Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2007, 10:39
Balance
Balance is offline
Mijn studie is redelijk. Na 3 jaar is de lol er wel aardig vanaf, maar over 3 weken ben ik klaar, dus dat laatste stukje komen we ook nog wel door. Dit gaat over de bachelor Pedagogische wetenschappen in Leiden trouwens.

Ik ga er dan nog wel een master achteraan doen. Allereerst omdat ik hogere verwachtingen heb van de master. Meer praktijk bij het vak dat ik krijg, een specifieke richting die me erg interesseert en een stage waarin ik eindelijk m'n praktijkervaring op mag doen (als ik nog een stageplek weet te vinden).

En waarom ik deze studie bleef doen? Omdat ik verwacht dat het werkveld hierna wel leuk is.
Oud 15-06-2007, 15:32
***ailá***
***ailá*** is offline
ik studeer geneeskunde en ik vind t nog steeds erg leuk. Eerst vond ik het wel zwaar, maar toen vond ik mn draai en nu gaat het me makkelijker af. En wat er precies zo leuk aan is vind ik een beetje moeilijk uit te leggen. Het is een combinatie van altijd goed in biologie zijn , interesse voor het menselijk lichaam en het contact met mensen. Het is echt een uitdaging en je bewijst er mensen een enormde dienst mee.

Minder leuk vind ik bepaalde ontwikkelingen in de zorg. Een arts moet alles maar kunnen, maar hij is ook maar een mens. Ik heb soms wel moeite met de lange en zware tijden in het ziekenhuis, na een dag stage was ik in het begin uitgeput. Ook is het iets minder dat je zo keihard moet werken om je doel te bereiken. Promoveren is praktisch een must geworden. Maar ik zou mezelf niet zijn als ik me niet daarin vastbeet, beetje moeilijkheden kan ik wel aan
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 16:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben nu derdejaars biologie en medisch laboratoriumonderzoek aan de Hogeschool Rotterdam en ik vind mijn studie echt leuk. Hiervoor heb ik een jaar biomedische wetenschappen gestudeerd en dat vond ik 'wel leuk' maar pas nu ik iets anders studeer merk ik dat je iets ook echt leuk kan vinden, dat heb ik nu dus.

De theorie en de praktijk vind ik allebei leuk. Ik vind het evenwicht tussen theorie en praktijk wel okee. Tuurlijk zijn er zo af en toe vakken die ik minder vind maar tot nu toe heb ik het het meerendeel van de tijd echt naar m'n zin gehad op m'n opleiding. Ik heb gekozen voor de richting research en dan de medische biologie. Ik loop nu stage in de diagnostiek omdat me dat ook heel erg trekt (maar ik wou niet de richting diagnostiek volgen want dat is duaal en dat wou ik niet). Ik ga volgend jaar stage lopen in de research zodat ik dan van alles wat gezien heb en echt kan kiezen wat ik het leukste vind op basis van mijn eigen ervaringen.
Oud 16-06-2007, 10:21
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
jbtq schreef op 14-06-2007 @ 21:53 :
Mijn studie, geologie, is ook erg leuk. Vooral omdat het een combinatie tussen beta en praktijk is. Beta, afhankelijk van je studierichting, omdat sommige vakken erg wiskundig zijn, maar ook praktijk: bijvoorbeeld 6 weken veldwerk in spanje waar je dan weer een hoop leert over waarnemen in het veld. (en nog 9 andere veldwerken in de Bachelor) En juist die combinatie van theorie en pratijk maakt het erg leuk. Natuurlijk ook dat je overal te wereld terecht kan en zie je heel veel. Kortom een top studie!
Dit. En wat Mephostophilis zei.

+ Eigen onderzoeksprojecten doen bij de ESA (Europese ruimtevaartorganisatie) en daar geologische verschijnselen op Mars onderzoeken en in kaart brengen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 15:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Literatuurwetenschap

Ik vind het vooral leuk omdat je niet verplicht heel veel saaie vakken hoeft te doen om te leren hoe je papers moet schrijven en statistiek en dat soort dingen. Je hebt best veel mogelijkheden om bij andere studies vakken te volgen en dat vind ik fijn, want de vakken bij mijn eigen studie vind ik niet zo leuk. Dat is dan weer het nadeel van mijn studie, ik merk steeds meer dat ik literatuur best leuk vind, maar dat het daar eigenlijk bij ophoudt. Ik vind de maatschappijgerelateerde dingen nog wel leuk, maar echt verhaalanalytische dingen en zo, nee.
Oud 17-06-2007, 22:22
uhz
uhz is offline
Vormgever reclame, presentatie & communicatie [mbo4], derde jaar.

Mis uitdaging, het is er ook een ongemotiveerd zooitje, de richting vind ik wel leuk.

Daarentegen zijn mijn klasgenoten + andere leute van de opleiding super, leraren ook, die zou ik echt niet willen missen. Het is daardoor goed te doen als overbrugging naar het HBO aangezien ik nog niet helemaal weet wat ik wil worden als ik later groot ben.

Laatst gewijzigd op 17-06-2007 om 22:24.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 11:13
marrel
marrel is offline
Ik studeer aan de hogere laboratoriumopleiding, medische richting en komend jaar micro biologie. Ik blijf het een leuke opleiding vinden, na 2 jaar nogsteeds. Het bouwt op, we gaan steeds verder toe naar de richting waarvoor ik hier op school ben gekomen en volgend jaar is dat eindelijk zo ver. En daarna stage, minor en afstuderen. Het is dus heel afwisselend. Bovendien zijn de school, docenten en studiegenoten erg gezellig en leuk.
Oud 18-06-2007, 12:59
Anika
Citaat:
Lateralus schreef op 16-06-2007 @ 11:21 :
Eigen onderzoeksprojecten doen bij de ESA (Europese ruimtevaartorganisatie) en daar geologische verschijnselen op Mars onderzoeken en in kaart brengen.
Wat cool, hoe kom je daar terecht?

Mijn studie, Technische Aardwetenschappen, is erg interessant door de combi technische vakken en geologie. De technische vakken maken de geologie wat praktijkgerichter, waardoor je meteen een idee hebt wat je allemaal kunt met wat je leert. En het allerleukst zijn de veldwerken, ik ben bijvoorbeeld net terug van drie weken Frankrijk waar we zelfstandig een gebied in kaart hebben gebracht.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 13:16
Verwijderd
Ik studeer journalistiek in Utrecht.
Ik vind het een leuke studie, zeker dit eerste jaar is het lekker breed en leer je naast de echte "schrijfvakken" zoals verslaggeving en nieuwsbericht ook politiek en geschiedenis.
Wat ik minder vind is dat je telkens op pad moet om mensen te interviewen en persconferenties/dingen te bezoeken. Ik snap dat dat een onderdeel is van journalist zijn, daarom twijfel ik nog of het geschikt voor me is.
Het is ook wel stressvol, omdat je dus telkens binnen korte tijd ergens heen moet en ze echt van je verwachten dat je de meest interessante beroemde mensen interviewt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 19:24
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Anika schreef op 18-06-2007 @ 13:59 :
Wat cool, hoe kom je daar terecht?

Mijn studie, Technische Aardwetenschappen, is erg interessant door de combi technische vakken en geologie. De technische vakken maken de geologie wat praktijkgerichter, waardoor je meteen een idee hebt wat je allemaal kunt met wat je leert. En het allerleukst zijn de veldwerken, ik ben bijvoorbeeld net terug van drie weken Frankrijk waar we zelfstandig een gebied in kaart hebben gebracht.
Ja 't is zeker gaaf! Ik ben er gekomen via één van m'n professoren die daar weer mensen kent. Hij bood het aan om dit te doen als BSc-afsluiting. Nouja, dan ben ik niet te beroerd om een keer niet op veldwerk te gaan, en een project bij de ESA te doen.. (volgend jaar maar weer op veldwerk, ben vorig jaar toch al 5 keer geweest )

Ik breng delta's in impact craters in kaart, en maak er profielen door. Ook kijk ik wat de stratigrafische hoogte is t.o.v andere formaties. Zo probeer te achterhalen in hoeverre water aanwezig was in de krater op het moment van vorming, en eventueel hoe het klimaat in grote lijnen geweest moet zijn, op wat voor manier er later erosie opgetreden heeft etc.

In Delft dus, neem ik aan? In welk jaar zit je nu als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 21:05
Anika
Citaat:
Lateralus schreef op 18-06-2007 @ 20:24 :
Ja 't is zeker gaaf! Ik ben er gekomen via één van m'n professoren die daar weer mensen kent. Hij bood het aan om dit te doen als BSc-afsluiting. Nouja, dan ben ik niet te beroerd om een keer niet op veldwerk te gaan, en een project bij de ESA te doen.. (volgend jaar maar weer op veldwerk, ben vorig jaar toch al 5 keer geweest )

Ik breng delta's in impact craters in kaart, en maak er profielen door. Ook kijk ik wat de stratigrafische hoogte is t.o.v andere formaties. Zo probeer te achterhalen in hoeverre water aanwezig was in de krater op het moment van vorming, en eventueel hoe het klimaat in grote lijnen geweest moet zijn, op wat voor manier er later erosie opgetreden heeft etc.

In Delft dus, neem ik aan? In welk jaar zit je nu als ik vragen mag?
Klinkt echt supergaaf!!
Ik ben tweedejaars, inderdaad in Delft, maar ga over (als het goed is) een jaar een master in Utrecht doen, waarschijnlijk Geophysics. Maargoed, ik ben in ieder geval heeeel jaloers op je project voor je BSc-afsluiting haha.. Bij ons hebben ze dat soort dingen vast niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten