mijn moeder kan gewoon goed overweg met de computer (internet, word ,excel), dvd en gsm, alleen voor de wat moeilijkere dingen op de pc heeft ze mijn hulp nog wel eens nodig.
Mijn vader is een heel andere verhaal, hij heeft een mobiel maar kan niet sms'en (heeft hem ook altijd uitstaan

) Hij kan praktisch niks op de pc behalve snel typen en als er iets mis is met de pc is het per definitie mijn schuld. Als hij iets wil opnemen op de dvdrecorder dat iemand anders ook wil zien, zorgen we ook altijd dat hij het niet opneemt want anders neemt hij weer de verkeerde zender of mis je het einde. Het concept dat programma's wel eens uitlopen is hem namelijk vreemd en het zou ook te veel ruimte innemen, het feit dat we 60gb aan vrije ruimte hebben veranderd daar niks aan.
Mijn opa en oma hebben sinds kort ook een pc. Mijn opa komt er niet in de buurt, mijn oma doet wel haar best maar is erg bang om iets fout te doen, wat er toe leidde dat we de eerste paar weken dagelijks door haar gebeld werden, het is nu gelukkig wat minder geworden en kan ze omgaan met word, mapstructuur en printen en een klein beetje internet. Als je hun dankbaaarheid ziet voor het feit dat ik google earth heb geinstalleerd op hun pc zou je zeggen dat ik het speciaal voor hun heb gemaakt. Valt me wel vaker op dat mensen zonder verstand van computers je heel dankbaar kunnen zijn voor hele makkelijke dingen.