Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Code:
root@mcmotion:~/voorbeeld# ls -li total 0 97743 -rw-r--r-- 2 root root 0 Jul 20 21:04 hardlink1 97743 -rw-r--r-- 2 root root 0 Jul 20 21:04 hardlink2 root@mcmotion:~/voorbeeld#
||
Citaat:
Ah, vaag. Een hard-link is een nieuwe direntry, die gewoon naar dezelfde inode wijst. Ik dacht dat dat een _soft_ link was. Ik kan geen verwijzingen naar soft links in m'n boek (Unix System Programming - Havilan, Gray en Salama) vinden. Wat zijn softlinks dan? |
![]() |
|
een softlink is een verwijzing naar een andere direntry... als je met ls -l een softlink bekijkt zie je namelijk ook waar die naartoe wijst.. een andere specifieke filename
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anders kon ik het zo even opzoeken ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tis een oud programma, uit het DOS tijdperk ![]() Ik heb ook al gegoolged, maar ik kon niks vinden (teveel hits). Het is een exe. Ik heb hem eens gesubmit op http://www.programmersheaven.com, maar die sukkels hebben hem verwijdert. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Eddie, je haalt hard- en software interrupts doormekaar. Er zijn 16 hardware interrupt lijnen (0h-Fh) en (onder DOS) 256 software interrups (0h-FFh). Die software interrupts (Zoals 16h) bestaan niet als je zelf een OS bouwt. En voor de hardware interrupts moet je ook ZELF handlers bouwen omdat er anders niks mee gedaan wordt.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit zijn wat hardware interrupts:
Interrupt IRQ Number Description 00H - Divide by zero or divide overflow 02H - NMI (Non-maskable Interrupt) 04H - Overflow (generated by INTO) 08H 0 System timer 09H 1 Keyboard 0AH 2 Interrupt from second PIC 0BH 3 COM2 0CH 4 COM1 0DH 5 LPT2 0EH 6 Floppy Disk 0FH 7 LPT1 70H 8 Real Time Clock 71H 9 General I/O 72H 10 General I/O 73H 11 General I/O 74H 12 General I/O 75H 13 Coprocessor 76H 14 Hard Disk 77H 15 General I/O |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar die BIOS-interrupts zijn toch hardware interrupts? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() *herinnert zich nog een zelfgemaakt programmaatje die via de BIOS interrupt (09h volgens mij) en in, out commando's de NUM-, CAPS- en SCROLL-LOCK liet knipperen* Laatst gewijzigd op 21-07-2002 om 18:28. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
je kan toch wel in de interrupthandler van interrupt 09h je teken uitlezen met bios interrupt 16h (functie 00h)? volgens mij kan je die gewoon blijven gebruiken...
||
![]() |
Citaat:
Kan je misschien een gecompilde source eens een keertje mailen of zo... dan kan ik hier eens gaan zitten experimenteren ermee (lees : ermee kloten) ![]() Als je wilt wil ik in een iets latere fase wel meehelpen met programmeren als ik van enig nut kan zijn (/me spreekt geen ASM en tot mijn spijt ook niet echt C++, ik spreek wel wat andere talen maar daar heb je atm niks aan)... Hoe gaat eigenlijk ongeveer de compatibiliteit eruit zien ? wordt het filesystem compatible met Linux (EXT1 & EXT2) of meer zoals FAT of NTFS ?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, ik kan geen gebruik maken van de bios interrupts, ik zit namelijk in protected mode. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Zat ik moeilijk te kijken bij intel.com ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||