Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2007, 23:37
Changshan
Changshan is offline
Als iedereen met een beetje spanning aan het begin, vaginisme had, had heel Nederland het en hadden ook alle jongens een milde vorm van impotentie.

Anyway, ik (wij) zouden je als man(nen) alleen maar steunen en zoek SNEL een dokter; hoe jonger je begint, hoe meer denkpatronen je kunt doorbreken. Dat maakt het fysiek altijd wat gemakkelijker, wat de echte oorzaak ook mag zijn.
Oud 11-04-2007, 12:24
Verwijderd
Als een penis er wel een paar centimeter in kan is het sowieso geen vaginisme, maar gewoon een wat stug maagdenvlies. Dat, voor de zekerheid, niet echt een vlies is maar een ribbeltje weefsel. Bij sommige meisjes is dat ribbeltje groter dan bij andere, en bij sommigen scheurt het vlot in tijdens de eerste keer of al bij tampongebruik en bij anderen is er wat meer druk voor nodig voordat het inscheurt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2007, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 11-04-2007 @ 13:24 :
Als een penis er wel een paar centimeter in kan is het sowieso geen vaginisme, maar gewoon een wat stug maagdenvlies. Dat, voor de zekerheid, niet echt een vlies is maar een ribbeltje weefsel. Bij sommige meisjes is dat ribbeltje groter dan bij andere, en bij sommigen scheurt het vlot in tijdens de eerste keer of al bij tampongebruik en bij anderen is er wat meer druk voor nodig voordat het inscheurt.
maw: gewoon lekker doordouwen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 13:30
anoniempje_886
anoniempje_886 is offline
Ik ben ook iemand die vaginisme heeft..
Maar ik heb een probleem..ik heb een soa.., het betreft Trichomonas. Het medicijn hiervoor is Metronidazol, maar dit is alleen op doktersrecept te ktijgen.
Om trichomonas aan te kunnen tonen, moet je een uitstrijkje laten maken. Dat betekent dus zo'n eendenbek.. dit past echt never nooit!
Wat moet ik doen? Iemand raad?

Ik ga liever naar de ggd dan naar de huisarts. Nu heb ik weleens gehoord dat je bij de ggd iets meekrijgt waarmee je zelf een uitstrijkje kunt maken. Klopt dit of weet iemand hier iets meer van?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 13:34
Verwijderd
Je krijgt gewoon een uitstrijkje met een lang wattenstaafje hoor ze kunnen eventueel ook een vagina-uitstrijkje maken in plaats van een baarmoeder-uitstrijkje, dit betekent dat het wattenstaafje er niet zo ver in hoeft. Als het nodig is kunnen ze hier zelfs een wattenstaafje voor gebruiken dat eigenlijk bedoeld is om bij mannen in de urinebuis te gaan, die zijn nog een stuk dunner. Bij de GGD kun je inderdaad ook een setje wattenstaafjes krijgen om bij jezelf een vagina-uitstrijkje te maken. Als je uitlegt wat er aan de hand is, doen ze daar vast niet moeilijk over.

(oh en voor de duidelijkheid: met mijn vorige posts had ik het over de beschrijvingen van Mill en Niempie, niet die van de topicstarter. En inderdaad, ook bij een stug maagdenvlies is 'even doordouwen' niet nodig, je kunt best eerst met een paar pogingen tot seks dat weefsel wat rekken en soepeler maken, en dan ophouden zodra het vervelend wordt. Bij vaginisme is 'even doordouwen' al helemaal uit den boze want daar wordt het alleen maar erger van)

Laatst gewijzigd op 17-04-2007 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 17:26
juno
juno is offline
Citaat:
anoniempje_886 schreef op 17-04-2007 @ 14:30 :
Ik ben ook iemand die vaginisme heeft..
Maar ik heb een probleem..ik heb een soa.., het betreft Trichomonas. Het medicijn hiervoor is Metronidazol, maar dit is alleen op doktersrecept te ktijgen.
Om trichomonas aan te kunnen tonen, moet je een uitstrijkje laten maken. Dat betekent dus zo'n eendenbek.. dit past echt never nooit!
Wat moet ik doen? Iemand raad?

Ik ga liever naar de ggd dan naar de huisarts. Nu heb ik weleens gehoord dat je bij de ggd iets meekrijgt waarmee je zelf een uitstrijkje kunt maken. Klopt dit of weet iemand hier iets meer van?
Hoe kom je nou aan een SOA als je geen sex kunt hebben?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 18:10
Muchacha
Muchacha is offline
Nou nou Juno, dat valt me van je tegen Als er bv. sperma op haar vagina komt, vindt dat zijn weg wel naar binnen, en sperma en contact met de vagina is al voldoende om een soa te krijgen. Of in andere omstandigheden: haar mond zal wel geen vaginisme hebben....
Oud 17-04-2007, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Muchacha schreef op 17-04-2007 @ 19:10 :
Nou nou Juno, dat valt me van je tegen Als er bv. sperma op haar vagina komt, vindt dat zijn weg wel naar binnen, en sperma en contact met de vagina is al voldoende om een soa te krijgen. Of in andere omstandigheden: haar mond zal wel geen vaginisme hebben....
maar dan krijg je ook geen soa in je vagina he, maar een keelontsteking
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 19:59
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-04-2007 @ 20:46 :
maar dan krijg je ook geen soa in je vagina he, maar een keelontsteking
Even puur uit nieuwsgierigheid, gaat dat dan wel vanzelf over?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 09:08
juno
juno is offline
Nee. Trichomonas is een eencellig parasietje, en die worden weliswaar door het zure vagina milieu wel gehinderd, en als het daar gezond en zuur genoeg is uiteindelijk wel de kop omgedraaid, maar in je keel heb je dat zure milieu al helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 16:07
anoniempje_886
anoniempje_886 is offline
Er is inderdaad wat sperma in m'n vagina gekomen, dus zodoende..

Even voor de duidelijkheid
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 16:40
Roos
Roos is offline
Hoe weet je dan zo zeker dat je dit hebt?

(niet dat dat in dit topic hoort hoor )

Regels voor berichten