Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Bekijk resultaten poll: To tell or not to tell?
Het haar vertellen met grote kans op ruzie 16 53.33%
Onze monden houden en er niet meer aan denken 2 6.67%
Het aan iemand anders (mentor? ouders?) vertellen 12 40.00%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2007, 22:16
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 04-07-2007 @ 18:48 :
Zou het misschien kunnen zijn dat jij dit hele verhaal verzonnen hebt?

Vroeg het me ineens af...
ja, dat vraag ik me eigenlijk vanaf de eerste post al af..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2007, 18:14
lynn123
lynn123 is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 05-07-2007 @ 23:16 :
ja, dat vraag ik me eigenlijk vanaf de eerste post al af..
waarom zou ik?!?!?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 18:40
delete!error
delete!error is offline
ja het is niet voor het één of ander maar het klonk gewoon een beetje vaag en ongeloofwaardig!

Het kan goed zijn dat dit alles wel waar is en ja dan tellen al de commentaren die anderen ondertussen al gegeven hebben.en sorrie dan voor het ongeloof

Maar ikzelf (en blijkbaar nog anderenmet me) hebben er hun twijfels aan.
Oud 07-07-2007, 18:41
Verwijderd
aandacht

samengevat: het is een kutstreek dat jullie haar dagboek hebben gelezen. dat alleen al maakt eigenlijk dat jullie waarschijnlijk haar vertrouwen zo hebben beschadigd dat ze nu ook geen hulp meer van jullie wil aannemen.
maar jullie weten het nu, dus dan is het jullie taak om eerlijk en open te zijn en haar ermee te confronteren. als er ruzie komt is dat haar goed recht, maar je zou pas echt een trut zijn als je dat dagboek gaat lezen omdat je denkt dat er iets mis is en vervolgens als er bevestigd wordt dat er idd iets mis is, niks meer te doen.
speel het niet achter haar rug om. ze is ongelukkig, niet debiel. en wordt ze boos op jullie, laat het dan even rusten. misschien wil ze er later wel over praten.
ervaring leert dat dit soort dingen, dingen als snijden, zich vaak vanzelf oplossen. mensen die het echt volhouden hebben professionele hulp nodig, maar dat werkt vaak toch pas als ze zelf accepteren dat ze hulp nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 10:37
lynn123
lynn123 is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 07-07-2007 @ 19:41 :
aandacht

samengevat: het is een kutstreek dat jullie haar dagboek hebben gelezen. dat alleen al maakt eigenlijk dat jullie waarschijnlijk haar vertrouwen zo hebben beschadigd dat ze nu ook geen hulp meer van jullie wil aannemen.
maar jullie weten het nu, dus dan is het jullie taak om eerlijk en open te zijn en haar ermee te confronteren. als er ruzie komt is dat haar goed recht, maar je zou pas echt een trut zijn als je dat dagboek gaat lezen omdat je denkt dat er iets mis is en vervolgens als er bevestigd wordt dat er idd iets mis is, niks meer te doen.
speel het niet achter haar rug om. ze is ongelukkig, niet debiel. en wordt ze boos op jullie, laat het dan even rusten. misschien wil ze er later wel over praten.
ervaring leert dat dit soort dingen, dingen als snijden, zich vaak vanzelf oplossen. mensen die het echt volhouden hebben professionele hulp nodig, maar dat werkt vaak toch pas als ze zelf accepteren dat ze hulp nodig hebben.
dit vind ik nou het zinnigste antwoord op dit hele topic. thnx!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 22:10
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
lynn123 schreef op 02-07-2007 @ 21:09 :
ik zie het probleem er zeker van in en ik had er niet in moeten kijken, maar mijn schuldgevoel word toch onderdrukt door het feit dat we erachter zijn gekomen dat onze vriendin heel erg tegen ons liegt (niet alleen over het snijden dus) en dat we haar daar niet meer kunnen confronteren omdat ze er NIET achter mag komen wat we gelezen hebben!
Je zit ermee dat jullie vriendin tegen jullie liegt.
Waarom? Wat verwacht je van haar?
Ik ben van mening dat je dit niet van haar hoeft te verwachten, gezien je deze waarde (de waarheid vertellen) zelf niet belangrijk genoeg lijkt te vinden, want jij leest haar dagboek en wil haar dat ook niet vertellen. Je bent bang dat je ruzie krijgt met haar (en dat lijkt me ook een logisch gevolg).

Zolang zij beweert dat zij zich niet snijdt/krast zou ik je adviseren je er (tijdelijk) bij neer te leggen. Jullie kunnen wel aangeven dat als er dingen zijn die ze wil bespreken, dat jullie er voor haar zijn.

xxx
Oud 10-07-2007, 22:12
Fantôme
Fantôme is offline
ik lees nu het antwoord van sterremeisje. en ookal lijkt mijn antwoord nogal verschillend (nl. leg je erbij neer) maar dit vooral gezien jullie niet willen vertellen dat je haar dagboek hebt gelezen. Zij heeft een geheim voor jullie (blijkbaar) en jullie voor haar. Alleen kennen jullie haar geheim, maar dat weet zij niet, waardoor het niet bespreekbaar is. het kan alleen bespreekbaar worden als jullie er open en eerlijk over zijn. zo niet; dan mijn vorige antwoord... dat bedoelde ik eigenlijk.
Oud 10-07-2007, 22:42
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 10-07-2007 @ 23:12 :
ik lees nu het antwoord van sterremeisje. en ookal lijkt mijn antwoord nogal verschillend (nl. leg je erbij neer) maar dit vooral gezien jullie niet willen vertellen dat je haar dagboek hebt gelezen. Zij heeft een geheim voor jullie (blijkbaar) en jullie voor haar. Alleen kennen jullie haar geheim, maar dat weet zij niet, waardoor het niet bespreekbaar is. het kan alleen bespreekbaar worden als jullie er open en eerlijk over zijn. zo niet; dan mijn vorige antwoord... dat bedoelde ik eigenlijk.
eigenlijk zeggen we dan hetzelfde denk ik, ik sloeg alleen de stap over waar de keuze werd gemaakt tussen eerlijkheid en hypocrisie
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 11:43
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 10-07-2007 @ 23:42 :
eigenlijk zeggen we dan hetzelfde denk ik, ik sloeg alleen de stap over waar de keuze werd gemaakt tussen eerlijkheid en hypocrisie
haha, en ik was de optie vergeten dat ze misschien nog wel de waarheid zou vertellen
Oud 12-07-2007, 18:40
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Het heeft denk ik alleen geen zin om in dit topic over het waarheidsgehalte te discussïeren, daar kome alleen maar nare discussies van.
Oud 15-07-2007, 01:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ze hoeft natuurlijk niet te weten HOE jullie erachter gekomen zijn he?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 04:34
Verwijderd
Ik heb alleen de eerste post even snel doorgelezen.

Waarom zou je niet vertellen dat je haar dagboek gelezen hebt? Leuk is anders, maar ik weet wel dat ik nooit zou willen dat goede vrienden van mij dingen voor me achterhouden en liegen. Dat schaadt het vertrouwen wel hè.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 09:56
Ellemieke Zaal
Ellemieke Zaal is offline
Citaat:
Neti schreef op 15-07-2007 @ 05:34 :
Ik heb alleen de eerste post even snel doorgelezen.

Waarom zou je niet vertellen dat je haar dagboek gelezen hebt? Leuk is anders, maar ik weet wel dat ik nooit zou willen dat goede vrienden van mij dingen voor me achterhouden en liegen. Dat schaadt het vertrouwen wel hè.
Als je iemands dagboek leest schaad je diegene's vertrouwen toch ook?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Ellemieke Zaal schreef op 15-07-2007 @ 10:56 :
Als je iemands dagboek leest schaad je diegene's vertrouwen toch ook?
Maar dan heb je nog wel de kans daar eerlijk over te zijn, lezen en het achterwege laten lijkt me toch een stuk onaardiger.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 01:12
fromBALKAN :D
Citaat:
Geef die arme meid gewoon een pak scheermesjes voor haar verjaardag. Is zij ook weer blij

Waarom proestte ik mijn ranja uit en werd mijn blauwe pyama rood-achtig toen ik dit stukje las? :' )
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 16:29
littlebee
littlebee is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 19-07-2007 @ 02:12 :
Waarom proestte ik mijn ranja uit en werd mijn blauwe pyama rood-achtig toen ik dit stukje las? :' )
omdat het een geweldige opmerking is?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 18:33
fromBALKAN :D
Citaat:
littlebee schreef op 20-07-2007 @ 17:29 :
omdat het een geweldige opmerking is?
True :' )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten