Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo, lekker offtopic ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb er veel over gelezen en ik vind het gewoon mooi en interessant |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Django |
![]() |
||
Citaat:
(godsdienst, trouwens. God is geen eigennaam, maar een beschrijving van een fictief iets. Heeft ook meervoudsvorm: goden.)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Paganisme is toch ook een religie? Anders zou je jezelf toch nooit een paganist kunnen noemen? paganisme is een samenkomst van oude natuurreligies, die tesamen in de moderne wereld als 1 religie worden beschouwd. |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, het hangt eigenlijk nooit af van de religie, want kleine kinderen nemen het gewoon van hun ouders over. Ouders zouden daarom totaal geen uiting aan hun religie moeten geven zolang kinderen in de buurt en nog jong en kwetsbaar zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Django |
![]() |
||
Citaat:
Het is idd zogezegd een christelijk werk om een heiden te bekeren, maar een heidens karwei om een christen te bekeren !!! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Atheïsme is evenveel een religie als kaalheid een haarkleur is.
Laatst gewijzigd op 22-03-2007 om 19:18. |
![]() |
||
Citaat:
Mooi gezegd |
![]() |
||
Citaat:
![]() God zij met u Laatst gewijzigd op 22-03-2007 om 21:50. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En God is ook met u ![]()
||
Citaat:
Jezus was iemand die een religieuze boodschap had over God, die toch overduidelijk binnen het domein van de religie valt (als God geen religie is, wat dan wel?). Kortom: Jezus was een religieus persoon. Daarom is een relatie met Jezus religieus van aard en hang je dus als christen een religie aan.
||
Citaat:
Als de jongen die beweert niet religieus te zijn, maar wel gelooft dit zegt, zou hij dan wellicht kunnen bedoelen dat hij niet bij een kerk zit, of zich niet kan vinden in een aantal, in dit geval christelijke, gebruiken, maar wel de genade van Christus wil aannemen? Die mensen bestaan, we hebben bijvoorbeeld bij zo iemand, die van huis uit niet naar de kerk gaat, in de klas gezeten, you know?
||
![]() |
Citaat:
Oohw ik ga wel naar de kerk hoor. maar een geloof deel je niet met anderen, het is een persoonlijk relatie tussen jou en God/Jezus. en ik weet dat ik verder de genade van God heb, anders was ik er niet meer. You Guys Dont Believe Me If I Say That There's Nothing Religious About Christ? Go Surfin' Though The Net Or Somthin.. ![]() God Bless.. |
![]() |
|||
Citaat:
Ik vind het onderscheid dat de reformatorische wijsbegeerte maakt, niet geheel onnuttig. Mijns inziens is echter dat je deze zaken wel kunt onderscheiden, maar niet kunt scheiden. Als je gelooft in een god, ga je ook leven zoals deze god zou willen. Daarom volgt, de terminologie van de reformatorische wijsbegeerte toepassend, uit geloof altijd religie. Citaat:
||
Citaat:
dat laatste wat je zegt is niet helemaal waar. het geloof neemt in de stroming in kwestie de positie in vcan de fundamentele uitgangspunten van je denken. descartes' "ik denk dus ik ben," zijn volledige overgave aan de rede, is hier een even sterke geloofsdaad als de overgave aan God. Onnodig uit te leggen dat niet uit beide geloven een religie vorotkomt. natuurlijk kun je beargumenteren dat een denken gebaseerd op descartes standpunt enige religieuze aspecten vertoont, maar de defenities liggen nu eenmaal anders. Altijd die defenities weer ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als we het gaan hebben over religie of godsdient dan is het, denk ik, eerst van belang dat we voor elkaar duidelijk krijgen wat we met religie bedoelen. Zo maak ik bijvoorbeeld onderscheid tussen religie en geloof. Ik zie dat zo dat geloof een-relatie-hebben-met is. En ik zie religie of godsdienst als het-bedienen-van. Maar het kan zo zijn dat die woorden voor jou een andere betekenis hebben. En dan kan er discommunicatie ontstaan, waardoor we langs mekaar heen gaan praten. Jezus en christenen zijn dus wel in een zekere mate religieus (als het goed is, tenminste), maar de bediening is niet het belangrijkste. En op dat punt denk ik dat DouglasEX ongelijk heeft met zijn stelling dat Jezus niet religieus is. Jezus diende God wel met de wet, zeker. Maar Jezus legde ons de wet niet op. Hij legde uit dat wij elkaar niet mogen oordelen naar de wet. Wel vermanen en onderwijzen. De kerk van tegenwoordig is erg religieus. Religieus in de zin van: elkaar een juk opleggen door wettisisme. Dit is niet wat Jezus bedoeld heeft en ik denk dat DouglasEX ons daarvoor wilde waarschuwen.
||
Citaat:
de pot verwijt de ketel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De bewering dat de twee instellingen gelijk aan elkaar zijn klopt van geen kanten.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Christendom Verwijderd | 174 | 28-11-2007 19:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Steeds meer horeca bedrijven verbieden hoofddoekjes Quincy | 500 | 30-09-2004 19:53 | |
Evolutietheorie is bull-shit! Hydrogen | 322 | 20-05-2004 09:01 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |