Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2007, 11:09
Paris S.G.
Paris S.G. is offline
Ik heb 31 punten van de 50 gehaald. Ik ben tevreden, heb m'n 3.8 zeker binnen en ik vond 'm makkelijker dan vorig jaar toen ik gezakt was op Duits.

Op naar Frans (en m'n diploma ).

Oja en de norm wordt opzeker weer 0,0 denk ik.
Oud 29-05-2007, 11:13
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Paris S.G. schreef op 29-05-2007 @ 12:09 :
Ik heb 31 punten van de 50 gehaald. Ik ben tevreden, heb m'n 3.8 zeker binnen en ik vond 'm makkelijker dan vorig jaar toen ik gezakt was op Duits.

Op naar Frans (en m'n diploma ).

Oja en de norm wordt opzeker weer 0,0 denk ik.
Ik heb 30 punten, en ik denk inderdaad ook dat de kans groot is dat de norm weer 0,0 wordt.
Oud 29-05-2007, 11:14
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
polichinelle schreef op 29-05-2007 @ 12:09 :
Vonden jullie hem ook te lang? Ik had hem net in de laatste minuut afgekregen terwijl ik normaal als een van de eerste klaar ben.
ja vond ik ook, maar kwam omdat ik super veel woorden ging opzoeken omdat ik niet net een fout antwoord wilde geven op basis van een woord dat ik niet echt zeker wist/kende.
Oud 29-05-2007, 11:15
polichinelle
polichinelle is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 29-05-2007 @ 12:14 :
ja vond ik ook, maar kwam omdat ik super veel woorden ging opzoeken omdat ik niet net een fout antwoord wilde geven op basis van een woord dat ik niet echt zeker wist/kende.
Ja dat was mijn probleem ook
Oud 29-05-2007, 11:19
Lethe
Lethe is offline
Echt stom dat we hier Duitse teksten moeten kunnen lezen. Dat gaat toch nergens over? Je kunt er niks mee
Oud 29-05-2007, 11:19
Sanctus
Sanctus is offline
42/50

Hopen dat ik een 7,5 heb. Dat gaat wel hard zeg, met zo'n N-factor 0.
Oud 29-05-2007, 11:22
Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
AllureV schreef op 29-05-2007 @ 12:19 :
Echt stom dat we hier Duitse teksten moeten kunnen lezen. Dat gaat toch nergens over? Je kunt er niks mee
Maar goed dat jij geen filosofie gaat studeren.
Oud 29-05-2007, 11:26
LisaRowe
LisaRowe is offline
Afgelopen 2 jaar was de norm 0.0
Denken jullie dat het dit jaar ook zo wordt?
Oud 29-05-2007, 11:27
Verwijderd
Ik vond die vraag in die gatentekst met die cijfers echt NERGENS opslaan.
Ik wist echt niet wat ik daarbij moest invullen.
Oud 29-05-2007, 11:30
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Lilith schreef op 29-05-2007 @ 12:27 :
Ik vond die vraag in die gatentekst met die cijfers echt NERGENS opslaan.
Ik wist echt niet wat ik daarbij moest invullen.
Die begreep ik inderdaad ook niet. Morgen voor de zekerheid maar een rekenmachine meenemen voor m'n examen Frans.
Oud 29-05-2007, 11:31
Strever
Strever is offline
Citaat:
Lotte schreef op 29-05-2007 @ 11:52 :
Wat een %#@@#% examen zeg! Ik heb wel iets van 29 punten, genoeg voor een voldoende. Denken jullie dat frans ook van dit kaliber zal zijn?

Wat zielig voor de mensen die minstens een 5 moesten halen zeg..
Dankje. Ik heb 21 punten, keiharde 3,5
Oud 29-05-2007, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Frankrijk schreef op 29-05-2007 @ 12:30 :
Die begreep ik inderdaad ook niet. Morgen voor de zekerheid maar een rekenmachine meenemen voor m'n examen Frans.
ik dacht 500, omdat dan je kader kleiner is, en daarom kunnen er grotere verschillen in percentages zitten.
Oud 29-05-2007, 11:35
Fosca
Fosca is offline
Ik moest nog tien vragen in het laatste kwartier

Dus ik heb alle open vragen gemaakt (allemaal fout ) en alle meerkeuze gegokt (allemaal goed gegokt )

38 punten, tussen de 6,6 en de 8,8, en ik vond hem best moeilijk!
Oud 29-05-2007, 11:37
Sanctus
Sanctus is offline
Daar had je geen rekenmachine voor nodig, Frankrijk. Als een onderzoek met 2000 mensen een nauwkeurigheid heeft van 99 procent, en er staat in de tekst dat bij een onderzoek met x mensen die nauwkeurigheid lager is, dan moet x 500 zijn, omdat ook in de tekst staat dat steekproeven nauwkeuriger worden als er meer mensen ondervraagd worden.
Oud 29-05-2007, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Sanctus schreef op 29-05-2007 @ 12:37 :
Daar had je geen rekenmachine voor nodig, Frankrijk. Als een onderzoek met 2000 mensen een nauwkeurigheid heeft van 99 procent, en er staat in de tekst dat bij een onderzoek met x mensen die nauwkeurigheid lager is, dan moet x 500 zijn, omdat ook in de tekst staat dat steekproeven nauwkeuriger worden als er meer mensen ondervraagd worden.
Dat had ik er dus niet uitgehaald, maar met mn intellect bedacht ;x.

Like: feestje ;x.

Ik heb 38 punten.
De norm kan me echt geen ruk meer bommen nu .
Oud 29-05-2007, 11:40
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
Citaat:
LisaRowe schreef op 29-05-2007 @ 12:26 :
Afgelopen 2 jaar was de norm 0.0
Denken jullie dat het dit jaar ook zo wordt?
Ik denk het wel LisaRowe. Vorig jaar was ik gezakt op 2/10e voor Duits. . Die 3,6 die ik dit jaar moet hebben heb ik wel binnen. Ik had trouwens 28 punten gehaald
Oud 29-05-2007, 11:46
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 29-05-2007 @ 12:37 :
Is dit nou een vaardigheid die past bij het vak Duits? Kunnen ze net zo goed bij wiskunde B1/2 gaan vragen welk verband er zat tussen het modern imperialisme en de sociale mobiliteit
Oud 29-05-2007, 11:58
zow
zow is offline
Citaat:
polichinelle schreef op 29-05-2007 @ 12:09 :
Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 5.4 en 7.4.

Zo ongeveer. Ik moest een 4,8 dus dat is waarschijnlijk wel gelukt
heej ik had het ook precies zo Die 4,8 is wel binnen
nu durf ik er toch wel een klein beetje van uit te gaan dat ik nu toch wel eens geslaagd ben
(wat een zin)

Maar het was wel lang ja....bij tekst 7 en nog maar 40 minuten te gaan, dacht ik...laat ik die laatste korte teksten maar even maken!! uiteindelijk heb ik teruggewerkt tot ik weer bij tekst 7 aankwam, met nog maar 10 minuutjes de tijd!!!!
Heb ze allemaal gegokt en de laatste 2 open vragen maar gelaten voor wat ze waren...en op 1 na heb ik ze van die tekst allemaal goed gegokt

hm en invulvakjes vragen ben ik normaal gesproken echt überslecht in en was dus echt blij dat het dit keer maar een heel kort tekstje was! Alleen sloeg inderdaad helemaal nergens op met die getallen....had 'm gelukkig wel goed gegokt...maar dat was meer omdat ik dacht dat ze niet zo snel 20.000 of 4000 mensen voor 'n steekproef zouden nemen, maar eerder een klein groepje van 500.
Niet helemaal logisch gedacht, maar het leverde me wel het goede antwoord op, dus het zal mij verder een zorg zijn.

Echt een heel verhaal, maar moest even alles van me afschrijven
en ik ga ook uit van een normering van 0.0
Zou echt heel erg verbaasd zijn als dat niet zo was, al hoop ik stiekem op 0.1, want dan heb ik nog een 5.5 en dat klinkt toch net ietsjes mooier dan een 5.4 al maakt het wat het eindresultaat betreft geen drol uit natuurlijk..maar het gaat om het idee

en nu op naar frans en wiskunde!!!!!!!!
Oud 29-05-2007, 12:10
Lotte
Lotte is offline
Klopt deze klacht volgens jullie?

Zowel in de tekst als in de vraag zit er volgens mijn vader een fout. In vraag 9 bij antwoord B: er wordt gesproken van Aletschgletschers dus in de meervoud terwijl het bij de Altetschgletscher om enkelvoud gaat, zoals hij wel gewoon is aangegeven bij de andere mogelijkheden. Dit kan puur een schrijffout zijn maar toch zeker niet netjes en ik zat bij deze vraag erg in de verwarring waardoor ik hem fout beantwoorde (zelfde genen als mijn vader die er ook door in de war raakte en de oorzaak daarvoor ging zoeken)

In de tekst: wordt er gesproken over een betrekkelijk deel van de Alpengletsjer (dit is enkelvoud). Maar een deel van suggereert dat Alpengletscher in de meervroud moet staan, gezien een deel uitmaakt van een groter geheel. En een Aletgletscher kan geen deel zijn van de Alpengletscher want het is een gletsjer op zichzelf. Een appel is geen deel van een appel.

Ik kon dermate niet meer het verband zien tussen de Alpengletscher en de Aletgletscher. Dit was van noodzakelijk belang bij het beantwoorden van de vraag, dit zie je als je de vraag bekijkt.

Verder was het antwoord niet echt uit de tekst te herleiden vond ik maar dat ligt vast aan mijn domheid (al ben ik toch wel goed in Duits)
Oud 29-05-2007, 12:16
zow
zow is offline
oef jij denkt daar wel heel diep over na zeg
Ik weet het eigenlijk niet. Ik snap sowieso niet helemaal waarom ik die vraag fout heb (Ik zat te twijfelen tussen B en C, en koos uiteindelijk voor C, terwijl het B is)
Want in de tekst stond toch zoiets als dat er rond 2100 van al die alpengletsjers niets meer over zou blijven, maar dat dat Aletschding het nog wel tot 2200 vol zou houden?
Ach, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben. Maar dat wat jij zegt, was mij eigenlijk niet echt opgevallen.
Oud 29-05-2007, 12:22
Lethe
Lethe is offline
Wie zegt dat ik geen filosofie ga studeren Sanctus?
Ik vind het gewoon raar, Frans en Engels heb je nog wel iets aan, maar Duits!?
Oud 29-05-2007, 12:27
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
*z0w* schreef op 29-05-2007 @ 13:16 :
oef jij denkt daar wel heel diep over na zeg
Ik weet het eigenlijk niet. Ik snap sowieso niet helemaal waarom ik die vraag fout heb (Ik zat te twijfelen tussen B en C, en koos uiteindelijk voor C, terwijl het B is)
Want in de tekst stond toch zoiets als dat er rond 2100 van al die alpengletsjers niets meer over zou blijven, maar dat dat Aletschding het nog wel tot 2200 vol zou houden?
Ach, ik zal het wel verkeerd gelezen hebben. Maar dat wat jij zegt, was mij eigenlijk niet echt opgevallen.
Het was mijn vader he Moet je niet mij beschuldigen Maarre, er stond: van de alpengletsjers zal er maar een betrekkelijk deel overblijven rond het jaar 2100, maar de aletgletsjer zal het tot 2200 nog wel overleven. Dat is dus hetzelfde als wat jij zegt. Maar bij C staat er de enige, en dat kon je niet afleiden uit de tekst. Daar zijn ze altijd heel precies in, je hebt altijd een mogelijkheid die niet helemaal precies is.
Oud 29-05-2007, 12:28
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
AllureV schreef op 29-05-2007 @ 13:22 :
Wat heb je nou weer aan Frans? Ik vind alle talen eigenlijk gewoon belangrijk omdat taleninzicht erg handig is als je later boeken moet lezen enzo. Het gaat er ook om om de kern van zaken te snappen enzo.
Oud 29-05-2007, 12:35
Larry Flint
Larry Flint is offline
en omdat het je buurlanden zijn en er veel mensen naar op vakantie gaan en je studieboeken ook grotendeels in die talen geschreven zijn.
Oud 29-05-2007, 12:35
Verwijderd
HOERAAAAAAAAAAAAAA DUITS IS SOWIESO VOLDOENDE

Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 5.6 en 7.6.

Het totale aantal scorepunten voor dit examen bedraagt 50.

..en ik moest een 4,6 dus zelfs als ik ergens bij een open vraag te soepel heb gerekend, heb ik 't nog steeds ruim gehaald.

YESSSSSS NU KAN IK GAAN STRESSEN OM AARDRIJKSKUNDE.
Oud 29-05-2007, 12:36
zow
zow is offline
Citaat:
Lotte schreef op 29-05-2007 @ 13:27 :
Het was mijn vader he Moet je niet mij beschuldigen Maarre, er stond: van de alpengletsjers zal er maar een betrekkelijk deel overblijven rond het jaar 2100, maar de aletgletsjer zal het tot 2200 nog wel overleven. Dat is dus hetzelfde als wat jij zegt. Maar bij C staat er de enige, en dat kon je niet afleiden uit de tekst. Daar zijn ze altijd heel precies in, je hebt altijd een mogelijkheid die niet helemaal precies is.
mja okay, dat is waar...
ach, laten we het er maar op houden dat het gewoon een stomme vraag was....en dat ene puntje, nou ja...jammer dan toch?
en het stomme is gewoon dat klagen op het Laks in verhouding maar heel weinig uitmaakt wat de normering betreft.
Oud 29-05-2007, 12:41
zow
zow is offline
Citaat:
het is wel te merken dat jij niet in de bollenstreek woont (like me)
als ik aan het werk ben, heb ik zo af en toe dagen dat ik meer duits praat en hoor dan nederlands...
okay, ik vind Duits ook echt een rottaal en ik snap van mezelf niet waarom ik het in godsnaam gekozen heb, maar om nou te zeggen dat je er helemaal niets aan hebt....nee dat denk ik niet.
En Duits is niet alleen op toeristisch gebied een belangrijke taal..Ook qua literatuur en geschiedenis speelt de Duitse taal een belangrijke rol (Dan bedoel ik dat veel bronnen/boeken in het Duits geschreven zijn)
Duits zal nooit mijn lievelingsvak/taal worden, maar ik ben toch wel heel blij dat ik het een aantal jaar gevolgd heb...
Oud 29-05-2007, 12:45
Verwijderd
Citaat:
*z0w* schreef op 29-05-2007 @ 13:41 :
het is wel te merken dat jij niet in de bollenstreek woont (like me)
als ik aan het werk ben, heb ik zo af en toe dagen dat ik meer duits praat en hoor dan nederlands...
okay, ik vind Duits ook echt een rottaal en ik snap van mezelf niet waarom ik het in godsnaam gekozen heb, maar om nou te zeggen dat je er helemaal niets aan hebt....nee dat denk ik niet.
En Duits is niet alleen op toeristisch gebied een belangrijke taal..Ook qua literatuur en geschiedenis speelt de Duitse taal een belangrijke rol (Dan bedoel ik dat veel bronnen/boeken in het Duits geschreven zijn)
Duits zal nooit mijn lievelingsvak/taal worden, maar ik ben toch wel heel blij dat ik het een aantal jaar gevolgd heb...
Nounou.
Dat van de Bollenstreek is ook wel overdreven.
Het is waar dat je soms een andere taal moet spreken, maar niet meer dan 20 % van de tijd.
Oud 29-05-2007, 12:56
zow
zow is offline
Citaat:
Lilith schreef op 29-05-2007 @ 13:45 :
Nounou.
Dat van de Bollenstreek is ook wel overdreven.
Het is waar dat je soms een andere taal moet spreken, maar niet meer dan 20 % van de tijd.
ik zou zeggen, loop voor de grap eens een dagje met me mee
gedurende de herfst en wintermaanden is die 20 % misschien wel terecht (al betwijfel ik dat ook wel een beetje, gezien het hier op het moment stikt van de polen en die kunnen niet veel anders dan pools en duits)
maar in de maanden dat de bloemen opkomen...zooo...dan hoor je echt alleen maar Duits om je heen hoor
net nog, toen ik terugkwam van m'n examen, staken er 2 half bejaarde vrouwtjes zomaar zonder te kijken (ja, ze keken naar de lucht ) het fietspad over, zonder mij te zien, schrikt een zo'n vrouwtje zich helemaal wild en roept keihard "ENTSCHULDIGUNG!!"
argh...
en afgelopen weekend (en gister) moest ik werken...nou heb bijna alleen maar duits gepraat en gehoord...
maar heej, mij hoor je niet klagen hoor, het was een goeie oefening voor m'n duits examen
Oud 29-05-2007, 13:02
Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Iemand die filosofie gaat studeren en niet weet dat enige beheersing van Duits daarbij van belang is (Kant! Schopenhauer! Wittgenstein! Marx! Nietzsche!), geeft er blijk van zich niet erg in de studie verdiept te hebben.
Oud 29-05-2007, 13:16
Verwijderd
33 punten, met nog een paar open vragen die volgens mij ook wel goed zijn waarvoor ik voor de zekerheid nog maar geen punten heb gegeven.
Tussen de 5,9 en 7,9; ik hoop op een 6,1 voor een 7!

En idd lang, ik ben altijd heel vroeg klaar en nu pas een kwartier van te voren.
Oud 29-05-2007, 13:30
jasp12
jasp12 is offline
Jawohl, heb 3 foutjes. Cijfer tussen de 8,9-9,7. Met de 0norm wordt het dan een 8,9?
Oud 29-05-2007, 13:32
Verwijderd
Citaat:
jasp12 schreef op 29-05-2007 @ 14:30 :
Jawohl, heb 3 foutjes. Cijfer tussen de 8,9-9,7. Met de 0norm wordt het dan een 8,9?
Ja.
Oud 29-05-2007, 13:37
Verwijderd
Citaat:
jasp12 schreef op 29-05-2007 @ 14:30 :
omg stfu
Oud 29-05-2007, 13:42
Lethe
Lethe is offline
Daar heb je wel gelijk in Lotte
Paranoide, wat moet jij minimaal halen voor Aardrijkskunde?
Oud 29-05-2007, 13:46
jasp12
jasp12 is offline
Citaat:
Mala schreef op 29-05-2007 @ 14:37 :
omg stfu
wtflollercopter?

Maar goed, ik ben half Duits, dus niet zo vreemd . Maar als ik gewoon Nederlands was, zou ik het nog best lastig vinden want zo makkelijk was 't niet.
Oud 29-05-2007, 13:56
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 29-05-2007 @ 14:42 :
4,0 dus dat moet op zich wel lukken. Zometeen maar even wat van die boekjes doorlezen ofzo.
Oud 29-05-2007, 13:58
Lethe
Lethe is offline
Als wij in Duitsland zijn verwachten die Duitsers dat we Duits spreken (op zich logisch) maar als de Duitsers in Nederland zijn passen ze zich niet aan onze taal aan, maar lullen ze gewoon in het Duits tegen ons. En dat terwijl Duits nog een lelijke taal is ook
Oud 29-05-2007, 14:03
Verwijderd
Nou, ik vind Duits een leuke taal
Oud 29-05-2007, 14:06
jasp12
jasp12 is offline
Citaat:
AllureV schreef op 29-05-2007 @ 14:58 :
Als wij in Duitsland zijn verwachten die Duitsers dat we Duits spreken (op zich logisch) maar als de Duitsers in Nederland zijn passen ze zich niet aan onze taal aan, maar lullen ze gewoon in het Duits tegen ons. En dat terwijl Duits nog een lelijke taal is ook
Heb je 't niet zo goed gemaakt vanochtend?
Oud 29-05-2007, 14:07
Larry Flint
Larry Flint is offline
ik ook vind het hele vak sowieso wel leuk eigenlijk, maar vooral de laatste 2 jaar omdat ik daarvoor niets leerde ivm slechte docenten.
Oud 29-05-2007, 14:19
Lethe
Lethe is offline
Ik heb het helemaal niet gemaakt Jasp.. ik heb geen Duits
Oud 29-05-2007, 14:19
zow
zow is offline
Citaat:
jasp12 schreef op 29-05-2007 @ 15:06 :
Heb je 't niet zo goed gemaakt vanochtend?
dat heeft niets te maken met goed of slecht maken, dat is gewoon de mentaliteit van de Duitsers zou jij toch moeten weten
Oud 29-05-2007, 14:22
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
AllureV schreef op 29-05-2007 @ 15:19 :
Ik heb het helemaal niet gemaakt Jasp.. ik heb geen Duits
wat loop je dan moeilijk te doen dat "WE duitse teksten moeten kunnen lezen", van jou wordt toch niets verwacht?
Oud 29-05-2007, 15:08
Sanctus
Sanctus is offline
Ja, ik twijfelde ook tussen 'sceptisch' en 'welwillend'. Op het eind heb ik van 'welwillend' nog 'sceptisch' gemaakt Vond nou niet dat het zo 'welwillend' was, toen ik het nogmaals las - maar blijkbaar toch.
Oud 29-05-2007, 15:12
Crimson
Crimson is offline
ik had ook skeptisch, maar welwillend was denk ik wel beter ja, want hij zei er niks negatiefs over. maarja, alle fouten die je maakt, komen door twijfel tussen t goede en t bijna goede antwoord
Oud 29-05-2007, 15:26
Chronocide
Chronocide is offline
tja ach misschien is het volgend jaar makkelijker
Oud 29-05-2007, 15:37
Lethe
Lethe is offline
Larry Flint, ik heb ook twee jaar Duitse teksten moeten lezen hoor, bij Duits 1. Dus vandaar WE.
Oud 29-05-2007, 16:49
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
AllureV schreef op 29-05-2007 @ 14:42 :
Waar heb ik gelijk in?
Oud 29-05-2007, 16:53
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
ava/adore schreef op 29-05-2007 @ 15:40 :
zit ongeveer tussen de 37-40/50 pt, ik hoop dat de Götter mij bij zijn en mijn leraar mij goed gezind is, zodat ik een 6.8 krijg en daarmee een 8 voor duits op mn rapport. (zit nu tussen de 6.7 en 9.1 dus). Ach. Ik vond het trouwens nog best pittig, sommige vragen dan.
Zou er een iets hogere norm dan 0 komen, denken jullie?

@Lotte: ik heb hetzelfde opgemerkt, daarom koos ik voor C ipv B. En het kan aan mij liggen, maar ik vond 6 ook niet echt wohlwollend, dus koos ik voor skeptisch (die het ook niet echt was, maar ja, beter dan wohlwollend). Vraag 35, met die getallen vond ik belachelijk. Flikker toch op met zulke kutvragen. Maar ach, ik heb een hoog cijfer dus ik ga niet al te veel mierenneuken
Ja ik had ook skeptisch want hij was gewoon kritisch en bedachtzaam maar niet op een negatieve manier.
Advertentie

Regels voor berichten