![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat je zomaar even voorbij gaat aan het concept innovatie van Merton. @ Mark: ik had het over Hirshi en de sociale controle theorie (te situeren in de jaren '60 van de vorige eeuw) ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk overigens dat het allemaal wel meevalt met dat mensen anderen losers vinden. Toen iemand bij mij in de klas aan kwam zetten met "ik ga elk weekend uit en heb 7 one night stands gehad" was de reactie dat hij dan kennelijk een kutte thuissituatie had en niet in staat was een relatie langer vol te houden dan ze dronken bleef.
||
Citaat:
![]() Daarbij denk ik dat dit artikel in mindere mate slaat op belgie, omdat dat toch een andere cultuur is, met een andere historie. De jongerensituatie is waarschijnlijk minder vergelijkbaar met NL, maar ik ken de belgen situatie niet. (er zijn iig geen rellen geweest ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Misschien komt het omdat er alleen maar wat citaten uit het artikel geplukt zijn, maar de schrijver klinkt nogal verward. Sowieso is klagen over zogenaamd relativisme al een goede bullshit indicator.
EDIT: Hier is het volledige artikel te vinden, maar ik word er niet veel wijzer van.
Laatst gewijzigd op 19-03-2007 om 14:16. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Beiden heb ik een tijd terug eigenlijk al uitvoerig uitgelegd hoor ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder erger ik me vaak aan de passieve houding die ik aantref onder jongeren als het gaat om demonstraties enzo. Het nut ervan wordt niet meer ingezien doordat men liever msnt of computerspelletjes speelt. Ik denk ook dat de resultaten van de demonstraties toen worden onderschat. Als je niet fel genoeg je mening uit is het geen wonder dat men niet naar je luistert. De politiek luistert pas wanneer ze onder de indruk zijn van de hoeveelheid mensen en de felheid van de beargumentatie. En dan zal je niet de oorlog in Irak stoppen, je hebt in ieder geval duidelijk gemaakt dat er nog doordachte mensen zijn. Laatst gewijzigd op 22-03-2007 om 19:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar hoezo zijn de jongeren dan veranderd? Heeft het met de oorlog te maken, die toen nog vers in het geheugen stond? Of de media, die aan 1984 van George Orwell doet denken? |
![]() |
||
Citaat:
Denk daarbij aan krakers, antiglobalisten, milieuactivisten. Zeer logisch dat hun demonstraties geen doel bereiken (want de doelen die ze nastreven zijn inherent fout, en hun doelen daarom aanpassen doen ze niet). Wat ze verder doen roept weerzin op (zo hadden ze die lullo's in het bos van Schinveld met boomhut en al omver mogen zagen voor mijn part in plaats van miljoenen gemeenschapsgeld uit te geven aan ontruimingen) waardoor mensen demonstreren gaan asociëren met dergelijke mensen.
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Die actievoerders komen tenminste in het geweer tegen dat soort smerige honden. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten Waterput | 12 | 02-01-2008 10:01 |