Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ooit eens in mn hoofd moeten stampen voor Engels ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Wat zijn het dan wel?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik gebruik 'ofzo' ook wel vaak, maar ik denk meer in posts dan in gesproken taal. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
'Aargh' is gewoon een geluid dat mensen maken en dus geen aanduiding of nabootsing van een geluid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van Dale houdt het wel alleen bij woorden: ono·ma·to·pee (de ~ (v.), ~ën) 1 [taalk.] door klanknabootsing gevormd woord [bv. tiktak, koekoek] Maar Juice - onomatopees zijn niet woorden waarmee een geluid aangeduid wordt. Een onomatopee vereist dat de klank van dat geluid verwerkt zit in het woord - tikken of kraken of piepen of scheuren zijn dus onomatopees, maar roepen of zingen bijvoorbeeld niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() En zelf: 'echt'. Als in: Iemand: *verhaal* Ik: *Ja echt he* En: 'Die zijn écht dit of dat' bij mening geven |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hetzelfde geldt voor woorden als glas, glad, glans, glibberig; is het echt toeval dat die woorden in het nederlands met gl beginnen? Maar goed; ik heb altijd begrepen dat 'aargh' geen onomatopee is, maar een klanknabootsing. Net zoals knorknor geen onomatopee is. Boem, pets, tik, tak etc wél. Ik kan er natuurlijk naast zitten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hetzelfde geldt trouwens voor knorren.
||
Citaat:
||
Citaat:
ik zal jou eens smurfen
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Knorren is wel wat bezopen, ja. Of wat dacht je van 'kwaken' voor kikkers? Die kRaken. De Britten hebben dat duidelijk beter begrepen (to croak). Maar dat het bezopen onomatopeeën zijn, neemt niet weg dat ze wel als zodanig ontstaan zijn. (En kraken is voor deuren en planken natuurlijk ook een goede keuze). Ik vind 'knerpen' trouwens een hele mooie, voor sneeuw ![]() Laatst gewijzigd op 29-05-2007 om 21:08. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[VO] De dwerg die het woord ‘help’ niet kende flyaway | 11 | 22-01-2006 11:43 | |
Seksualiteit |
verkrachting als sexspelletje... evanescence | 77 | 07-06-2005 19:38 | |
Seksualiteit |
Wat is jouw grootste fantasie? Deliveran©e | 116 | 14-05-2004 10:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Verder schrijven of stoppen? Lil'Girl | 9 | 23-10-2003 20:36 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!! *leintje* | 20 | 12-03-2002 20:35 |