Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En ach, mag ik mijn mening toch wel geven over charmes van talen? Bovendien wordt het wel degelijk een argument als vele mensen deze mening met mij delen, dat maakt namelijk duidelijk dat het invoeren van een wereldtaal onrealistisch is omdat teveel mensen zich vast willen houden aan een eigen identiteit, en dat vind ik ook wel logisch. Of euh, niet? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hulde aan Mickey.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En niet zo lang geleden stond er een artikel in de nrc over religie, dat mensen de laatste tijd juist weer meer waarde zijn gaan hechten aan geloof. Misschien heb ik de krant nog, zal eens zoeken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar waarom kan tweetaligheid geen goede oplossing zijn? Mensen hebben daar qua aanleren geen problemen mee, als je maar jong genoeg begint, en dan heb je meteen die miscommunicatie wat terug gedrongen. (Dat geeft ook weer leuke voorbeelden; in tweetalige landen waar er één hoofdtaal is - die mensen in het onderwijs bijvoorbeeld voeren, en in bedrijven - zal je vaak zien dat mensen op een gegeven moment wisselen. Zakelijke dingen - bijvoorbeeld - worden besproken in de hoofdtaal, maar als een collega iets persoonlijks aan je vraagt - hoe gaat het met je dochter? - wordt er over geschakelt op de tweede taal. Ook al spreken ze de eerste taal vloeiend, het is niet hun 'eigen' taal, maar een zakelijke taal.) In Nederland zal 't nu wel wat moeilijkheden met zich mee brengen; sommige kinderen hebben al een andere moedertaal dan het nederlands, en moeter er dan ook nog engels (of welke taal dan ook) bij gaan leren. Als ouders beide talen niet of nauwelijks spreken, krijg je dat niet fatsoenlijk voor elkaar. Maar goed, als je het in wil voeren, zal je ooit ergens moeten beginnen. Laatst gewijzigd op 17-04-2007 om 22:26. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Veel talen -> Miscommunicatie -> (doden/geld) -> niet leuk ->> niet doen Ik liet alleen de tussen haakjes staande tussenstap weg. ->> leidt de "normatieve conclusie" (wat een kutwoord ![]() Anderen redeneren: Veel talen -> diversiteit/cultuur/etc -> wel leuk ->> wel doen Ieder zijn kopje thee, niet waar. ![]() @Andijvie: ik giet het even in ongenuanceerd taalgebruik. Soms schaadt dat niet. ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |