![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
-De acuratesse van geleide wapens lag om en nabij de 96-97%. -Het totaal van alle Britse bombardementen in Kosovo was klaarblijkelijk slechts 60% raak. 60%, dat overigens meer is dan ooit in de historie is vertoond. Maar goed, de RAF gebruikt verouderde systemen waarbij de piloot met een laser de bom constant moet richten, ook na het droppen. Ditzelfde verouderde systeem wordt door Nederland gebruikt. Meer up to date zijn zelfrichtende systemen die na het vinden van hun doel zichzelf op koers houden. Helaas snoeit Nederland echter bijna constant op een domme manier in Defensie en zullen we dus mis blijven gooien, ook de RAF kan wel wat extra centjes voor munitie. Ik geloof dat een dergelijk systeem in de JSF geïntegreerd zit, maar de huidige F16's kunnen een dergelijke acuratesse wel vergeten.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
When I was still a member of what is probably best termed the British Jihadi Network, a series of semi-autonomous British Muslim terrorist groups linked by a single ideology, I remember how we used to laugh in celebration whenever people on TV proclaimed that the sole cause for Islamic acts of terror like 9/11, the Madrid bombings and 7/7 was Western foreign policy. By blaming the government for our actions, those who pushed the 'Blair's bombs' line did our propaganda work for us. More important, they also helped to draw away any critical examination from the real engine of our violence: Islamic theology. (...) http://observer.guardian.co.uk/comme...115832,00.html en juist daarom denk ik dat het weinig nut heeft je oren en ogen te sluiten voor nutcase ahmadinejad.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of geloof je ook in de Mahdi misschien?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tevens vraag ik me af hoe jij dat in godesnaam wilt rijmen met het handelen van anderen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als iemand selectief bezig is dan ben jij het wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
wie is nu selectief. overigens heeft geen land ooit de Sharia aan iemand opgedrongen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik niet, in Iran daarintegen zie je ze altijd. En de bevolking is daar niet zo blij mee (getuige de rellen toen er aan de benzineprijs werd gemorreld)
||
Citaat:
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De Eurofighter beschikt over lasergeleidingssystemen, maar zoals de orders nu staan geen geïntegreerd zelfrichtend systeem. De Eurofighter mist stealth, is duurder, slechter te onderhouden, is vatbaar voor blikseminslag en elektronische oorlogvoering, heeft eendenvleugels nodig om vanaf vliegdekschepen te opereren... Tevens is dat een kwestie van munitie. Nederland gebruikt slechts de GBU-10 en de GBU-12, die beiden geleid zijn, maar bijsturing vanuit het vliegtuig behoeven. Over de JSF: http://www.mindef.nl/dossier_vervang...ng2/index.aspx
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De F35 is minder dan de F22, terwijl de Eurofighter minimaal de specificaties heeft van de F22. Van een ander forum: "Met de Eurofighter heeft men gekozen om RCS-verlaging te doen zonder afbreuk aan de F-16-norm te doen. JSF kan tot 2000 kg aan bommen intern meenemen, men kan wel meer meenemen als men stealth wilt opofferen door de bommen extern mee te nemen. Eurofighter neemt 6500 kg aan bommen extern mee, dat is gelijk aan 3,5x JSF in stealthmodus of je kan stealth opofferen om 6500 kg bommen door een JSF in 1x te mee te nemen. Niet raar dat A-10 piloten bedenkingen hebben dat de JSF hun A-10's (7200kg aan bommen) zal vervangen, extern wapens meenemen is de oplossing, maar dan valt de stealth-meerwaarde weer weg." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, dit is offtopic. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||||
Citaat:
De F22 is bovendien meer een jachtvliegtuig dan een bommenwerper. Waarschijnlijk vormen lucht-grondoperaties de hoofdmoot. Los daarvan is dat te duur. Citaat:
Geleide wapens presteren namelijk verrekte veel beter. Tegen thermische richtsystemen heb je flares, maar tegen actiefradar helpt niets, behalve de radarposten beschieten. Nederland gebruikt daarvoor gemotoriseerde snelvuurkannonen die met passief radar een eind komen, en met actiefradar binnen seconden hun doel finaal vaststellen en bestoken. Tegen de tijd dat de locatie van de radar is bepaald is het vliegtuig al neergehaald. Aangezien dat soort vindingen onderhand 20-40 jaar oud zijn is het geen onrealistische verwachting dat Nederlandse toestellen ooit operaties moeten uitvoeren tegen legers die met dergelijke wapens zijn uitgerust. Kopen we dan uit puur EU-fetishisme (want er zijn geen andere argumenten voor de eurofighter dan amerikanofobie) de Eurofighter, dan zal in zo'n scenario een slachting worden aangericht. Citaat:
Bovendien mis ik hierin een argument. Het maakt niet uit wie Nederland gijzelt, Amerikanen, Polen, Duitsers, Fransen, ieder heeft zo zijn agenda, en aangezien autarkiedenken onrealistisch is moet je kiezen.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
voorzover ik weet is de democratie die de VS Irak zogenaamd gebracht heeft vele malen bloeddorstiger dan die sharia waar jij het over hebt. En denk je nou echt dat de hoge pieten in de VS een haar geven om het Irakese volk? Het gaat ze alleen maar om de olie. Waarom verlossen ze zimbabwe niet van mugabe dmv een inval? omdat daar niets te halen valt. Je bent echt naief vriend. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Trouw columnist over Hamas:
Citaat:
Ik denk dat het iets complexer ligt. Hamas is ook 'sociale' organisatie. De Palestijnen hebben niks, dus ze vluchten naar Hamas (heel zwart-wit). Maar dat is niet mijn punt. Deze mijnheer zegt: ja, maar Hamas wil over hele wereld hun ideeengoed verspreiden. Zal ik eens wat zeggen? Dat wil ik ook. Ik streef naar wereldwijde democratie. Naar Planet Modernity. Met ruimte voor allen, ook en zeker voor religie! Dus laten we accepteren dat we het niet eens KUNNEN worden met dit soort types, en ons er bij neerleggen dat de enige optie strijd is. We kunnen en mogen onze Moderne opvattingen niet overboord gooien. En die persoon van Hamas zal niet anders kunnen dan wat hij vind, het juiste vinden. En allebei gunnen we de wereld het beste: namelijk ons systeem. Face it! Met sommige mensen/partijne/organisaties KUN je het niet eens worden. Moderniteit of Hamas-ideeengoed? Ik weet het wel! Opmerking: Ik ga nu voorbij aan het feit dat Moderniteit een meta-systeem is, en een gedachtegoed als dat van Hamas een gewoon systeem. Moderniteit zegt: alle systemen zijn gelijk, dus (!) is het overkoepelende systeem van de Moderniteit 'meer gelijk'... Maar laten we deze filosofische uitweiding maar weer vergeten. Punt is: met sommigen KAN je het niet eens worden! Opmerking-2: Ik gun dus iedereen zijn ideeen, zolang.... die iedeeen zijn ideeen maar gunnen. Ik heb niks tegen een Hamas-partij, zolang ze tegen niet-aanhangers zeggen: o, maar dat is geen probleem; doe wat jij wilt, dat maakt niet uit, leve de pluriformiteit. Al richt iemand een dictator-parij op. Als deze zich aan de democratische (!) spelregels houdt, geen probleem toch? Als Saddam Hoessein netjes vrije verkiezingen had gehouden elke 4 jaar, en in de tussentijd vrijheid voor allen had gerealiseerd, tja... als het volk dan vrij voor zo'n systeem kiest. Prima! (dit is beetje kort door de bocht, maar you get the point) Laatst gewijzigd op 02-07-2007 om 04:56. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
begrijp ik hieruit goed dat het je geen reet uitmaakt als een ander land genuked wordt als je zelf daar maar niet de dupe van uitmaakt?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hamas -> Hezbollah -> Hezbollah agent gepakt in... Irak -> Iran -> "conflict is niet iets binnen een land" -> hoe pakken we dat aan? Maar is wel op randje ja... Dus je hebt wel gelijk. |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stealth is, zoals ik al eerder zij, zwaar overrated. Stealth maakt je vliegtuig niet onzichtbaar ofzo, aleen iets moeilijker te detecteren met radar (wat niets uitmaakt tegen een moderne(re) radar). Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
En nu de bron waarop je jouw uitspraken baseerd graag. Citaat:
Ik geloof dat de Serviërs weggevaagd werden en jij dus ongelijk hebt door één geval tegenover de gehele trend van de oorlogvoering te stellen. Citaat:
Dat terwijl de gemiddelde moderne radergeleide raketbatterij de eurofighters bij bosjes uit de lucht kan halen zolang hun radarcapaciteit niet aangevallen wordt. Heck, zelfs de gemotoriseerde kannonen waarmee Nederland werkt, toch al vrij oud, zouden totaal geen probleem hebben een eurofighter binnen een minuut na het betreden van hun effectief bereik neer te halen. Probeer datzelfde trucje maar eens bij een stealth toestel waar je je radar niet op kunt vastzetten, dan werken de ballistische rekensystemen namelijk niet meer en moet je feitelijk blind schieten. Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iraanse verkiezingen. Gatara | 143 | 22-07-2009 13:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Poll] Wilders moet strafrechtelijk vervolgd worden en PVV moet verboden worden. Verwijderd | 129 | 11-07-2007 13:36 |