Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2007, 12:09
Verwijderd
Jack Nicholson (as good as it gets):
"What if this is as good as it gets?"

Nou, als dat zo is ben ik op dit moment best tevreden.
Advertentie
Oud 04-05-2007, 12:23
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Gisteravond was echt een ramp.. ruzie met mijn vriend. Bijna thuis weggegaan. Uiteindelijk hebben we het wel uitgepraat maar het zorgde even voor flink wat ongezonde spanning.

Ik kan wel zeggen dat ik vanochtend weer wat rustiger ben. Ik had wel een vage droom, alweer over dat de post van de Wende er zou zijn. Dat is al de 5e keer ofzo dat ik dat droomde, dus ik werd weer enorm balend wakker. Trok mijn kleren aan, ging naar beneden, zag de post liggen en dacht.. zie je wel.. alweer niet. Nou blijkbaar speelt mijn hoofd echt spelletjes met me, want toen ik mezelf verplichtte om nog eens goed naar de envelop te kijken die er lag, was die wel van de Wende!
31 mei is mijn intake-gesprek.

Mijn vriend heeft die week toevallig vrij vanwege pinkpop, dus die kan gewoon mee. Ik heb die week wel tentamens en eigenlijk die dag ook.. maar in dit geval vind ik dit niet zo erg. Dan weet ik tenminste welke 3 ik er ga maken (ik hoefde er 2 sowieso niet te maken). Woei.. Eindelijk een datum om naar uit te kijken, in plaats van die moordende onzekerheid.
Oud 04-05-2007, 12:37
Verwijderd
Ik voel me nog steeds goed. Ik ben nog steeds niet zo zelfbewust als normaal, en dat is fijn. Lekker door de stad lopen zonder me telkens druk te maken. Ik was helemaal vergeten dat dat kon

Lichamelijk zit 't wel ietsje minder; heb echt bij alles wat ik eet last van m'n darmen Irritant, aangezien we vanavond op vakantie gaan. Ik wil geen darmgedoe op vakantie, want ik wil gewoon kunnen wandelen...

edit; oh, en mijn zus moet nu nog 29 dagen tot ze uitgerekend is
Ik ben echt zoo benieuwd naar mijn kleine nichtje, ik heb echt zo'n zin om haar vast te houden, naar haar te kijken, en om naar mijn zus te kijken terwijl zij haar dochtertje vasthoudt, uit bed haalt, in bad doet, aankleedt... Whaa, nog een maandje

Laatst gewijzigd op 04-05-2007 om 13:23.
Oud 04-05-2007, 13:31
Verwijderd
Ik heb een studiedip, geloof ik...suffe vakken aan het eind van het studiejaar zouden verboden moeten worden.
Verder vraag ik me af of iemand weet hoe ik gewoon een keer een 8 (of hoger, dat mag natuurlijk ook altijd ) kan halen voor een opdracht of een tentamen?
Oud 04-05-2007, 13:38
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-05-2007 @ 14:31 :
Ik heb een studiedip, geloof ik...suffe vakken aan het eind van het studiejaar zouden verboden moeten worden.
Inderdaad!!
Oud 04-05-2007, 13:42
Miracle
Miracle is offline
Whaaa, het is vrijdag 14.40 en ik heb zo ongeveer alles voor mijn studie van dit weekend al af.

Tijd voor leuke dingen.

Ik heb dus totaal geen last van een studiedip, omdat mijn blokken nu (nog) wel leuk zijn.
Oud 04-05-2007, 14:00
rare kwast
rare kwast is offline
zucht.. ik had dus dinsdag niet met werken mogen beginnen.. (komen ze dan ook echt nu mee )
nog geen uitslag over hoe verder.. de keuringsarts is weg, en heeft nog geen uitslag gegeven.
maandag praten met t hoofd..
ik word knetter van mezelf
Oud 04-05-2007, 14:10
Jones
Citaat:
duivelaartje schreef op 04-05-2007 @ 12:15 :
Ik stond vanochtend voor de spiegel en vond dat ik 'm maar moest houden. Als ik straks lekker bruin ben staat 'ie vast .
Oud 04-05-2007, 14:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zat in de trein en het uitzendbureau belde en ik kon haar nauwelijks verstaan maar ze vroeg of ik bij een callcenter wilde werken en ik zei nee, want ik zeg altijd nee, zonder er ook maar bij na te denken en ik ging tegelijkertijd al twijfelen en ze vroeg waarom niet en ze ging nog allemaal dingen zeggen maar die kon ik niet verstaan en toen kreeg ik de ingeving om te vragen of ze later terug wilde bellen en volgens mij zei ze oké, dat hoop ik althans want ik heb opgehangen.

Nu is het later, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel later en ik ben nu zenuwachtig aan het wachten. Misschien moet ik zelf terugbellen. Ik heb telefoonangst. Ik wil misschien toch ja zeggen. Rot maar op met die stomme angsten, dan gebeurt er tenminste iets een keer.
Oud 04-05-2007, 15:08
moon
moon is offline
@kwast en @sohno: leuke foto ik had jullie heel anders voorgesteld

ot: ik heb een beetje een knoop in mijn maag...we gaan zo naar het ziekenhuis en ik zie er tegenop al wilde ik zelf mee.
Oud 04-05-2007, 15:19
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 04-05-2007 @ 15:28 :
Nu is het later, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel later en ik ben nu zenuwachtig aan het wachten. Misschien moet ik zelf terugbellen. Ik heb telefoonangst. Ik wil misschien toch ja zeggen. Rot maar op met die stomme angsten, dan gebeurt er tenminste iets een keer.
Stom he, telefoonangst.

Ik kreeg vandaag een mailtje van een uitzendbureau dat ze het leuk vonden dat ik hen had gemailt, maar dat ze nog steeds geen passend werk hebben gevonden voor mijn periode. Maar het is verstandig binnenkort weer eens contact (nu telefonisch) met hen op te nemen. Agh...
Oud 04-05-2007, 15:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 04-05-2007 @ 16:19 :
Stom he, telefoonangst.

Ik kreeg vandaag een mailtje van een uitzendbureau dat ze het leuk vonden dat ik hen had gemailt, maar dat ze nog steeds geen passend werk hebben gevonden voor mijn periode. Maar het is verstandig binnenkort weer eens contact (nu telefonisch) met hen op te nemen. Agh...
Ik weet gewoon ook niet goed wat ik wil. Ik baal ervan dat ze me in de trein belden en dat ik zo dom heb gereageerd, dadelijk bellen ze me nooit meer voor iets nieuws of zo

Als ze terugbelt, zeg ik wel dat ik het op zich best wil proberen, maar dat ik niet weet of ik er geschikt voor ben. Ik zie het wel. Mijn moeder zei dat ze ook nog mensen zochten bij een verzorgingscentrum, misschien moet ik daar ook maar eens actie op ondernemen
Oud 04-05-2007, 15:27
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
moon schreef op 04-05-2007 @ 16:08 :
@kwast en @sohno: leuke foto ik had jullie heel anders voorgesteld
leuk duo he

---

ot.. auw, auw en nog meer auw.. en zooo vreselijk leeg
mag ik naar bed en niet meer wakker worden
Oud 04-05-2007, 15:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn vader kwam thuis. Ik heb zelf teruggebeld. Ik heb gezegd dat ik geïnteresseerd was. Het is wel helemaal in Gemert. Boeiend. Nu word ik op een lijst gezet en nemen ze later contact met me op. Oké
Oud 04-05-2007, 15:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oud 04-05-2007, 15:50
Pruts0r
Pruts0r is offline
Gisteren was echt toppie Nja, vandaag wilde ik eigenlijk gaan leren, maar daar is niets van gekomen

Ik was ook al drie kilo afgevallen, mja dan is het eten van zo'n grote monapudding niet echt goed xD Mja, dat kan op zich wel één keer... Hoewel ik gisteren ook al drie borden van mn zelfgekookte prutje heb gegeten...

Gisteren op een filmavond heb ik namelijk gekookt bij een goede vriendin van me en kwist echt niet of het wel zou smaken, maar die mensen hebben echt meer als het dubbele gegeten van wat ze normaal eten echt leuk om te zien

Mja, dit weekend even rustig aan doen en dan volgende week minstens vier lesuren per dag op school keihard gaan leren voor de examens Ik lig namelijk nogal achter

Mja, dat gaat wel lukken... Ik heb de motivatie, ik heb een goed humeur en belangrijker nog, ik heb er vertrouwen in dat ik in die laatste week nog alles op tijd afkrijg
Oud 04-05-2007, 16:40
Meissiej
Meissiej is offline
Ik heb me gisteren ingeschreven voor een studie. Of nouja, aangemeld bij de IB-Groep. Nu wachten op post, wat vast nog een paar weken gaat duren. Maarja, het voelt goed dat ik het heb gaan, het voelt goed dat ik een beslissing genomen heb, Dat mijn toekomst een beetje duidelijker is dan enige tijd geleden. Alleen blijft er ergens ook die onzekerheid.
Oud 04-05-2007, 16:50
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 04-05-2007 @ 16:39 :
Mijn vader kwam thuis. Ik heb zelf teruggebeld. Ik heb gezegd dat ik geïnteresseerd was. Het is wel helemaal in Gemert. Boeiend. Nu word ik op een lijst gezet en nemen ze later contact met me op. Oké
Wat goed!

OT:
Echt, wat is dit. Ik heb al tijden nergens echt zin in, ik loop niet meer warm en enthousiasme is ook ver te zoeken. Het voelt alsof ik tussen allerlei emoties heen en weer geslingerd wordt en dat ik alles, maar dan ook echt alles vanaf de grond weer op moet bouwen. Ik heb het idee dat ik de grip op mezelf verlies en mezelf niet meer begrijp. Ik weet niet wat ik wil en dat heeft ook grotendeels te maken dat ik niets meer echt wil, en nergens meer echt zin in heb. Ik weet niet wat ik hiermee moet. Hoe nu verder. Wat eraan doen. Waarom lukt bij mij nooit iets echt. Waarom heb ik altijd dat gevoel dat mensen me niet aardig vinden, dat ik niet goed genoeg ben. Het ene moment vind ik het erg en het andere moment dan boeit het me niet wat mensen van me vinden. En ik word moe van dat geslinger. Waar is mijn drijfveer? Wat was mijn drijfveer en waarom is het ineens sinds een maand weg? Echt, waar doe ik het allemaal voor.

Ik voel me ook slecht over gisteren. Ik kan me zo erg aan mezelf ergeren. Maar ik kan het dan niet verhelpen. Ik ben niet altijd zo, ik kan ook gewoon normaal en leuk zijn. Maar als ik eenmaal fout bezig ben dan lukt het ook niet meer goed, ofzo. En ik kan dat ene liedje niet meer horen. Want het doet me teveel denken aan de vergankelijkheid van dingen, het verstrijken van de tijd. Aan alle mooie dingen die je nooit meer terugkrijgt of gewoon nooit zult krijgen. En verder was ik uitgenodigd op het feest van de jongen op wie ik drie jaar lang heel erg verliefd was, het is vanavond, maar ik heb afgezegd. Ik heb er geen zin in, ik ben wel benieuwd hoe het met hem gaat enzo, maar ik heb ook geen zin om nog meer oud leed boven te halen.

Oké en nu zoeken we naar een plan om weer enthousiast te worden!
Oud 04-05-2007, 17:31
Sagana
Sagana is offline
Net m'n leesportfolio met de vorige grote opdracht voor Nederlands teruggekregen, ik heb 78%! En voor Engels kregen we een schrijfopdracht terug, ik heb 8,5/10, WOW.

En voor 8 van de 12 gedichten heb ik al een verantwoording geschreven én ik heb de gedichten al ingeplakt, bijna klaar dus!
En... Weeeeeeeeeeekend.
Oud 04-05-2007, 18:10
moon
moon is offline
pfff wat is ze er slecht aan toe. Ik was heel bang, waarom weet ik niet. Ik trilde heel erg toen ik haar begroete waar haar hele familie bij stond. Ze kon helemaal niet praten, het was zo raar. Nou ja, ik heb me er inmiddels wel meer bij neer gelegd. Voor haar zou het misschien maar het beste zijn als ze niet meer zo lang zou leven, want zo leven als ze nu leeft, is ook geen leven.
Oud 04-05-2007, 18:24
Verwijderd
Vier weken! Ik ga het gewoon volhouden dit keer.
Oud 04-05-2007, 19:17
Verwijderd
Ik heb mijn kamer net gelucht en dat luchtte echt op.
Oud 04-05-2007, 19:34
Gothic
Gothic is offline
Pff ik haat dat perfectionisme van me. Waarom kan ik niet gewoon blij zijn met wat ik haal. Maar normaal moest zij keihard leren en haalde ik met gemakt hoger dan zij... maar nu opeens niet meer. Ik weet dat het niet eerlijk is, maar ik kan het niet zo goed hebben dat ik opeens niet meer zulke hoge cijfers haal. Niet erg als iedereen lager haalt, maar wel als de rest wel op niveau blijft, maar ik niet ...

Ik wil gewoon weer dat alles vanzelf gaat en ik weer hoge cijfers haal, ik haal daar kennelijk nog teveel basis voor m'n zelfvertrouwen uit, want wat als ik niet meer intelligent ben of de slimste of beste, wat blijft er dan nog over ?

Opzich is het gelukkig minder geworden, maar toch. Straks ga ik m'n master doen naast m'n studie, dus opzich heb ik dan wel weer iets wat maar weinig mensen doen of kunnen. Daarna misschien promoveren, dus ik kom er wel, maar toch...

Maaaar, positief bekijken. WE GAAN MAANDAG BOEKEN!!! Dan kan ze niet meer terug ... eindelijk!
Oud 04-05-2007, 19:46
lingua
lingua is offline
Stage...
Ik heb rugpijn.
Ik wist niet dat een glimlach van een patient zo veel met je kon doen....

Veel positieve reacties, maar waarom voel ik mij dan zo 'n kluns en zo onzeker?
Collega's lijken mij te vertrouwen, maar waarom vertrouw ik mij zelf niet?

Ik ga proberen van mijn weekend te genieten...
Ik heb een nieuw theepak uitgevonden:
Anijs, citroengras, melisse zoethout, strerremunt.
Ik ga douchen met veel lekker ruikend douchegel.
Dan ga ik met een kopje thee op een schoon bed lezen en misschien nog even met een vriendin kletsen (zeuren).
Zo!

Laatst gewijzigd op 04-05-2007 om 19:54.
Oud 04-05-2007, 20:26
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
lingua schreef op 04-05-2007 @ 20:46 :
Stage...
Ik heb rugpijn.
Ik wist niet dat een glimlach van een patient zo veel met je kon doen....

Veel positieve reacties, maar waarom voel ik mij dan zo 'n kluns en zo onzeker?
Collega's lijken mij te vertrouwen, maar waarom vertrouw ik mij zelf niet?

Ik ga proberen van mijn weekend te genieten...
Ik heb een nieuw theepak uitgevonden:
Anijs, citroengras, melisse zoethout, strerremunt.
Ik ga douchen met veel lekker ruikend douchegel.
Dan ga ik met een kopje thee op een schoon bed lezen en misschien nog even met een vriendin kletsen (zeuren).
Zo!
mm dat herken ik..
ik ben afgestudeerd en voel me nog een kluns.. iedereen is positief maar ik vind zelf dat ik het niet kan..
daarnaast ben ik erg bezig met mijn rug..

geniet van je thee

waar loop je trouwens stage?
Oud 04-05-2007, 21:05
lingua
lingua is offline
Momenteel op ene maag-darm-lever afdeling, waar ik het wel erg naar mijn zijn heb.
Oud 04-05-2007, 21:29
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
lingua schreef op 04-05-2007 @ 22:05 :
Momenteel op ene maag-darm-lever afdeling, waar ik het wel erg naar mijn zijn heb.
klinkt cool
ziekenhuis in a'dam?
hoeveelste jaar ben je
(ga meteen alles vragen )

zal daarna weer o.t gaan hoor!
Oud 04-05-2007, 22:16
lingua
lingua is offline
Vraag maar hoor
Ik ben 4e jaars.

Maar nu ga ik ook aan de gang
Waar werk jij?

Laatst gewijzigd op 04-05-2007 om 22:40.
Oud 04-05-2007, 22:24
kroot
kroot is offline
vanavond met baas, vrouw, kind en vriendje van kind uit eten geweest, was wel gezellig. Morgen ook de hele dag werken, hopelijk hebben we een betere omzet dan vandaag.
En ik wil duidelijkheid, wat ga ik volgend jaar studeren?
Oud 04-05-2007, 23:29
Verwijderd
ik vind het zo vreselijk als ik prikkelbaar ben om jeuk
als ik mezelf zou tegenkomen zou i ker een vijand bijhebben, zo hypocriet en raar ben ik bezig
Oud 05-05-2007, 07:18
Verwijderd
Ik wil het vak laten vallen, ik heb het niet nodig en ik heb er geen zin in. Ik heb het besluit al genomen maar ik durf de docent niet te mailen...
Oud 05-05-2007, 08:21
Verwijderd
Misselijk. Grmbl. Dat maakt het allemaal niet makkelijker. Omg wat faal ik. Ik faal in het ziek zijn en ik faal in het beter worden. En ik ben boos en chagrijnig en dat hoort erbij maar ik vind het niet leuk. Voel me zo'n zeikerige puber, maar die fase zou ik nu toch wel achter me gelaten moeten hebben? Deed ik nou maar een beetje nórmaal.
Oud 05-05-2007, 08:50
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
lingua schreef op 04-05-2007 @ 23:16 :
Vraag maar hoor
Ik ben 4e jaars.

Maar nu ga ik ook aan de gang
Waar werk jij?
werk op het moment in een verpleeghuis hier in de buurt op de pg
oe je bent bijna klaar dus leuk!
Oud 05-05-2007, 09:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh ik heb zin in vandaag. Helaas moet ik eerst van mezelf engels doen en een examen natuurkunde, maar eind van de middag ga ik koken met vriendinnetjes en daarna tot 's nachts plezier hebben op 't bevrijdingsfestival.
Oud 05-05-2007, 09:48
Verwijderd
Ik heb het mailtje gestuurd.
OMG

Ik hoef er niets meer voor te lezen
Oud 05-05-2007, 09:50
rare kwast
rare kwast is offline
damn vierkante ogen.. en een zere rug
mn broerjte wil kaartjes voor een of ander event..
en wie moet ze zien te bemachtigen

-----

aaaaw uitverkocht

Laatst gewijzigd op 05-05-2007 om 09:59.
Oud 05-05-2007, 09:56
rare kwast
rare kwast is offline
heb vannacht gedroomd over 'de' tunnel met aan het eind wit licht..
zo mooi
Oud 05-05-2007, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 04-05-2007 @ 20:34 :
want wat als ik niet meer intelligent ben of de slimste of beste, wat blijft er dan nog over ?
Veel meer dan jij zelf denkt. (Denk je dat die cijfers anderen wat interesseren? Ik denk dat die in heel andere dingen geïnteresseerd zijn. Ik iig wel.)

@OT: Net de laatste boodschappen gedaan voor de vakantie...en ben begonnen met de koffers in te pakken. Vanavond laatste dingen wassen en dan morgenochtend verder inpakken.

Laatst gewijzigd op 05-05-2007 om 12:20.
Oud 05-05-2007, 10:43
Daboman
Daboman is offline
Ik snap het gewoon niet meer, waarom lukt er niet gewoon eens iets. Wat is datgene, dat steeds zorgt dat ik net m'n doel niet haal? Gaat nu al jaren zo, ik word er gillend gek en overspannen van. Ik kom elke keer een centimeter tekort
Oud 05-05-2007, 12:27
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Dolores&Yana: Bedankt voor jullie pb terug Misschien beantwoord ik ze binnenkort nog wel, maar in elk geval bedankt voor het antwoord en ik was het eigenlijk eens met wat jullie allemaal zeiden, geloof ik.

OT: Het gaat gewoon goed. Klaar. Vanochtend eindelijk weer eens echt uit kunnen slapen en nu kan ik alles aan of zo. Het is leuk om de zeven geitjes vanuit het Turks te kunnen vertalen maar het is zielig dat ze worden opgegeten.
Oud 05-05-2007, 12:33
rare kwast
rare kwast is offline
laat mij alsjeblieft..
als ik niet meer zwem, laat me afdrijven, als ik niet meer loop, laat me staan.
als ik verdwijn, ga me dan niet zoeken. als ik val, laat me liggen..
ik wil niet meer, ik wil naar het licht uit mn dromen..
Oud 05-05-2007, 12:59
Verwijderd
Hé, idee. Wellicht ben je zo moe omdat je te veel laten dingen doet? Te vaak pas om vier uur in bed ligt? Totaal geen ritme hebt? Te veel de student uithangt?
Maandag, koninginnedag in Amsterdam (), daarna uit in Maastricht, donderdag, borrel van Alles is Drama en daarna nog uit geweest, gisteren van zeven tot half twee 's nachts achter de bar gewerkt en daarna nog anderhalf uur meegedanst. En de week daarvoor was niet rustiger, en de komende week wordt dat ook niet.
Het is kut dat het huidige blok zo oersaai is (Wie wil er nu weten of het college van B&W al dan niet bevoegd is een vergunning te weigeren?), want nu werk ik niet, dus heb ik veel meer kans het niet te halen en over doen, gatver, nee daar wil ik niet een. Het wordt tijd dat ik mijn goede oude decipline weer eens uit de kast haal denk ik.
Oud 05-05-2007, 13:04
Verwijderd
Het is mooi weer buiten,
mensen zingen en dansen
in naam van de bevrijding
en de vogeltjes fluiten
vreugde neemt de leiding

Ik voel me nog steeds ziek
drink nog een kopje thee
voel mij een beetje alleen
luister naar depri muziek
het is allemaal zo gemeen

..

Ik heb een beetje zelfmedelijden zo nu en dan
Oud 05-05-2007, 13:34
Verwijderd
Verjaardag vier ik over 1 week.
Aaaaahhh en ik weet niet waar ik moet beginnen.
Oud 05-05-2007, 13:47
Verwijderd
Ik begin het werken leuk te vinden, ik ben echt een stuk meer ontspannen. Komt vast door het gesprek van vorige week en ik denk ook wel een beetje door de medicatie. Het lijkt wel een wondermiddel!
Oud 05-05-2007, 15:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik word gek. Ik doe nog zoveel domme dingen fout bij natuurkunde! Hoe kom ik ooit een 7 te staan?
Oud 05-05-2007, 15:33
Verwijderd
duivelaartje: kalm aan hè. Teveel stress werkt alleen maar averechts. Het gaat erom dat je dat examen haalt, op de tweede plaats komen een keer die cijfers. Je moet loten geloof ik (?), maar meer dan je best kan je niet dus, dus rustig maar het komt allemaal wel goed! Succes ermee en af en toe iets ánders doen hè
Oud 05-05-2007, 16:01
Verwijderd
Lang leve de anti-misselijkheidspilletjes!!! Het gaat een stuk beter en kan weer wat meer eten zonder me de hele dag ziek te voelen. Hopelijk zit ik dinsdag weer op m'n lijn. Verder ben ik wel doodmoe.
Oud 05-05-2007, 16:06
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-05-2007 @ 16:33 :
duivelaartje: kalm aan hè. Teveel stress werkt alleen maar averechts. Het gaat erom dat je dat examen haalt, op de tweede plaats komen een keer die cijfers. Je moet loten geloof ik (?), maar meer dan je best kan je niet dus, dus rustig maar het komt allemaal wel goed! Succes ermee en af en toe iets ánders doen hè
Ja, ik ga nu naar Wageningen!

Ik mag ook van mezelf niet teveel stressen, maar ik wil geloof ik wat teveel van mezelf. Maar ik had uiteindelijk toch nog een voldoende voor dat examen, dus eigenlijk ben ik ook wel weer tevreden. Morgen doe ik er gewoon nog eentje.
Oud 05-05-2007, 16:25
Sagana
Sagana is offline
YES zaterdagavond.

In plaats van vanochtend naar de begrafenis te gaan, ben ik gisteravond naar de rozenkrans gegaan. Daarna hebben we hem nog even gezien in het funerarium waar hij lag opgebaard. Als ik niet wist dat hij het was, zou ik hem helemaal niet hebben herkend. Zijn hoofd was zo mager, zo klein en tenger... Het was echt even schrikken. Mijn mama zei dat hij, toen zij hem nog heeft gezien na het herseninfarct, er nog veel slechter uitzag. Hij is echt enorm afgetakeld.
Ik heb wel spijt dat ik hem niet meer heb gezien toen hij in het ziekenhuis lag. Ik wilde dat ik hem nog even had kunnen zeggen dat ik van hem hield en om hem gaf en hem nooit zou vergeten. En hoe blij ik ben dat zij vroeger zo goed voor mij hebben gezorgd.
In het funerarium heb ik R. gezien, zijn vrouw (mja, weduwe nu). Zij is ook al zo'n fantastisch persoon. En verdomme, ik kan er niet tegen als ik mensen waarvan ik hou zie huilen. Dan moet ik altijd zélf huilen. Zo ook gisteren toen R huilde.
Ze was wel blij dat ik er was, dat zag ik aan haar. Maar het deed me zo'n pijn, zo verschrikkelijk veel pijn, om haar zo verdrietig te zien.
Ik haat de dood, echt waar. Ik haat het en ben er ongelooflijk bang voor. Zowel voor de dood van mensen (en dieren..) om wie ik geef als om mijn eigen dood. Het is echt iets dat mij ongelooflijk veel angst aanjaagt.

Regels voor berichten