Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
ja dit bewijs: Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||||||
Citaat:
Van welke site heb je dat argument? echt onmogelijk dat je erop komt met echte informatie. Citaat:
Citaat:
Zorg eens dat je wat niveau haalt. Als jij beweerd dat creationisme klopt vind je het toch ook dom als ik daar op in haak met "Dat is niet zo, want chocolade is lekker". Dat is ongeveer de samenhang die je tot zover haalt, namelijk. Citaat:
Van welke geloofsite plukte je dat? Alle echte nieuwsbronnen hebben dat bericht namelijk al jaren in de archieven staan. Kijk zelf: http://library.thinkquest.org/26070/data/dut/2/1.html http://news.bbc.co.uk/1/low/sci/tech/2124354.stm Citaat:
Citaat:
Verder kun je niet bouwen op dit argument omdat iets niet begrijpen geen excuus is om onzin als waarheid te verkopen.[QUOTE]pc nerd schreef op 29-11-2006 @ 16:17 : [B]Het ontstaan van een cel (van iets doods naar iets levends). Hoe kwam daar leven in? Doordat toevallig net de juiste stoffen aanwezing waren en juist reageerden? Ik heb er werkelijk meer fantasie voor nodig om dat te geloven dan geloven dat het door God gemaakt is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neem een set hersencellen. Train die een jaar of 60.000 voor communicatie en motoriek, ontwikkel intelligentie iets verder omdat anders elk roofdier je in de pan hakt, en hoppa, je hebt een mens.
||
![]() |
Citaat:
De chemicus Miller voerde in 1953 een slim experiment uit. Hij leidde langdurig elektrische ontladingen ('bliksem') door een mengsel van methaan (=moerasgas), ammoniak, waterstof en waterdamp, waarbij hij de reactieproducten beschermde tegen afbraak. Miller verblufte de wereld met het feit, dat in zijn veronderstelde 'oeratmosfeer' een serie aminozuren was ontstaan. Aminozuren zijn de bouwstenen van enzymen en eiwitten (proteïnen), de grondstoffen van het leven. Tot op de huidige dag wordt Miller door evolutiegelovigen bejubeld, maar zijn ster is snel aan het verbleken. Bij de kenners is het besef doorgedrongen, dat Miller's experimenten eerder een bewijs tegen de abiogenese (het ontstaan van leven uit nietleven) zijn. De veronderstelling, dat aminozuren zich spontaan hebben gekoppeld tot functionele eiwitten, die uiteindelijk de eerste levende cel hebben gevormd, is een moeilijk aspect van zijn theorie. De evolutionist Lever bracht hier tegenin, dat die koppeling van aminozuren tot eiwitten gebeurt via enzymen en enzymen zijn zelf eiwitten! Het gaat hier dus om een kip/eiprobleem. De problemen voor Miller zijn echter nog veel groter, want tijdens zijn experiment ontstonden tevens diverse giftige stoffen, eiwitketenblokkerende stoffen en celvreemde aminozuren. Zes (van de twintig) essentiële aminozuren konden niet gevormd worden en naast de essentiële ('linksdraaiende') aminozuren werd steeds voor 50% het onbruikbare ('rechtsdraaiende') spiegelbeeld aminozuur gevormd. De evolutietheorie heeft miljoenen jaren nodig, maar bij het experiment van Miller blijkt een 'lange tijd' nadelig uit te werken. Als er door een soort supertoeval al één werkzaam enzym gevormd zou kunnen zijn, dan blijkt dat enzym door de langdurige inwerking van water weer spontaan uit elkaar te vallen. Tegen spontane generatie pleit ook het intelligente ontwerp van het Millerexperiment. Zonder deze slimme constructie zouden alle gevormde aminozuren namelijk weer snel vernietigd zijn door de gecreëerde 'bliksem'. Miller deed zijn experimenten ook in een volkomen zuurstofvrij milieu, omdat zuurstof het hele experiment verpest zou hebben. Een zuurstofvrije aarde is echter pure speculatie en uiterst onwaarschijnlijk. ondanks deze beschermende maatregelen werd door Miller slechts heel weinig aminozuur gevormd en relatief veel teerachtige producten. Andere noodzakelijke bouwstenen voor leven ontbraken. |
![]() |
||||||
Citaat:
-mensen die de wetenschappelijke methode volgen en zonder feiten te 'schenden' enige verwijten uiten. -fraudeurs, oplichters en slecht geïnformeerden die feiten weerspreken. De eersten leveren geen echte kritiek, de tweede categorie verdient de naam wetenschapper überhaupt niet omdat ze de wetenschappelijke methode en waarheidsvinding nergens toepassen. Dat lijken me op zich goede definities om debat van achterhoedegevecht te scheiden. Mensen als Kent Hovind en Ron Wyatt kunnen slechts het debat verstoren, lijkt me nuttig ze van tevoren als zodanig aan te merken zodat we weten wanneer we te maken hebben met foutieve informatie. Citaat:
Van een bepaalde stroming in de wetenschap is voor het ontstaan van de aarde en het leven er op echter niet meer mogelijk. Daarvoor is de omvang van de feiten te groot en ontbreekt er enig alternatief. Citaat:
Citaat:
Dit uiteraard even voorbijgaand aan de ideeën over de effecten van zwaartekracht op het verstrijken van tijd terzijde, omdat we praten over het theoretische begrip tijd. Citaat:
Uit dode materie is echter wel levende materie ontstaan. (zie links die ik eerder postte) Tevens weten we dat aminozuren die in het luchtledige van de ruimte kunnen bestaan onder bestraling (door een zon) eiwitten kunnen vormen.
||
![]() |
Citaat:
Je hebt gelijk dat we elkaar niet overtuigen. Wel is het goed dat je er over nadenkt. En misschien kan je iemand toch op andere gedachten brengen. |
![]() |
||
Citaat:
Volgens de evolutie theorie stammen we niet van apen af. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit zijn dus geen logische aanwijzingen dat er een schepper bestaat. |
![]() |
|
![]() |
Zo goed als alles van wat hier voorbijkomt is ook al tig keer weerlegd. Vooral de 'argumenten' van onze huiscreationist, pc nerd, zijn in zijn eigen topic nota bene weerlegd! Creationisten zijn dan ook bekend om de tactiek van de kapotte grammofoonplaat: kraam steeds dezelfde nonsens uit, dan zijn er vanzelf wel een paar die het gaan geloven. Dit is echter de reden waarom creationisten niet serieus worden genomen in de wetenschap.
Verder over het onderwerp van dit topic. Of goden wel of niet bestaan valt buiten het domein van de wetenschap (niet van de filosofie, maar daar hebben we het hier niet over). Daar gaat het dus niet om. Waar het om gaat is wat wetenschap is en wat niet, en daarom wat in de wetenschapslessen behandeld moet worden en wat niet. Creationisme (en ID is daar gewoon een moderne variant van) is een religieuze opvatting, geen wetenschappelijke. Voor zover het wetenschappelijk toetsbare claims doet, zijn die ook weerlegd (jonge aarde, wereldwijde vloed, onherleidbare complexiteit enz.). Voor zover het bovennatuurlijke claims doet (goddelijk ingrijpen), valt het buiten het domein van de wetenschap. Uiteraard mogen mensen van alles geloven, ook in de meest wetenschappelijk onhoudbare dingen, maar dat hoort niet thuis in de wetenschap.
||
![]() |
Citaat:
Maar je kan het wel in Zijn schepping zien. het is een geloof. Ik kaarte alleen het probleem aan van het onstaan van het eerste leven. Waarbij in de wetenschap zoveel vragen blijven openstaan. @T_ID: Ik lees overal dat met de oerknal de tijd en de ruimte begon, ook op niet creationistische sites. sterrenkunde.nl: 'buiten' het heelal is geen ruimte zoals wij die kennen. Onze drie-dimensionale ruimte ontstond pas met die Oerknal. En tot slot heeft het ook geen zin om te vragen wat er dan was vóór de Oerknal. Tijd heeft alleen betekenis in het heelal waarin wij leven, waarin gebeurtenissen elkaar veroorzaken en opvolgen. Maar vóór de Oerknal was er geen tijd. Wij leven in een drie-dimensionaal heelal waarin ruimte en tijd bestaan. Buiten ons heelal bestaat geen tijd zoals wij die kennen. het is nu voor mij wel duidelijk dat er volgens jou iets niet uit niets kan ontstaan, eigenlijk logisch wetenschappelijk gezien ![]() Probleem is dan waar die dode materie weer vandaan kwam. Het lastige is natuurlijk, we kunnen er geen voorstelling bij maken, wat er dan het eerste was en hoe dat ontstaan is. Waarschijnlijk is er geen begin. Er was ook nog geen tijd voor de oerknal (Volgens T_ID wel, maar ik lees overal (zie hier boven) dat er voor de oerknal nog geen tijd was) ontopic: tja, ik vind het niet verkeerd dat creationisme behandelt word op scholen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
verdere discussie niet hier maar in mijn eigen topic ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
God geeft echter nergens een antwoord op. Je onwetendheid God noemen verklaart niets, het is slechts het herschrijven van het probleem.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarintegen werkt een spaghetti monster evengoed als religie. |
![]() |
||
Citaat:
Ik post in dit topic op deze pagina een weerlegging van het vooroordeel, en daarmee het antwoord.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En aangezien dit topic lijkt op de andere, Ik raad je aan om meer te lezen over primitieve levensvormen. Volgens mij heb je er een totaal verkeerd beeld van. Ook raad ik je aan om je te verdiepen in de werking van DNA. Niet alleen onderstreept het de evolutie theorie volledig (terwijl Darwin niks van DNA af wist) maar je zal zien dat DNA alles nog beter verklaart. Zo is 95% van ons DNA 'junk-DNA', resten van onze evolutie. Ook zal mutatie helder worden als je snapt wat het inhoudt op DNA niveau. Laatst gewijzigd op 30-11-2006 om 11:13. |
![]() |
||
Citaat:
Ik stel dat je uit niets, "iets" kunt halen, hoewel dat ons voorstellingsvermogen op de proef stelt en in onze omgeving/ons heelal niet reproduceerbaar is. Einstein heeft energie uit materie gehaald, andersom moet dat dan toch ook kunnen. Mijn voorstelling daarbij is dat er niets was en dat ditgene gesplitst werd in een + en een - (samen niets); materie en anti-materie. Stil water wat is gaan golven, Yin Yang, noem 't maar. Betekent dus ook dat er een tegenpool van ons heelal is, de zwarte gaten zouden er een toegangspoort van kunnen zijn. Lijkt me redelijk duidelijk zo toch? Enige vraag die dàn weer rijst is, wat heeft de splitsing veroorzaakt? Om ook maar eens aan te geven dat filosofie ons genoeg reden tot denken geeft, daar hebben we helemaal geen god voor nodig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Die sherpao solliciteert zwaar naar een ban geloof ik?
Maargoed, net zoals meph; EVOLUTIE EN OERKNAL HEBBEN GEEN FUCK MET ELKAAR TE MAKEN! En waarom altijd die notie van; moleculen kwamen bij elkaar en vormden een cel, zo makkelijk was het niet. In den beginne was de aarde heet en zuur, ook onder water. De omstandigheden leken wel wat op de omstandigheden rond de kraters van onderwatervulkanen(waarin het leven welig tiert). Door onder andere electrische ontladingen waren er simpele moleculen, zoals onder andere ammonia die reageerden tot veel ingewikkelder moleculen (zoals eiwitten). Deze moleculen hadden een leuke eigenschap, ze konden zich aneenscharen in een keten. Deze ketens waren de eerste bouwblokken; RNA en DNA. Door deze aaneenschakeling kregen ze nog een interresante eigenschap; ze konden zich vermenigvuldigen(op dit moment leeft het nog niet, het heeft geen voedingsstoffen nodig o.a.). Daarna ga je in stapjes verder totdat je een eencellig wezentje hebt dat leeft. Op de bodem van de oceaan kan je dit nog steeds gedeeltelijk waarnemen. Op http://talkorigins.org/ is meer info te vinden. On a side note: Ik vind ID nog steeds vééél meer evil dan traditioneel creationisme. Creationisme is tenminste makkelijk te weerleggen. ID is een nieuwe hype vooral gevoed door amerikaanse pseudo-wetenschappers en de 'gemiddelde mens' begrijpt de evolutietheorie niet, maar hoeft deze niet meer te snappen als ID om de hoek komt kijken. |
![]() |
||
Citaat:
Religie verklaart niets? Wel degelijk. Het verklaart hoe de wereld is geschapen, hoe de mensheid tot zijn val gekomen is. Maar niet wat de oerknal inhoudt. Maar dat is voor mij ook niet zo van belang. Het voorspelt niets? Hm... ik geloof anders dat er bijv. in Openbaringen toch wel wat voorspellingen / profetieëen worden gedaan. Geeft geen enkele technologie? Lees het boek van Ben Hobrink Moderne Wetenschap in de Bijbel voor de grap eens, en je zult versteld staan van de voorsprong die de Israëlieten in die tijd hadden op diverse gebieden. Denk bijv. aan de spijswetten die Mozes aan zijn volk had gegeven, waardoor hij het volk vrijwaarde van allerlei ziektes e.d.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat noem jij verklaren dan. Ik noem het mooie sprookjes voor mensen die niet voor zichzelf durven te denken. Het verklaart *niets* het enige wat er gezegd wordt is dat het zo is en punt uit. Beter ga je voor jezelf nadenken. En wat is er in openbaringen allemaal wel niet voorspeld? Wat vreet ik morgen? Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik geloof, dus ik denk niet. Juist! Dat is het! Nu ja, prima. Gelukkig denk jij wel ![]() De wetenschap is begonnen met het uitvinden van het wiel. Tóen was er wel degelijk sprake van wetenschap in dat opzicht. Lees anders dat boek eens, dan weet je waar je over praat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat boek waar jij mee gooit is een verzameling van uitvindingen die de indianen al hadden en die hadden nog nooit van een bijbel gehoord tot wij ze kwamen stalken in de 15e en 16e eeuw. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hm... wellicht ken je de ark van Noach. Ooit geweten dat de verhoudingen waarin deze ark gemaakt zou moeten worden, een verhouding is die toen nieuw was en vandaag de dag nog gebruikt wordt voor binnenvaart schepen? Heeft zeker ook niets met wetenschap te maken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zou Mozes en de zijnen misschien door schade en schande wijzer zijn geworden en hygiëne aan hun volk hebben voorgeschreven? Omdat ze niet luisterden hebben ze maar gezegd dat het van God moest? Besnijdenis idem dito? Als God het uitverkoren volk herkenbaar wilde maken had hij ze toch anders kunnen schapen? Dat kon ook met Chinezen, Eskimo's, Limburgers.. Ik denk dat onder dat voorhuidje zóveel ontstekingen ontstonden en vrouwen stierven aan de doorgen**kte vuiligheid dat er een slimme rabbijn zei dat besnijden een "must" is voor het volk. En wel zo vroeg mogelijk, want dan heeft 't kind nog geen benul. We hebben het over duizenden jaren ervaring, verzameld door verschillende stammen en uiteindelijk als "wijze woorden" in een bijbel opgenomen. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, misschien een gevolg van de teleurstelling dat er toch wel wat wetenschap in de Bijbel vermeld staat. P.S. Enig idee waarom de spijswetten nu niet meer gehouden worden? Nee. Zwam daar dan ook niet over, maar kom ter zake.
||
Citaat:
Hoe lang heeft de tocht door de woestijn daadwerkelijk geduurd? Duízenden jaren, jahaa! Hoe kom je trouwens bij schapen? Wat heeft je 'voorbeeld' met de zon hier mee te maken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Christelijke gelovigen waren ervan overtuigt dat wassen slecht was. Dat bleek; De pest tierde welig in de middeleeuwen in europa, terwijl er in de moslimlanden weinig tot niets aan de hand was(relatief gezien). De verhoudingen van schepen zijn bullshit. Dat heeft alléén betrekking op houtbouw(ik weet wel het eea van bootjes, dat moet als je je zelf in elkaar zet hè) en geenszins betrikking op staalbouw. Alle binnenvaartschepen zijn van staal omdat hout gewoon niet sterk genoeg is. Bij het bouwen van schepen en boten is de wet van archimedes erg belangrijk. De verhoudingen minder. Je kan schepen bouwen die hoger zijn dan breed en breder dan hoog. Geen probleem ligt aan de gebruikte technieken en het zwaartepunt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zijn tijdens de tocht door de woestijn alle spijswetten en is toen de besnijdenis ingevoerd? Lijkt me niet. Ik doelde op alle vergaarde ervaring van alle voorgaande volken. Neem nou de Mesopotamische mythologie 2000 v Chr. die ook al het verhaal van de zondvloed kent. Is de bijbel nu het woord van God of gewoon een verzameling mythologiën en anekdotes? Natuurlijk zitten daar waargebeurde dingen in en staan er uitvindingen in vermeld, maar wederom, is dit door een God ingegeven? |
![]() |
||
Citaat:
Spijswetten zijn ingevoerd voor de hygiëne! Zo zijn er talloze wetten die Mozes ingevoerd had voor de gezondheid van zijn volk. Je kreet over besnijdenissen neemt ook niet weg dat dit niet voor niets ingevoerd is. Melaatsen moesten in afzondering leven, bloedvloeiende vrouwen moesten zich afzonderen, en ga zo maar door. Je kunt simpelweg niet ontkennen dat er geen wetenschap in de Bijbel voorkomt. Het voorbeeld van de verhouding van de ark zal ik er hedendaags nog eens bijpakken.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Relatieproblemen suvannah | 268 | 13-04-2012 22:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? deel 2 Miracle | 499 | 21-08-2006 11:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Dijkstal: Nederlandse politiek zaait haat LaResistance | 138 | 10-06-2004 18:01 | |
Liefde & Relatie |
Wat zou je doen.... @Moon | 23 | 07-02-2004 00:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Schimmel infectie Lorelei | 8 | 13-01-2004 10:43 | |
Psychologie |
Dementie BelleRosé | 11 | 14-07-2003 16:13 |