Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2007, 16:10
Verwijderd
Citaat:
freud schreef op 29-03-2007 @ 14:56 :
ja, maar wat als hij zegt: "nou ok, als jij zo met mij omgaat en me bedriegt, dan hoef ik je niet meer?", dan ben ik 'm kwijt. Als ik niks zeg, dan is er nog de kans dat hij er nooit achterkomt.
hoe zou jij je voelen als hij het tegen je zou zeggen?
Of als hij het juist niet zou zeggen?

Mijn eerste reactie, als hij het zou zeggen, zou ook zijn dat ik hem niet meer zou willen zien enzo. Maar wie weet zou ik daar op terug komen. Je eerste reactie is altijd boosheid en wantrouwen, teleurstelling. Dus bij hem wss ook.

Ik denk dat het wel eens kan werken als jij niets van je laat horen. Misschien dat hij het in de gaten en heeft, en zo niet, dan weet je genoeg, denk ik..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2007, 16:49
Muchacha
Muchacha is offline
Ik zou het maar opbiechten. Uiteindelijk zou je het niet gedaan hebben moest de relatie goed lopen. Bedriegen is fout, maar in sommige situaties wel begrijpelijk. Ik zou het, denk ik, nooit doen omdat ik problemen liever uitpraat, maar je moet natuurlijk wel kunnen praten met je vriendje... Misschien wordt ie hierdoor wakker geschud?
Oud 31-03-2007, 17:01
stout!
stout! is offline
Wat heb je gedaan?
Oud 31-03-2007, 17:57
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 31-03-2007 @ 18:01 :
Wat heb je gedaan?
ze was op een feestje waar dr vriend ook was, en toen hij weg was, heeft ze met een ander gezoend ofzo. Iig heeft ze dr vriend bedrogen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 18:03
stout!
stout! is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 31-03-2007 @ 18:57 :
ze was op een feestje waar dr vriend ook was, en toen hij weg was, heeft ze met een ander gezoend ofzo. Iig heeft ze dr vriend bedrogen
Nee, dat weet ik. Ik bedoel op ze het al opgebiecht heeft .
Oud 31-03-2007, 18:08
freud
freud is offline
Ik heb het niet verteld.
Argumenten:
- het betekende voor mij niets
- ik voelde niets
- m'n vriend heeft eerder al aangegeven het niet te willen weten
- het zou meer stukmaken dan het was

en het gaat beter dan ooit
Oud 31-03-2007, 18:14
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 29-03-2007 @ 14:01 :
Nee, jij bent te stom voor woorden.
waarom maak je er woorden aan vuil dan
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 31-03-2007 @ 19:03 :
Nee, dat weet ik. Ik bedoel op ze het al opgebiecht heeft .
oooh dacht al; meestal leest zij niet over die dingen heen

@ freud; vreemd dat je vriend ooit heeft aangegeven het niet te willen weten.. Klinkt beetje als een soort van vrijbrief om het wel te doen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 18:37
freud
freud is offline
omdat hij bedrogen werd door de ex

hij vindt dat ik maar moet leven met het 'schuldgevoel' en er maar voor moet zorgen dat hij er niet achter komt, iets in die aard

ja, ik zou het zelf ook willen weten, maar goed.
Oud 31-03-2007, 18:54
Verwijderd
Citaat:
freud schreef op 31-03-2007 @ 19:37 :
omdat hij bedrogen werd door de ex

hij vindt dat ik maar moet leven met het 'schuldgevoel' en er maar voor moet zorgen dat hij er niet achter komt, iets in die aard

ja, ik zou het zelf ook willen weten, maar goed.
hmm..okee.. Het zou ook mijn keus niet zijn, maar ach, als hij zn redenen heeft.. maar t gaat nu weer beter dan? of wat?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 18:57
freud
freud is offline
ja, vreemd genoeg

ik denk dat ik ook een pak liever, zorgzamer ben, meer dingen opzij zet, omdat ik me zo schuldig voel...
Oud 31-03-2007, 19:00
Melpomene
Melpomene is offline
Wat een vreemd verhaal, je voelde je dus genegeerd en gaat zomaar vreemd en nu is alles weer koek en ei
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 02:03
Optima
Optima is offline
Citaat:
freud schreef op 31-03-2007 @ 19:57 :
ja, vreemd genoeg

ik denk dat ik ook een pak liever, zorgzamer ben, meer dingen opzij zet, omdat ik me zo schuldig voel...
dus alles wat je nu doet, doe je een deel uit schuldgevoel? Lekker oprecht....
Oud 01-04-2007, 03:46
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Vreemdgaan als het even slecht gaat in je relatie is nou niet bepaald netjes. Vervolgens je hele gedrag aanpassen uit schuldgevoel is ook lekker, zeg.
Ik zou als ik jou was eens serieus over je relatie na gaan denken.

Oh, en uiteindelijk is de hele reden dat het slecht ging blijkbaar toch meer jouw gedrag? (dat haal ik ten minste uit je laatste reply)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 07:59
freud
freud is offline
Nee, het was eerder een dip waardoor we allebei slecht op elkaar reageerden. Hij laat minder horen, ik word lastig, hij laat nog minder horen, ik word lastiger, etc.
Als we door een dip komen door een nietsbetekenende zoen, is dat dan niet goed?
Oud 01-04-2007, 08:41
dallie
dallie is offline
Oh het is zoenen... dan valt het nog mee. Ook niet tof, maar niet het einde van de wereld.

Ik weet niet of ik het zou pikken. Ik hou niet van dat soort 'spelletjes'.

** Had hier eerst negatieve reactie neergezet **
Oud 01-04-2007, 08:52
freud
freud is offline
Het was geen spelletje. Als ik de tijd kon terugdraaien, was het allemaal niet gebeurd.
Oud 01-04-2007, 11:05
Nienna*
Nienna* is offline
Het is jouw keus, maar bedenk wel dat de kans zeer reeël aanwezig is dat hij er ooit nog eens achterkomt.
En berg je dan maar.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 14:10
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
freud schreef op 01-04-2007 @ 08:59 :
Nee, het was eerder een dip waardoor we allebei slecht op elkaar reageerden. Hij laat minder horen, ik word lastig, hij laat nog minder horen, ik word lastiger, etc.
Als we door een dip komen door een nietsbetekenende zoen, is dat dan niet goed?
Nee, dat is niet goed, nee.

En dat jij denkt van wel vind ik eigenlijk nog erger.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 14:26
stout!
stout! is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 01-04-2007 @ 15:10 :

Mag zij dat misschien zelf uitmaken als het op haar eigen relatie aankomt? Of ben jij de algemene kenner van goed en kwaad?

Natuurlijk gaat niemand het aanmoedigen om vreemd te gaan maar als Freud zelf denkt dat ze door die ene fout gemotiveerder is om wat van haar relatie te maken (en dat blijkbaar ook werkt) dan is dát toch een goede zaak? Ik zie haar nergens zeggen dat ze ook de zoen zelf een goede zaak vond, alleen de gevolgen van die zoen voor haar gedrag.
Oud 01-04-2007, 14:28
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
stout! schreef op 01-04-2007 @ 15:26 :
Mag zij dat misschien zelf uitmaken als het op haar eigen relatie aankomt? Of ben jij de algemene kenner van goed en kwaad?

Natuurlijk gaat niemand het aanmoedigen om vreemd te gaan maar als Freud zelf denkt dat ze door die ene fout gemotiveerder is om wat van haar relatie te maken (en dat blijkbaar ook werkt) dan is dát toch een goede zaak? Ik zie haar nergens zeggen dat ze ook de zoen zelf een goede zaak vond, alleen de gevolgen van die zoen voor haar gedrag.
Vreemdgaan is nooit goed. In geen enkel geval. En dat het daarna beter gaat, omdat ze zich zo schuldig voelt, dat ze daardoor haar gedrag aanpast, nee, dan is dat niet goed, nee.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 15:06
luflove
luflove is offline
ik zou is met hem gaan praten. kijken of het egt so is.
durf je het nie?
tel tot tien en stap er op af.
ik had self ook een relatie waar het nie soo erg kliktte.
we hebben erover gepraat en we zijn eruit.
hopelijk helpt dat ook bij jou.
en geef jezelf nie de sgult as iets nie klikt. missien is het wel sijn sgult....
Oud 01-04-2007, 15:30
stout!
stout! is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 01-04-2007 @ 15:28 :
Vreemdgaan is nooit goed. In geen enkel geval. En dat het daarna beter gaat, omdat ze zich zo schuldig voelt, dat ze daardoor haar gedrag aanpast, nee, dan is dat niet goed, nee.
Fijn dat je alles zo zeker weet . Btw heb je me nergens horen zeggen dat het vreemdgaan goed was.
Oud 01-04-2007, 18:02
Luna
Luna is offline
Citaat:
freud schreef op 31-03-2007 @ 19:57 :
ja, vreemd genoeg

nee schuldgevoel is echt een geweldig goede basis voor een relatie
Oud 01-04-2007, 18:10
stout!
stout! is offline
Maar als door (in eerste instantie) het schuldgevoel nou echt iets verandert? Of ben ik nu gewoon heel naief? Het is natuurlijk geen basis maar als het de aanzet kan zijn tot verandering in een vastgelopen relatie, hoeft het toch niet alléén maar iets slechts te zijn?
Oud 01-04-2007, 18:27
freud
freud is offline
ja, het is wat stout zegt, denk ik

ook omdat ik niet het gevoel had dat het heel erg goed ging, en door die ene kus en de bijhorende schuldgevoelens besef ik van 'shit, dit wil ik niet kwijt'.

Ik denk dat onze basis wel al gelegd was, dus je kan niet zeggen dat onze relatie dan GEBASEERD is op bedrog. Ik beschouw het nu als een ogenopener. En dat vind ik goed, niet het vreemdgaan.
Oud 01-04-2007, 18:32
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
stout! schreef op 01-04-2007 @ 19:10 :
Maar als door (in eerste instantie) het schuldgevoel nou echt iets verandert? Of ben ik nu gewoon heel naief? Het is natuurlijk geen basis maar als het de aanzet kan zijn tot verandering in een vastgelopen relatie, hoeft het toch niet alléén maar iets slechts te zijn?
Mijn punt is dat een relatie die goed is door schuldgevoel nooit goed kan zijn. Immers; diegene gedraagt zich niet zo uit zichzelf, of om een betere relatie op te bouwen, maar omdat ze zich schuldig voelt. En wat als dat schuldgevoel vermindert? Blijft ze dan zo doen, of wordt ze weer zoals ze voor het vreemdgaan was?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 00:35
Verwijderd
Nja, ik vind het hele idee dat hij nou een beetje de illusie heeft dat jij trouw aan hem bent -en zeker gezien het feit dat hij al eens bedrogen is door zijn ex- wel wat lullig.

Tuurlijk, door het te verzwijgen vermijd je dat je hem kwetst, maar aan de andere kant, wat is er nou aan om te leven in een relatie waar je trouw slechts een illusie is? Mocht deze relatie echt stand houden, dan wil je over 10 jaar ook nog eerlijk tegen hem kunnen zeggen dat je hem trouw bent geweest, of iig geen belangrijke geheimen met je meezeult.

Praktisch is het misschien niet, maar als je het nu vertelt en hij vat het begrijpend op, dan kun je het iig achter je leggen. En bovendien, dat je het opbiecht kan de relatie ook versterken (immers, eerlijkheid wordt over het algemeen gewaardeerd).
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 19:25
Frustratie
Frustratie is offline
Inderdaad, het lijkt me niet zo goed voor de balans in je relatie dat jij zoiets weet maar nooit vertelt...
Oud 25-05-2007, 22:42
MachteldIJlstra
MachteldIJlstra is offline
.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 01-04-2007 @ 15:10 :

houd eens op man, moraalridder!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten