Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed, daar komen we hier ook wel in terecht als Balkenende IV constant doorgaat met lastenverzwaringen en oplopende begrotingstekorten.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mmm, ik vind de begroting een beetje jammer, niet zozeer omdat ik het echt slecht vind (integendeel, los van het feit dat Defensie niets hoeft in te leveren vind ik het helemaal niet zo slecht), maar meer omdat het van trucjes aan elkaar hangt. Van een hogere economische groei uitgaan dan je realistischerwijs kan verwachten en woningcorporaties extra belasten (waar an sich niets mis mee is) - het is leuk en aardig om je begroting sluitend te krijgen, maar het maakt je begroting kwetsbaar.
-ik vind de vergroening van de belastingen niet ver genoeg doorgevoerd. -er moet veel meer geld naar onderwijs -accijnzen omhoog op drank en tabak: goed, mensen kiezen er zelf dvoor ongezond te leven, laat ze dan ook maar betalen -btw omhoog naar 20% - weer een trucje om je begroting sluitend te krijgen De VVD moet natuurlijk haar mond dichthouden met het geweeklaag dat 'de kabinetsplannen de hardwerkende burger raken'. Waarschijnlijk is het niet bij ze opgekomen dat niet alleen dikbetaalde managers hard werken, maar ook de schoonmaker op het station. Iedereen draagt zijn/haar steentje bij aan de economie. Belastingverlagingen vergroten de inkomensverschillen en dat lijkt me niet de bedoeling. Belastingverhogingen tasten ook niet de zelfstandigheid van mensen aan, D66 lult dus ook onzin. Ik vind niet zoveel mis met belastingverhogingen als en alleen als ze een doel dienen. En in dit geval dienen ze een doel: het land leefbaarder en socialer maken, want dat moet ergens van betaald worden. |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Los daarvan moet een lastenverzwaring een reden hebben, en het kansloos uitmelken van iedereen die harder werkt dan anderen heeft geen goede reden. Dan is het dus pure jaloezie waarom sommige minder geslaagde mensen vinden dat die meer moeten betalen.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
'kansloos uitmelken van iedereen die harder werkt dan anderen' - zie je, dit is weer typisch VVD. Wie werkt volgens jou harder dan anderen? De manager dan de schoonmaker? Regelrechte onzin dus. Lekker smijten met termen als jaloeziebelasting terwijl meer betalen als je meer verdient juist solidair is. |
![]() |
||
Citaat:
En ook met die probleemwijken, hoe goed de aanpak ook bedoeld is, moet ik het nog zien. Sommige wijken zijn dan wel als probleemgebied aangewezen, maar in de twee wijken die in Groningen zijn aangewezen, zie ik geen zware problemen. De inkomens zijn er dan misschien relatief laag en er wonen relatief veel allochtonen, maar qua criminaliteit, onvrede en wat dies meer zij valt het nog best mee t.o.v. andere wijken in de stad. Er zijn veel opbouwprojecten en de wijkvernieuwing is al decennialang een van de hogere prioriteiten van de gemeente. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn al heel wat punten die nu aangepakt worden, die hier en daar misschien wat beter kunnen, maar niet verkeerd zijn. Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 23:46. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Als er hier een iemand dood gaat roep je dat we solidair moeten zijn, desnoods met een pistool op je hoofd als je niet wilt, maar tegelijkertijd wil je dat duizenden mensen sterven omdat je geen vredesmissies wilt. Zijn mensen je niets waard als ze buiten Nederland leven ofzo? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het generaal pardon is bovendien een onrechtmatig uitgevoerde grote fout. Mensen die perfect geïntegreerd zijn worden weggestuurd op basis van een vermoeden (een beschuldiging dat een Serviër lid zou zijn geweest van de paramilitaire Schorpioenen) terwijl een oorlogsmisdadiger uit Afrika juist mag blijven, omdat zijn misdaden in het leger gelden als verzachtende omstandigheid. Verdonk was ten minste nog in staat om in een rechte lijn het een of het ander te doen. Albayrak zwalkt en past willekeur toe. Had Verdonk dezelfde post nog een jaar of twee bekleed dan waren ook alle asielachterstanden weggewerkt. Het meeste werk was al lang gedaan voordat Albayrak mocht aantreden. Citaat:
Citaat:
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Australië 3, VK, 18, VS 8, Zweden 5. Italië heeft overigens geen rechtse traditie. Maar goed, jij vindt het dus wenselijk als we de export van onze hoogopgeleiden gaan financieren? In Zweden zijn jongere hoogopgeleiden relatief meer werkloos, waardoor die verdwijnen richting het VK en Denemarken. Zie hen dan maar terug te lokken. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Toch beweer jij impliciet dat mensen extra geld afhandig maken voor zo'n onzalige maatregel iets goeds is. Leg eens uit waarom. Wat is er zo nuttig aan die 'maatschappelijke stage' dat het rechtvaardigt dat je andere mensen geld afhandig maakt, en scholieren tijd kost die ze anders aan hun opleiding, en willekeurig welke betere dingen konden besteden. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Daar over: http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0304/16/kapitaal.html En een concreet voorbeeld waar 100 miljoen euro uit Nederland werd gesluisd vanwege het huidige belastingklimaat. http://www.hetnet.nl/web/show/id=534...%C3%AB%3B.html De Quote heeft daar eens een reportage over gemaakt, met een voorzichtige raming van de omvang van de kapitaalvlucht naar België. Destijds kwam men rond de 37 miljard gulden uit. Dit komt terug in kamervragen hierover. http://www.nieuwsbank.nl/inp/1999/12/1203J060.htm
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Overigens blijkt uit studie van o.a. Pay Inequalities and Economic Performance dat de Tinbergen-norm helemaal geen positief effect hoeft te hebben. Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Maar dat is eigenlijk allang een typisch Nederlands probleem. We zien het niet alleen op gebied van de economie, maar ook op andere vlakken. Nieuwkomers worden meteen in een hoek geduwd en gediskwalificeerd. Maatschappelijke betrokkenheid wordt gestimuleerd, maar als je trots bent op ons land, ben je meteen een rechtsextremist. Ondernemersschap moet worden gestimuleerd, maar als je eenmaal een keer failliet bent gegaan, ben je meteen gediskwalificeerd als ondernemer. WW'ers worden gestimuleerd om werk te zoeken, maar zodra zij het voor zichzelf scheppen in de vorm van een eenmanszaak, worden zij direct lastig gevallen door de fiscus. Hetzelfde geldt voor mensen in de bijstand; verdienen zij niet meer dan 140% van het minimumloon, dan is het beter om in de bijstand te zitten. Citaat:
De mens is egoïstisch van aard. Wellicht is dat een zonde, maar voor een gezonde samenleving is gebruik van deze zonde deels noodzakelijk. Opvoeding (en niet een bemoeizuchtige, bureaucratische overheid) dient er te zijn om excessen te voorkomen. Maar wat is er mis mee dat mensen de vruchten plukken van hun eigen arbeid? |
![]() |
||
Citaat:
In de Sovjet-Unie hebben ze dat geprobeerd, maar zelfs daar bleven de mensen gewoon dezelfde behoeftes hebben. Ontken dan niet dat dergelijke behoeften bij iedereen bestaan vanuit een absurde doortrekking van een aanname over collectieve goederen, die in de eerste plaats al onjuist was.
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-09-2007 om 12:08. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
De Sovjets dachten dat door iedereen alles af te nemen en alles collectief te regelen het beter zou gaan, exact jouw betoog. Ik zou je uren door kunnen zagen aan de hand van Rusland waarom dit economische systeem niet werkt en hoe vroeg het feitelijk al mis ging.
||
![]() |
Citaat:
![]() (2) Sovjet Unie was staatskapitalisme. Tja, dat werkt niet. Maar communisme bekritiseren op grond van USSR is zelfde als Christendom afserveren op grond van Noord-Ierland. (3) Zie (2). (4) Laten we dat niet doen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bah, ik ken ook iemand, zaak verkocht, miljoenen binnen. Maar bleef toch in Nederland wonen. Omdat het gewoon niet deugt, vluchten voor de fiscus! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waarom niet? Als die mazen in de wet er zijn, en je bent rijk genoeg, je hebt er goed voor gewerkt, waarom zou je niet uit nederland vertrekken? Ik hou mijn geld ook liever zelf. |
![]() |
||
Citaat:
Heck, ik zou me er ronduit slechts over voelen dat van mijn belastingcenten dwangarbeid voor scholieren bekostigd moet worden, terwijl het onderwijs in kwaliteit bezig is met een vrije val. Daarnaast is het ook ronduit kut om op de eerste hand gezien te hebben wat velen met hun uitkering doen, wetende dat het nooit aangepakt zal worden. Ik voel me er niet echt positief over dat belastinggeld gebruikt wordt om het derde mobieltje van een beroepswerkeloze te financieren, die daarna wel gaat smeken om extra huursubsidie, omdat hij zogenaamd tot de minima behoord en al schulden had.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tja, waar dient het bedrijfsleven dan haar afzet te behalen? Het buitenland? Dan is het maar te hopen dat men in het buitenland ons beleid niet gaat kopiëren. Citaat:
Decadentie kan wel degelijk worden aangepakt middels opvoeding. Want immers, als opvoeding geen nut heeft, waarom pretenderen wij onze kinderen dan op te moeten voeden binnen een gezin? Omdat ze vanuit chaotische en structuurloze jeugd vanzelf lieverdjes worden? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Als je mensen vraagt wat ze zouden willen, een beter geformuleerde vraag dan vragen naar zaken die buiten het persoonlijke uitgavenpatroon vallen, dan noemen ze eerder een nieuwe auto of een groter huis (vereist eigen geld) dan dwangarbeid voor scholieren of hogere uitkeringen voor anderen. (collectief betaald) Mag ik er overigens op wijzen dat jij altijd vurig betoogd om de overheid minder geld te laten uitgeven? De onderbouwing ervoor is slecht, maar je was voorstander van afschaffen van het leger. Ook een overheidstaak. Hiermee schiet je direct je eigen argumentatie af, omdat overheidsuitgaven duidelijk niet per definitie goed zijn. Citaat:
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast is de draagvlakhypothese die je hier aanhaalt bijzonder achterhaald. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-09-2007 om 19:56. Reden: typo |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat de overheid niet 100% van het geld goed besteedt is evident, dat doet een consument ook niet en een particulier bedrijf ook niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |