Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2007, 23:40
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Dekker wint een etappe in de 3-länder tour, Boogerd 3e en Voigt lijkt enige die eindzege van Dekker in de weg kan staan.. wel apart.. rest op 12 minuten en 6 renners over voor de eindzege?

Vuelta: mooie actie van CSC, goed gereageerd door Menshov, benieuwd naar morgen
Oud 21-09-2007, 09:11
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
Citaat:
Ik vraag me af of Boogerd echt wel gaat stoppen, er zijn zoveel sporters die zeggen dat ze stoppen maar uiteindelijk toch nog doorgaan.
Ik hoop eigenlijk dat ie nog een jaartje doorgaat, hij is nog zo goed.
boogerd stopt echt hoor, behalve als hij wereldkampioen wordt

ik ben benieuwd of we vandaag nog wat vuurwerk krijgen in de vuelta
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 00:08
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Menshov soeverein heerser... als hij het had gewild dan had hij ook vandaag de etappe gewonnen... wel irriteer ik mij aan het Belgische commentaar dat alles wat Rabobank heet de grond in boort, Menshov kan zowieso niets goed doen en het verdere team is 'een aanfluiting van jewelste' ... niet helemaal mee eens, maar ben misschien bevoordeeld Rabo fan
Oud 22-09-2007, 13:49
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
Citaat:
Menshov soeverein heerser... als hij het had gewild dan had hij ook vandaag de etappe gewonnen... wel irriteer ik mij aan het Belgische commentaar dat alles wat Rabobank heet de grond in boort, Menshov kan zowieso niets goed doen en het verdere team is 'een aanfluiting van jewelste' ... niet helemaal mee eens, maar ben misschien bevoordeeld Rabo fan
idd TE erg, haha maar nu vind ik het juist mooi deze vuelta. die belgen dachten vooraf écht dat devolder kans had, en toen hij leider werd na de tijdrit wisten ze het zeker: hij ging de vuelta winnen en belgie kon weer meekomen in klassementen in grote rondes... ik heb zo hard gelachen de bergrit die daarop volgde, toen devolder door het ijs zakte. echt te grappig, en die wuyts ook steeds maar: ...maar morgen zal hij vast wel weer tijd kunnen terugwinnen. HA HA HA
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 16:17
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
clement wordt derde in de lange tijdrit eigenlijk 2de als je sanchez niet meetelt, want die wint uit het niets een lange tijdrit maargoed, menchov wint de vuelta dus
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 16:57
Verwijderd
Citaat:
clement wordt derde in de lange tijdrit eigenlijk 2de als je sanchez niet meetelt, want die wint uit het niets een lange tijdrit maargoed, menchov wint de vuelta dus
1. Het was geen lange tijdrit.
2. Sánchez heeft dit seizoen al de tijdrit gewonnen in de ronde v. het Baskenland.
3. Vorig jaar was hij al 2e in de laatste tijdrit, achter Vinokourov (dus eigenlijk ook 1e).

Niet dat ik een Spanjaard vertrouw als het op doping aankomt hoor. Hoewel, die jongens van Euskaltel zijn toch niet veel in opspraak gekomen. Mayo ging naar Saunier omdat hij bij Euskaltel een streng antidopingcharter moest tekenen...

Einduitslag:

1. Menchov
2. Sastre
3. Sánchez
4. Evans
5. Mosquera
6. Efimkin
7. Karpets
8. Antón
9. Beltrán
10. Barredo

Verder heel slim gespeeld van Menchov, hoewel ik ook wel vind dat hij zich wat meer winnaar had mogen tonen door bijvoorbeeld op de laatste klim aan te vallen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
idd TE erg, haha maar nu vind ik het juist mooi deze vuelta. die belgen dachten vooraf écht dat devolder kans had, en toen hij leider werd na de tijdrit wisten ze het zeker: hij ging de vuelta winnen en belgie kon weer meekomen in klassementen in grote rondes... ik heb zo hard gelachen de bergrit die daarop volgde, toen devolder door het ijs zakte. echt te grappig, en die wuyts ook steeds maar: ...maar morgen zal hij vast wel weer tijd kunnen terugwinnen. HA HA HA
Die Belgen hebben met Monfort toch wel een 11e plaats, en Monfort heeft nog ruimte om te groeien.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 17:52
Sandersss
Sandersss is offline
Menchov heeft zo'n beetje elke trui

Maar hij had wel wat meer aan mogen vallen ja, al hoewel ik hem deze zege zeer gun!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Menchov heeft zo'n beetje elke trui
Nee hoor, hij heeft ze gewoon alle vier, maar de puntentrui zou hij nog kunnen verliezen morgen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 18:40
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Die verliest hij morgen aan Benatti morgen maarja, daar zal ie niet om woelen in z'n bed vanavond neem ik aan..

Clement mooi derde, leuk dat ie in de uitzending kwam!
Verder wint Dekker de 3-lander tour en Brown 2e achter Steegmans in Spijkenisse..
Te lui om even naar algemeen te gaan
Oud 22-09-2007, 19:15
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
Citaat:
1. Het was geen lange tijdrit.
2. Sánchez heeft dit seizoen al de tijdrit gewonnen in de ronde v. het Baskenland.
3. Vorig jaar was hij al 2e in de laatste tijdrit, achter Vinokourov (dus eigenlijk ook 1e).
excuus, het was geen lange tijdrit nee, maar wel vlak dus raar dat hij wint. de tijdrit in baskenland is niet vergelijkbaar, dat was haast een klimtijdrit, dramatijdrijder martinez eindigde daar in de top 10. dat was nog te begrijpen dat sanchez daar won. die laatste tijdrit in de vuelta vorig jaar had ik niet aan gedacht, maar je moet onderkennen dat samuel sanchez nooit te boek heeft gestaan als goede tijdrijder. bij zijn prestaties deze week krijg ik een beetje vinokourov gevoelens. maarja, ik zal wel weer spoken zien, ik moet ook proberen minder aan de doping te denken maar het is moielijk de laatste tijd

menchov zal de puntentrui idd wel verliezen, maar dat is niet erg. ik snap die kritieken ook niet zo, menchov was gewoon de beste en heeft gewoon geheerst zoals armstrong altijd deed, daar was iedereen ook altijd lovend over.

enne over de belgen: sja, monfort heeft een goeie vuelta gereden, nu maar hopen dat het geen tweede van huffel wordt
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 09:53
Verwijderd
Citaat:
excuus, het was geen lange tijdrit nee, maar wel vlak dus raar dat hij wint. de tijdrit in baskenland is niet vergelijkbaar, dat was haast een klimtijdrit, dramatijdrijder martinez eindigde daar in de top 10. dat was nog te begrijpen dat sanchez daar won. die laatste tijdrit in de vuelta vorig jaar had ik niet aan gedacht, maar je moet onderkennen dat samuel sanchez nooit te boek heeft gestaan als goede tijdrijder. bij zijn prestaties deze week krijg ik een beetje vinokourov gevoelens. maarja, ik zal wel weer spoken zien, ik moet ook proberen minder aan de doping te denken maar het is moielijk de laatste tijd
Nee goed, maar de enige in de Vuelta die te boek stond als echt goede tijdrijder is Evans, en die was zeker niet in dezelfde vorm als hij in de Tour was. De top drie van de eerste tijdrit was ook al naar huis.

Maar het zal mij ook niet verbazen als hij een keer betrapt wordt, hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 16:37
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Benatti woohoo..

Nou Menshov alle truien! En mooi praatje op de NOS
Heerlijk hoe hij positief over het team praat, terwijl ik naar België zap en er een beetje schamper op gereageerd wordt.. maar goed
Mooie wedstrijd was het!
Oud 23-09-2007, 20:02
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
nah, naar mijn mening was het een beetje een saaie vuelta, wel mooi omdat de rabo's zo hard hebben moeten werken natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:30
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Samenvatting Belgen, jammerlijk weer negatief:

Waarom de Vuelta niet te vergelijken valt met de Ronde van Frankrijk
Saaie Ronde, kleurloze winnaar

Denis Menchov won gisteren voor de tweede keer in drie jaar tijd de Vuelta. Het stond al veertien dagen in de sterren geschreven dat deze 29-jarige kleurloze Rus van Rabobank als eindwinnaar zou worden uitgezwaaid. Qua spankracht om de eindzege was deze Vuelta een dooie mus.

Het zal de sinds 1999 in Navarra geschoolde en wonende Menchov worst wezen. Met Alberto Contador (Tour) en Danilo Di Luca (Giro) is hij dit seizoen een van de drie winnaars van een grote ronde. De Rus uit Pamplona legde de basis van zijn eindzege op Cerler en ontnam de karige tegenstand daarna alle illusies door de koninginnenrit op Arcalis te winnen. In Spanje hielden de media de Vuelta warm met de heldendaden van Carlos Sastre en Samuel Sánchez die uiteindelijk mee op het podium mochten met de zwijgzame Menchov. Ze konden hem echter nooit echt pijn doen. Zaterdagavond had hij zelfs alle truien om. 'Dit is mijn belangrijkste zege ooit', zei Menchov uiterst voorspelbaar. 'De vorige keer moest ik een jaar wachten vooraleer ik via de groene tafel de eindzege van 2005 kreeg (na de epoplas van Roberto Heras, red). Dit smaakt anders en beter.'

Denis Menchov deed het wel zoals zijn buur Miguel Indurain, maar moeten we nu van de voormalige poulain van José Miguel Echavarri een toekomstige Tourwinnaar maken? Neen. Ook al won hij vier jaar geleden met een elfde plaats de witte trui en was hij twee jaar geleden zesde in Parijs. Menchov lijkt eerder van het gehalte Alex Zülle en Tony Rominger. Allebei steengoede coureurs die respectievelijk twee en drie keer de Vuelta wonnen, maar in de Tour nooit iets klaarmaakten. Het zegt alles over het niveauverschil tussen de twee ronden.

In de uit de hand lopende machtsstrijd met de drie grote ronden wil de UCI de Giro en de Vuelta degraderen. Ze horen ook niet echt op hetzelfde echelon thuis. De enige gelijkenis is de tijdsduur van de proef. Of het gegeven dat de ProTourploegen erop inschrijven, zij het met andere, mindere namen. De Vuelta blijft vooral een ronde van nationaal Spaans belang en leeft bij de gratie van haar plaats op de internationale kalender. Sterren als Freire, Bettini, Boonen, Cunego, of Schumacher kwamen naar Vigo omdat nu zondag het WK in Stuttgart wordt gehouden. Zodra hun WK-voorbereiding af was, namen ze het vliegtuig. Het zou Vueltabaas Victor Cordero heel goed uitkomen dat in Duitsland de drievoudige ritwinnaar Samuel Sánchez wereldkampioen wordt. Want nu leeft het idee-fixe dat je best de laatste woensdag of donderdag Spanje verlaat om de regenboogtrui te pakken.

Hét positieve van deze Vuelta was dat er - in tegenstelling tot de Tour - op dopingvlak schijnbaar geen vuiltje aan de lucht was. Al hing de schaduw van potentieel Operación Puerto-betrokkene Alejandro Valverde doorlopend boven de karavaan en komen dopingdelicten eigen aan het evenement meestal maar na afloop naar boven.

Van de Belgen onthouden we vijf wapenfeiten. Er was de ontbolstering van de Ardennees Maxime Monfort (Cofidis) die in zijn eerste grote ronde van drie weken elfde finishte. Het zou echter van slechte smaak getuigen om nu al te concluderen dat ons land opnieuw iemand heeft die volgend jaar kan meespelen voor de rangschikking in de Tour. Idem dito voor Stijn Devolder. De Belgische kampioen startte drie weken geleden met het doel het podium te halen. Na één week Vuelta trok hij in Zaragoza na de lange tijdrit het amarillo aan. Het was achttien jaar geleden dat een Belg in de Vuelta nog eens de leiderstrui droeg. De Pyreneeën werden zijn zwanenzang. Een nieuwe zware crash schakelde hem finaal uit voor de top-tien. Is Devolder nu gebuisd? Neen. Hij had de omstandigheden tegen en kreeg de rekening gepresenteerd van een jaar lang plankgas geven.

Resten dan nog Jurgen Van Goolen en Mario Aerts die veelvuldig door het beeld reden. De ploegmaat van Devolder zette een dijk van een Vuelta neer, was alomtegenwoordig in de aanvallen, maar betaalde de laatste twee scharnierritten cash voor zijn ongebreidelde aanvalslust en pakte naast de bergtrui.

Vueltabaas Victor Cordero had vurig gehoopt dat hij dit keer kon pronken naast Tom Boonen op een dagpodium. Ook zijn derde Vuelta verliet Boonen zonder etappewinst, al eindigden tien van de negentien etappes in lijn op een massaspurt. Robbie McEwen, thuisgelaten voor de klassementsambities van Cadel Evans, heeft zich terecht de vingers stukgebeten. Daniele Bennati won in Madrid zijn derde etappe, evenveel als Oscar Freire die daarvoor maar negen ritten nodig had. De Italiaan van Lampre-Fondital pakte op de valreep nog de paarse puntentrui.
Oud 25-09-2007, 00:04
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
vuelta is ook minder dan giro en tour, dat is zeker, kijk maar naar het parcours van deze vuelta, daar had ook weinig vuurwerk kunnen komen. stuk of 12 massasprints, dat zou zelfs voor de giro een record zijn :')

en wat een kutvergelijking trouwens, net alsof rominger slecht was, dat was 1 van de beste renners van de jaren '90, niet alleen in de grote rondes maar ook in de klassiekers zette hij goede resultaten neer. en zonder indurain was hij gewoon de beste tijdrijder van zijn generatie
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 11:18
Verwijderd
Hij zegt toch dat Rominger een "steengoede coureur" was.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 17:04
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
Citaat:
Hij zegt toch dat Rominger een "steengoede coureur" was.
zonder indurain had rominger ook gewoon de tour een keer gewonnen hoor
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 17:26
Verwijderd
Citaat:
zonder indurain had rominger ook gewoon de tour een keer gewonnen hoor
Zonder Pereiro, Klöden, Sastre en Evans, Menchov ook.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 20:54
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Het probleem is dat het Menchov maar niet lijkt te lukken in de tour en dat vind ik spijtig.
Uiteindelijk als Belg ben ik best wel tevreden met wat Montfort heeft laten zien. Devolder had ik niet direct zien winnen maar ik dacht wel dat hij een bevestiging had kunnen doen, spijtig van die val maarja.
En dan Sanchez altijd leuk om bezig te zien.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 09:59
Melkfles
Melkfles is offline
Alex züle maakte nooit iets klaar in de tour?????
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten