![]() |
||
Citaat:
![]() ow wacht, de verklaring in het antwoord (ja ja ik kon het niet laten ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een hoge drukgebied heeft weinig bewolking, dus een grotere/hogere dagamplitude, omdat er meer zon op kan komen. Een lage drukgebied heeft veel bewolking, dus een kleinere/lagere dagamplitude, omdat er minder zon op kan komen. (En nu even nakijken in het boek of dit klopt, brb. ![]() [edit] Kenser, dagamplitude is geen zon maar temperatuur. Nouja, dan nog klopt mijn bewering geloof ik. Ik moest het wel opzoeken op het internet, want dagamplitude staat niet in onze begrippenlijst. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ehm.. komt dit verschijnsel samen met de moessons? |
![]() |
|
![]() |
Moessons zouden wel een gevolg ervan kunnen zijn:
Doordat de zeestroom nu van west naar oost gaat, en de wind in dezelfde richting krijg je te maken met een aanlandige wind. Deze betrekkelijke koude aanlandige wind drukt de vrij warme wind van het land afkomstig omhoog waardoor er wolkvorming optreedt en er stortregens kunnen (kan ik niet met zekerheid zeggen dit) optreden: de moesson http://www.knmi.nl/VinkCMS/explained...il.jsp?id=2647 Helpt mss ook ![]()
|
![]() |
dat is een punkrock band...
www.thedoldrums.nl/ edit: dacht het even een grapje was. sinds wanneer moet je dat kennen? whahaha De gemeente , je betaalt OZB ect op...ze moeten dat in een pot doen..gemeente moet 11 procent afstaan ongeveer. op welke last of lasten wordt deze pot weer verdeeld Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 19:19. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Oja en er moet een goed achterland zijn! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Heuse nieuwe vraag: Leg de theorie van Ullman uit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De haven van Rotterdam heeft een gunstige ligging door de grote hoeveelheid in Nederland aanwezige rivieren (dus overstappen naar ander soort schepen is makkelijk) die naar de buurlanden gaan (dus groot achterland) en doordat er een kanaal is die diepzeeschepen de mogelijkheid geeft direct door te varen, zonder een sluis-systeem. Bovendien liggen er veel steden in de buurt (cq randstad) dus het is een belangrijk knooppunt voor een distributienetwerk. En oja, veel wegen/transportkanalen in de buurt, waardoor intermodaal transport mogelijk is. Zoiets? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- separatisme - irredentisme - federalisme ![]() Of was dat weer iets anders? Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 20:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar Schiphol/Rotterdam moet je inderdaad goed kennen allemaal, volgens mij zit dat in elk examen wel. Stomme aardrijkskunde-professoren met hun mainport-obsessie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Binnen een land kunnen conflicten ontstaan. Soms gaat het hierbij gaat om territoriale conflicten, waarbij twee (of meer) groepen het territorium van 'hun' land niet goed kunnen verdelen. Dit gebeurt vooral in Afrika, want daar hebben de kolonisten zomaar grenzen getrokken, zonder daarbij te letten op welk volk waar ligt, maar ook in andere gebieden komt het voor. Er wordt dan vaak gestreefd naar een bepaalde oplossing. Zulke oplossingen zijn bijvoorbeeld separatisme, irredentisme en feodalisme. Bij separatisme leven er twee volken in één land. Eén volk wil dan geheel onafhankelijk worden van de rest van het land. (Mental picture: een vierkant waarbij één hoek 'er af wil', zeg maar.) Dat volk wil dan een eigen staat stichten. Bij irredentisme heb je twee landen. In het ene land woont alleen maar volk X. In het andere land woont alleen maar volk Y maar in een klein gebied dat grenst aan dat andere land, wonen allemaal mensen die ook bij volk X horen. Die mensen willen dan dat de grens verlegd wordt en dat hun gebied bij het land met volk X hoort. (Mental picture: Twee vierkanten naast elkaar, waarbij een hoek van de ene vierkant, bij de andere vierkant wil horen.) Bij federalisme streeft men naar een federale staat. Dan leven er meestal meerdere volken in één land, die allemaal een beetje autonoom willen zijn, maar niet per se een eigen staat hoeven. (Omdat hun gebieden te klein zijn, bijvoorbeeld.) Dan wordt het land opgedeeld in kleinere stukjes, elk stukje krijgt een eigen soort van bestuur, maar het is wel nog allemaal één land. (Mental picture: Een vierkant dat verdeeld is in kleinere vierkanten.) Je hebt er nog meer soorten van maar deze zijn de belangrijkste geloof ik. Oja, en de mental pictures staan erbij omdat ik ze in m'n aantekeningen gewoon getekend heb in plaats van die hele uitleg erbij, zo'n schemaatje zegt mij veel meer dan een uitleg. Dus vandaar. Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 20:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |