Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2007, 21:52
Fantôme
Fantôme is offline
een tijd geleden had ik een droom. Ik droomde dat ik met een groep vrienden uit was. Mijn vriend was daar ook bij. Vlak voor die droom had er in de krant gestaan dat er een schietpartij had plaatsgevonden waarbij een jongen ernstig gewond raakte. Nu droomde ik ook van een schietpartij waarbij mijn vriend geraakt zou worden. In mijn droom sprong ik ervoor en raakte de kogel mij. Daarna werd ik wakker.

Ik heb hier wel eens over nagedacht en ook gedacht of ik echt mijn leven voor hem zou geven.
Natuurlijk weet je nooit hoe je in het echt reageert wanneer je op het punt staat; jouw leven of die van je dierbare... ik denk dat er een paar mensen zijn voor wie ik mijn leven geef. (maar kan geen garanties doen, misschien sta je wel stijf van de schrik, ben je in shock enz...)
Dat is inderdaad mijn vriendje. Ook voor mijn broertje zou ik mijn leven geven. Voor mijn ouders zou ik dat ook doen, maar ik weet zeker dat als ik dat zou zeggen tegen hun, ze het er niet mee eens zijn, ze zullen het gevoel hebben dat het eerder andersom moet zijn.
Tenslotte zou ik voor twee van mijn vriendinnen ook mijn leven geven.

Natuurlijk zijn nog veel meer mensen me dierbaar, maar ik ben er niet van overtuigd dat ik mijn leven voor dat van hun zou geven. Wel zou ik het heel erg vinden als ze uit mijn leven zouden verdwijnen...
Oud 17-01-2007, 01:33
Verwijderd
De liefste zou zeggen dat deze persoon ver boven alle anderen zou staan, maar ik moet zeggen dat ik dat in mijn leven niet kan zeggen

Ik vind mijn man de allerliefste. Ik ben tenslotte niet met hem getrouwd vanwege de vele miljoenen die hij op de bank heeft maar omdat hij alles is wat ik ooit als klein meisje hoopte te vinden in mijn toekomstige partner, maar dan meer en beter. Mijn rots, maatje, minnaar die er altijd is, me het gevoel geeft de mooiste vrouw van de wereld te zijn, bij wie ik me geborgen en veilig voel, met wie ik zo ontzettend veel plezier heb, nog steeds iedere dag.

Ik vind mijn moeder de allerliefste, omdat ik zo vaak verhalen hoor waardoor ik denk: Ik heb het zó getroffen met haar. Ze is zo wijs, verstandig, ik voel me zo geborgen bij haar, ik weet dat ze me in alles steunt en ik hoop maar dat, als ik het geluk heb later moeder te worden, ik ook maar een fractie van een moeder zal kunnen zijn als dat zij altijd is voor mij.

En mijn zus is de allerliefste. Behalve zus ook vriendin, bij wie ik alles kwijt kan, die me altijd steunt, met wie ik ontzettend veel plezier heb en ik een verbondenheid voel die ik lang niet met al mijn broers en zussen voel.

En wat vriendinnen van me. Om alles wat ik met ze deel, hoe ze er altijd voor me zijn, altijd achter me staan zelfs als ze het niet met me eens zijn, uit wie ik zoveel energie en vreugde kan halen.

Ze zijn allemaal de allerliefste, maar allemaal op een totaal ander level, en hun 'liefheidgehalte' is dan ook in de verste vertes niet met elkaar te vergelijken.
Ik denk dat ik gewoon ontzettend veel geluk heb met al die lieve mensen om me heen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 08:51
Verwijderd
De liefste persoon van de hele wereld is Roosje, mijn vriendin. Om een hele boel redenen maar de belangrijkste zijn dat ze me aanvult, me de liefde geeft die ik nodig heb, in een hoop opzichten op me lijkt en me inspiratie geeft om nieuwe dingen te proberen, me de andere kant van zaken laat zien, me ongelofelijk vrolijk en gelukkig maakt. In een tijdje is ze uitgegroeid tot zo ongelofelijk belangrijk en ik hoef alleen maar naar haar te kijken om te smelten. <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten