Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2007, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 05-08-2007 @ 19:56 :
Nou, ik meen me toch te herinneren dat bij een vorig spel, toen de slechte functies in de meerderheid waren, de wolven toen automatisch hadden gewonnen.
Nee echt niet, ik ben een keer heks geweest, en ik leefde nog, en toen waren er twee weerwolven en twee anderen (iig gelijk aantal, ik weet niet zeker of het er twee waren) en toen heb ik gepost dat ik de heks was en ze een van die anderen moesten opeten. Daar waren mensen niet blij mee, omdat je je functie niet bekend zou mogen maken. Maar de wolven zeiden achteraf dat ze mij toch niet wilden opeten.
Advertentie
Oud 05-08-2007, 19:00
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Severus schreef op 05-08-2007 @ 19:56 :
Nou, ik meen me toch te herinneren dat bij een vorig spel, toen de slechte functies in de meerderheid waren, de wolven toen automatisch hadden gewonnen.
Bij 2 dorpelingen en 3 wolven winnen de wolven hoe dan ook. Omdat dán bij elke ronde sowieso een dorpeling eraan gaat, en de dorpelingen dus never meer kunnen winnen.

Het is niet zo dat als er een meerderheid is aan bad guys, want de wolven zouden nog steeds de verrader en / of heks kunnen opeten, waardoor de dorpelingen weer in de meerderheid zijn.
Oud 05-08-2007, 20:13
Spelleider
Spelleider is offline
De dorpelingen begonnen zich nu toch duidelijk zorgen te maken. Het inwoneraantal van hun dorp was al bijna gehalveerd en van de 11 overgeblevenen waren er ook nog steeds een aantal weerwolf.

MadameMinke zat 's avonds laat nog in diepe gedachten verzonken op haar kantoor. Haar zorgen werden erger en erger. De twee bewakers die ze had aangesteld om het dorp te beveiligen en de weerwolven te doden waren allebei al gesneuveld. Er begonnen in het dorp ook steeds meer stemmen op te gaan om haar af te zetten als leidster. Er werden al verschillende namen genoemd om haar op te volgen, maar omdat de mensen elkaar niet meer vertrouwden konden ze het nog niet erg met elkaar eens worden.
Plotseling schrikt ze op van geklop op haar deur. Wie zal er nu op dit tijdstip nou nog naar mij komen vraagt ze zich af. Ze twijfelt of ze wel open zal doen. Voor hetzelfde geld is het een weerwolf of een dorpeling die wraak komt nemen voor haar wanbeleid. Ze tuurt stiekem door het kijkgaatje in haar deur en ziet een man in het zwart staan.
Ze schrikt, dat was die man waarover ze al in een aantal verhalen over de dood van een paar dorpelingen had gehoord. Wat moet ze doen... Opendoen of hopen dat hij weggaat?
Ze besluit zich stil te houden. Maar de man schreeuwt opeens: Ok, als jij niet opendoet zal je dat merken ook. Morgenochtend heb je weer een dorpeling minder!. MadameMinke haast zich naar de deur en doet die open, maar de man in het zwart is weg....
Ze weet niet wat te doen. Zal ze met gevaar voor eigen leven naar buiten gaan of zal dit een valstrik zijn om haar naar buiten te lokken? Ze besluit dat het wel los zal lopen en te proberen te gaan slapen.

De volgende ochtend vroeg gaat de telefoon bij Lisaah. Het is MadameMinke. Jij bent nogal moedig toch? Ze verteld Lisaah het verhaal van de avond ervoor. Durf jij met mij een rondje door het dorp te lopen om te controleren of iedereen in orde is? Ja, natuurlijk zegt Lisaah. Ik neem gewoon mijn geweer mee en dan moet dat best wel lukken.

Een half uurtje later staat Lisaah op de stoep bij MadameMinke. Zullen we? Vraagt ze. Ze gaan op pad. De huizen staan vrij ver uit elkaar, dus ze moeten een flink eind lopen. Na vijf huizen is er nog steeds niet aan de hand. Het zal wel meevallen dan, verzucht MadameMinke.
Tot ze bij het 9e huis komen. De deur staat er open en ze besluiten een kijkje te gaan nemen. Is er iemand? Roept Lisaah. Maar er komt geen reactie. Als ze dichterbij komen schrikken ze. Er staan rare voetsporen op de grond. Binnen vinden ze een bloedbad.... Het is Skilly. Naast Skilly ligt een briefje op de grond. "Groetjes van de wolven met al een flinke dikke buik. Heerlijk, die dorpelingen"
Skilly was een dorpeling.

01. Flowtje
02. Tink*
03. Elpida
04. Cirílico (wolfsbane)
05. Roos
06. Dvine (ziener)
07. TopDropje
08. Lisaaah
09. Duivelaartje
10. Biertank 52 (tovenaar)
11. MadameMinke
12. Yoshimare (jager)
13. Maxwell
14. Severus
15. Twinkebel
16. Kitsch
17. P-apple (leerling)
18. Skilly
19. Spoonie
20. Wind's Embrace
21. Daboman (cupido)
22. Kunst (weerwolf)

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = neergeschoten door jager
Paars = dood door liefdesverdriet

En weer een dorpeling minder. Morgen mogen de dorpelingen eens hun best gaan doen om orde op zaken te stellen. De situatie begint nu toch wel ernstig te worden.
Ze kunnen hiervoor stemmen tot 20:30 morgenavond.
Oud 05-08-2007, 20:20
duivelaartje
duivelaartje is offline
Shit... En nog niet eens de heks of verrader. Hoe krijgen die wolven het voor elkaar?

En ik verdenk niemand specifiek..
Oud 05-08-2007, 20:28
Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
Fuck, weer iemand

Oke, ik heb een besluit genomen. Aangezien niemand die we verdenken de laatste tijd ook maar enigszins in de buurt kwam, ga ik volgende ronde op Topdrop stemmen. Hij was de enige die zichzelf in het begin best verdacht maakte. Dat wijst er hopelijk op dat hij een wolf, of ten minste de verrader is.

Ik kan er hiermee gigantisch naastzitten, maar aangezien we in het ergste geval een dorpeling kwijtraken, en dat nu ook steeds gebeurd, ga ik het toch maar proberen.
Oud 05-08-2007, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Wind's Embrace schreef op 05-08-2007 @ 21:28 :
Fuck, weer iemand

Oke, ik heb een besluit genomen. Aangezien niemand die we verdenken de laatste tijd ook maar enigszins in de buurt kwam, ga ik volgende ronde op Topdrop stemmen. Hij was de enige die zichzelf in het begin best verdacht maakte. Dat wijst er hopelijk op dat hij een wolf, of ten minste de verrader is.

Ik kan er hiermee gigantisch naastzitten, maar aangezien we in het ergste geval een dorpeling kwijtraken, en dat nu ook steeds gebeurd, ga ik het toch maar proberen.
Als we morgen geen wolf ophangen, is het bekeken he?

En ik denk dat het niet verstandig is om op TopDrop te stemmen, aangezien Kunst hem nog als verdachte opgaf vóórdat ze zelf doodging. En Kunst was een wolf, en ik neem toch aan dat zij als wolf andere wolven niet verdacht gaat lopen maken.
TopDrop kan natuurlijk wel heel goed de verrader zijn, maar als hij dat is, hebben we het spel nog verloren. Toch?

Daarom denk ik dat ik toch op^Tink* ga stemmen morgen. Met een heel slecht bewijs in mijn achterhoofd; de kusjes voor Severus.
Maar ja, wat moet je anders?
Oud 05-08-2007, 20:46
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 05-08-2007 @ 21:44 :
Als we morgen geen wolf ophangen, is het bekeken he?
Niet waar.
Oud 05-08-2007, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 05-08-2007 @ 21:46 :
Niet waar.
Oh, dan was het even een rekenfout van me.

Dan wacht ik nog even af wat de anderen doen, misschien dat ik dan toch wel meega voor TopDrop.
Oud 05-08-2007, 20:54
Roos
Roos is offline
Nee TopDrop lijkt me een slecht plan, om de reden die MM opgaf.

(doordat MM ons hierop wees, vind ik MM ook niet verdacht).

Op wie we verder stemmen, maakt mij niet uit. Ik weet het allemaal niet meer
Oud 05-08-2007, 20:57
Wind's Embrace
Ben ik dan de enige die eraan denkt dat wolven elkaar ook weleens verdacht maken. Het is juist tactisch van wolven om af en toe elkaar verdacht te maken, want als er dan eentje aangaat, gaan ze er ten minste niet allemaal aan door de posts terug te lezen.

Ik vind Madamminke en Roos nu best samenzweerderig overkomen trouwens, ze verdedigen wel erg snel topdrop.
Oud 05-08-2007, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Wind's Embrace schreef op 05-08-2007 @ 21:57 :
Ben ik dan de enige die eraan denkt dat wolven elkaar ook weleens verdacht maken. Het is juist tactisch van wolven om af en toe elkaar verdacht te maken, want als er dan eentje aangaat, gaan ze er ten minste niet allemaal aan door de posts terug te lezen.

Ik vind Madamminke en Roos nu best samenzweerderig overkomen trouwens, ze verdedigen wel erg snel topdrop.
Misschien heb je gelijk, ik weet het niet (over dat eerste dan).
Of jíj bent wolf, dat kan ook, natuurlijk.
(moeten we toch nog voor een deel de raad van Cirilico opvolgen )
Omdat dit nogal een onlogische 'verdenking' (al noem je het nog niet echt zo) is t.a.v. Roos en mij, lijkt meer op onrust stoken dan op goede argumenten aandragen.

En ik verdedig TopDrop helemaal niet snel, ik heb gisteren zelfs nog op hem gestemd! Maar ik kreeg daar spijt van omdat ik die post(s, want ik heb nog even verder gelezen) van Kunst las, en daar ben ik bij gebleven. Dus toen jij zei dat je op TopDrop zou gaan stemmen, wilde ik je daar weer even op wijzen.
Oud 05-08-2007, 21:08
Wind's Embrace
Citaat:
MadameMinke schreef op 05-08-2007 @ 22:03 :
Misschien heb je gelijk, ik weet het niet (over dat eerste dan).
Of jíj bent wolf, dat kan ook, natuurlijk.
(moeten we toch nog voor een deel de raad van Cirilico opvolgen )
Omdat dit nogal een onlogische 'verdenking' (al noem je het nog niet echt zo) is t.a.v. Roos en mij, lijkt meer op onrust stoken dan op goede argumenten aandragen.

En ik verdedig TopDrop helemaal niet snel, ik heb gisteren zelfs nog op hem gestemd! Maar ik kreeg daar spijt van omdat ik die post(s, want ik heb nog even verder gelezen) van Kunst las, en daar ben ik bij gebleven. Dus toen jij zei dat je op TopDrop zou gaan stemmen, wilde ik je daar weer even op wijzen.
Nouja, dat lijkt mij ten minste slim?

Ik verdenk jullie niet, en ik heb al aangegeven op wie ik stem. Topdrop, omdat hij de enige is die écht verdacht over kwam in mijn ogen. Het valt me alleen wel op dat jullie hem nu ineens verdedigen, terwijl jullie allebei nog nooit eerder iemand verdedigd hebben. Daarom dus.

Je weet dat ik door mijn post sowieso een risico nam he? Ten eerste gaf ik duidelijk aan op wie ik ging stemmen, als eerste, waardoor wolven dus open spel krijgen. Daarbij, als ik het goed heb kunnen de wolven me overmorgen zo opeten, en dan is het spel zo goed als voorbij (qua aantallen, niet omdat ik nou zo goed ben )

trouwens, circilco was een wolfsbane, dus hij weet de functies toch helemaal niet?
Oud 05-08-2007, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Wind's Embrace schreef op 05-08-2007 @ 22:08 :
Nouja, dat lijkt mij ten minste slim?

Ik verdenk jullie niet, en ik heb al aangegeven op wie ik stem. Topdrop, omdat hij de enige is die écht verdacht over kwam in mijn ogen. Het valt me alleen wel op dat jullie hem nu ineens verdedigen, terwijl jullie allebei nog nooit eerder iemand verdedigd hebben. Daarom dus.

Je weet dat ik door mijn post sowieso een risico nam he? Ten eerste gaf ik duidelijk aan op wie ik ging stemmen, als eerste, waardoor wolven dus open spel krijgen. Daarbij, als ik het goed heb kunnen de wolven me overmorgen zo opeten, en dan is het spel zo goed als voorbij (qua aantallen, niet omdat ik nou zo goed ben )

trouwens, circilco was een wolfsbane, dus hij weet de functies toch helemaal niet?
Ik weet niet of dat heel slim is, in dezen hield kunst het namelijk vrij lang vol. En aangezien ze nog best een goed argument had, zou ze zo veel stemmers met zich mee kunnen krijgen en zouden er zo een hoop op hem kunnen stemmen. Als hij dan een wolf was geweest, zou ze dat toch niet gewild hebben, denk ik.
Maar goed, ik weet het natuurlijk ook niet zeker, bovendien is dit de eerste keer dat ik meedoe en ken ik nog lang niet alle mogelijke tactieken.

Verder; op zich snap ik je stem best hoor. Want verder gedraagt niemand uit de lijst zich écht verdacht, inderdaad. Maar toch...
De kans bestaat voor mij nog steeds dat je wolf bent. Als je dat namelijk bent, neem je géén risico.

Mogelijkheid:
Jij bent wolf en weet dat TopDrop geen wolf is.
We stemmen nu met z'n allen TopDrop weg, die blijkt geen wolf te zijn. Weer een dorpeling minder. De nacht erop eten de wolven een dorpeling op. De wolven hebben gewonnen.

Geen risico voor jou dus, om aan te geven dat je op TopDrop gaat stemmen, in dit geval dus. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar ik ben niet van plan om morgen op jou te gaan stemmen, denk ik...

Nee, ik weet dat Cirilico de functies niet wist, maar hij raadde ons toch aan om jou als eerste weg te stemmen? Of was het duivelaartje? Dat ga ik zo nog wel even opzoeken...
Verder was ik het natuurlijk niet met hem eens, want hij noemde mij ook
Oud 05-08-2007, 21:36
Wind's Embrace
Citaat:
MadameMinke schreef op 05-08-2007 @ 22:27 :
Ik weet niet of dat heel slim is, in dezen hield kunst het namelijk vrij lang vol. En aangezien ze nog best een goed argument had, zou ze zo veel stemmers met zich mee kunnen krijgen en zouden er zo een hoop op hem kunnen stemmen. Als hij dan een wolf was geweest, zou ze dat toch niet gewild hebben, denk ik.
Maar goed, ik weet het natuurlijk ook niet zeker, bovendien is dit de eerste keer dat ik meedoe en ken ik nog lang niet alle mogelijke tactieken.

Verder; op zich snap ik je stem best hoor. Want verder gedraagt niemand uit de lijst zich écht verdacht, inderdaad. Maar toch...
De kans bestaat voor mij nog steeds dat je wolf bent. Als je dat namelijk bent, neem je géén risico.

Mogelijkheid:
Jij bent wolf en weet dat TopDrop geen wolf is.
We stemmen nu met z'n allen TopDrop weg, die blijkt geen wolf te zijn. Weer een dorpeling minder. De nacht erop eten de wolven een dorpeling op. De wolven hebben gewonnen.

Geen risico voor jou dus, om aan te geven dat je op TopDrop gaat stemmen, in dit geval dus. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar ik ben niet van plan om morgen op jou te gaan stemmen, denk ik...

Nee, ik weet dat Cirilico de functies niet wist, maar hij raadde ons toch aan om jou als eerste weg te stemmen? Of was het duivelaartje? Dat ga ik zo nog wel even opzoeken...
Verder was ik het natuurlijk niet met hem eens, want hij noemde mij ook
Het is wel iets wat slim zou zijn, en volgens mij gebeurd het vaker. Maar goed, ik doe ook nog niet heel lang mee, en ik ben nog nooit wolf geweest, dus misschien zit ik er wel naast.

Ik heb topdrop gekozen omdat hij zich verdacht gedroeg. Ik heb andere spellen gelezen, en daarin gaat hij nooit echt fel in discussie, en tja, lijkt hij vrij nonchelant. Het zou in mijn ogen dus logisch zijn als hij slecht is, en daarom zo op Daboman reageerde. Natuurlijk kan ik er vreselijk naast zitten, maar wat zijn de alternatieven? Op jou gaan stemmen? Jij hebt me bijvoorbeeld nog helemáál geen reden gegeven om je te verdenken, dus dat is ook dom.

Ja, stel je voor dat ik een dorpeling ben. Ik geef duidelijk mijn stem aan, met een reden waarom iemand verdacht kan zijn, iets wat de rest duidelijk niet weet, omdat zoveel mensen zeggen dat ze niet meer weten wie er verdacht zijn. Volgens mij zei jij dat ook, of niet? Daardoor hoop ik een wolf uit te schakelen die al véél te lang leeft, en zo ons er een beetje beter voor te zetten. Bovendien geeft een duidelijke mening + argument minder kans op gelijkspel, iets wat we nu totaal niet kunnen gebruiken...

Ja, en Circilco heeft verder in het spel bijna niks zinvols gezegd. Ik, persoonlijk, luister in ieder geval liever naar het advies van de ziener, misschien dat we daar eens naar moeten kijken? Misschien kunnen we daar nog wat van leren..
Oud 05-08-2007, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Wind's Embrace schreef op 05-08-2007 @ 22:36 :
Het is wel iets wat slim zou zijn, en volgens mij gebeurd het vaker. Maar goed, ik doe ook nog niet heel lang mee, en ik ben nog nooit wolf geweest, dus misschien zit ik er wel naast.

Ik heb topdrop gekozen omdat hij zich verdacht gedroeg. Ik heb andere spellen gelezen, en daarin gaat hij nooit echt fel in discussie, en tja, lijkt hij vrij nonchelant. Het zou in mijn ogen dus logisch zijn als hij slecht is, en daarom zo op Daboman reageerde. Natuurlijk kan ik er vreselijk naast zitten, maar wat zijn de alternatieven? Op jou gaan stemmen? Jij hebt me bijvoorbeeld nog helemáál geen reden gegeven om je te verdenken, dus dat is ook dom.

Ja, stel je voor dat ik een dorpeling ben. Ik geef duidelijk mijn stem aan, met een reden waarom iemand verdacht kan zijn, iets wat de rest duidelijk niet weet, omdat zoveel mensen zeggen dat ze niet meer weten wie er verdacht zijn. Volgens mij zei jij dat ook, of niet? Daardoor hoop ik een wolf uit te schakelen die al véél te lang leeft, en zo ons er een beetje beter voor te zetten. Bovendien geeft een duidelijke mening + argument minder kans op gelijkspel, iets wat we nu totaal niet kunnen gebruiken...

Ja, en Circilco heeft verder in het spel bijna niks zinvols gezegd. Ik, persoonlijk, luister in ieder geval liever naar het advies van de ziener, misschien dat we daar eens naar moeten kijken? Misschien kunnen we daar nog wat van leren..
Ja, je brengt me ook echt wel aan het twijfelen over TopDrop hoor... Ik heb natuurlijk gisteren ook niet voor niets op hem gestemd. Daar moet ik dus nog even over nadenken. En alternatieven... tja, dat was voor mij dus Tink*, maar die gedraagt zich ook niet echt superverdacht ofzo.

In elk geval is dat van die ziener wel een goed idee.
En ik wilde ook absoluut niet afgaan op het advies van Cirilico, dat zei ik ook meer als grapje. Omdat hij jou verdacht.
Oud 05-08-2007, 21:45
Verwijderd
Verder:
Ik ben heel benieuwd wat de anderen (de 'stillen') gaan stemmen...
Lisaah bijvoorbeeld, zegt wel wat in dit topic, maar ik heb geen idee op welk spoor ze zit. Als we ervoor willen zorgen dat de verrader en heks niet voor een stap dichter bij de overwinning van de wolven gaan zorgen morgen, moeten we wel samenwerken.
Oud 05-08-2007, 22:03
Verwijderd
Oh mijn god, ik heb echt geen flauw idee op wie ik moet gaan stemmen. Ik heb nu het gevoel dat Wind's Embrace en MadamMinke weerwolf zijn, maar ik zit er zo vaak naast dat dat ook nergens op slaat. TopDrop vind ik gewoon niet zo verdacht, en Lisaaah vind ik elk spel verdacht.

Oud 05-08-2007, 22:05
Wind's Embrace
Wie we ook stemmen, we moeten zorgen dat het zo eensgezind mogelijk is denk ik.. gelijkspel is nu het slechtste wat er kan gebeuren.
Oud 05-08-2007, 22:46
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 05-08-2007 @ 22:45 :
Verder:
Ik ben heel benieuwd wat de anderen (de 'stillen') gaan stemmen...
Lisaah bijvoorbeeld, zegt wel wat in dit topic, maar ik heb geen idee op welk spoor ze zit. Als we ervoor willen zorgen dat de verrader en heks niet voor een stap dichter bij de overwinning van de wolven gaan zorgen morgen, moeten we wel samenwerken.
Kijk, ik wil best mijn mening geven, maar wanneer ik over iemand zeg: die zal wel wolf zijn, en is het niet, word ik erna gehangen. Wanneer ik iemand aanwijs maar het backfires, heb ik ook een probleem. Ik vind het gewoon vervelend worden mijn mening hier neer te planten, omdat ik over elk woord wil nadenken of mensen niet gaan denken of ik een weerwolf ben.

Wat ik wel kan zeggen, is dit: Ik denk nog steeds (net als volledig aan het begin van het spel) dat topdrop geen wolf is. Roos vind ik dan weer wel verdacht, maar daar heb ik geen bijzonder sterke argumenten voor.

Ik heb alweer meer gezegd dan ik oorspronkelijk wilde
Citaat:
Elpida schreef op 05-08-2007 @ 23:03 :
en Lisaaah vind ik elk spel verdacht.

Zie je wel, het is een patroon geworden

Laatst gewijzigd op 06-08-2007 om 10:56.
Oud 06-08-2007, 12:48
Femic
Femic is offline
Wil iemand mij PM'en als inschrijvingen voor 't nieuwe spel starten?
Oud 06-08-2007, 12:53
Spelleider
Spelleider is offline
Een hint over wie de weerwolven zijn:

Spoiler
Oud 06-08-2007, 12:54
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Femic schreef op 06-08-2007 @ 13:48 :
Wil iemand mij PM'en als inschrijvingen voor 't nieuwe spel starten?
Dit is al het tweede spel van deze 'reeks'. Dus het eerstvolgende spel is pas over minstens een maand
Oud 06-08-2007, 13:06
Severus
Severus is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 13:54 :
Dit is al het tweede spel van deze 'reeks'. Dus het eerstvolgende spel is pas over minstens een maand
Waarom zouden we het topic niet mogen volmaken?
Oud 06-08-2007, 13:09
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Severus schreef op 06-08-2007 @ 14:06 :
Waarom zouden we het topic niet mogen volmaken?
Citaat:
Het Weerwolfspel.

Vanwege het grote en aanhoudende succes van het weerwolfspel is er besloten het beleid hierop aan te passen.

* Eén spel mag uit maximaal 2 topics bestaan.
* Het laatste topic wordt gesloten zodra het spel is afgelopen.
* Na het eerste spel mag er een tweede spel worden gestart, ook deze mag uit 2 topics bestaan en wordt gesloten als het spel is afgelopen.
* Als het spel 2x is gespeeld gaat het voor 1 maand de koelkast in. Het nieuwe spel mag dus 1 maand na de sluitingsdatum van het vorige spel weer worden gespeeld.
Oud 06-08-2007, 13:48
twinkebel
twinkebel is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 14:09 :
lijkt me duidelijk.
Oud 06-08-2007, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Lisaaah schreef op 05-08-2007 @ 23:46 :
Kijk, ik wil best mijn mening geven, maar wanneer ik over iemand zeg: die zal wel wolf zijn, en is het niet, word ik erna gehangen. Wanneer ik iemand aanwijs maar het backfires, heb ik ook een probleem. Ik vind het gewoon vervelend worden mijn mening hier neer te planten, omdat ik over elk woord wil nadenken of mensen niet gaan denken of ik een weerwolf ben.

Wat ik wel kan zeggen, is dit: Ik denk nog steeds (net als volledig aan het begin van het spel) dat topdrop geen wolf is. Roos vind ik dan weer wel verdacht, maar daar heb ik geen bijzonder sterke argumenten voor.

Ik heb alweer meer gezegd dan ik oorspronkelijk wilde

Zie je wel, het is een patroon geworden
Ergens heb je wel gelijk hoor, dat is ook wel weer te merken aan het feit dat Elpida mij nu ineens verdenkt. Ik zit met Wind's Embrace te praten/discussiëren en we zijn gelijk verdacht.

Maar aan de andere kant... vind ik júist het feit dat je zo weinig vertelt, verdacht. Dus deze post heeft je voor mij weer wat minder verdacht gemaakt.

Op het moment vind ik Elpida ook een twijfelgeval, dus misschien doe ik wel met je mee als je op Elpida gaat stemmen.

(We moeten inderdaad een beetje eensgezind zijn, om gelijkspel te voorkomen).
Oud 06-08-2007, 16:12
Verwijderd
Ik zweer dat ik een dorpeling ben. Ik vind jullie ook niet 'ineens' verdacht, ik deel het alleen nu mee. Maar ik zeg eerlijk, ik heb geen flauw idee, ik zit er zo vaak naast. Ik heb nog geen idee op wie ik ga stemmen; eerst eens kijken wie er vanavond opgegeten wordt.
Oud 06-08-2007, 16:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Spelleider schreef op 06-08-2007 @ 13:53 :
Een hint over wie de weerwolven zijn:

Spoiler
Nee, hier kunnen we iets mee. Niet valsspelen, speelt er iemand vals dan? Echt wtf.

Ik stem op TopDrop. Waarom weet ik niet zo goed, maar hij is wel erg happig en verdedigd zich veel. Beter kan ik niet argumenteren..
Oud 06-08-2007, 16:45
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Elpida schreef op 06-08-2007 @ 17:12 :
eerst eens kijken wie er vanavond opgegeten wordt.

Hangronde vanavond is!!
Oud 06-08-2007, 16:54
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 17:45 :

Hangronde vanavond is!!
Ze vergiste zich. Ze voelt zich plots zo dorpeling, terwijl ze wolf is en vergat dat zij gister al had gestemd. Haha.
Oud 06-08-2007, 17:31
Femic
Femic is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 13:54 :
Oh jeetje! Nou dan hoef ik geen PM, want dan zie ik 't vanzelf wel.
Oud 06-08-2007, 17:46
Verwijderd
Het kan zijn dat de uitslag ivm werk vanavond wat later is.
Oud 06-08-2007, 17:46
Verwijderd
Is het echt alweer stemronde? Oh. Gaat snel. Nou dan stem ik ook maar op TopDrop.
Oud 06-08-2007, 18:43
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Elpida schreef op 06-08-2007 @ 18:46 :
Is het echt alweer stemronde? Oh. Gaat snel. Nou dan stem ik ook maar op TopDrop.
Waarom dan?
Oud 06-08-2007, 18:44
Verwijderd
Sorry TopDrop, ik heb ook maar op jou gestemd, i.v.m. kans op gelijkspel.
Oud 06-08-2007, 18:48
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Elpida schreef op 05-08-2007 @ 23:03 :
TopDrop vind ik gewoon niet zo verdacht

edit: Jullie snappen dat ik op Elpida stem.
Oud 06-08-2007, 18:50
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 19:43 :
Waarom dan?
Omdat duivelaartje al op je had gestemd. En ik toch geen flauw idee heb.
Oud 06-08-2007, 18:51
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Elpida schreef op 06-08-2007 @ 19:50 :
Omdat duivelaartje al op je had gestemd. En ik toch geen flauw idee heb.
Als ik dood ben is Elpida wolf
Oud 06-08-2007, 19:01
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 19:51 :
Als ik dood ben is Elpida wolf
Oud 06-08-2007, 21:05
Spelleider
Spelleider is offline
De dorpelingen zijn nog geschokt door de dood van Skilly, als ze opeens een vreemdeling door het dorp zien lopen. Het is een aparte man, in vreemde kleding en een apart hoedje op zijn hoofd die een grote koffer bij zich draagt. Ze fluisteren met elkaar wat dat nou weer voor apart type zal zijn, tot ze hem naar het kantoortje van MadameMinke zien lopen.

MadameMinke zit diep in gedachten verzonken in haar kantoor, als er opeens op de deur wordt geklopt. De vreemde man komt binnenstappen.
Wie bent u? Vraagt ze hem. Ik ben Dark Phoenix van de weerwolvenbestrijding die u heeft ingehuurd. Oh ja, natuurlijk zegt MadameMinke.
Ze vertelt hem kort het probleem van het dorp en dat de situatie onder de dorpelingen nu toch wel erg nijpend begint te worden.
Ok, zegt Dark Phoenix, ik ga mijn best doen. U moet mij alleen één ding beloven... Niemand in het dorp mag te weten komen wie ik ben of wat ik kom doen....

Die nacht gaat Dark Phoenix op pad. Het is tenslotte volle maan, dus de weerwolven zullen op pad gaan. Hij is erg op zijn hoede, maar weet dat zolang hij oplet, hij weinig gevaar te duchten heeft van de wolven. Één welgemikt schot met zijn speciale wapen en de wolf zal het niet overleven.
Hij loopt zo onopvallend mogelijk het dorp door om te kijken of er bijzondere dingen zijn die hem opvallen. Dan hoort hij opeens iets...
Hij verstopt zich achter een struik en ziet dat er iemand door het dorp sluipt. Het is een man in zwarte kleding. De man waar hij van MadameMinke al over had gehoord. Hier klopt iets niet, denkt Dark Phoenix bij zichzelf, en hij besluit de man in het zwart te volgen.
De man in het zwart sluipt richting het bos en zodra hij uit het zicht van de huizen is gaat hij steeds sneller lopen, steeds dieper het bos in...
Ondertussen volgt Dark Phoenix hem nog steeds. Dark Phoenix krijgt nu toch wel door dat er hier toch iets goed mis is.... In de verte klinkt nu ook het gehuil van de weerwolven...
De man in het zwart loopt nog steeds verder en Dark Phoenix blijft hem volgen. Maar door het donker ziet Dark Phoenix even niet goed waar hij loopt en stapt hij op een tak. Een luid gekraak klinkt.
De man in het zwart draait zich meteen om en Dark Phoenix en de man staan oog in oog met elkaar.
Snel trekt de man in het zwart iets te voorschijn en begint iets te brabbelen. Maar Dark Phoenix is sneller en gooit zijn met anti-weerwolfgif ingesmeerde mes recht in het hart van de man.
De man stopt halverwege zijn brabbelen, laat zijn voorwerp vallen en stort voorover op de grond, waardoor het mes nog dieper in zijn hart komt te zitten.
Dark Phoenix wacht nog even af, maar er gebeurt niets. Bij een weerwolf zou deze nu toch in een wolf moeten veranderen.
Voorzichtig komt hij dichterbij en bukt zich om te kijken wat het voorwerp nou was wat de man in zijn hand had.
Het was een toverstafje zoals alleen heksen die hebben...
De volgende ochtend blijkt dat de gedode man in het zwart Topdrop was.

01. Flowtje
02. Tink*
03. Elpida
04. Cirílico (wolfsbane)
05. Roos
06. Dvine (ziener)
07. TopDropje (heks)
08. Lisaaah
09. Duivelaartje
10. Biertank 52 (tovenaar)
11. MadameMinke
12. Yoshimare (jager)
13. Maxwell
14. Severus
15. Twinkebel
16. Kitsch
17. P-apple (leerling)
18. Skilly
19. Spoonie
20. Wind's Embrace
21. Daboman (cupido)
22. Kunst (weerwolf)

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = neergeschoten door jager
Paars = dood door liefdesverdriet

Er is er eindelijk één minder in het kamp van de weerwolven, maar nog steeds geen weerwolf gedood.
De weerwolven zullen de dood van hun heks de dorpelingen niet in dank afnemen. Zij kunnen doorgeven wie het slachtoffer van hun wraak gaat zijn tot morgenavond 20:30 uur.

Laatst gewijzigd op 06-08-2007 om 21:07.
Oud 06-08-2007, 21:09
TopDrop
TopDrop is offline
Muahahahahaha

Vast heel onverwachts enzo en *verwarring*
Oud 06-08-2007, 21:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 06-08-2007 @ 22:09 :
Muahahahahaha

Vast heel onverwachts enzo en *verwarring*
Ik had stiekem wel het gevoel dat jij een slechte functie had..

Oh en had ik het toch mooi even goed! Nou ja, niet helemaal. Nog steeds geen wolf dood.
Oud 06-08-2007, 21:17
Verwijderd
Eindelijk zit het eens mee! Maar ik heb uiteindelijk niet op jóu gestemd
Oud 06-08-2007, 21:24
Verwijderd
Nou, dan ben ik toch wel blij dat ik op TopDrop gestemd heb.
Maar mijn theorie rond die post van Kunst klopte dus toch wel.
Oud 06-08-2007, 21:27
TopDrop
TopDrop is offline
Zo 'slecht' ben ik eigenlijk ook weer niet hoor Als heks sta je officieel aan de kant van de wolven, maar je weet net zo weinig als de dorpelingen (lees: niks). Je mag alleen iemand beheksen tijdens de eetrondes waar je niet bijzonder veel aan hebt, en zeker niet als in het begin alle goeie functies eruit vliegen als warme broodjes.

Dat ik af en toe in de verdediging schoot had eigenlijk niet zoveel te maken met het feit dat ik heks was, of dat ik 'zenuwachtig' was omdat ik mijn slechte functie moest verdedigen. Ik speelde veel meer als dorpeling, want ik weet toch niet wie de wolven zijn. Ik wilde gewoon graag gelijk krijgen, en ik vond het stom dat ik door mensen verdacht werd gemaakt zonder duidelijke reden. Maar dat is het spel

edit: En uit die discussie tussen mij en daboman in het begin was dus eigenlijk ook niks te concluderen. We wilden graag allebei gelijk Maar tot nu toe zijn alle mensen die zich 'verdacht' gedroegen eruit gestemd, en geen van hen was wolf (op kunst na dan). Leermoment voor het volgende spel voor de dorpelingen. De weerwolven houden tactisch net genoeg hun mond om niet op te vallen als zijnde stil, maar vinden het allang best dat iedereen elkaar als idioten verdacht zit te maken.

Laatst gewijzigd op 06-08-2007 om 21:30.
Oud 06-08-2007, 21:32
Tink*
Tink* is offline
W00t de heks! Niet dat ie veel meer kon maar toch!
Oud 06-08-2007, 21:57
maxwell
maxwell is offline
woei
Oud 06-08-2007, 22:17
Spelleider
Spelleider is offline
Lieve mensjes, we hebben eens overlegd over het weerwolfspel, en we willen graag weten wat jullie hiervan vinden. Het is ons opgevallen dat de wolven nogal in het voordeel zijn. De verrader én wolven weten wie de wolven zijn, de wolven mogen overleggen, en de heks.. nouja, geeft een extra kansje op succes, vooral omdat hij geen slechte mensen kan beheksen.

De dorpelingen daarintegen hebben erg weinig info, moeten het vooral hebben van geluk, en hun grote bron van informatie, de ziener, wordt vaak al snel gedood als hij / zij hints probeert te geven.

Daarom willen wij het volgende eens voorstellen om te proberen. We willen de ziener een extra bescherming geven, waardoor hij 1 keer in de hangronde niet dood gaat als hij wordt opgehangen. Het wolfsbane idee dus, maar dan in de hangronde. Op die manier heeft de ziener wat extra tijd om hints te geven, info te verzamelen, en dergelijke dingen. Hierdoor bestaat wel de kans dat de wolven te weten komen wie de ziener is, dus het is totaal geen garantie. Toch hebben de dorpelingen zo een wat betere kans om te overleven.

Ik wil graag jullie mening hierover eens horen. Als jullie het helemaal niks vinden laten we het gewoon bij het oude, zo niet kunnen we eens kijken of dat het wat gebalanceerder maakt.

Vertel!
Oud 06-08-2007, 22:22
Verwijderd
Ik weet het niet, maakt dat het spel niet erg ingewikkeld allemaal? De dorpelingen weten alleen hun eigen functie, is het dan niet handig dat de weerwolven ook niet mogen overleggen? Of een andere regeling waardoor de wolven minder weten? Dan kunnen de weerwolven ook omstebeurt stemmen ofzo.
Oud 06-08-2007, 22:28
Verwijderd
Of je speelt met drie weerwolven in plaats van vier.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten