![]() |
|||
Citaat:
Dat je het 'achterlijk volksvermaak' vind is natuurlijk niet relevant; Jensen ga je ook niet verbieden. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En dit lijkt me geen prima alternatief. Je laatste alinea is natuurlijk puur persoonlijk gezien onzin, want niemand die mij persoonlijk kent, geeft ook daadwerkelijk om je. Die mensen die zonder aanziens des persoons nieren willen afstaan zijn gewoon filantropen. Maar dat heeft met mij of jou persoonlijk niks te maken. Hoewel ik door dit topic wel weer wat meer ben gaan nadenken over donorschap. Mijn grootste struikelblok is en blijft het feit dat ik niet kan aangeven dat mijn restjes niet naar criminelen mogen gaan. En deze vraag kon ik niet snel op internet terug vinden ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Doe mij dat risico dan maar. Zelfs als ik er een probleem mee zou hebben om criminelen te redden heb ik het dan tenminste geprobeerd, in plaats van mezelf net zo goed crimineel te maken door te kijken terwijl 5 mensen verdrinken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je vergelijking met de verdrinkingsdood slaat als een lul op een drumstel. En nee is geen onzinvraag, want stel ik zie Marc Dutroux verdrinken zou ik geen poot uitsteken. Verder is het een irrelevante nonsens vergelijking ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan heb jij een ander moreel gevoel dan ik... |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dude: IK was niet degene die opkwam draven met een vergelijking over verdrinkende sukkels die niet kunnen zwemmen. En indirect moorden: kom op zeg, stel je niet zo gruwelijk aan. Van TID verwacht ik dergelijke onzin, niet van jou, ik had je hoger ingeschat ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor mij is moord: iemand vergiftigen, of mishandelen tot het hart niet meer klopt. Voor mij is moord iemand bewerken met een mes totdat hij is leeggebloed, of iemand een paar kogels door zijn lever, longen, hart of hoofd jagen. Of iemand zijn keel dichtknijpen, of met zijn kop onder water douwen, of iemand met benzine overgieten en aansteken. De rest is geen moord, maar gewoon bad luck. En dat er een paar hysterische wijven desalniettemin MOORD krijsen, zal me niet van gedachten doen veranderen, ook al vinden ze me dan minder dan een sufferd die met teveel drank op achter het stuur stappen. Die wijven lijden aan aanstelleritis. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, dat zou wederzijds zijn, dus daar heb ik geen moeite mee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
met je DUS.... Beide dingen zei ik niet. Maar goed als dat de insteek van een discussie wordt: het verdraaien van woorden: ga ik je je zin maar geven: JA en JA. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie het verschil niet met aan een verdrinkende man voorbij lopen omdat deze misschien crimineel is, behalve dan dat je in het laatste geval meer geconfronteerd wordt met je gedrag. Ik heb je nog niet uit zien leggen waarom de vergelijking niet klopt, zou je dit even kunnen doen? Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De vergelijking klopt niet, omdat de situatie van het redden van levens heel anders ligt. Bij iemand die verdrinkt, spring je eerst, en dan kun je achteraf nog eens vragen of de beste man crimineel is ( en hem dan alsnog verzuipen ![]() En die man zijn leven hoef ik niet zonodig te redden nee. Als het nu zou gaan om een normaal mens, dan zou ik er minder bezwaren tegen hebben |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Juice schreef op 28-05-2007 @ 16:34 :
Dus als je de tijd had om na te denken of je iemand die verdrinkt redt, zou je het niet doen?[/QUOTE] Waar zie je mij dat zeggen? Dat doet niet ter zake, ik voer het verschil aan, in de twee situaties. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Hoe noem jij het willens en wetens laten doodgaan van andere mensen? - Wat is je rechtvaardiging hiervoor? - Vind je het belangrijker dat criminelen sterven, dan dat normale burgers blijven leven? - Vind je het zo belangrijk criminelen te laten sterven dat je de samenleving met honderdduizenden euro's schade op wil zadelen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed ik doe een poging 1) NVT, is niet mijn intentie, zoals je zelf ook wel snapt, mag ik aannemen. Je overdrijft 2) NVT, zie 1 3) Heb ik nooit gezegd, dus niet van toepassing, die achterlijke conclusie komt uit jouw hersens, niet uit die van mij. 4) zelfde als 3. Overigens: iets vergelijkbaars heb ik al in een post tegen Juice gezegd. En terugkomend op het feit dat het totale nonsens is dat jij mijn keuzes niet hoeft te respecteren, daar heb je in wezen natuurlijk gelijk in, je hoeft ze niet te respecteren, maar wel accepteren, want er is namelijk niks wat jij ertegen kan doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En om me dan maar meteen als moordenaar af te schilderen is ook erg vergezocht. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En natuurlijk geef jij elke maand 1000den euro's uit aan collectes voor de hongerende kindertjes, omdat die anders doodgaan. Niet betalen leidt ook tot de dood van vele kinderen. Doe je dit niet, ben je ook een moordenaar.... Of liggen de zaken misschien, net als hier een stuk genuanceerder>?? En heb nou niet het lef om te zeggen dat deze vergelijking niet opgaat, want als het op rare vergelijkingen aankomt, winnen jullie de kroon |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() lange tenen.
||||
Citaat:
Jij noemt als relevant verschil tussen jouw orgaangehechtheid en mijn verdrinkingsvoorbeeld, dat je bij orgaandonorschap de tijd hebt om na te denken over de situatie. Dit nadenken heeft jou doen besluiten geen donor te worden, omdat je dan misschien een crimineel het leven redt. Als de tijd die je hebt om na te denken het enige belangrijke verschil is, zou je dus logischerwijs als je bedenktijd hebt ook besluiten de verdrinkende niet te redden omdat hij misschien een crimineel is. Voila. Als dit niet het geval is, wacht ik op uitleg. Citaat:
De enige reden dat jij niet doneert is dus dat je wraakzuchtige gevoelens koestert jegens criminelen? Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Financiële beloning voor registratie als orgaandonor? :DELICIOUS | 21 | 30-10-2011 22:34 | |
Films, TV & Radio |
BNN's grote donorshow Verwijderd | 133 | 13-06-2007 18:49 |