Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2007, 19:15
DDM
DDM is offline
Citaat:
snoopy schreef op 27-06-2007 @ 19:23 :
nee, want als je helemaal geen ring in hebt ben je ook beschermd (stopweek ben je altijd beschermd, is ook met de pil bijv). En je begint ook op het goede tijdstip weer met een nieuwe ring.
Nee, want dat is ook de reden dat als je de Nuvaring 3 weken gedragen hebt, deze meteen moet vervangen door een andere ring. Dit is te vergelijken met de pil

Als je de Nuvaring er uithaalt valt de hormonale balans ineen en treedt er een ontrekkingsbloeding op. Te vergelijken met de pil in de stopweek. Als je nu de Nuvaring er in laat zitten dat geeft hij nog steeds hormonen af. Maar omdat dat ding bijna op is geeft hij deze onregelmatig af. Dat is te vergelijken met de pil onregelmatig in te nemen in je eerste week. Daarom is het minder betrouwbaar dan wanneer je een nieuwe ring gebruikt. Jouw methode scheelt inderdaad een aantal ringen op een jaar, maar dat gaat ten koste van de betrouwbaarheid.
Oud 27-06-2007, 22:12
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
DDM schreef op 27-06-2007 @ 20:15 :
Nee, want dat is ook de reden dat als je de Nuvaring 3 weken gedragen hebt, deze meteen moet vervangen door een andere ring. Dit is te vergelijken met de pil

Als je de Nuvaring er uithaalt valt de hormonale balans ineen en treedt er een ontrekkingsbloeding op. Te vergelijken met de pil in de stopweek. Als je nu de Nuvaring er in laat zitten dat geeft hij nog steeds hormonen af. Maar omdat dat ding bijna op is geeft hij deze onregelmatig af. Dat is te vergelijken met de pil onregelmatig in te nemen in je eerste week. Daarom is het minder betrouwbaar dan wanneer je een nieuwe ring gebruikt. Jouw methode scheelt inderdaad een aantal ringen op een jaar, maar dat gaat ten koste van de betrouwbaarheid.
Oh
Goed dat ik t weet! Geen optie dus, volgende keer dan maar gewoon ongesteld worden of meteen een nieuwe erin douwen
Oud 02-07-2007, 09:27
Myuki
Myuki is offline
In de bijsluiter staat dat het niet erg is als je de ring er per ongeluk 4 weken in laat ipv 3. Dat de werking dan niet verminderd is. Dus dan zou er toch niks mis zijn met snoopy's manier?
Oud 04-07-2007, 10:24
Muchacha
Muchacha is offline
Volgens mij maakt het ook niet uit of ie 3 of 4 weken blijft zitten, zolang je maar weet dat ie maar 3 weken actief is.

Ik heb trouwens een vraagje: heb de ring er deze nacht uitgehaald tijdens de seks en ben em er vergeten terug in te steken! Dus hij is langer dan 3u uit mij geweest. Ik ben vrijdag begonnen met een nieuwe ring. Ik vrees een beetje voor de MA-pil, maar kan pas om half twee naar de dokter bellen. Iemand ondertussen een idee of het gevaarlijk kan zijn? Domme ik!
Oud 04-07-2007, 10:41
Fosca
Fosca is offline
Staat zoiets niet in de bijsluiter?

Of anders hier
Oud 04-07-2007, 12:38
Muchacha
Muchacha is offline
Net gezien dat ik vorige week vrijdag was begonnen met een nieuwe ring, dus het zit safe! Volgende keer hang in de ring rond mijn oor ofzo
Oud 04-07-2007, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 02-07-2007 @ 10:27 :
In de bijsluiter staat dat het niet erg is als je de ring er per ongeluk 4 weken in laat ipv 3. Dat de werking dan niet verminderd is. Dus dan zou er toch niks mis zijn met snoopy's manier?
Idd, dat begreep ik ook uit de bijsluiter en wat ik van de apotheker hoorde. Ik laat hem 4 weken zitten, week ringvrij en dan weer voor 4 weken een ring. Gaat prima.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 15:24
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Nala schreef op 04-07-2007 @ 14:08 :
Idd, dat begreep ik ook uit de bijsluiter en wat ik van de apotheker hoorde. Ik laat hem 4 weken zitten, week ringvrij en dan weer voor 4 weken een ring. Gaat prima.
als je hem er 4 weken in laat zitten, moet je daarna meteen een nieuwe erin doen. Dus wat jij doet kan niet.
Oud 04-07-2007, 15:32
Muchacha
Muchacha is offline
Dat dacht ik ook. Je cyclus loopt helemaal in het honderd als je die ring 4 weken laat zitten en dan stopweek doet. Ofwe 3 weken, ofwel 4 weken en dan geen stopweek.
Oud 04-07-2007, 18:16
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 04-07-2007 @ 16:32 :
Dat dacht ik ook. Je cyclus loopt helemaal in het honderd als je die ring 4 weken laat zitten en dan stopweek doet. Ofwe 3 weken, ofwel 4 weken en dan geen stopweek.
nee erger nog, je krijgt te weinig hormonen waardoor de werking vermindert is.
Oud 04-07-2007, 18:19
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Oké volgens mijn huisarts kan dat dus geen kwaad
Oud 05-07-2007, 00:12
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 04-07-2007 @ 19:16 :
Waar haal je die informatie vandaan?
Oud 05-07-2007, 10:43
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 04-07-2007 @ 19:16 :
In die 4de week ja, maar dat maakt niet uit omdat je 3 weken bent beschermd geweest en tijdens je stopweek krijg je ook nomaal geen hormonen meer binnen. Maar als je na die 4de week dus nog een stopweek doet, dan ben je volgens mij echt onveilig bezig, want de ring is maar 3 weken veilig actief.
Oud 05-07-2007, 11:11
Verwijderd
Er zitten genoeg hormonen in de ring voor 4 weken. Als je de bijsluiter doorpluist kan je het ook ergens vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 11:36
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Nala schreef op 05-07-2007 @ 12:11 :
Er zitten genoeg hormonen in de ring voor 4 weken. Als je de bijsluiter doorpluist kan je het ook ergens vinden.
ja wel voor die 4 weken, maar niet om daarna nog een stopweek te houden. Als je de bijsluiter leest staat dat er ook in. Als je per ongelijk die ring 4 weken laat zitten mag je daarna geen stopweek houden. Wil je wel dit patroon aan houden moet je de pil gaan gebruiken.
Oud 05-07-2007, 22:59
Verwijderd
Het zat me niet helemaal lekker (dit zijn van die dingen die je zeker wilt weten ) dus even een mailtje gestuurd naar Organon.

Het antwoord:
Hartelijk dank voor uw reactie. NuvaRing is net als de pil onderzocht en geregistreerd om 3 weken te gebruiken en vervolgens een stopweek in te lassen. Indien nodig kan de ring, bij wijze van uitzondering, langer dan 3 weken (max 4 weken) worden gebruikt. Na 4 weken hoeft u niet direct een nieuwe ring te plaatsen maar kunt u ook een stopweek van maximaal 7 dagen inlassen.

Vertrouwend u voldoende geďnformeerd te hebben.
Volledigheidshalve verwijs ik u voor de meest recente, officieel goedgekeurde productinformatietekst naar www.cbg-meb.nl/nl/prodinfo/index.htm

Met vriendelijke groet,
ORGANON NEDERLAND BV
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 09:24
Poepkind
Poepkind is offline
oeh dat is wat anders dan in de bijsluiter staat. Hip, ik zal het zeker doen als ik opnieuw besluit om de nuvaring te gebruiken
Oud 06-07-2007, 09:27
Verwijderd
let wel op het zinnetje 'bij wijze van uitzondering'
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 09:33
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 06-07-2007 @ 10:27 :
let wel op het zinnetje 'bij wijze van uitzondering'
ze zijn wel stiekem daar bij nuvaring he
Oud 06-07-2007, 12:06
Verwijderd
Zo van, het kan wel, maar dat hebben we liever niet, want dan verbruiken ze minder ringen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 12:27
Fosca
Fosca is offline
Ja of het is niet echt gezond, maar een keertje kan geen kwaad
Oud 06-07-2007, 16:00
snoopy
snoopy is offline
Ja, er staat dus dat het beter is om een cyclus van 4 weken te houden, maar dat je er ook wel een keertje een 5 weekse cyclus van kunt maken. Lijkt me ook vrij logisch. Ik zou zoveel mogelijk bij je natuurlijke cyclus blijven.

Regels voor berichten