Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2007, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 07-01-2007 @ 15:58 :
Van de prikpil had ik juist een enorm libibo verlies (niet eens een daling, gewoon niet meer )
Sinds ik gestopt ben is dat weer helemaal op peil gekomen en ik ben nu 3 dagen ipv 6 ongesteld (Hoe dat kan weet ik niet maar ik=blij)
Nu ben ik niet aan de pil, doodsbang dat het weer gebeurd.
Ik weet niet wat 'normaal' is, maar ik heb het idee dat ik wel last heb van de pil, qua libido (vind het nog steeds een raar woord ) Ik slik microgynon 30 geloof ik, maar zou ik dan moeten switchen? Naar een lichtere pil ofzo? Ik slik 'm alleen voor anticonceptie, maar ik dacht dat microgynon al vrij licht was..?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 07:19
knir
knir is offline
Nu ik dit zo lees begin ik me echt af te vragen of en wat voor invloed de pil op mijzelf heeft. Ik slik al 4 jaar Microgynon 30, en voordat ik begon had ik een veel hoger libido, maar ik dacht dat het aan de leeftijd lag. Nu ik er zo over nadenk.. Verder zijn er de stemmingswisselingen en negatieve buien, maar goed dat kan ook aan andere dingen liggen. Denk dat ik binnenkort ga stoppen, kijken wat er gebeurt
Oud 29-01-2007, 21:53
*Sbien
*Sbien is offline
grappig dat een man zo meedenkt

maarrr ik word er echt kwaaiig van, ik ga dr morgen heen en ik sleur ze over hun deskjes. echt waar.
Oud 30-01-2007, 11:57
Anaïs
Anaïs is offline
Ik gebruik ook opnieuw microgynon 30, en geen problemen ermee. Met mijn libido is niets veranderd.
Toen ik 18 was heb ik een paar weken microgynon 30 genomen, maar toen was het een ramp: stemmingswisselingen, emo-aanvallen, en geen libido meer. De huisarts wou het toch nog eens proberen, omdat het voorlopig nog gratis is, en nu inderdaad geen problemen meer.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 14:41
*Sbien
*Sbien is offline
pfffff ik ben sinds vandaag echt teleurgesteld in apotheken. ze bleef dus gewoon volhouden dat t echt echt echt t zelfde is en gewoon dezelfde chemische samenstelling heeft. en dan zei ik weer JAAAHAAA maar toch heb ik er last van en er zijn nog veeeel meer vrouwen die last hebben dus ik wil gewoon weer mn ouwe proberen.

na een kwartier voelde ik al de behoefte om dr over dr deskje te sleuren maar uhh de ambiance in een apo is daar gewoon niet zo geschikt voor. vol met ouwies die mij mn stem horen verheffen over DE pil en het is er altijd al zo akelig stil.

O en ze vond t ook nog wel geinig om mij ff wat stress te bezorgen; als je last hebt van doorbraken is deze pil misschien wel sowieso te licht en dan heb je ook meer kans op zwangerschap he, als je 'm tenminste ook als anticonceptie gebruikt. hmja fijn bedankt he.

maarrr de aanhouder wint, want sabine ging gewooon met een pakje microgynon naar huis
Oud 30-01-2007, 14:54
Nona
Nona is offline
Citaat:
*Sbien schreef op 30-01-2007 @ 15:41 :
maarrr de aanhouder wint, want sabine ging gewooon met een pakje microgynon naar huis
Goed zo.
Oud 31-01-2007, 11:27
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
*Sbien schreef op 29-01-2007 @ 22:53 :
grappig dat een man zo meedenkt

maarrr ik word er echt kwaaiig van, ik ga dr morgen heen en ik sleur ze over hun deskjes. echt waar.
Ik heb een vriendin, dus ik denk graag mee Ik vind het al erg genoeg dat ik vaak meer weet dan de meeste meiden over de pil. Je moet maar eens kijken hoeveel meiden niet weten wat voor invloed bijv buikgriep op de pil kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2007, 21:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik nu al jaren Yasmin en heb nooit ergens last van gehad tot de laatste tijd. Ik heb tegenwoordig echt nergens zin meer in en als ik dan al dit soort verhalen lees dan ga ik toch mijn pil verdenken. Ik wil alleen liever niet switchen omdat ik heel lastig ben met medicijnen en heel snel last heb van bijwerkingen enzo (heb microgynon 30 gehad maar daar had ik zo ongeveer alle niet heel ernstige bijwerkingen van ) en verder bevalt deze goed.
Oud 31-01-2007, 22:35
Briseïs
Briseïs is offline
Ik gebruik nu ongeveer anderhalf jaar microgynon 30 en geloof me, met mijn libido is niets mis. (het schiet eerder de andere kant uit )
Oud 01-02-2007, 21:23
Vip3r
Vip3r is offline
Het is interessant om te zien hoeveel verschillende effecten het bij de een kan hebben, terwijl dat bij een ander weer totaal anders kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2007, 21:54
Shereentjuh
Shereentjuh is offline
ik gebruik het al een hele tijd en heb echt nergens last van
Oud 02-02-2007, 16:46
Spammie
Spammie is offline
Hm... Vreemd hoor. Nu ik dit topic lees wordt ik een beetje wakker.
Het zit namelijk zo.

Ik was sinds 3 jaar aan de trigynon. Op zich niet zoveel problemen mee. Alleen dat ik nog steeds niet precies wist wanneer ik ongesteld zou zijn. Ik stopte altijd op vrijdag en dan was ik het een keer maandag, dinsdag of zelfs woensdag. Op zich niet zo erg want dan was ik des te korter ongesteld. Het was alleen wel vervelend want je moest drie dagen met je spulletje in je tasje rondlopen. Maar goed, dat name ik er gewoon bij. Ook geen last van een verminderd libido ofzo.

Sinds ik vier maandjes geleden ben getrouwd ben ik ook verhuisd naar een ander dorp en dus ook naar een andere huisarts. Ik zit nu bij de huisarts van mijn man. Een maandje nadat ik bij mijn andere huisarts was, was mijn pil bijna op. Mijn man heeft toen voor mij gebeld naar mijn huisarts (die had al mijn gegevens al dus ook dat ik aan de Trigynon was) en die vertelde dat de pil 's middags bij de apotheek klaar zou liggen.

Nu kom ik bij de apotheek en die konden mij niet vinden in hun bestand (omdat ik nieuw was) dus moest ik me eerst inschrijven bij hun en dat hele gezeur. (Wat ik overigens wel vreemd vind, want mijn huisarts had toen alle gegevens al. Dan is dat bij de apotheek toch ook al doorgevoerd?) Maar goed, daarna kreeg ik te horen dat de Trigynon eruit zou gaan en dat ik de Trinordiol zou krijgen. Dat was precies dezelfde pil maar dan van een andere 'producent' en dathet dus helemaal geen invoed zou hebben.

Toen heb ik de laatse strip van mijn oude pil (Trigynon) gewoon opgemaakt. Ik had absoluut geen zin om die maand ongesteld te worden en ik heb dus géén stopweek gehad maar ben direct doorgegaan met de nieuwe strip van mijn nieuwe pil (Trinordiol). Maar toen ik een dag of twee later naar de wc ging schrok ik me het apezuur. Ik was ongesteld! Nou heb je wel eens doorbraakbloedingen als je doorslikt zegt men (nog nooit gehad trouwens) maar dit was écht ongesteld. De volgende dag was ik niet meer ongesteld maar de dagen erna wel-niet-wel-niet. Niet meer écht ongesteld maar wel steeds een beetje. Gekleurd prutje om het maar zo te zeggen. Daarmee ben ik een anderhalve week aan het sukkelen geweest.

Nu (dus drie weken later) ben ik dan wel weer officieel ongesteld zo als het zou moeten maar wel heftiger dan toen ik de oude pil (Trigynon) gebruikte. Normaal verschoon ik de stopjes twee keer per dag ofzo maar nu ben ik inmiddels al wel vier keer geweest!

Ik vond het idee van die 'doorbraakbloeding' niet zo'n fijn idee en voelde me er ook niet echt beschermd mee. Ik had niet het idee dat die pil op de goede manier werkte. Nu moet ik binnenkort weer naar de huisarts en ik zal het daar dan ook wel voorleggen, maar wat vinden jullie van dit verhaal? Is de Trinordiol ook hetzelfde als de Trigynon? (Edit: ben al aan het googlen of dat het geval is. Ja, is schijnbaar wel zo. )

Ik weet nu trouwens wel dat de Trigynon €18,26 per 24 weken kost en de Trinordiol 22,07. Dus klopt het idee dat de apotheken er meer aan verdienen wel. Zou dat het zijn? Dat ze mij de Trinordiol geven en zeggen dat de Trigynon eruit is om er aan te verdienen?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 21:12
Nona
Nona is offline
Spammie, eigenlijk hoort deze vraag in het piltopic op L&G dus misschien kun je hem daar nog eens posten.

Verder slik ik ook trinordiol en ik kan gewoon geen stopweek overslaan. Kon ik met microgynon trouwens ook niet, maar die was te licht voor mij dus geen wonder. Misschien dat het aan trinordiol ligt? Of anders reageert je lichaam misschien nog niet meteen goed op die nieuwe pil. Gewoon later nog eens proberen en kijken of het dan wel goed gaat.

Regels voor berichten