Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2007, 19:00
Anaïs
Anaïs is offline
Ik slaap tijdens de blok- en examenperiode altijd met van die oordopjes. Van mij zijn het gewoon wegwerpdopjes, die mijn pa meebrengt van zijn werk. Oprollen, insteken en Zzzzzz.

Nadeel? Het duurt een tijdje eer ik mijn wekker hoor, gelukkig gaat hij van luid naar heel luid. Dus als de buren mij lang uit mijn slaap proberen te houden, zorg ik er voor dat zij op tijd weer opstaan

Veel oorsmeer? Daar heb ik geen last van, en is makkelijk op te lossen als je dat wel hebt...
Oud 03-03-2007, 12:59
Sawyer
Sawyer is offline
kan prima ik gebruik die standaard gele ook vrij veel en al langer dan een jaar dezelfde, doen het nog perfect, nooit ergens last van.
Oud 21-01-2010, 08:07
Ralph1982
Ralph1982 is offline
Het is niet verstandig voor je oren om die weg werp oordopjes heel de dag in te houden. Je duwt al het oorsmeer je oor in en veroorzaak irritatie. Veel gemaakte fout is ook om ze vaker te gebruiken terwijl ze voor eenmalig gebruik zijn. Oordopjes moet je schoon maken! Om maar te zwijgen van de druk die die dopjes op je oren geven.

De alpine sleepsoft zijn inderdaad een leuke oplossing. Nadeeltje blijft dat ze nog steeds diep je oor in gaan dus weer aanmaak van overtollig oorsmeer. Ik zou een keer kijken voor proplugs gehoorbescherming. Zijn wel iets duurder rond de 20euro maar je kunt er ook een paar jaar mee vooruit. Die proplugs liggen in je oorschelp en gaan niet diep je oor in. Ze hebben ze in 8 maten dus van volwassene tot baby kunnen die dingen gedragen worden. zie voor meer informatie.

De weg werp oordopjes hebben vaak ook als nadeel dat ze geen ventiel/gaatje hebben. Voor sommige mensen kan dit een zeer vervelend effect hebben omdat je last krijgt van drukverschillen.

Laatst gewijzigd op 21-01-2010 om 11:52. Reden: reclame byebye
Oud 21-01-2010, 08:16
surimeid
surimeid is offline
het is niet verstandig wel handig om te gebruiken...
als je voelt dat je in slaap valt zou ik ze uitdoen...
het is heel slecht voor je gehoor...
Oud 21-01-2010, 11:50
Pluis
Pluis is offline
hallo up uit 2007 *zwaait*

Regels voor berichten