Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2001, 01:29
--alex--
--alex-- is offline
Ik ben een phonebook voor telefoonnr. en e-mailadressen aan het maken (bestaat nog uit allemaal losse stukjes). Heeft iemand nog tips om het goed te doen.
Oud 25-10-2001, 08:45
ja maak gebruik van strings en lijsten(ti-83)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2001, 13:53
bulbanos
bulbanos is offline
Citaat:
m1lamber schreef:
ja maak gebruik van strings en lijsten(ti-83)
je hebt maar 10 strings...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2001, 19:49
Speedo
Speedo is offline
Een string kan op de TI83 uit een willekeurig aantal tekens bestaan. Als je alle telefoonummers en emailadressen nu als volgt opslaat:

telefoonnummeremailadres:telefoonnummeremailadres:telefoonnummeremaila dres enz..

Je scheidt alles dus door dubbele punten. Er hoeft geen scheiding te zijn tussen tel. nummer en emaildres omdat een telefoonnummer sowizo uit tien cijfers bestaat. Met de volgende code je haal je uit de string: "0638396375hollandsenieuwe@hotmail.com:" de juiste gegevens:

Disp "Telefoon:"
Disp sub(Str1,1,10)
Disp "Email:"
Disp sub(Str1,11,inString(Str1,":",11)-12)

mzzl
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 18:33
Kristoffel
Kristoffel is offline
Ik heb zoiets al geprobeerd, op een andere manier.
Een nadeel van strings is dat andere programma's/spelletjes die ook (kunnen) gebruiken. Dat probleem is er veel minder bij lijsten (omdat die een eigen naam hebben) en matrixen (die niet veel gebruikt worden).
De matrix heeft het voordeel dat het twee dimensies heeft.

Elk getal uit de lijst of de matrix stelt een letter voor (1=A, 2=B, 3=C). Het kan ook met grotere getallen die elk verschillende getallen voorstelen (0102=AB) dat vereist meer rekenwerk, maar het kan zijn (ik weet het niet zeker) dat dat minder geheugen neemt.
Dat geheugen is daarbij een groot nadeel van de rekenmachine, zeker voor gegevensopslag.

:"ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ"->Str1
:{1,2,3}->Ladres
ub(Str1, Ladres(2),1)-Str2

hierdoor krijgt Str2 de waarde "B"

het deel van Str1, dat begint op de waarde van Ladres(2), in dit geval 2

NOOT voor wie de functie sub() niet kent:
sub("ABCD",2,2) geeft het deel van "ABCD" dat begint bij het tweede teken ("B") en 2 tekens lang is. Dus "BC".
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 19:01
Amiah
Amiah is offline
Het beste zou het zijn om z80 te leren
Oud 15-11-2001, 10:33
Roland
Roland is offline
Ja het zou leuk zijn om Z80 ASM te leren, maar ik heb nog nergens een makkelijke cursus gezien...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 17:50
Amiah
Amiah is offline
Ik heb er al een paar goeie gevonden, maar het compilen naar .83p gaat steeds mis bij mij

[Dit bericht is aangepast door Amiah (17-11-2001).]
Oud 07-12-2001, 15:39
Cheiz
Cheiz is offline
Je moet Chaos Assembler hebben. Alle nodige dingen die je moet weeten zoals dei nstruction set, timings, staan in de help file. Alle code wordt automatisch gecompiled en evt. ook meteen naar je TI gestuurd. ER zit dus ook een link programma ingebouwd(ook voor parallele link). Altijd handig dus.
http://www.ticalc.org/pub/win/asm/chaos.zip

Een goede tutorial:
http://www.ticalc.org/basics/calculators/ti-83.html#8

-Cheiz
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 18:04
surgeon
surgeon is offline
er is op www.ticalc.org een programma te vinden om een string op te slaan in een list

het nadeel is alleen dat het ontzettend lang duurt om dat te doen, omdat ie een apart getal voor elk verschillend letterteken neemt en dat via een for-loop doet....(een zin kan wel een minuut duren)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 18:46
Oen
Oen is offline
Op die nieuwe gevallen zit al een compleet adressenboek.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 20:11
Edwin84
Edwin84 is offline
Citaat:
Kristoffel schreef:
maar het kan zijn (ik weet het niet zeker) dat dat minder geheugen neemt.
Klopt, als je die lettercombinaties op een goed doordachte manier gaat toepassen kan het geheugen schelen, maar het komt helaas niet ten goede aan de snelheid.

Je kan natuurlijk ook een menu gebaseerd programmaatje maken waar gewoon de telefoonnummers met Disp getoond worden.

------
Ey Cheiz, zit jij nou ook op ti-programmers.com?
Oud 03-02-2002, 21:47
stepvantantebep
stepvantantebep is offline
Wil je echt een goede tutorial hebben, zoek dan naar AsmGuru op ticalc.org. Daar heb ik m ook vandaan gehaald, en in kan je zeggen, ik ben al best vaardig in Z80-asm. Ik heb het programma'tje CamelRace geschreven, gedeeltelijk in Basic, gedeeltelijk in ASM en het ziet er best strak uit vind ik zelf . Als je hulp nodig hebt: vraag t maar zou ik zo zeggen!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 21:53
stepvantantebep
stepvantantebep is offline
Met assembly kun je natuurlijk een superstrakke interface maken, en het invoeren van adressen en telefoonnummers heel wat makkelijker maken. Denk bijvoorbeeld aan een duidelijke en snelle lijst, zoekfunctie en meer handige dingen. Voor opslaan van de informatie zijn meerdere oplossingen: het beste lijkt mij een lijst, omdat die ook met basic te benaderen is. Verder lijkt mij het gecomprimeerd opslaan in een ti-programma-bestand ook een goede optie. het neemt minder plaats in beslag, maar is wel wat lastiger te programmeren, het is wel een stuk sneller met zoeken. Voor de mensen met een Ti-83+ niet zo'n groot probleem, want daar kan de lijst eventueel in het flash-geheugen worden opgeslagen.

Als je wilt help ik wel mee met het programmeren, ik heb er toch lol in en ik vind het idee in ieder geval erg goed! Wie doet er nog meer mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten