Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2007, 19:15
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 18-03-2007 @ 17:39 :
Pardon, je weet niet hoe het in Nederland zit met dergelijke bewegingen!? Je had het heus wel gemerkt als de uni dagen bezet was geweest of als de achterstandsgroepen auto's in de fik stonden te steken, hoorrrr.
En de rellen van de studenten en die van de achterstandsgroepen kwamen voort uit veranderingwil, de allochtone franse jongeren uit de buitenwijken voelden zich uitzichtloos, en in een zure situatie. Dit was hun manier om te laten zien dat het niet langer kon.
De studenten waren het voor zover ik me kan herinneren niet eens met een nieuwe wet die jonge professionals makkelijker kon laten onstlaan. Ik zie mijn studiegenoten nog niet massaal de boel bezetten bij zoiets. Kijk maar met hoeveel gemak Rutte's plannen er doorheen gedrukt zijn, niemand was er blij mee. Maar wie doet er wat? Niemand.

En tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren. De Fransen doen iets, de brazilianen niet, ze willen het mischien net zo, maarjah je moet het dan ook DOEN!.
Ik woon in België

Ik denk dat je zomaar even voorbij gaat aan het concept innovatie van Merton.

@ Mark: ik had het over Hirshi en de sociale controle theorie (te situeren in de jaren '60 van de vorige eeuw)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2007, 19:31
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-03-2007 @ 20:12 :
Precies wat er staat, knullie.
Ik begrijp je niet, ''knullie''.
Oud 18-03-2007, 19:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 18-03-2007 @ 20:31 :
Ik begrijp je niet, ''knullie''.
Dat is uiteraard een persoonlijke aanval op je om je leeftijd.

Ik denk overigens dat het allemaal wel meevalt met dat mensen anderen losers vinden. Toen iemand bij mij in de klas aan kwam zetten met "ik ga elk weekend uit en heb 7 one night stands gehad" was de reactie dat hij dan kennelijk een kutte thuissituatie had en niet in staat was een relatie langer vol te houden dan ze dronken bleef.
Oud 18-03-2007, 20:14
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
perfectme schreef op 18-03-2007 @ 20:15 :
Ik woon in België
Dan had je het alsnog gemerkt, want die franse rellen werden ook overal op hetnieuws uitgezonden. Zoeits blijft niet onopgemerkt
Daarbij denk ik dat dit artikel in mindere mate slaat op belgie, omdat dat toch een andere cultuur is, met een andere historie. De jongerensituatie is waarschijnlijk minder vergelijkbaar met NL, maar ik ken de belgen situatie niet. (er zijn iig geen rellen geweest)
Oud 18-03-2007, 20:25
RepsaJ Neretgun
RepsaJ Neretgun is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-03-2007 @ 20:12 :
Precies wat er staat, knullie.
Zielig dat er toch nog mensen zijn die elkaar bevooroordelen op leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 21:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 18-03-2007 @ 21:25 :
Oud 18-03-2007, 21:47
Verwijderd
Laat die arme Ahmed toch eens met rust, jongens.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 23:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-03-2007 @ 20:38 :
Dat is uiteraard een persoonlijke aanval op je om je leeftijd.
Een GRAPJE, huilebalk.

Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 18-03-2007 @ 21:25 :
Waarom besteed jij je tijd niet aan het in elkaar zetten van tenminste één goed beargumenteerde post in plaats van hier de drama queen uit te hangen?

Citaat:
perfectme schreef op 18-03-2007 @ 20:15 :
@ Mark: ik had het over Hirshi en de sociale controle theorie (te situeren in de jaren '60 van de vorige eeuw)
Nooit van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 12:42
Melpomene
Melpomene is offline
Lief zijn

Misschien wil perfectme zich verduidelijken?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 12:46
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-03-2007 @ 22:47 :
Laat die arme Ahmed toch eens met rust, jongens.
Precies!
Oud 19-03-2007, 13:51
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Misschien komt het omdat er alleen maar wat citaten uit het artikel geplukt zijn, maar de schrijver klinkt nogal verward. Sowieso is klagen over zogenaamd relativisme al een goede bullshit indicator.

EDIT: Hier is het volledige artikel te vinden, maar ik word er niet veel wijzer van.

Laatst gewijzigd op 19-03-2007 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 13:55
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2007 @ 20:15 :

Gewoon de jeugd met 2/3 terugbrengen, bijv. alles onder HAVO afmaken, dat zou veel schelen.
kortzichtige freak.
Oud 19-03-2007, 15:26
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 19-03-2007 @ 13:42 :
Lief zijn

Misschien wil perfectme zich verduidelijken?
Wat moet ik toelichten? De sociale controle theorie van Hirshi of innovatie van Merton (inzake de jongerenrellen in de Parijse voorsteden)?
Beiden heb ik een tijd terug eigenlijk al uitvoerig uitgelegd hoor
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 16:05
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-03-2007 @ 00:28 :

Waarom besteed jij je tijd niet aan het in elkaar zetten van tenminste één goed beargumenteerde post in plaats van hier de drama queen uit te hangen?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 21:04
Fides
Fides is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 19-03-2007 @ 17:05 :
Je snapt toch wel dat je hem door deze reactie gewoon gelijk geeft hč?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 21:07
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Fides schreef op 19-03-2007 @ 22:04 :
Je snapt toch wel dat je hem door deze reactie gewoon gelijk geeft hč?
Neej ik vind het vervelend dat hij iemand Knullie noemt en hem daarom bevooroordeeld. Het wekt ook een beeld op dat lijkt ofdat die persoon minder is en geen mening heeft. Vind ik vervelend.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 19-03-2007 @ 22:07 :
Neej ik vind het vervelend dat hij iemand Knullie noemt en hem daarom bevooroordeeld. Het wekt ook een beeld op dat lijkt ofdat die persoon minder is en geen mening heeft. Vind ik vervelend.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-03-2007 @ 00:28 :
Een GRAPJE, huilebalk.

Maar ironisch genoeg illustreert deze persoonlijke aanval op mij het topiconderwerp: jongeren zijn meer bezig met futiliteiten dan echte problemen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:20
Uice
Uice is offline
De volgende die de woorden 'persoonlijke aanval' gebruikt stuur ik een pm met een plaatje van een lul.
Oud 20-03-2007, 14:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 20-03-2007 @ 15:20 :
De volgende die de woorden 'persoonlijke aanval' gebruikt stuur ik een pm met een plaatje van een lul.
Hoe kom jij aan plaatjes van een lul?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:47
RepsaJ Neretgun
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-03-2007 @ 15:08 :
Maar ironisch genoeg illustreert deze persoonlijke aanval op mij het topiconderwerp: jongeren zijn meer bezig met futiliteiten dan echte problemen.
neej ik vind het gewoon vervelend dat jij jongere forum gebruikers beledigd.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
RepsaJ Neretgun schreef op 20-03-2007 @ 15:47 :
neej ik vind het gewoon vervelend dat jij jongere forum gebruikers beledigd.
Ik vind het gewoon vervelend dat jij een grapje van mijn kant misbruikt om mij zwart te maken. Het is zielig, het is kinderachtig en het is ook nog bijzonder doorzichtig.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 18:02
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Juice schreef op 20-03-2007 @ 15:20 :
Persoonlijke aanval.
Oud 20-03-2007, 22:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2007 @ 20:15 :

Gewoon de jeugd met 2/3 terugbrengen, bijv. alles onder HAVO afmaken, dat zou veel schelen.
Als je 17 bent en nog niet helemaal alles in perspectief kunt zien, is dit mss leuk en provocerend, maar van een afgestuurde rechtenstudent met serieuze maatschappelijke ambities zou je toch wel iets meer mogen verwachten.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 19:17
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 17-03-2007 @ 21:04 :
We zijn niet allemaal overschillig en lui, maar ik denk dat er meer luie en overschille laag opgeleiden zijn dan hoog opgeleiden. Alleen dat is voor zover ik weet altijd zo geweest, en ik vind het ook wel iets typisch Nederlands. Daar waren de mensen altijd wel rlxt en overschillig als ze maar geld konden verdienen. Bij de Fransen zit het wel anders, kijk maar naar al die die studentprotesten en jongerenrellen. Dat komt niet voort uit onverschilligheid maar uit de wil iets te veranderen. Dat vuur mist in Nederland en dat is geen modern verschijnsel maar een soort van geschiedkundig feit. In Nederland geen revolutie, geen arbeiderstaking, geen massaal verzet. Nu niet en vroeger niet.
Je bent toch wel bewust van het feit dat Nederland een zeer rijke geschiedenis heeft op het gebied van jongerenprotesten? Amsterdam was in de jaren '60 en '70 zo ongeveer het centrum van politieke protesten door studenten, deze periode wordt ook wel met de term democratisering aangeduid.

Verder erger ik me vaak aan de passieve houding die ik aantref onder jongeren als het gaat om demonstraties enzo. Het nut ervan wordt niet meer ingezien doordat men liever msnt of computerspelletjes speelt. Ik denk ook dat de resultaten van de demonstraties toen worden onderschat. Als je niet fel genoeg je mening uit is het geen wonder dat men niet naar je luistert. De politiek luistert pas wanneer ze onder de indruk zijn van de hoeveelheid mensen en de felheid van de beargumentatie. En dan zal je niet de oorlog in Irak stoppen, je hebt in ieder geval duidelijk gemaakt dat er nog doordachte mensen zijn.

Laatst gewijzigd op 22-03-2007 om 19:22.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 10:04
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Lotte schreef op 22-03-2007 @ 20:17 :
Je bent toch wel bewust van het feit dat Nederland een zeer rijke geschiedenis heeft op het gebied van jongerenprotesten? Amsterdam was in de jaren '60 en '70 zo ongeveer het centrum van politieke protesten door studenten, deze periode wordt ook wel met de term democratisering aangeduid.
Dat wist ik niet.

Maar hoezo zijn de jongeren dan veranderd? Heeft het met de oorlog te maken, die toen nog vers in het geheugen stond? Of de media, die aan 1984 van George Orwell doet denken?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 12:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lotte schreef op 22-03-2007 @ 20:17 :
Verder erger ik me vaak aan de passieve houding die ik aantref onder jongeren als het gaat om demonstraties enzo. Het nut ervan wordt niet meer ingezien doordat men liever msnt of computerspelletjes speelt.
Dat hangt maar net van het doel ervan af. Ik denk dat het imago van demonstreren over het algemeen lijdt onder groeperingen die óveral tegen zijn en óveral tegen demonstreren en daarbij zelfs hun toevlucht nemen tot geweld.

Denk daarbij aan krakers, antiglobalisten, milieuactivisten.

Zeer logisch dat hun demonstraties geen doel bereiken (want de doelen die ze nastreven zijn inherent fout, en hun doelen daarom aanpassen doen ze niet).
Wat ze verder doen roept weerzin op (zo hadden ze die lullo's in het bos van Schinveld met boomhut en al omver mogen zagen voor mijn part in plaats van miljoenen gemeenschapsgeld uit te geven aan ontruimingen) waardoor mensen demonstreren gaan asociëren met dergelijke mensen.
Oud 23-03-2007, 16:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-03-2007 @ 13:47 :
Denk daarbij aan krakers, antiglobalisten, milieuactivisten.
Helden, zijn het.

Citaat:
Zeer logisch dat hun demonstraties geen doel bereiken (want de doelen die ze nastreven zijn inherent fout, en hun doelen daarom aanpassen doen ze niet).
Nou nee, hun demonstraties bereiken niets omdat de regeringsleiders lak hebben aan de roep om moreel en verantwoord, eerlijk leiderschap. De doelen van deze leiders zijn inherent fout. Het doel van de eerdergenoemde demonstranten is nobel.

Citaat:
Wat ze verder doen roept weerzin op (zo hadden ze die lullo's in het bos van Schinveld met boomhut en al omver mogen zagen voor mijn part in plaats van miljoenen gemeenschapsgeld uit te geven aan ontruimingen) waardoor mensen demonstreren gaan asociëren met dergelijke mensen.
Het roept alleen weerzin op bij mensen die er belang bij hebben de gevestigde orde in stand te houden, mensen die een plekje willen in de gevestigde orde en mensen die gehersenspoeld zijn door de gevestigde orde.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 17:44
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 16-03-2007 @ 16:51 :
We're doomed.
Seconded, we're all gonna die!!!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-03-2007 @ 17:54 :
Nou nee, hun demonstraties bereiken niets omdat de regeringsleiders lak hebben aan de roep om moreel en verantwoord, eerlijk leiderschap. De doelen van deze leiders zijn inherent fout. Het doel van de eerdergenoemde demonstranten is nobel.
Nee, hun demonstraties bereiken niets omdat ze weinig steun hebben bij de bevolking. Het mooie (en het vervelende) aan de representatieve democratie is dat bestuurders wel degelijk wijken onder electorale druk. Onder Dijkstal was de VVD een redelijk normale, fastoenlijke partij met liberale principes. Maar ja, hij verloor de verkiezingen dus nu hebben ze zonder schroom hun liberale ideeën aan de kant gezet en ingeruild voor extreem-rechtse en populistische ideeën. Het CDA weet best dat aan de landbouwsubsidies bloed kleeft en dat de hypotheekrenteaftrek een dom systeem is dat miljarden vernietigt - maar de stemmers willen het. De PvdA is populair onder allochtonen, daarom hebben ze Albayrak en Aboutaleb. Enzovoorts.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 21:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2007 @ 20:34 :
Nee, hun demonstraties bereiken niets omdat ze weinig steun hebben bij de bevolking. [...] Enzovoorts.
Dat klopt, maar dat sluit wat ik zei niet uit.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2007 @ 22:24 :
Dat klopt, maar dat sluit wat ik zei niet uit.
Jawel, want ik geef een alternatieve verklaring. Het doel van de demonstranten is ook helemaal niet altijd nobel.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 21:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2007 @ 22:27 :
Jawel, want ik geef een alternatieve verklaring. Het doel van de demonstranten is ook helemaal niet altijd nobel.
Nee, de verklaringen zijn compatibel. De regeringsleiders zíjn helemaal niet uit op nobel en eerlijk bestuur (zoals ik zei), maar ze zijn bezig met electorale overwegingen (zoals jij zei).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2007 @ 22:32 :
Nee, de verklaringen zijn compatibel. De regeringsleiders zíjn helemaal niet uit op nobel en eerlijk bestuur (zoals ik zei), maar ze zijn bezig met electorale overwegingen (zoals jij zei).
Klopt, maar dat heeft verder weinig te maken met de verklaring voor het feit dat de demonstraties verder weinig helpen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 21:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2007 @ 22:34 :
Klopt, maar dat heeft verder weinig te maken met de verklaring voor het feit dat de demonstraties verder weinig helpen.
Jawel, want de demonstraties roepen op tot nobel en eerlijk leideschap.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2007 @ 22:35 :
Impliciet misschien.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 21:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2007 @ 22:39 :
Impliciet misschien.
Geef nou maar toe.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2007 @ 22:39 :
Geef nou maar toe.
Nee, ik geef niets toe. De demonstraties slagen niet; niet omdat politici niet nobel en eerlijk zijn, maar simpelweg omdat er te weinig draagvlak is voor de idealen van de demonstranten.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 22:11
perfectme
perfectme is offline
Ik ben met Mephi, maar ik kan je redenering wel volgen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 22:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-03-2007 @ 22:35 :
Ja, want de acties van die 'helden', namelijk het gooien van molotovcocktails naar de politie, het afbreken van hele steden en panden en het stelen van andermans bezit zijn echt dé voorbeelden van hoe je vreedzame verandering bewerkstelligt.
Oud 26-03-2007, 23:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-03-2007 @ 23:58 :
Ja, want de acties van die 'helden', namelijk het gooien van molotovcocktails naar de politie, het afbreken van hele steden en panden en het stelen van andermans bezit zijn echt dé voorbeelden van hoe je vreedzame verandering bewerkstelligt.
Maak er maar weer een karikatuur van. En ondertussen je heldin Verdonk verdedigen die mensen de dood injoeg en Balkenende die ons als land een smerige oorlog deed steunen. Nee, dát zijn goede voorbeelden.

Die actievoerders komen tenminste in het geweer tegen dat soort smerige honden.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2007 @ 22:42 :
Nee, ik geef niets toe. De demonstraties slagen niet; niet omdat politici niet nobel en eerlijk zijn, maar simpelweg omdat er te weinig draagvlak is voor de idealen van de demonstranten.
Net gaf je het al (impliciet) toe. En je moet toch toegeven dat types als Balkenende en de VVD-club die ons een illegale oorlog instorten en daarover liegen, geen nobele en eerlijke politici zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-03-2007 @ 00:40 :
Net gaf je het al (impliciet) toe. En je moet toch toegeven dat types als Balkenende en de VVD-club die ons een illegale oorlog instorten en daarover liegen, geen nobele en eerlijke politici zijn.
Dat geef ik alle dagen toe, maar dat verandert niets aan de reden waarom demonstraties geen nut hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 00:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-03-2007 @ 01:21 :
Dat geef ik alle dagen toe, maar dat verandert niets aan de reden waarom demonstraties geen nut hebben.
AAAAAAAAAAAAAARGGGHHHH
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten