Tink* viel haar redder huilend in de armen. ‘Hij..hij..’ bracht ze snikkend uit. ‘Stil maar’ suste Dukko. ‘Het is voorbij. Hij kan je geen kwaad meer doen’ Dukko wikkelde haar in een deken en droeg haar helemaal naar zijn huis toe. En tink* bedacht zich onderweg dat ze zich helemaal veilig voelde in zijn sterke armen. Ze was midden in de hoofdstad van de vijand, iemand had nog geen tien minuten geleden geprobeerd om haar te verkrachten en toch voelde ze zich veilig. Het was een rare gewaarwording. ‘Zou dat nou die liefde zijn waar mijn moeder het altijd over had?’ dacht ze bij zichzelf.
Net toen ze die gedachte had zei Dukko: ‘We zijn er’ Hij zette haar op de grond voor een deur. Het huis van Dukko was gebouwd van witte steen, net zoals alle andere huizen in Minas Tirith. Maar omdat Dukko’s familie redelijk welgesteld was kon Dukko zich een groter huis permitteren dan de gemiddelde Gondoriaan. ‘Het is niet veel’ zei Dukko toen hij de deur opendeed ‘maar het is thuis.’ Tink* liep naar binnen. ‘Het is prachtig’ zei ze. Dukko pakte een wijnbokaal van tafel en schonk voor Tink* een glas in. ‘Vind je? Ik heb het zelf ingericht, alleen omdat ik zo vaak weg ben komt mijn zus Skilly eens in de week langs om schoon te maken. Hij liep naar de kledingkast en haalde er een jurk uit. ‘Deze had ik voor haar gekocht maar hij paste niet. Misschien kun jij hem aan? Volgens mij ben je net wat slanker dan zij.’ Tink* pakte de jurk aan en liep naar een andere kamer. Vijf minuten later kwam ze terug met de jurk aan. ‘En? Hoe staat ie?’ Dukko’s mond viel open. ‘Prachtig! Hij staat je echt prachtig!!’ en dat meende hij. Hij had haar alleen nog maar in gevechtspantser gezien, en in een jurk die haar vormen accentueerde was ze nóg mooier dan eerst, als dat al mogelijk was. ‘Je mond staat open’ zei Tink* plagerig. Dukko werd rood. ‘Oh eh sorry’ Tink* begon te giechelen. Ze vond het kennelijk maar wat grappig dat ie zo zenuwachtig werd. Toen liep ze ineens naar hem toe en zoende ze hem vol op de mond. Even later stonden ze in een innige omhelzing en weer enkele ogenblikken later schuifelden ze al zoenend naar Dukko’s slaapkamer waar ze elkaars kleren uittrokken en de liefde bedreven…
Enige tijd later werd Dukko wakker. Het viel hem meteen op dat het al donker was. Kennelijk had die vrijpartij hem behoorlijk uitgeput. ‘Shit, hoe lang heb ik geslapen??’ dacht hij bij zichzelf. Hij keek naast zich en zag dat Tink* nog sliep. Ze was dicht tegen hem aangekropen. En toen ineens herinnerde hij zich dat ze om acht uur bij de koning waren uitgenodigd!!! Hij vloog verschrikt overeind. Toen keek Tink* op. ‘Wat is er liefje?’ zei ze nog half slapend. ‘Niks schat’ zei Dukko ‘Ga maar weer slapen’ Toen zei Tink*: ‘Nee kom op Dukko, nu wil ik het weten ook!’ Dukko zuchtte. ‘Ik heb de dinerafspraak met koning Aragorn gemist.’ Zuchtend liet hij zich achterover in bed vallen. En toen zag hij iets blinken in het dakgebinte boven hen…
‘KIJK UIT!’ schreeuwde hij. Hij duwde Tink* uit bed. Een scherp werpmes boorde zich in het hoofdkussen, precies op de plek waar net nog Tink*’s hoofd lag. Toen sprong er een gestalte in een zwarte mantel op het bed. In de vrijwel donkere kamer was de moordenaar zo goed als onzichtbaar. Een tweede werpmes vloog in Dukko’s richting. Dukko kon het ding nog maar net ontwijken. Toen wierp hij zich naar voren. Hij stootte de moordenaar omver en beiden vielen op het bed. De twee tegenstanders rolde vechtend over het bed heen. Dukko wist het werpmes dat in het kussen zat te pakken en stak dit in de borst van de aanvaller. Meteen verslapte zijn greep. Ondertussen had Tink* een kaars van het nachtkastje gepakt. Toen ze deze had aangestoken keek Dukko verbaasd naar de dode moordenaar. Hij was helemaal gekleed in het zwart en hij had ook een zwart masker op. ‘Wat is dat voor iemand?’ vroeg hij terwijl hij het lijk onderzocht. ‘Een arcani’ antwoordde Tink* ‘Een sluipmoordenaar in dienst van de Heerser der Weerwolven.' Dukko verwijderde het masker. Eronder was een wolvekop zichtbaar maar deze veranderde langzaam in een gewoon mensenhoofd. Toen de verandering voltooid was zei Dukko verbaasd: ‘Maar dat is Light Fighter!! Sinds wanneer werkt zij voor de Heerser der Weerwolven??? Ik ken haar al mijn hele leven!!’ ‘Arcani zijn overal geïnfiltreerd’ zei Tink*. 'Generaal Elpida liet zich ook adviseren door een lid van diezelfde orde, heb ik gehoord.' Toen haalde Dukko een briefje uit Light Fighter’s broekzak. Op het briefje stonden namen en tekeningen van de personen van wie die namen waren. Dukko zag behalve zijn eigen naam ook de namen van de belangrijkste kapiteins van Minas Tirith staan, evenals raadgevers van de koning en andere belangrijke mensen. Helemaal bovenaan stond de naam van koning Aragorn zelf. ‘Dit is een moordlijst!’ zei Dukko verschrikt. ‘Ze willen alle hooggeplaatsten in Minas Tirith omleggen! Dat zal heel de stad lamleggen!’ ‘En rijp maken voor invasie’ voegde Tink* eraan toe.
‘Dat kan die ene weerwolf nooit allemaal in zijn eentje doen’ zei Dukko. Tink* schudde haar hoofd. ‘Arcani werken meestal in groepjes.’ Dukko begon zijn harnas aan te trekken. ‘Ik moet de koning waarschuwen! Als we Aragorn verliezen dat verliezen we de stad!!’ Hij gespte zijn zwaard om. ‘Blijf hier!’ Toen pas zag hij dat Tink* ook een harnas had aangetrokken. ‘En de kans lopen dat ik je nooit meer terugzie? No way, ik ga met je mee!’ Dukko schudde zijn hoofd. ‘Veel te gevaarlijk!’ ‘Vergeet niet dat ik een getraind zwaardvechter ben meneertje’ zei Tink*. ‘Ik ga met je mee of je het nu leuk vind of niet’ Dukko begreep dat ze niet tegen te houden was en zuchtte: ‘Ok dan, maar doe wel voorzichtig.’ Toen opende hij de deur en liep naar buiten. Buiten was gegil te horen. Hij zag sommige mensen in paniek door de straten rennen. Op de hoek van de straat lag een dode krijger van Minas Tirith. Het was duidelijk dat het gevaar nog niet geweken was….
Deelnemers
1. Neiu
2. Lisaaah
3. sterrenmeisje
4. light fighter (weerwolf)
5. Skilly
6. Roos (dorpeling)
7. Dukko
8. Tink*
9. Maxwell (dorpeling)
10. Majel (ziener)
11. Hanneke (dorpeling)
12. Flyaway
13. Elpida (tovenaar)
14. TopDrop
15. femic (cupido)
16. drukknoopje (dorpeling)
17. Leekah
18. Dark Phoenix (dorpeling)
19. Spectrum (dorpeling)
20: Gaming Champion (wolfsbane)
blauw = gedood
rood = opgegeten
One down, two to go
Goed gedaan dorpelingen, maar nu mogen de overige weerwolven wraak nemen. Dit kan tot morgenavond 20:30.