Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2007, 14:12
Verwijderd
Ik zwem ook altijd met lenzen in. Wat een geschenk uit de hemel was dat, zeg, opeens kon ik weer mensen herkénnen in het zwembad. In de vijf jaar daarvoor was het meer van "Oh dat is een rood badpak, zou het Mirjam zijn..?"

Citaat:
Met make-up moet je opletten dat je eerst de lenzen indoet en dan pas de make-up op, en 's avonds weer eerst de lenzen uit en dan de make-up eraf.
Dat hoeft niet; ik doe ook wel eens 's ochtends mascara op maar geen lenzen in omdat ik ga werken (hele dag achter de computer dus ) en dan 's avonds als ik ergens heen ga nog lenzen in. Geen probleem. Moet je alleen misschien wel waterproof mascara hebben omdat je wimpers nat worden van de lensvloeistof.

Oh en ik heb ook wel eens mascara óp mijn lenzen gesmeerd Ergerlijk zwart stipje voor je ogen dan.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 15:13
Rachel
Rachel is offline
Ik moet ook eens aan lenzen gaan denken, maar ik ben er een beetje 'bang' voor..
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 15:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik moet ook eens aan lenzen gaan denken, maar ik ben er een beetje 'bang' voor..
Kan je niet eens meekijken met iemand die lenzen heeft bij het in en uitdoen. Ik kreeg ook altijd kippenvel bij het idee alleen al maar sinds ik een vriend heb met lenzen en ik hem er regelmatig mee bezig zie vind ik het al en stuk minder eng lijken.
Oud 12-09-2007, 16:05
Verwijderd
Ik doe mijn lenzen júist in als ik ga zwemmen (draag ze maar eens per week ongeveer), omdat met bril zwemmen al helemaal niet kan en halfblind is eng. Ben er nog nooit een kwijt geraakt.

en als de make-up er al een paar uur op zit is het vast al goed opgedroogd, ik denk dat het er vooral aan gaat dat je geen vers aangebrachte mascara aan de binnenkant van de lens smeert.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Ik doe mijn lenzen júist in als ik ga zwemmen (draag ze maar eens per week ongeveer), omdat met bril zwemmen al helemaal niet kan en halfblind is eng. Ben er nog nooit een kwijt geraakt.

en als de make-up er al een paar uur op zit is het vast al goed opgedroogd, ik denk dat het er vooral aan gaat dat je geen vers aangebrachte mascara aan de binnenkant van de lens smeert.
Oh, nee, dat lijkt mij inderdaad ook niet zo handig. Maar ik blijf dan ook ver van mijn ogen als de mascara nog niet droog is. Als je het ook maar iets aanraakt, zit het ook al weer op je oogleden ipv alleen op de wimpers..
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 19:01
Verwijderd
Waterpolo'en met bril mag niet, maar met lenzen in vind ik echt helemaal niets...heb het twee keer geprobeerd, vreselijk, dan ben ik daar mee bezig ipv met de wedstrijd. Maar heb nu dus nachtlenzen, dus het probleem is opgelost.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 21:43
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Kan je niet eens meekijken met iemand die lenzen heeft bij het in en uitdoen. Ik kreeg ook altijd kippenvel bij het idee alleen al maar sinds ik een vriend heb met lenzen en ik hem er regelmatig mee bezig zie vind ik het al en stuk minder eng lijken.
Mja, zou misschien kunnen haha.
Om eerlijk te zijn vind ik het vreselijk om te zien als iemand ze in en uit doet, haha
Maar dat heeft, wat jij al zegt, ook met gewenning etc. te maken.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 14:31
Lethe
Lethe is offline
Ik ga straks naar de opticien om mijn lenzen op te halen... ik hoop maar dat ze wel een beetje uitleggen hoe ik ze inkrijg *zenuwachtig*
Oud 22-09-2007, 22:34
Gevederde
Gevederde is offline
Ik alleen maar ellende met die lenzen gehad. Daarom draag ik tegenwoordig weer gewoon een bril Eerst had ik zachte lenzen en kreeg ik een ontsteking in beide ogen en daarna had ik harde en toen een half jaar later weer ontsteking in mijn ogen. Hmm, dit helpt de TS niet echt natuurlijk..
De meeste mensen die ik ken zijn positief over lenzen en als je ze goed schoonmaakt gaat het meestal prima. Wel zal ik er iig een bril naast houden, voor als je een dag veel moet computeren of als je erg moe/ziek bent.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:09
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik zwem ook gewoon met lenzen in hoor. Ik heb -7.5, dus ben praktisch halfblind en dat is erg vervelend als je met z'n twintigen in het bad bent.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 17:26
Verwijderd
Ik zwem ook met lenzen is; die zuigen zich altijd helemaal vast aan je oog in zo'n vochtige omgeving, als ik ze direct na het zwemmen uit wil doen, dan zitten ze gewoon te vast
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 16:05
Lethe
Lethe is offline
Ik heb ze ingekregen! En ik voel er zo goed als niks van.
Het enige is dat ik links, ondanks de lens, nog steeds niet zo goed zie. Dat komt omdat ik een cilindrische afwijking van 0,5 heb en dat vinden ze bij Specsavers te weinig om in de lens te verwerken. Maar eigenlijk is het best irritant, want nu zie ik met mijn rechteroog scherper. Met mijn linkeroog heb ik nu nog steeds een afwijking van -0,5.
Oud 28-09-2007, 16:44
Verwijderd
Als je het irritant blijft vinden dan zou ik terug gaan en zeggen dat jij wel wilt dat ze dat in je lens verwerken. En als ze dat niet kunnen of willen of wat dan ook, dan zou ik naar een wat duurdere zaak gaan, daar doen ze het vaak wel. Of anders harde lenzen nemen (als je nu zachte hebt).
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 17:48
Verwijderd
Grote kans dat het wel went, en anders inderdaad vragen of je toch een lens met cylinder kan krijgen. Ik neem aan dat ze daar niet moeilijk over doen, tenzij ze ze gewoon niet leveren, maar dat kan ik me niet voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 17:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb nu ook weer nieuwe lenzen, ander materiaal, maar na drie uur in vind ik ze al veel fijner zitten! En ik heb een hippe nieuwe bril.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Ik zwem ook altijd met lenzen in. Wat een geschenk uit de hemel was dat, zeg, opeens kon ik weer mensen herkénnen in het zwembad. In de vijf jaar daarvoor was het meer van "Oh dat is een rood badpak, zou het Mirjam zijn..?"
Ja, wat je zegt, een geschenk uit de hemel. Ik heb nu bijna 2 jaar lenzen en zwemmen is nu tenminste weer leuk

Citaat:
No need! Er is echt helemaal niks engs aan. In- en uitdoen niet, onderhouden niet, dragen niet.. Voor zachte lenzen dan, harde heb ik nooit gehad.

& @ AllureV: Ik heb ook zo'n kleine cilindrische afwijking die ze niet in je lens willen (of kunnen?) verwerken, ik heb er totaal geen last (meer) van! Dus mss lost het vanzelf op
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 19:57
Lethe
Lethe is offline
Ik denk dat het inderdaad even wennen is. En het scheelt wel enorm in prijs; een cilinder maakt je lens twee keer zo duur

Ik heb er net overigens een uur over gedaan om de lenzen weer uit te krijgen. Wat een gedoe Maar ook dat went vast wel!
Oud 28-09-2007, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het inderdaad even wennen is. En het scheelt wel enorm in prijs; een cilinder maakt je lens twee keer zo duur

Ik heb er net overigens een uur over gedaan om de lenzen weer uit te krijgen. Wat een gedoe Maar ook dat went vast wel!
Mijn lenzen leken in het begin veel vaster op m'n oog te zitten dan nu, nu pluk ik ze er zo uit (Misschien dat je in de eerste weken nog wat meer traanvocht aanmaakt, waardoor de lens zich ietsje vaster zuigt ofzo...)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 21:21
Anika
Citaat:
Dat was bij mij ook omdat die man van de opticien het niet zo goed uit had gelegd, toen ik het op een andere manier probeerde heb ik ze vanaf dag 2 steeds binnen een paar seconden uit. Misschien moet je eens wat verschillende dingen proberen?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten