Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2002, 17:11
PV
PV is offline
Citaat:
Mitros schreef:
Ik hoop dat morgen heel de US postal ploeg een lekke band krijgt vlak voor de 1ste berg
Hm Armstrong wint weer gemakkelijk... Leipheimer kon redelijk meekomen, Boogerd minder..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2002, 17:16
PV
PV is offline
Jammer van Boogerd Maar zo stijgt ie wel weer wat
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 19:16
Verwijderd
Tja.. tis allemaal zo klaar als een klontje! Armstrong wint de Tour, Jalabert de bolletjestrui en de strijd om de groene trui gaat tussen Zabel en McEwen en khoop dat McEwen 'm wint!!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 21:37
Boogie
Boogie is offline
tis idd alleen nog spannend om de groene trui
misschien dat de bolletjes nog wat wordt als Virenque een lange ontsnapping op touw zet naar La Plagne.
Oud 21-07-2002, 22:03
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Boogie schreef:
tis idd alleen nog spannend om de groene trui

de enige spanning in de tour...

Citaat:
Boogie schreef:
misschien dat de bolletjes nog wat wordt als Virenque een lange ontsnapping op touw zet naar La Plagne.
neuh, de bolletjes trui is al jaren on-intressant... In het begin 1 a 2 renners die de 4de rangsbergjes op spurten, en als de echte bergen komen is er 1 a 2 lange aanvallen van 1 persoon die de bolletjes trui wilt en die heeft hem dan tot aan het einde van de tour.
Oud 23-07-2002, 17:37
PV
PV is offline
Goed gedaan van Botero vandaag... verder niet écht veel bijzonders gebeurd, Moreau druit, Leipheimer blijft 9e..

De Belgen lieten zich eindelijk eens zien Maar nog geen etappe
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 07:41
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik heb 2 vragen met betrekking tot de tour de france.

1. hoe word het ploegenklassement berekend??
en
2. mag je samenwerken in een individuele tijdrit??
Stel dat erik dekker in de komende tijdrit voor michael boogerd start (niet dat het mogelijk is, want dekker staat achteraan in klassement). Als dekker in het begin dan rustig rijdt, dan kan hij boogerd op sleeptouw nemen. En kunnen ze ook samen kop over kop gaan rijden, wat een veel betere tijd tot gevolg heeft.
Mag dit of mag dit niet, en als het niet mag hoe word het dan bestraft???
Oud 24-07-2002, 08:29
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
1. hoe word het ploegenklassement berekend??
Elke rit de eerste 3 renners die over de streep gaan, die hun tijd... Dus als een ploeg zo enorm uitdunt dat er maar 2 renners overschieten de laatste ritten, worden ze niet meer opgenomen in het ploegenklassement. Dit is enkele (6?) jaren geleden gebeurt met Lotto.

Citaat:
alwaysgood schreef:

2. mag je samenwerken in een individuele tijdrit??
Stel dat erik dekker in de komende tijdrit voor michael boogerd start (niet dat het mogelijk is, want dekker staat achteraan in klassement). Als dekker in het begin dan rustig rijdt, dan kan hij boogerd op sleeptouw nemen. En kunnen ze ook samen kop over kop gaan rijden, wat een veel betere tijd tot gevolg heeft.
Mag dit of mag dit niet, en als het niet mag hoe word het dan bestraft???
Neen, dat mag niet. De eerste regel is dat een gedubbelde renner aan de andere kant van de weg moet gaan fietsen tot er een bep. afstand tussen 2 renners aanwezig is. Dus stel dat de eerste renner gaat "spelen" en gaat zigzaggen op de weg, dan moet de gedubbelde renner mee gaan zigzaggen. Verder hoor je in die gevallen de koerscommecarissen ook steeds roepen. Bij "minder goede" renners wordt er niet heel nauw gekeken ernaar, maar bij de favo's natuurlijk wel. Verder moet de volgauto ook op een bepaalde afstand blijven, maar ook hier wordt bij de minder goden er minder nauw opgelet.

Verder starten er normaal gezien nooit 2 renners van 1 ploeg achterelkaar in een tijdrit. Indien in de rangschikking zou blijken dat er 2 renners van dezelfde ploeg achterelkaar staan, wordt er in de startvolgorde gewoon geswitched met de renner ervoor of erna.
BEHALVE deze ronde, is bovenstaande regel niet van toepassing geweest, omdat bij de top10 heel veel once's stonden, en er spraken kon van zijn dat Lance Armstrong bevoordeeld kon zijn, vandaar dat ze de tussen tijd van 2 min tussen de top-renners opgetrokken hadden naar 3 min.

Stel dat een renner dan zou wachten op de persoon achter hem, dan verliest die automatisch een 3tal min, en zal dus niet eerste kunnen worden, en stel dat die hem dan op sleeptouw zou nemen, dan voorziet het reglement straftijd, en eventueel uitsluiting van de ronde, maar dat is bij mijn weten nog nooit gebeurt, enkele hebben eens een tijdstraf gekregen.
Oud 24-07-2002, 09:16
alwaysgood
alwaysgood is offline
bedankt
Oud 24-07-2002, 16:39
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
boogert roeleert
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:00
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
boogert roeleert
echt wel... En verdient.. Zo'n solo!!! Alleen ben ik nu benieuwd naar morgen Tis te hopen dat ie kan blijven volgen.
Oud 24-07-2002, 17:40
PV
PV is offline
Echt goed gedaan van Boogerd Ik dacht ff dat ie ingehaald zou worden, maar hij hield nog 1,5 minuut over En Leipheimer kon goed volgen, die kan nog wel wat stijgen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 19:22
Krugdinho
Krugdinho is offline
prachtijg hoe boogerd dat deed echt gaaf man
Oud 24-07-2002, 19:38
-=©Mavie©=-
-=©Mavie©=- is offline
boogie!!!!
Oud 24-07-2002, 20:44
Verwijderd
Boogerrrrrrrdddddddd

Echt geweldig wat hij vandaag gepresteerd heeft! Jammer dat ik het einde niet heb kunnen zien Maar echt wat hij hier gedaan heeft, 3 bergen geklommen! De eerst dan misshcien nog wel met een groepje en stuk ervan maar de rest helemaal alleen! Echt klasse
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 22:37
RenT
RenT is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

echt wel... En verdient.. Zo'n solo!!! Alleen ben ik nu benieuwd naar morgen Tis te hopen dat ie kan blijven volgen.
laatste bergjes... dus die mag zich morgen helemaal stuk rijden, hoeft daarna nog alleen maar te 'volgen'.
Wie weet offie nog een stunt probeert op de laatste col?
Oud 25-07-2002, 17:31
PV
PV is offline
Weer de belgen ernaast

Rabobank heeft goed gereden vandaag
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:04
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
die armstrong gaat er wel vermoeder uitzien als de toer nog een weekje zou duren over de bergen had ie denk ik verloren
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 19:39
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
die armstrong gaat er wel vermoeder uitzien als de toer nog een weekje zou duren over de bergen had ie denk ik verloren
ik denk als de tour nog een week door de bergen ging dat ze iedereen kounnen opvegen
Oud 25-07-2002, 20:56
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Kirk22 schreef op 8 juli:
*vraagt zich af zie er dit jaar 2e zal worden in het eindklassement*
toch best gelijk gekregen... ik zei toch: "Tour de Lance". Indrukwekkend, dat wel.
Leuk hoe die Beloki rijdt en Boogerdje heeft nog nooit zo'n smile op zijn gezicht gehad.
Mooie tour.
Oud 26-07-2002, 01:38
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
prachtige overwinning van michael , k keek in een cafe in frankrijk, jammer dat er niet allemaal huilende fransen waren
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 12:19
Verwijderd
ik denk toch dat Beloki gewoon tweede wordt en Rumsas derde.....en het mooiste is he Armstrong en Beloki hebben allemaal teammaten die hun helpen enzo maar die Rumsas moet toch egt alles in zijn uppie doen!! klasserenner!!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 17:12
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
die deen is wel een grapjas, vliegt ie uit zn pedaal, waardoor mengin schrikt en die noor wint
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:22
PV
PV is offline
Leipheimer 8e in t klassement, Boogerd 12e

En damn wat zit die Smeets Leipheimer steeds af te kraken je zou blij worden dat ie er mee kapt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 18:14
shanne
shanne is offline
Je moet je niks van dat commentaar van Smeets aantrekken: hij kraakt echt iedereen af. je kunt beter naar de Bels kijken, die hebben veel leuker commentaar, vooral eerst met José de Cauwer, die had echt toffe verhalen.
Oud 27-07-2002, 18:17
shanne
shanne is offline
O ja, bijna vergeten te zeggen:

ik ga morgen naar de Champs Elysees!
Oud 27-07-2002, 19:13
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 19:45
PV
PV is offline
Citaat:
shanne schreef:
Je moet je niks van dat commentaar van Smeets aantrekken: hij kraakt echt iedereen af. je kunt beter naar de Bels kijken, die hebben veel leuker commentaar, vooral eerst met José de Cauwer, die had echt toffe verhalen.
hm de belg vind ik zo ongeinteresseerd overkomen.. en die is natuurlijk minder voor de Nederlanders
maar goed morgen is de laatste dag van Smeets in de Tour, dus
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 14:41
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
PV schreef:
Leipheimer 8e in t klassement, Boogerd 12e

En damn wat zit die Smeets Leipheimer steeds af te kraken je zou blij worden dat ie er mee kapt.

Daar heeft Leipheimer zelf omgevraagd door een grote mond te hebben. En dus heeft hij zichzelf te hoog ingeschat.
Oud 28-07-2002, 18:00
PV
PV is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef:
Daar heeft Leipheimer zelf omgevraagd door een grote mond te hebben. En dus heeft hij zichzelf te hoog ingeschat.
Hm hij zei bij de top-8 te kunnen eindigen, en hij is 8e geworden.. dus
't verschil was wel maar 1 seconde met plaats 9, maar toch
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 20:30
Boogie
Boogie is offline
ach ja, Leipheimer is een Amerikaan en die hebben over het algemeen een hoge dunk van zichzelf en/of hun land. Leipheimer werd vorig jaar 3e in de Vuelta en dacht dat in de Tour over te kunnen doen. Alleen toen was hij beter in vorm en bovendien is het deelnemersveld in de Tour een stuk beter. Een 8e plek vind ik niet slecht, hij heeft zich echter de hele Tour alleen tot volgen beperkt, hij is nauwlijks toegekomen aan een aanval...
Oud 29-07-2002, 22:53
PV
PV is offline
Edita Rumsas vervoerde epo en testosteron (Nu.nl)

LYON - Edita Rumsas vervoerde zondag in haar auto verboden middelen als epo, corticoïden en testosteron. Dat heeft Christian Lothion, directeur van justitiële onderzoeksafdeling maandagavond in Lyon meegedeeld. In die plaats werd de echtgenote van de Litouwse wielrenner Raimondas Rumsas verhoord.

Zondag werd Edita Rumsas aan de grens met Italië aangehouden. De vrouw van de nummer drie van de Ronde van Frankrijk bleek in haar auto middelen te hebben die op de dopinglijst staan. Lothion kwam maandagavond als eerste met nadere informatie.

Injectievloeistof

Volgens Lothion zijn de verboden stoffen zowel in tabletten als in injectievloeistoffen gevonden. Dinsdagmorgen zal de vrouw naar Bonneville worden overgebracht. Het parket in die plaats in de Franse Alpen is belast met het strafonderzoek.

Voorlopig is de echtgenote van de renner in verzekering gesteld. Die periode mag maximaal 48 uur zijn. Justitie in Bonneville kan tegen de Litouwse een aanklacht indienen wegens het bezit en vervoer van verboden middelen.
---

voorspelt weinig goeds..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 11:43
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
en ik vond het nog wel zo cool dat eindelijk op de laatste dag ook gestreden werd voor plaats 2!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten