Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2006, 14:14
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 11-12-2006 @ 11:46 :
Song 2 van Blur is gejat van dEUS. Het riffje van Fell Of The Floor Man heeft Blur gebruikt (en dat hebben ze ook toegegeven).
dEUS zelf kan trouwens ook wel wat van jatten, ze hebben 'W.C.S. (first draft)' gebouwd rond een stukje Frank Zappa - Little Umbrella en de regel 'I skipped the part about love' uit Via komt uit het nummer Low van R.E.M.
Oud 12-12-2006, 16:57
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Het nummer Crazy In Love, zowel Beyoncé als Snow Patrol zongen het. Weet alleen niet wie het van wie gejat heeft
Oud 12-12-2006, 17:14
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:08
Black Soul
Black Soul is offline
Niet helemaal letterlijk, maar liebeslied van lacrimosa vind ik wel heel erg metallica klinken!
Oud 12-12-2006, 18:16
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 12-12-2006 @ 17:57 :
Het nummer Crazy In Love, zowel Beyoncé als Snow Patrol zongen het. Weet alleen niet wie het van wie gejat heeft
is het woord cover ooit wel eens in je opgekomen?
Oud 12-12-2006, 18:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
botulismf schreef op 11-12-2006 @ 15:11 :
'Speed of sound' van coldplay is ook bijna hetzelfde als 'clocks' van coldplay. Zelfde akkoordenschema, praktisch hetzelfde drumritme.
Speed of light bedoelde je wellicht? Het is inderdaad praktisch hetzelfde, maar never change a winning team.
Oud 12-12-2006, 18:57
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-12-2006 @ 19:55 :
Speed of light bedoelde je wellicht? Het is inderdaad praktisch hetzelfde, maar never change a winning team.
Ik dacht eerst 'speed of light', toen keek ik in mijn mp3-lijst en stond er 'speed of sound'.

En met recyclage wordt een winning team vanzelf een losing team.
Oud 12-12-2006, 22:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
botulismf schreef op 12-12-2006 @ 19:57 :
Ik dacht eerst 'speed of light', toen keek ik in mijn mp3-lijst en stond er 'speed of sound'.
Even gecheckt. Speed of light zat geloof ik in de teksten. Ze hebben echter geen nummer dat zo heet, maar wel een nummer dat speed of sound heet.
Citaat:
botulismf schreef op 12-12-2006 @ 19:57 :
En met recyclage wordt een winning team vanzelf een losing team.
Zonder enige twijfel. Toont aan dat een band niet creatief genoeg is.
Oud 12-12-2006, 23:00
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-12-2006 @ 23:39 :

Zonder enige twijfel. Toont aan dat een band niet creatief genoeg is.
Dat de Red Hot Chilli Pepers zich maar danig zorgen beginnen te maken. De helft van hun back-catalogue van de afgelopen jaren is perfect inwisselbaar.

(ach, als ze iets nieuws nodig hebben, pikken ze het wel van Tom Petty)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 23:47
Verwijderd
Met als grote verschil dat RHCP d'r mee weg kan komen en Coldplay gewoon hakiri moet plegen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 15:13
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
reno schreef op 06-12-2006 @ 00:30 :
Euhr.
Song2 van Blur is eigenlijk gewoon gejat van Nirvana natuurlijk (smells like teen spirit).
Ik zou eerder zeggen dat Nirvana de riff van Boston heeft gejat, van het nummer More Than a Feeling.

Citaat:
Al Murphy schreef op 06-12-2006 @ 17:16 :

Led Zeppelin ging bij veel nummers heel erg slordig om met de credits. Geen idee of dat eigen was aan die periode of aan het groeiende ego van Jimmy Page.
Je kunt wel twee albums vullen met dingen die zijn gejat door Led Zeppelin. Typisch een geval van 'beter goed gejat dan slecht bedacht'.

Citaat:
Carn schreef op 06-12-2006 @ 22:32 :
idd; kan zo 123 niks herinneren van Filter waarbij er een lampje moet gaan branden.
Stabbing Westward - Ungod ---> Filter - Hey Man, Nice Shot

Ik geloof dat het om dezelfde gitarist ging.

Citaat:
Juice schreef op 09-12-2006 @ 17:15 :
Una Paloma Blanca is Angel of Death met andere tekst.

Maar KMFDM - Godlike [Chicago Trax Version] lijkt wel erg sterk op Angel Death.
Oud 13-12-2006, 15:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 13-12-2006 @ 16:13 :
Stabbing Westward - Ungod ---> Filter - Hey Man, Nice Shot

Ik geloof dat het om dezelfde gitarist ging.
.
Lijkt me stug aangezien Richard Patrick alles schrijft bij Filter. Beide bands komen wel uit dezelfde stad (en genre) dus misschien is het idd gewoon goed gejat
Oud 13-12-2006, 15:19
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Dit vind ik wel een mooie: Ted Leo & the Pharmacists - Parallel or Together is gewoon My Bloody Valentine - Sometimes maar dan een stuk sneller gespeeld.
Oud 13-12-2006, 15:23
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Carn schreef op 13-12-2006 @ 16:17 :
Lijkt me stug aangezien Richard Patrick alles schrijft bij Filter. Beide bands komen wel uit dezelfde stad (en genre) dus misschien is het idd gewoon goed gejat
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Underground/3664/swfaq.html#music

Why does "Ungod" (the song) sound like Filter's "Hey Man Nice Shot"?

Around 1993, when Stabbing Westward was recording Ungod, Stuart Zechman was playing guitar for both Filter and Stabbing Westward. For some reason he used the same guitar line for "Ungod" and "Hey Man Nice Shot". When both bands had been made aware of this, they made a decision for neither band to sue once the songs are released. By chance, "Hey Man Nice Shot" was released as the first single from Filter's _Short Bus_ album, and due to this fact Stabbing Westward has been reluctant to play "Ungod" in concert. They did in fact try to play the song live, but it reportedly didn't sound very good.

Weet verder ook niet of het waar is, maar ik heb het al vaker gehoord.
Oud 14-12-2006, 00:07
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Die laatste single van The Pipettes -> Teenage Kicks van The Undertones
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 06:39
Uice
Uice is offline
Het refrein van One (always hardcore) van lameheidskoningen Scooter is van Alive van Pearl Jam.
Oud 15-12-2006, 04:48
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 13-12-2006 @ 16:13 :
Je kunt wel twee albums vullen met dingen die zijn gejat door Led Zeppelin. Typisch een geval van 'beter goed gejat dan slecht bedacht'.
Zo heb ik een verzamelaar. Ok, bij mij staat 'm op één schijfje, maar he t is in elk geval een prachtige R-'n-B-verzamelaar, die de tijdsgeest mooi weergeeft. Om de reden die je al aangeeft vergeef ik het Led Zeppelin nog wel, maar ik vind het toch maar raar dat die zo slordig omsprongen met hun credits.
Oud 16-12-2006, 09:15
Stanley
Stanley is offline
Ik heb niet echt verstand van akkoorden en dat soort dingen, maar het einde van 'Punk Rock Classic' van de Red Hot Chili Peppers lijkt ontzettend op de intro van 'Sweet Child Of Mine' van Guns 'N Roses, maar wie er van wie heeft gejat weet ik niet, ik vind voor mezelf dat GNR het van RHCP heeft gejat omdat ik de Peppers zo ontzettend gaaf vind
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten