ik je m'n adres en kunnen we er mss over chatten, ofso?

en over t geheel bekeken... ik zit al..7,5 jaar bij die zielenknijpershandelbusiness en t heeft nog teeds niet echt geholpen. Problemen waar ik nu mee zit probeer ik ook maar zel fop te lossen (tot depressie aan toe dus)

Laatst gewijzigd op 17-12-2006 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 16:18
Daboman
Daboman is offline
Die "zielenknijperbusiness" kan je probleem niet voor jou oplossen, dat is de bedoeling ook nooit. Het is de bedoeling dat ze je helpen bij het oplossen van je eigen problemen. Maar uiteindelijk ben je zelf degene die het moet oplossen. Maar ze staan altijd te trappelen om te helpen
Oud 17-12-2006, 16:20
Mystina
Mystina is offline
tell me about it.. denk je dat k na 7,5 jaar nog niet weet hoe t werkt?
Oud 24-12-2006, 17:10
deleugen
deleugen is offline
Ja maar mijn ouders 'dwingen' me eigenlijk om naar die mensen te gaan omdat er een tijd geleden iets gebeurde waardoor ze dit doen. Maar voor mijn part blijft dat probleem want ik weet niet hoe ik het moet oplossen en ik heb er ook geen zin in. En dat is het irritante.
Ik ben al eerder bij de ggz geweest en toen had ik ook gezegd ja het gaat goed en allemaal redenen gegeven, waar dus niets van waar was. Nu ben ik er dus weer terug, maar hoe moet ik hier dan onderuit komen? En ik vind het allemaal maar een beetje gerotzooi met die onderzoeken waar ze iets uit gaan opmaken, het MOET 'iets' zijn weetjewel. En dan hebben ze ook gelijk weer vooroordelen, "oh tis er weer zo 1tje" blablaba. Nou dat vind ik gewoon nutteloos! En wat n mongolen zijn sommige psycho's, die zijn zelf niet helemaal...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 03:00
Hourglass
Hourglass is offline
Ik lijd vaak aan een "depressie" door veel onstabiele mind states en mood switches. k vind het niet erg hoewel het je soms wel behoorlijk somber kan maken. Ik zie het als het accepteren van bepaalde dingen en die te transformeren of gewoon laten varen. je depressie is "the dark side of the sun" waar je gewoon ff langs moet, je moet het nit onderdrukken want dan los je t nog niet op.! Fear no fear, cause fear is the greatest enemy of the self!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 14:37
Volk
Volk is offline
Ik vind zelf niet dat ik depressief en geweest maar de doktoren vinden van wel, dus ik zal dan maar omschrijven wat ik ervoer toen de doktoren vonden dat ik depri was.

Ik hoorde alleen ruis, harde ruis en heel ver weg kon ik dan andere geluiden horen van de rest van de wereld, maar daar moest ik me dan echt voor inspannen. Ik had geen emotie, ik was niet blij, ik was niet droevig ik was leeg. Ik had geen, honger en geen dorst, ik ben in die tijd dan ook 12 kilo afgevallen. Ik zag geen kleur, ik sprak niemand, hoorde ook niemand en had ook helemaal geen interesse in wie dan ook. Ik was gewoon helemaal leeg en overvol tegelijk. Ik kon niet denken, dat was onmogelijk, en tegelijkertijd bestond die ruis uit de miljoenen gedachten die door me heen gingen, maar ik kon er niet een verstaan... oja, ik tekende toen wel de mooiste dingen.

naja, ik vind nog steeds dat het geen depressie was.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 15:38
Hourglass
Hourglass is offline
Als wat omschrijf jij het?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 20:12
Alizée!
Alizée! is offline
Citaat:
jongen1986 schreef op 04-12-2006 @ 17:06 :
Mijn ervaring:

* Gebrek aan eetlust óf vreetbuiten (altijd een extreme)
* Extreem moe, angst om te slapen, slecht slapen, elke nacht minstens één nachtmerrie
* Neerslachtig, vutloos.

verder..
* het "alles-en-iedereen-is-tegen-me"-gevoel
* uitzichtloosheid
* extreem down, geen plezier meer kunnen beleven aan wat dan ook
* extreme pessimisme, zelfs van positieve ervaringen negatieve weten te maken
* altijd eenzaam voelen
* "was ik maar niet geboren"-gedachtes
* angst voor sociale contacten
* gevoel niet begrepen te worden

hmm, zoiets denk ik.. vragen? ;p
Precies hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 20:45
Volk
Volk is offline
Vraagje, die angst voor sociale contacten die ik hier al een paar keer heb zien staan, is dat werkelijk een angst of is het meer geen zin hebben in die contacten?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 20:56
Alizée!
Alizée! is offline
bij mij echt een angst.. en ook geen zin.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 01:13
Hourglass
Hourglass is offline
Geen zin in ontstaat uit angst neem ik aan? anders mis ik echt heel hard de clue
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 21:11
Meinita
Meinita is offline
Ik ben nog niet echt depressief geweest, ik weet alleen dat als ik zo doorga ik het wel wordt.

Het typerende vind ik mijn huilbuien op onverwachte momenten, het opgejaagde gevoel, het angstige gevoel en de eetbuien.
Oud 26-12-2006, 21:12
Mystina
Mystina is offline
Citaat:
Meinita schreef op 26-12-2006 @ 22:11 :
Ik ben nog niet echt depressief geweest, ik weet alleen dat als ik zo doorga ik het wel wordt.

Het typerende vind ik mijn huilbuien op onverwachte momenten, het opgejaagde gevoel, het angstige gevoel en de eetbuien.
Ben het er wel mee eens.

Alleen... ik ben bang dat ik wel weer depressief ben
Oud 26-12-2006, 21:14
samiej
samiej is offline
mijn moeder is ook heel lang depressief geweest, gelukkig nu niet meer, maar dat was geen leuke periode.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 15:09
Mystina
Mystina is offline
Okee en nu eet ik het zeker, deze dame is weer depressief...

ik ben constant saggo, voel me miserable, nutteloos heb ontzettend veel zin in alcohol en ga zo nog maar ff door.

ok en k heb weer zin om te snijden etc... honger naar pijn dus zegmaar...

ooh en k heb nergens meer zin in
en k geef nergens om, t kan em allemaal geen donder meer schelen.
nou mensen als je je wilt voelen hoe ik me voel, veel plezier... t is je niet echt aan te raden...

Laatst gewijzigd op 28-12-2006 om 15:24.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 21:17
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 22-11-2006 @ 05:31 :
lang wakker liggen of heeeel vaak wakker worden
als ik gedumpt wordt... of afgewezen als ik echt verliefd was!!
Oud 28-12-2006, 21:23
Mystina
Mystina is offline
da's teleurstelling, geen depressie...
Oud 28-12-2006, 21:24
fotj_undercover
Citaat:
Mystina schreef op 28-12-2006 @ 22:23 :
oww....
sorry...
Oud 28-12-2006, 21:26
Mystina
Mystina is offline
haha geeftniet
wees iig blij dat het geen depressie is.. en k denk niet dat je depri kan wordne omdat je afgewezen wordt, depressie voelt heeeeel anders.. trust me
Oud 28-12-2006, 21:28
fotj_undercover
zijt gij dat al geweest mss?
Oud 28-12-2006, 21:36
Mystina
Mystina is offline
depressief?
ja, volgens mij nu ook weer

afgewezen terwijl ik zwaar verliefd was?
natuurlijk! wie niet?
Oud 29-12-2006, 11:03
Volk
Volk is offline
Citaat:
Mystina schreef op 28-12-2006 @ 22:23 :
Niet persé. Kan ook depressie veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 12:29
Mystina
Mystina is offline
als iemand je afwijst is het gewoon proberen accepteren klaar. ik vind eht vrij stom als je daar al depressief van raakt.

ik bedoel.. dan kan je net zogoed depressief zijn omdat je nooit wat met Johnny Depp of weet ik veel krijgt.. ik vind t gewoon stom en daar blijf ik bij
Oud 29-12-2006, 12:46
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Mystina schreef op 29-12-2006 @ 13:29 :
als iemand je afwijst is het gewoon proberen accepteren klaar. ik vind eht vrij stom als je daar al depressief van raakt.

ik bedoel.. dan kan je net zogoed depressief zijn omdat je nooit wat met Johnny Depp of weet ik veel krijgt.. ik vind t gewoon stom en daar blijf ik bij

Hangt allemaal van de situatie af
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 13:27
Volk
Volk is offline
Citaat:
Mystina schreef op 29-12-2006 @ 13:29 :

het ging over afwijzing en gedumpt worden...
wie ben jij trouwens om te bepalen wat een goeie reden is om depressief te worden? Depressief zijn is sowieso vrij stom, niemand wil het zijn, het overkomt je gewoon...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 13:44
Mystina
Mystina is offline
ik bepaal het niet, ik DENK alleen dat er meer voor nodig is om depressief te worden...
Oud 29-12-2006, 14:13
fotj_undercover
Citaat:
Mystina schreef op 29-12-2006 @ 14:44 :
ik bepaal het niet, ik DENK alleen dat er meer voor nodig is om depressief te worden...
klopt wel hoor... vooral op mijn leeftijd.
maar vanaf bepaalde leeftijden, na 17/18 denk ik vooral kan je wel depressief worden van gedumpt worden. Eigenlijk is het gewoon te zien hoe "volwassen" da ge jullie relatie zag, denk ik dan
Oud 29-12-2006, 14:24
Mystina
Mystina is offline
ok die laatste zin snap ik niet. maar ehm.. ik denk dat het voor emnsen van 17 en ouder minder erg is om gedumpt te worden dan voor die leeftijd. namelijk...
op de leeftijd van 12-15 willen mensen een vriendje/vriendinnetje hebben om mee te pronken enzo.. en dan zijn al die gevoelens nieuw.. k weet niet hoe ik t preces moet uitleggen maar k hoop dat je t beetje snapt * t is maar wat ik op de middelbare gezien heb enzo or...*

maat OT... depressie is bij mijn met vlagen en stoten.. t ene moment ben k lang saggo, t andere moment ineens heel vrolijk.. en dan is m'n bui ook zo er te beïnvloeden zegmaar..
Oud 29-12-2006, 14:26
fotj_undercover
Citaat:
Mystina schreef op 29-12-2006 @ 15:24 :
ok die laatste zin snap ik niet. maar ehm.. ik denk dat het voor emnsen van 17 en ouder minder erg is om gedumpt te worden dan voor die leeftijd. namelijk...
op de leeftijd van 12-15 willen mensen een vriendje/vriendinnetje hebben om mee te pronken enzo.. en dan zijn al die gevoelens nieuw.. k weet niet hoe ik t preces moet uitleggen maar k hoop dat je t beetje snapt * t is maar wat ik op de middelbare gezien heb enzo or...*
als dat klopt ga ik nog veel depressies moet doorstaan
Oud 29-12-2006, 14:36
Mystina
Mystina is offline
ik blijf erbij dat ik t geen depressie vind
gewoon een grote teleurstelling
en t is stom als je onzeker gaat worden op jouw leeftijd.
o pjouw leeftij zijn al die jochies toch nja... k kan t neit echt uitleggen..maar ze weten nog niet wat mooi is enzo.. denken alleen maar aan het pronken wat ze kunnen met een meisje dat nep mooi is zegmaar...
Oud 29-12-2006, 14:37
fotj_undercover
Citaat:
Mystina schreef op 29-12-2006 @ 15:36 :
en t is stom als je onzeker gaat worden op jouw leeftijd.
o pjouw leeftij zijn al die jochies toch nja... k kan t neit echt uitleggen..maar ze weten nog niet wat mooi is enzo.. denken alleen maar aan het pronken wat ze kunnen met een meisje dat nep mooi is zegmaar...
de jochies van mijn leeftijd zijn sukkels die niet weten wat ze willen!!
niet allemaal ntt...
maar we gaan oftopic
Oud 29-12-2006, 15:37
Verwijderd
meisjes van 14 weten ook vaak niet wat ze willen..

vind de shitlading aan welles-nietes-posts hierboven behoorlijk irritant.. een hooggehalte aan jij-kan-niet-depressief-zijn-want-je-hebt-geen-echte-reden-maar-ik-ben-het-wel-..
zo van: jij hebt het kut, maar ik nog veel kutter want ik ben pas écht depressief..

mystina, waarom heb je het tegen een meisje van 14 over "mensen van jouw leeftijd" terwijl je zelf ook maar 15 bent en dus eigenlijk bij diezelfde leeftijdsgroep hoort?

sorry voor de offtopicheid, maar k irriteerde me aan de posts hierboven..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 16:43
Mystina
Mystina is offline
waarom ik mezelf niet tot die leeftijdscatogorie benoem is een vrij lang verhaal. Ik vind alleen dat de koters van tegenwoordig zich aanstellen met het ooh ik ben afgewezen en nu ben ik niks blablabla...
Oud 29-12-2006, 18:25
Verwijderd
edit: *knip*

Laatst gewijzigd op 29-12-2006 om 19:50.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 18:26
Mystina
Mystina is offline
ach kind ga vliegen
Oud 29-12-2006, 18:29
Verwijderd
edit: nare text maar ff weggehaald..

Laatst gewijzigd op 29-12-2006 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 18:31
Mystina
Mystina is offline
ik ga er niet eens meer op in weet je, ik probeerde alleen maar m'n mening te geven..

daar is dit forum toch voor enzo?
Oud 29-12-2006, 19:03
22Phoenix22
22Phoenix22 is offline
Probleem is een beetje altijd dat mensen denken dat depressieve mensen altijd emo's zijn. Ik ben ook een tijd depressief geweest maar ik had echt niet het "ik word niet begrepen" "iedereen is tegen me". Als je dat hebt dan ben je niet depressief maar dan weet je gewoon niet dat je zelf bij problemen ook vaak schuld hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten