Hm... Vreemd hoor. Nu ik dit topic lees wordt ik een beetje wakker.

Het zit namelijk zo.
Ik was sinds 3 jaar aan de trigynon. Op zich niet zoveel problemen mee. Alleen dat ik nog steeds niet precies wist wanneer ik ongesteld zou zijn. Ik stopte altijd op vrijdag en dan was ik het een keer maandag, dinsdag of zelfs woensdag. Op zich niet zo erg want dan was ik des te korter ongesteld. Het was alleen wel vervelend want je moest drie dagen met je spulletje in je tasje rondlopen.

Maar goed, dat name ik er gewoon bij. Ook geen last van een verminderd libido ofzo.
Sinds ik vier maandjes geleden ben getrouwd ben ik ook verhuisd naar een ander dorp en dus ook naar een andere huisarts. Ik zit nu bij de huisarts van mijn man. Een maandje nadat ik bij mijn andere huisarts was, was mijn pil bijna op. Mijn man heeft toen voor mij gebeld naar mijn huisarts (die had al mijn gegevens al dus ook dat ik aan de Trigynon was) en die vertelde dat de pil 's middags bij de apotheek klaar zou liggen.
Nu kom ik bij de apotheek en die konden mij niet vinden in hun bestand (omdat ik nieuw was) dus moest ik me eerst inschrijven bij hun en dat hele gezeur. (Wat ik overigens wel vreemd vind, want mijn huisarts had toen alle gegevens al. Dan is dat bij de apotheek toch ook al doorgevoerd?) Maar goed, daarna kreeg ik te horen dat de Trigynon eruit zou gaan en dat ik de Trinordiol zou krijgen. Dat was precies dezelfde pil maar dan van een andere 'producent' en dathet dus helemaal geen invoed zou hebben.
Toen heb ik de laatse strip van mijn oude pil (Trigynon) gewoon opgemaakt. Ik had absoluut geen zin om die maand ongesteld te worden en ik heb dus géén stopweek gehad maar ben direct doorgegaan met de nieuwe strip van mijn nieuwe pil (Trinordiol). Maar toen ik een dag of twee later naar de wc ging schrok ik me het apezuur. Ik was ongesteld! Nou heb je wel eens doorbraakbloedingen als je doorslikt zegt men (nog nooit gehad trouwens) maar dit was écht ongesteld. De volgende dag was ik niet meer ongesteld maar de dagen erna wel-niet-wel-niet. Niet meer écht ongesteld maar wel steeds een beetje. Gekleurd prutje om het maar zo te zeggen.

Daarmee ben ik een anderhalve week aan het sukkelen geweest.
Nu (dus drie weken later) ben ik dan wel weer officieel ongesteld zo als het zou moeten maar wel heftiger dan toen ik de oude pil (Trigynon) gebruikte. Normaal verschoon ik de stopjes twee keer per dag ofzo maar nu ben ik inmiddels al wel vier keer geweest!
Ik vond het idee van die 'doorbraakbloeding' niet zo'n fijn idee en voelde me er ook niet echt beschermd mee. Ik had niet het idee dat die pil op de goede manier werkte. Nu moet ik binnenkort weer naar de huisarts en ik zal het daar dan ook wel voorleggen, maar wat vinden jullie van dit verhaal? Is de Trinordiol ook hetzelfde als de Trigynon? (Edit: ben al aan het googlen of dat het geval is. Ja, is schijnbaar wel zo.

)
Ik weet nu trouwens wel dat de Trigynon €18,26 per 24 weken kost en de Trinordiol 22,07. Dus klopt het idee dat de apotheken er meer aan verdienen wel. Zou dat het zijn? Dat ze mij de Trinordiol geven en zeggen dat de Trigynon eruit is om er aan te verdienen?