Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Bekijk resultaten poll: Wat vind je van de Playstation 3?
Have it 7 16.28%
Don't Need it 36 83.72%
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2007, 15:39
saskiamusic
saskiamusic is offline
Mijn broertje krijgt er een, dus have it
Oud 27-03-2007, 17:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Carn schreef op 26-03-2007 @ 23:53 :
Toegankelijker dan die van de Ps2; dus tja. Een compleet andere architectuur is altijd lastig maar vaak in de loop van tijd meer uit te halen; kijk maar eens naar een game als God of War 2. De eerste generatie Ps2 games waren ook geen grafische patsers.
Toegankelijker dan die van de PS2? Dat zegt helaas niet zo veel. Bovendien is dat een gevaarlijke situatie. Sony kon overleven door de naam van de brand zelf, en zag daardoor de capaciteiten van de PS2 maximaal geutiliseerd worden. Ondanks, dus, de ingewikkelde hardware. Maar als de Cube en de Xbox minstens net zo lastig waren om voor te programmeren, dan hadden we de absolute top (of wat daar in de buurt komt) van die consoles nooit kunnen aanschouwen. Dan zit je dus met een gestorven systeem waarvan een goed deel van de potentie onbenut is gebleven.

Daarom is het belangrijk dat je developers geen strobreed in de weg legt bij het maken van games. Zie ook het achterhaalde cartridge-systeem van de Nintendo 64. De spellen werden wel geleidelijk mooier, maar de superieure specs (t.o.v de PSX en Saturn) konden nooit écht worden benut (weliswaar om andere redenen, maar toch).
Oud 27-03-2007, 18:45
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-03-2007 @ 18:38 :
Toegankelijker dan die van de PS2? Dat zegt helaas niet zo veel. Bovendien is dat een gevaarlijke situatie. Sony kon overleven door de naam van de brand zelf, en zag daardoor de capaciteiten van de PS2 maximaal geutiliseerd worden. Ondanks, dus, de ingewikkelde hardware. Maar als de Cube en de Xbox minstens net zo lastig waren om voor te programmeren, dan hadden we de absolute top (of wat daar in de buurt komt) van die consoles nooit kunnen aanschouwen. Dan zit je dus met een gestorven systeem waarvan een goed deel van de potentie onbenut is gebleven.

Daarom is het belangrijk dat je developers geen strobreed in de weg legt bij het maken van games. Zie ook het achterhaalde cartridge-systeem van de Nintendo 64. De spellen werden wel geleidelijk mooier, maar de superieure specs (t.o.v de PSX en Saturn) konden nooit écht worden benut (weliswaar om andere redenen, maar toch).
Ehm; dat zegt wel veel. Ik ken enkele mensen die er dagelijks mee werken en die zijn er toch wel erg blij mee; de developer heeft er zeker wel baat bij. Ik weet niet of je veel verstand hebt van waarover je praat maar dat iets "lastig" heeft vaak te maken met onorthodoxe architecturen en/of libraries; de 360 doet het zo "goed" omdat het gewoon een directx-10 bak is dus een beetje pc-developer kon er zo mee aan de gang. Daar zit ook meteen de grens, het is een vrij gelimiteerd systeem en ik vraag me serieus af of de komende paar generaties 360 games grote grafische vooruitgang zullen de boeken. Bij de Ps3, net als de Ps2, is er onconventioneel ontwerp gebruikt waar zeker meer uit te halen valt in de lange duur. Maar dan moet het ook wel gebeuren; ik zie alleen geen reden waarom de Ps3 niet vrolijk zijn geplande levensduur zal bereiken.
Oud 27-03-2007, 19:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Carn schreef op 27-03-2007 @ 19:45 :
Ehm; dat zegt wel veel. Ik ken enkele mensen die er dagelijks mee werken en die zijn er toch wel erg blij mee; de developer heeft er zeker wel baat bij. Ik weet niet of je veel verstand hebt van waarover je praat maar dat iets "lastig" heeft vaak te maken met onorthodoxe architecturen en/of libraries; de 360 doet het zo "goed" omdat het gewoon een directx-10 bak is dus een beetje pc-developer kon er zo mee aan de gang. Daar zit ook meteen de grens, het is een vrij gelimiteerd systeem en ik vraag me serieus af of de komende paar generaties 360 games grote grafische vooruitgang zullen de boeken. Bij de Ps3, net als de Ps2, is er onconventioneel ontwerp gebruikt waar zeker meer uit te halen valt in de lange duur. Maar dan moet het ook wel gebeuren; ik zie alleen geen reden waarom de Ps3 niet vrolijk zijn geplande levensduur zal bereiken.

Directx-10 of niet, het is een voordeel in deze. En ja, groei is altijd mogelijk, op alle systemen. De architectuur van de PS3 zal men natuurlijk ook wel onder de knie krijgen, maar het resultaat is dat de verschillen tussen de PS3 en de 360 pas echt significant/noemenswaardig worden (áls ze dat uberhaupt worden) als de opvolger van de 360 voor de deur staat. En aangezien Sony's marktaandeel momenteel allerminst een lock is voor de toekomst, valt het nog te bezien of ze zich daar ongeschonden doorheen weten te slepen.

Wat betreft dat onconventionele ontwerp, dat is in deze toch eerder een nadeel dan een voordeel. Bij de PS2 pakte het 'gunstig' uit (lees: ze werden er niet financieel door gehinderd) omdat de console door z'n populariteit een abnormaal lange lifespan had. Dat gaf studio's de tijd om de resultaten te maximaliseren. Het heeft even mogen duren, hoewel het resultaat nog steeds niet helemáál bevredigend is.

Maar nogmaals, de Gamecube had zich dergelijke architectuur niet kunnen veroorloven. En nu de 360 en zelfs de friggin' WII marktaandeel aan het wegsnoepen zijn, is het misschien een van Sony's grootste zwaktes. Maar dat moeten we nog afwachten.
Oud 27-03-2007, 20:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-03-2007 @ 20:10 :
Maar dat moeten we nog afwachten.
Daarom. Maar er is weinig vuils aan de horizon zo ver ik kan zien.
Reageren

Regels voor berichten