Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2007, 20:53
kumplex
kumplex is offline
ik rook omdat ik ben begonnen -.-

en omdat ik t lekker vind, wsl ook om bezig te zijn tijdens het wachte enzo
Oud 24-08-2007, 16:02
Corossi
Corossi is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 31-07-2007 @ 19:08 :
Ik rook omdat ik op mijn 16de roken hip vond.
Ik rook omdat ik geestelijk verslaafd ben aan roken.
Ik rook omdat het een gezelligheidsfenomeen is; met je rokende medestudenten buiten staan.
Ik rook omdat ik hierdoor soms minder eetlust heb (althans; als ik niet rook, krijg ik hong0r-buien).
Citaat:
Hulk schreef op 07-08-2007 @ 02:45 :
ik ben van plan binnenkort voor de zoveelste keer te stoppen met roken

-het bullshit is dat je iets in je handen moet hebben, dan kun je hem net zo goed in je handen houden zonder aan te steken
-meer mensen er negatief tegen aan kijken dan positief, dus als je in een nieuwe groep gegooid wordt kun je beter niet roken.
-roken niet 'lekker' is. het enige wat lekker is is dat de ontwenningsverschijnselen weer eventjes worden opgeheven
-het geen enkel voordeel heeft. het stinkt, kost geld, is ongezond, het is overal verboden, en je loopt de hele dag met die sigaret in je achterhoofd.
Sorry ben vandaag in een luie bui, maar dat dus Beetje aangepast.

Trouwens toen ik wel eens een tijdje was gestopt met roken (3 weken is mijn 'record'), toch weer een sigaret aangenomen, daarna weer pakjes gekocht en traldidal ik begin weer overnieuw
Maar ik wel zeggen die ene sigaret die toen weer had gerookt vond ik heeeeeerlijk.

Of het dan toch weer de lichamelijke verslaving nog is... Maar gewoon de geur, als de sigaret nog niet is aangestoken... de geur en de smaak tijdens het roken die ik toen gewoon tóch echt lekker vond...

En nu vind ik het weer goor, omdat ik meer rook
Jup, ik ben niet altijd helemaal te volgen.

Probleem is als ik stop, na 1 dag kan ik gewoon nergens aan denken dan roken. Zeker als ik een lui niks doen dag heb.

Op school is altijd even ieder uur/2uur roken ("RSI-preventie")

Pas weer geprobeerd te stoppen, maar eigenlijk zat ik daarvoor al in een dipje, toen lukte het dus helemaal niet om te stoppen

Laatst gewijzigd op 24-08-2007 om 16:07.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 13:15
Moscow
Moscow is offline
* Dan kan ik oefenen op kringetjes blazen.
* Dan heb ik iets om te doen als ik alleen sta te wachten op iemand.
* Dan valt het minder op als ik lange tijd stil ben.

Kortom: "...want het maakt veel onwennige situaties aangenamer."
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:37
Luki
Luki is offline
Omdat ik mijn eigen destructie zelf in handen wil hebben.
Oud 28-08-2007, 23:28
Angeleena
Angeleena is offline
- Omdat het fijn is om met vrienden ergens een chill plaatsje te zoeken en jointje te roken

-Omdat het goed is om mee in te slapen bij slapeloze nachten

-Om het relaxte/kalme gevoel
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 01:45
Verwijderd
tis stoer
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 00:11
Ellesdee
Ellesdee is offline
ik rook niet
Oud 04-09-2007, 10:00
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik rook omdat het lekker is (koffie zonder peuk is als Graspop zonder metal ( ))
Ik rook omdat ik verslaafd ben
Ik rook omdat ik me anders verveel bij de bushalte
Ik rook omdat ik vind dat dat best mag gezien het feit dat het mijn enige verslaving is.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 10:01
)Vampje(
)Vampje( is offline
En ik rook uit veiligheidsoverwegingen.

Als ik namelijk stop, gaan er mensen overlijden ten gevolge van zware mishandeling.
Met andere woorden: ik ben niet te harden als ik niet rook.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:40
LM'07
LM'07 is offline
Ik rook, omdat het een gevoel van rust geeft.

Als ik bijvoorbeeld aan het studeren ben, kan ik een pauze van 5 minuten hebben door even te roken, heerlijk!

Verder is het gewoon lekker, zo na het eten. Ik denk dat ik er even een opsteek!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 13:45
peterblaat
peterblaat is offline
ik ben niet verslaaft omdat ik te lui ben...
- ik moet steeds naar de winkel om nieuw te halen
- ik kan het niet op m'n kamer doen, dan word m'n pa woest, dus zal ik naar buiten moeten
- het kost me bakken met geld en geld betekend werken....
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 21:28
xXmeisjjXx
xXmeisjjXx is offline
Citaat:
;-)

Ik rook vanwege groepsdruk, want roken is stoer.
jaah ik ook
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 22:58
Lieved
Lieved is offline
ik rook omdat ik het lekker vind, punt.
Oud 20-09-2007, 20:54
Dop_16
Dop_16 is offline
Citaat:
ik rook omdat ik het lekker vind, punt.
Punt jezelf
Oud 21-09-2007, 19:07
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Ik rook omdat ik eerder het gevoel heb dat ik doodga wanneer ik het niet doe dan wanneer ik het wel doe.
Oud 24-09-2007, 02:11
zoef de haas
zoef de haas is offline
Omdat ik ooit ben begonnen, ik een onuitstaanbaar wicht ben als ik niet mn benodigde nicotine binnenkrijg, ik dik wordt als ik t niet doe want dan blijf ik eten, als ik stop ik de gezelligheid van de rokers in de pauze mis (en nee stoppen en erbij staan werkt niet want dan wordt ik alleen maar een nog onuitstaanbaarder wicht), wat is nou je eerste kop koffie 's morgens zonder peuk, een biertje smaakt veel lekkerder met een sigaret, het geeft rust in mn hoofd en mn lijf en zo kan ik nog 100 dingen opnoemen maar uiteindelijk komt t toch allemaal neer op het feit dat ik enorm verslaafd ben aan nicotine
Oud 24-09-2007, 05:50
Verwijderd
hehe, dik worden
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik ooit ben begonnen, ik een onuitstaanbaar wicht ben als ik niet mn benodigde nicotine binnenkrijg, ik dik wordt als ik t niet doe want dan blijf ik eten,
"Dan moet je die nicotinepleister op je bek plakken, trut!"

Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:36
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
hehe, dik worden
De hoeveelheid eten die ik naar binnen werk als ik niet rook is echt te absurd dan wordt ik midden in de nacht wakker en dan eet ik makkelijk 6 boterhammen om dan maar weer te gaan slapen
Citaat:
"Dan moet je die nicotinepleister op je bek plakken, trut!"

ah is dat wat ik altijd fout doe!
Oud 24-09-2007, 15:56
Pinjata
Pinjata is offline
Ik rook omdat ik zo stom ben geweest er aan te beginnen.

Nu vind ik het lekker om een sigaretje op te steken na school, om even bij te komen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:16
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
^

Als je alleen maar rookt na school zou ik je aanraden nu te stoppen.. want wss ben je dan niet echt die-hard verslaafd.

Wilde dat ik was gestopt toen ik nog af en toe rookte.. nu rook ik eerder af en toe niet
Oud 25-09-2007, 15:58
Pinjata
Pinjata is offline
Was het maar waar dat ik alleen een sigaretje na school rookte. 's ochtends, in de pauze op school, na school, na 't eten, rond een uur of 9 en dan voor 't slapen gaan weer.. En als ik zelf sigaretten heb nóg meer, want nu doe ik het op "rantsoen"..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 16:46
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Das nog best netjes.. ik heb voor half 9 's ochtends al 5 peuken op
Oud 26-09-2007, 12:40
Verwijderd
Citaat:
^

Als je alleen maar rookt na school zou ik je aanraden nu te stoppen.. want wss ben je dan niet echt die-hard verslaafd.

Wilde dat ik was gestopt toen ik nog af en toe rookte.. nu rook ik eerder af en toe niet
Flauwekul, heus niet iedereen gaat van af en toe roken naar die hard verslaving. Ik zie mezelf nog steeds als voorbeeld. 2 weken geleden een pakje gekocht, intussen nog maar 1 uit gerookt. Ik heb van mijn vader 2 sloffen Gauloises gekregen, ik zie nog niet wanneer ik die heb opgerookt .

Het ik rook want:
- ik heb 2 sloffen Gauloises Blondes liggen
- ik vind het wel prettig/lekker om te roken als ik uitga/op een festival ben/alcohol drink/larp
- af en toe kan het wel eens stress-verminderend kan zijn (vooral als ik richting festival/larp trek waar ik sowieso toch al rook)

Het was vroeger ook stoer om te roken, want op internaat sneakte je weg om te kunnen roken en alleen stoere mensen durfden weg te sneaken of de kans te lopen op een arrest. Daarnaast had het gewoon iets om binnen de minuut een sigaret op te roken, daar werd je even heerlijk wazig van.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 18:02
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Ja, opzich heb je wel gelijk. Ik ken ook mensen die door de week helemaal niet roken maar tijdens het weekend rustig 2 pakjes en daar helemaal geen moeite mee hebben.

Al ben ik er wel van overtuigd dat de meeste rokers uiteindelijk echt verslaafd raken.
Oud 26-09-2007, 18:36
Verwijderd
Na hoeveel jaar dan? Ik rook al 10 jaar onregelmatig, met inderdaad pieken van 2/3 pakjes per festival/larp en dalen van meer dan een maand niet roken.

Maar ik vind ze ook niet lekker als ik geen zin heb om te roken. Nu bijvoorbeeld heb ik absoluut geen trek om te roken. Af en toe rook ik wel eens een sigaret mee terwijl ik eigenlijk geen zin heb en dan smaakt ze me ook niet.

Ik denk niet dat ik over 10 jaar wel verslaafd ben op een andere manier dan deze, tenzij ik mijn gewoonte ga opschroeven. Maar ik rook dan ook eigenlijk niet in huis, op het werk wordt niet gerookt, ik rook vrijwel nooit in mijn auto.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 23:08
Verwijderd
Ik ben een gelegenheidsroker en dat gaat me al jaren prima af
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 20:03
Verwijderd
Roken... Ik word al misselijkl als ik 10 meter van iemand af sta die aan het roken is...
Kun je niets beters verzinnen dan roken?
Dan hoef ik mij in ieder geval minder misselijk te melden op school...
Ow jah... Dood gaan is niet stoer... En een langzame dood sterven al helemaal niet!
Dus voor iedereen die rookt: 'Veel succes met dood gaan!!!'
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 21:16
Verwijderd
Omg, wat hoor ik mezelf weer tekeer gaan tegen mijn ouders Kutleeftijd.

Laatst gewijzigd op 28-09-2007 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 09:02
Verwijderd
Citaat:
'Veel succes met dood gaan!!!'
Dat gaat wel lukken, . Je hoeft er niet veel voor te doen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 12:19
Verwijderd
Citaat:
- Omdat het fijn is om met vrienden ergens een chill plaatsje te zoeken en jointje te roken

-Omdat het goed is om mee in te slapen bij slapeloze nachten

-Om het relaxte/kalme gevoel
-Om dood te gaan....
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 14:42
Verwijderd
Citaat:
-Om dood te gaan....
Rot op uit dit topic, knulletje
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 17:49
Verwijderd
Citaat:
-Om dood te gaan....
Je moet ergens aan doodgaan, .
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 19:50
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rot op uit dit topic, knulletje
Het is een scholierenforum
Oud 29-09-2007, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Het is een scholierenforum
Het is het DRUGS & ALCOHOL-deelforum. Als je daar niet tegen kunt, dan klik je er verdomme niet op.

Dus Rubykuby, ophouden met dat gezeik.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 15:54
diablo85
diablo85 is offline
jullie roken allemaal want...

jullie dachten allemaal bij je eerste sigaret: Wajoow nu ben ik cool... misschien wordt ik nu wel geaccepteerd...

en nu zijn jullie allemaal verslaafd...

GEEN ENKELE ANDERE REDEN BESTAAT! je kan mij niet wijsmaken dat je je eerste sigaret ging roken omdat je dacht: dan is het gezellig, of dan krijg ik geen honger... dus kom niet met dat soort redenen om je verslaafdheid en domme keuze van toen goed te praten...

Als toppunt van alle rokers: Party-rokers... sjongejonge, dan ben je niet verslaafd, dus je kan makkelijk zonder, en dan pak je toch een kankerstokje
probeer je jezelf verslaafd te maken?
denk je dat je vrienden je niet gezellig vinden als je niet meerookt??
Oud 30-09-2007, 16:09
Verwijderd
Ik ben niet verslaafd, maar het is soms wel lekker. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 16:28
Verwijderd
Omg, het houdt niet op bij 11.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 11:18
Verwijderd
Citaat:
GEEN ENKELE ANDERE REDEN BESTAAT!
Welles.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 21:04
mepsteen
mepsteen is offline
Ik rook niet omdat het slecht voor me is.
Ik stoor me niet aan rokers, maar ik vind het niet prettig als er een walm in mijn gezicht word geblazen.
Oud 03-10-2007, 00:29
Vice
Vice is offline
Citaat:
Jawel, want bijna iedereen uit mijn klas op de middelbare rookte en ik had geen vrienden.
Oud 03-10-2007, 14:56
Risce
Risce is offline
Bij mij was het zelfs zo dat ik werd gedwongen en dat ze me anders zouden pesten. Ze hebben zelfs gedreigd om mijn moeder te slaan als ik niet mee zou roken....
Oud 04-10-2007, 23:56
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Als toppunt van alle rokers: Party-rokers... sjongejonge, dan ben je niet verslaafd, dus je kan makkelijk zonder, en dan pak je toch een kankerstokje
Ik ben zowat de enige uit mijn vriendenclub die af en toe rookt. En ik rookte mijn eerste sigaret in m'n eentje op m'n kamer. Het duurde een hele tijd voordat ik het aan sommige mensen durfde toe te geven en in het openbaar ging doen. Waarom doe ik 't dan? Omdat ik 't gewoon af en toe wel lekker vind. Ja, echt waar. Ik vind kankerstokjes soms wel lekker. Net zoals heel veel mensen alcohol best wel lekker vinden.
Ik ken trouwens veel meer mensen die zich elk weekend helemaal de tering zuipen dan mensen die zich de tering roken. Heb je daar ook nog zo'n interessante theorie over?

Citaat:
GEEN ENKELE ANDERE REDEN BESTAAT!
PS: Kweek wat inlevingsvermogen en doe alsjeblieft niet zo arrogant. Betweters zijn walgelijkere mensen dan rokers.

Laatst gewijzigd op 05-10-2007 om 00:02.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 06:21
Verwijderd
Citaat:
Nee ik ben bang dat ik zo word als jij als ik niet rook. Daarom paf ik de een na de ander weg.

Stakker
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 23:25
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Citaat:
Nee ik ben bang dat ik zo word als jij als ik niet rook. Daarom paf ik de een na de ander weg.

Stakker
Daar rook ik er een op
Oud 08-10-2007, 19:29
^×Miss_M
^×Miss_M is offline
Ik rook omdat ik verslaafd ben en omdat ik 't lekker vind,

kben begonnen omdat kbenieuwd was hoe 't smaakte en toen begon ik vaker te roken en nu ben ik verslaafd.

P.S.
Anti-Rokers moeten zich gewoon niet zo erg AANSTELLEN.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 02:21
trophus
trophus is offline
Citaat:
jullie roken allemaal want...

jullie dachten allemaal bij je eerste sigaret: Wajoow nu ben ik cool... misschien wordt ik nu wel geaccepteerd...

en nu zijn jullie allemaal verslaafd...

GEEN ENKELE ANDERE REDEN BESTAAT! je kan mij niet wijsmaken dat je je eerste sigaret ging roken omdat je dacht: dan is het gezellig, of dan krijg ik geen honger... dus kom niet met dat soort redenen om je verslaafdheid en domme keuze van toen goed te praten...

Gut, je bent echt totaal wereldvreemd of niet?

Ik was begonnen omdat ik bijzonder gestresst was in mijn jeugd, dikke chaos in mijn kop. Toen kreeg ik van iemand een joint, wel, dat zorgde voor een hoop rust. Ik rookte vaker een joint, na al die jaren had ik eindelijk eens rust in mijn kop.
Nou vond ik dat ik niet elke dag joints kon blijven roken, niet erg verstandig enzo, dus toen ben ik sigaretten gaan roken, die zorgden ook in zeker mate voor rust in mijn kop, misschien een placebo effect vanwege de vergelijking met joints, ik weet het niet. Ik kreeg er een dergelijke soort 'high' van. Op zijn tijd rookte ik nog eens een jointje.

Nu ben ik 5 maand geleden gestopt met blowen, ik voelde dat ik zo veel blowde dat ik er lam en onactief van werd. En dat is de enige reden dat ik met blowen gestopt ben.
Het is me goed bevallen dus 4 week geleden heb ik vanwege gezondheidsredenen besloten om te stoppen met roken.
Gaat me erg goed af.

Dus ga niet zo zeiken op ALLE rokers. Veel rokers hebben vaak een goeie reden om te roken niet een "oh haha nu ben ik cool" reden zoals de mensen van uw niveau.
Omdat jij alleen trieste lui kent zijn nog niet alle mensen op deze planeet triest. Ga je wijk eens uit, ontdek de wereld.
Oud 09-10-2007, 09:10
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:

Stakker
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 10:58
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:

Stakker
OMG bas ;x
Oud 09-10-2007, 18:22
Verwijderd
Ja lieve joyce, maar wat verwacht hij dan. Ik krijg er zulke extreme rolleyes van
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten